10 رفتار خود خرابکارانه که نشانه عدم احترام به خود است

10 رفتار خود خرابکارانه که نشانه عدم احترام به خود است

اگر این کارها را انجام دهید، دیگران آن را به منزله عدم احترام به خود خواهند دانست.

A man with medium-length brown hair and a beard, wearing a light-colored shirt, gazes thoughtfully while touching his lips with his finger. The background is a blurred, tree-filled outdoor setting.

آیا به خودت احترام می گذاری؟ پاسخ دادن به این سؤال همیشه آسان نیست زیرا تجزیه و تحلیل دقیق افکار و اعمال خود می تواند دشوار باشد. اما افراد دیگر اغلب از طریق رفتار خود می توانند تشخیص دهند که آیا شما به خود احترام می گذارید یا خیر. در اینجا 10 رفتاری وجود دارد که نشان می دهد شما برای خود احترام زیادی قائل نیستید.

1. شما مدام عذرخواهی می کنید.

بعضی از افراد حتی زمانی که مقصر نیستند عذرخواهی می کنند. این به دیگران می گوید که شما فاقد اعتماد به نفس و ارزش خود هستید. این نشان می دهد که فکر می کنید احساسات دیگران مهم تر از احساسات شما هستند. علاوه بر این، به آن‌ها می‌گوید که شما فردی هستید که می‌توانید از آن سوء استفاده کنید و از خودتان دفاع نمی‌کنید.

2. شما حد و مرزی تعیین نمی کنید.

شما به دیگران یاد می دهید که چگونه با شما رفتار کنند. به عبارت دیگر، با تعیین حد و مرز، به دیگران اطلاع می دهید که چه چیزی را می خواهید و چه چیزی را نمی پذیرید. اگر حد و مرزی تعیین نکنید، می توانید انتظار داشته باشید که دیگران در همه جای شما قدم بزنند. حتی این هم نیست که آنها بدخواه باشند – حتی دوستان شما می توانند از خط عبور کنند اگر مرز مشخصی وجود نداشته باشد که به آنها بگوید کجا باید متوقف شوند.

3. شما خشنود کننده مردم هستید.

به مردم نشان می‌دهید که تأیید دیگران را قبل از احترام به خود در اولویت قرار می‌دهید، اگر از مردم راضی هستید. شما نمی توانید دائماً از راه خود برای راضی نگه داشتن دیگران به بهای خوشبختی خودتان بدون سوء استفاده از شما دست بردارید. شما به آنها علامت می‌دهید که می‌توانند هر مسئولیتی را که می‌خواهند بر دوش شما بگذارند.

4. شما اجازه می دهید دیگران به شما بی احترامی کنند.

مدارا کردن رفتار بی‌احترامی نشان می‌دهد که شما معتقد هستید که شایسته رفتار با احترام نیستید. این به آموزش به دیگران برمی گردد که چگونه با شما رفتار کنند. شما نمی توانید اجازه دهید به خود بی احترامی شود، چه دوستان، خانواده یا همکاران. درگیری اتفاق می افتد. اگر احساس بی احترامی کردید، باید آماده باشید که از خودتان دفاع کنید.

5. شما مراقبت از خود را نادیده می گیرید.

مراقبت از خود فقط مراقبت از نیازهای جسمی، ذهنی و عاطفی شما نیست. اگر مراقب خود نباشید، به دیگران نشان می‌دهد که رفاه خود را در اولویت قرار نمی‌دهید، که نشان دهنده عدم احترام به خود است. مراقبت از خود، نه فقط برای شما، بلکه برای اینکه به دیگران نشان دهید به خود احترام می گذارید و به خود عشق می ورزی اهمیت دارد.

6. شما فعالانه از درگیری اجتناب می کنید.

تعارض بخشی اجتناب ناپذیر از تجربه انسانی است. برخی از مردم فقط چیزی جز درگیری نمی فهمند. اگر تمایلی به درگیری نداشته باشید، به دیگران می گویید که برای خود یا رفاه خود احترامی قائل نیستید. گاهی اوقات این تنها راه حل مشکل شما با شخص دیگری یا دفاع از خودتان است.

7. شما به کمتر راضی هستید.

فردی که به خود احترام می‌گذارد در روابط، کار یا موقعیت‌های زندگی‌اش به رفتارهای غیرعادی رضایت نمی‌دهد. با حل و فصل نشدن، وقت خود را برای چیزهایی که برای شما در نظر گرفته نشده تلف نمی کنید تا بتوانید به سمت چیزهایی که هستند بروید. تسویه حساب نشان می دهد که شما فاقد اعتماد به نفس و احترام به خود هستید.

8. شما درگیر خودگویی منفی می شوید.

بسیاری از افرادی که جوک‌های خودارزشی را می‌سازند فکر می‌کنند که خنده‌دار هستند. و، درست است، گاهی اوقات خنده دار است. با این حال، افرادی که نسبت به خود احساس خوبی ندارند، اغلب آن را بیش از حد انجام می دهند و به جای کمی شوخ طبعی، عزت نفس و عزت نفس پایین را نشان می دهند. از این جوک ها کم استفاده کنید. علاوه بر این، بی‌حرمتی کردن عادتی است که باید سعی کنید آن را ترک کنید.

9. شما بیش از حد خودتان کار می کنید.

با هرگز «نه» گفتن به مسئولیت‌های اضافی خود را به نقطه شکست سوق دهید، نشان می‌دهد که برای زمان و انرژی خود ارزشی قائل نیستید. درست است، نه گفتن همیشه آسان نیست، به خصوص اگر شغل یا رئیس سختی دارید. با این حال، باید راه هایی برای انجام آن پیدا کنید یا حتی به دنبال محیطی بهتر باشید. گاهی اوقات “نه” فاصله گرفتن از یک موقعیت است.

10. شما خود را با دیگران مقایسه می کنید.

احترام به خود به این معنی است که شما به هر شکلی که وارد می شوید با خودتان مشکلی ندارید. ممکن است درهم و برهم و پر از مشکلات باشد، اما همچنان این شما و زندگی شما هستید. اگر بتوانید با ویژگی های مثبت و منفی خود خوب باشید، زمان زیادی را صرف مقایسه خود با دیگران نخواهید کرد، و همچنین نباید. همه ما روی این زمین هستیم تا مسیر منحصر به فرد خود را تجربه کنیم. این چیزی است که می توان آن را گرامی داشت.

خروج از نسخه موبایل