12 بار بهتر است ساکت بمانید و چیزی نگویید

12 بار بهتر است ساکت بمانید و چیزی نگویید

در این مواقع بهتر است دهان خود را باز نکنید.

A woman with long red hair stands against a light blue background, wearing a sleeveless blue top. She is holding a finger to her lips in a "shhhh" gesture, looking directly at the camera with wide eyes.

کلمات را نمی توان پس از گفتن پس گرفت. به این ترتیب، موقعیت‌های زیادی وجود دارد که در آن‌ها بهتر است دهان خود را ببندید، تا در نهایت چیزی بگویید که بعداً پشیمان می‌شوید.

1. وقتی واقعا عصبانی یا ناراحت هستید.

اگر شما یا فردی که با او دعوا می‌کنید از نظر عاطفی به خطر افتاده‌اید، این فرصت ایده‌آلی برای پیاده‌روی و خنک شدن قبل از گفتن است. کلماتی که با عصبانیت یا ناامیدی به زبان می‌آیند می‌توانند به استخوان آسیب برسانند، و شما نمی‌توانید چیزهای بی‌رحمانه را پس از رها کردنشان بازگو کنید.

2. وقتی می دانید که حرف های شما بر سر زبان ها می افتد.

اگر قبلاً (یا چندین بار قبلاً) به کسی کمک کرده‌اید که مشکلی را برطرف کند و او همان چرخه‌ها را تکرار می‌کند، می‌دانید که هیچ چیزی که بگویید رفتار او را تغییر نمی‌دهد. در چنین موقعیتی، هیچ حرفی که می‌زنید تفاوتی ایجاد نمی‌کند و فقط شما را خسته و آزار می‌دهد.

3. وقتی آنها دائماً سؤالات مشابهی می پرسند.

بعضی از افراد تا زمانی که پاسخی را که می‌خواهند دریافت نکنند، به همین سؤالات ادامه می‌دهند – حتی اگر درست نباشد. وقتی فردی این گونه رفتار می کند، اتلاف وقت یا نفس کشیدن برای او فایده ای ندارد. آن‌ها گوش نمی‌کنند و فقط ۲۰ دقیقه دیگر همان چیزی را خواهند پرسید.

4. وقتی احساس ناخوشایندی یا ناراحتی می کنید و به شوخی فکر می کنید.

بیشتر ما به گذشته نگاه می کنیم و از چیزهای مسخره ای که در لحظات ناخوشایندی گفته ایم، می ترسیم. اگر در موقعیتی احساس ناراحتی می کنید و فکر می کنید که شوخی کردن یا تحقیر کردن خود ممکن است ناراحتی شما را کاهش دهد، این کار را نکنید. به سادگی ساکت بمانید یا در عوض دهان خود را با یک نوشیدنی خوش طعم پر کنید.

5. وقتی رئیس شما اشتباه می کند و بازار کار عالی به نظر نمی رسد.

شاید کارفرمای شما در ارائه‌ای که به هیئت مدیره ارائه می‌شود، چیزی حیاتی را اشتباه املایی کرده باشد، اما می‌دانید که انتقاد یا تصحیح سازنده را به خوبی دریافت نمی‌کند. در چنین مواردی، سکوت ممکن است منجر به حفظ شغلتان شود. ساکت بمانید و اجازه دهید برتران خطا را تصحیح کنند.

6. وقتی احساس کردید که آنها لایق کمک شما نیستند.

اگر شخصی در گذشته از شما استفاده کرده یا شما را بدیهی انگاشته است، یا کاری را انجام می دهد که شما نمی خواهید در آن نقشی نداشته باشید، بهتر است ساکت بمانید و از او دوری کنید. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که ممکن است خود را به نفع دیگران در معرض خطر قرار دهید. 

7. وقتی کسی سعی می کند چیزی به شما بیاموزد.

سوالات خود را تا پایان درس برای خود نگه دارید، نه اینکه مدام قطع شود. این امر به ویژه در صنایع دستی یا فعالیت بدنی مهم است، زیرا معلم ممکن است با حواس پرتی به خود آسیب برساند. علاوه بر این، از این فرصت برای گوش دادن و یادگیری استفاده کنید، نه اینکه چقدر می دانید.

8. زمانی که احساس می کنید به یک مشاجره (یا توافق) تشویق می شوید.

اگر کسی شما را در بحثی طعمه می‌دهد، یا شما را آزار می‌دهد تا با چیزی که واقعاً نمی‌خواهید موافقت کنید، ممکن است تمایل داشته باشید هر چیزی بگویید که دهان او را ببندد تا شما را تنها بگذارد. در این مواقع دهان خود را ببندید یا ممکن است با چیزی موافقت کنید که بعداً پشیمان شوید.

9. زمانی که طرف مقابل از قبول هر چیزی که شما می گویید خودداری می کند.

شما نمی‌توانید کسی را از موقعیتی که خودش در آن استدلال نکرده است، استدلال کنید. به عنوان مثال، اگر پدربزرگ و مادربزرگ سالخورده شما در مورد چیزی نژادپرستانه یا بیگانه هراسانه صحبت می کنند، آنها به دیدگاه منطقی شما گوش نمی دهند. در چنین مواردی، بهتر است سکوت کنید و به سادگی از خود فاصله بگیرید.

10. وقتی مهارت بیشتری نسبت به دیگری دارید.

اگر کسی در مورد چیزی با شما صحبت می کند که در مورد آن مشتاق است، به خصوص اگر در آن کار بسیار سختی انجام داده باشد، شنیدن یا دیدن اینکه چقدر در مورد آن موضوع مهارت یا دانش بیشتری دارید به درد او نمی خورد. . شما در رقابت با این شخص نیستید، بنابراین اجازه دهید لحظه‌های خود را در آفتاب بگذرانند.

11. وقتی از انگیزه های کسی که اطلاعات می خواهد مطمئن نیستید.

اگر کسی در مورد شما اطلاعاتی می‌پرسد و شما نمی‌دانید چرا، بهتر است تا زمانی که انگیزه‌های او را کشف نکرده‌اید سکوت کنید. ممکن است به همان اندازه بی ضرر باشد که همکارانتان در مورد آلرژی غذایی شما برای کیک تولد غافلگیرکننده بپرسند، اما محتاط بودن هزینه ای ندارد.

12. هنگامی که شریک زندگی شما پس از تکرار اشتباه گذشته در خلق و خوی ناپسند است.

آیا همسرتان با وجود توصیه شما در مورد نحوه اجتناب از انجام آن، همان اشتباهی را که قبلا هزاران بار انجام داده است، مرتکب شده است؟ از وسوسه گفتن “من به شما گفتم” بپرهیزید، در غیر این صورت وضعیت را تشدید می کند و منجر به خوابیدن یکی از شما روی مبل می شود.

خروج از نسخه موبایل