اگر نمی خواهید غمگین، پیر و تنها باشید، با این 12 رفتار خداحافظی کنید.

اگر نمی خواهید غمگین، پیر و تنها باشید، با این 12 رفتار خداحافظی کنید.

این کارها را برای جلوگیری از بدخلق بودن و تنها شدن با افزایش سن متوقف کنید.

Elderly man with a long gray beard and serious expression, resting his chin on his clasped hands. He is gazing intently into the distance, with a soft, blurred background that suggests an indoor setting. He appears deep in thought.

پیرمرد بدخلق کلیشه ای است که حقیقتی در خود دارد—بسیاری از پیرمردها (و زنان) بدخلق هستند، برخورد با آنها دشوار است و در نتیجه تنها هستند. اما شما مجبور نیستید اینطوری تمام شوید. اگر در مورد هر یک از موارد زیر مقصر هستید، وقت آن است که تغییری ایجاد کنید و آن رفتارها را پشت سر بگذارید.

1. تمرکز بر روی نکات منفی را متوقف کنید.

بررسی، تجزیه و تحلیل و حل مسائل در درون خود و خانواده‌تان به محض بروز آنها، سالم و ضروری است، اما ادامه دادن مداوم در مورد آنها – در حالی که هیچ کاری برای رفع آن موقعیت‌ها انجام نمی‌دهید – باعث بی‌حوصلگی می‌شود. هر زمان که می توانید آنچه را که می توانید تغییر دهید و سعی کنید برای رشد شخصی روی مثبت بودن تمرکز کنید.

< span data-ez-ph-id="909"/>

2. زندگی بی تحرک را متوقف کنید.

بدن شما باید به طور منظم حرکت و کشش داده شود تا بتواند صاف بماند. اگر به هر دلیلی به بدن خود اجازه دهید برای مدت طولانی در وضعیت ایستا قرار گیرد، درد و بی حرکتی همراه با تحریک پذیری به دنبال خواهد داشت. به طور خلاصه، حرکت زندگی است، بنابراین مطمئن شوید که فعال بمانید.

3. اجتناب از چیزها و تجربیات جدید را متوقف کنید.

آیا برنامه مشخصی دارید که در آن همیشه صبحانه یکسانی می خورید، همان برنامه های تلویزیونی را تماشا می کنید و غیره؟ این را با کنار گذاشتن کارهای روزمره و امتحان کردن چیزهای جدید ترکیب کنید. با امتحان کردن غذاها یا ژانرهای موسیقی جدید و جالب شروع کنید و از آنجا به بیرون کاوش کنید.

< span data-ez-ph-id="910"/>

4. از انتخاب های غذایی نه چندان ایده آل خودداری کنید.

اگر می‌خواهید وقتی پیر می‌شوید از سلامت، عملکرد و ظاهر بهینه برخوردار باشید، اکنون با اطمینان از اینکه در حال ساختن خود با سلامت و شادابی در سطح سلولی هستید، شروع کنید. باکیفیت ترین غذایی را که می توانید بخرید بخورید، با تراکم مواد مغذی فراوان، و مصرف مواد ناسالم یا التهابی را کاهش دهید.

5. از تکنولوژی جدید نترسید.

وقتی والدین (یا پدربزرگ و مادربزرگتان) ایمیل‌هایی را برای خواندن شما چاپ می‌کنند یا با شما تماس می‌گیرند تا بلوتوث را برای YouTube کار کند، چقدر عصبانی می‌شوید؟ سعی کنید با فناوری‌های جدید (یا نه چندان جدید) همگام باشید تا در آینده از کار کردن با آنها کمتر احساس ناامیدی کنید.

6. دست از غفلت از اهداف و رویاهای خود بردارید و بعداً از آن شکایت نکنید.

همه ما حداقل یک فرد مسن را می شناسیم که به طور طولانی از تمام کارهایی که در جوانی آرزوی انجام آنها را داشتند، اما نمی توانستند، و پشیمانی هایی که با رویاهای محقق نشده همراه است، شکایت می کند. اهداف و آرزوهای خود را در اولویت قرار دهید یا اهداف دست یافتنی تری ایجاد کنید که بتوانید به جای آن دنبال کنید.

7. از اصرار بر اینکه دیگران کارها را به روش شما انجام دهند دست بردارید زیرا این روش «درست» است.

فقط به این دلیل که شخص دیگری کاری را متفاوت از شما انجام می دهد به این معنی نیست که آن را “اشتباه” انجام می دهد. در واقع، اگر به جای چسبیدن به ذهنیت «راه خود یا بزرگراه»، خود را در برابر این امکان باز کنید، ممکن است تکنیک‌های جدید و کارآمدتری نسبت به آن‌هایی که به شما آموزش داده شده است، بیاموزید.

8. مقاومت در برابر تغییر را متوقف کنید.

شما ممکن است احساس کنید که در جوانی چیزهای مختلف بهتر بودند – سرگرمی، اجتماع و غیره – و به همین ترتیب، ممکن است در برابر تغییرات مدرن احساس مقاومت کنید. اگر بتوانید یاد بگیرید که آنها را بپذیرید یا حتی آنها را در آغوش بگیرید، ممکن است متوجه شوید که برخی چیزها اکنون بسیار بهتر از گذشته هستند.

9. از احساس خشم/احساس بد نسبت به جوانان دست بردارید.

نسل‌های بعدی قرار است کارها را متفاوت انجام دهند، متفاوت لباس بپوشند و غیره. این لزوماً به این معنی نیست که آنها قصد دارند به شما آسیب برسانند، یا اینکه آنها افراد پستی هستند که ارزش یا نجابت ندارند. ممکن است از این که متوجه شوید جوانان چقدر عالی (و به شدت سخت‌کوش) می‌توانند باشند، شگفت‌زده شوید.

10. تعمیم افراد و چیزها را متوقف کنید.

بسیاری از افراد مسن که تجربه بدی با فردی با فرهنگ خاصی دارند، در نهایت تعمیم می‌دهند و تصور می‌کنند که هرکسی که آن فرهنگ را به اشتراک می‌گذارد، تمایل مشابهی دارد. این کار را نکن اگر با یک نفر ملاقات کرده اید، آن یک نفر را ملاقات کرده اید – آنها منعکس کننده کل قومیت آنها نیستند. همین امر در مورد تعمیم تجربیات بر اساس یک موقعیت بد نیز صدق می کند.

11. از انتقاد دیگران دست بردارید.

هیچ کس هرگز در موقعیتی نیست که دیگری را به خاطر انتخاب های زندگی، ترجیحات شخصی یا اعمالی که به دیگران آسیب نمی رساند قضاوت کند. اگر انتخاب‌ها یا رفتارهای شخص دیگری بر شما تأثیری نمی‌گذارد، به کسب‌وکارتان فکر کنید و به او اجازه دهید زندگی خود را به همان شیوه‌ای که شما دوست دارید انجام دهید.

12. از منزوی کردن خود دست بردارید.

بسیاری از افراد مسن بدخلق می شوند زیرا منزوی و تنها هستند. با درگیر شدن با جامعه خود و ایجاد ریشه در حال حاضر از این پتانسیل اجتناب کنید. به این ترتیب، تا زمانی که پیر می شوید، دوستان و همسایه های حامی خواهید داشت که با آنها از زندگی لذت ببرید.

خروج از نسخه موبایل