سبک زندگی

10 رفتار خود خرابکارانه که نشانه عدم احترام به خود است

10 رفتار خود خرابکارانه که نشانه عدم احترام به خود است

اگر این کارها را انجام دهید، دیگران آن را به منزله عدم احترام به خود خواهند دانست.

A man with medium-length brown hair and a beard, wearing a light-colored shirt, gazes thoughtfully while touching his lips with his finger. The background is a blurred, tree-filled outdoor setting.

آیا به خودت احترام می گذاری؟ پاسخ دادن به این سؤال همیشه آسان نیست زیرا تجزیه و تحلیل دقیق افکار و اعمال خود می تواند دشوار باشد. اما افراد دیگر اغلب از طریق رفتار خود می توانند تشخیص دهند که آیا شما به خود احترام می گذارید یا خیر. در اینجا 10 رفتاری وجود دارد که نشان می دهد شما برای خود احترام زیادی قائل نیستید.

1. شما مدام عذرخواهی می کنید.

A smiling young woman with long red hair is wearing a striped t-shirt and holding her hands up near her face in a playful gesture. She is standing against a solid light blue background.

بعضی از افراد حتی زمانی که مقصر نیستند عذرخواهی می کنند. این به دیگران می گوید که شما فاقد اعتماد به نفس و ارزش خود هستید. این نشان می دهد که فکر می کنید احساسات دیگران مهم تر از احساسات شما هستند. علاوه بر این، به آن‌ها می‌گوید که شما فردی هستید که می‌توانید از آن سوء استفاده کنید و از خودتان دفاع نمی‌کنید.

2. شما حد و مرزی تعیین نمی کنید.

A woman with shoulder-length reddish-brown hair stands behind a wire fence. She wears a light-colored blouse with a subtle pattern and looks slightly to her left with a calm expression. The background is blurry, showing trees and foliage.

شما به دیگران یاد می دهید که چگونه با شما رفتار کنند. به عبارت دیگر، با تعیین حد و مرز، به دیگران اطلاع می دهید که چه چیزی را می خواهید و چه چیزی را نمی پذیرید. اگر حد و مرزی تعیین نکنید، می توانید انتظار داشته باشید که دیگران در همه جای شما قدم بزنند. حتی این هم نیست که آنها بدخواه باشند – حتی دوستان شما می توانند از خط عبور کنند اگر مرز مشخصی وجود نداشته باشد که به آنها بگوید کجا باید متوقف شوند.

3. شما خشنود کننده مردم هستید.

A woman with long, wavy hair wearing a white t-shirt stands against a bright yellow background. She is smiling and giving a thumbs-up gesture with her right hand.

به مردم نشان می‌دهید که تأیید دیگران را قبل از احترام به خود در اولویت قرار می‌دهید، اگر از مردم راضی هستید. شما نمی توانید دائماً از راه خود برای راضی نگه داشتن دیگران به بهای خوشبختی خودتان بدون سوء استفاده از شما دست بردارید. شما به آنها علامت می‌دهید که می‌توانند هر مسئولیتی را که می‌خواهند بر دوش شما بگذارند.

4. شما اجازه می دهید دیگران به شما بی احترامی کنند.

A woman in a business suit stands in an office, pointing her finger and appearing agitated while speaking to a man whose back is turned to the camera. Various office furniture and equipment, including desks and chairs, are visible in the background.

مدارا کردن رفتار بی‌احترامی نشان می‌دهد که شما معتقد هستید که شایسته رفتار با احترام نیستید. این به آموزش به دیگران برمی گردد که چگونه با شما رفتار کنند. شما نمی توانید اجازه دهید به خود بی احترامی شود، چه دوستان، خانواده یا همکاران. درگیری اتفاق می افتد. اگر احساس بی احترامی کردید، باید آماده باشید که از خودتان دفاع کنید.

5. شما مراقبت از خود را نادیده می گیرید.

A woman with long, messy hair wearing a light gray T-shirt looks upwards with a slightly puzzled or frustrated expression against a plain white background.

مراقبت از خود فقط مراقبت از نیازهای جسمی، ذهنی و عاطفی شما نیست. اگر مراقب خود نباشید، به دیگران نشان می‌دهد که رفاه خود را در اولویت قرار نمی‌دهید، که نشان دهنده عدم احترام به خود است. مراقبت از خود، نه فقط برای شما، بلکه برای اینکه به دیگران نشان دهید به خود احترام می گذارید و به خود عشق می ورزی اهمیت دارد.

6. شما فعالانه از درگیری اجتناب می کنید.

A woman with blonde hair, wearing a beige knit sweater, looks out a window with a pensive expression. One of her hands rests on the window frame while the other touches the glass. The atmosphere appears reflective and calm.

تعارض بخشی اجتناب ناپذیر از تجربه انسانی است. برخی از مردم فقط چیزی جز درگیری نمی فهمند. اگر تمایلی به درگیری نداشته باشید، به دیگران می گویید که برای خود یا رفاه خود احترامی قائل نیستید. گاهی اوقات این تنها راه حل مشکل شما با شخص دیگری یا دفاع از خودتان است.

7. شما به کمتر راضی هستید.

A young man with light brown hair, wearing a red jacket and a pair of sunglasses hanging from his shirt, is standing inside a bus, holding an overhead handrail. He is looking ahead with a thoughtful expression. The bus interior and other passengers are visible.

فردی که به خود احترام می‌گذارد در روابط، کار یا موقعیت‌های زندگی‌اش به رفتارهای غیرعادی رضایت نمی‌دهد. با حل و فصل نشدن، وقت خود را برای چیزهایی که برای شما در نظر گرفته نشده تلف نمی کنید تا بتوانید به سمت چیزهایی که هستند بروید. تسویه حساب نشان می دهد که شما فاقد اعتماد به نفس و احترام به خود هستید.

8. شما درگیر خودگویی منفی می شوید.

A woman wearing glasses and a dark blazer is standing indoors with a thoughtful expression, resting her hand on her cheek. She has light hair pulled back, and is looking downward. The background features a maroon vertical-striped wall.

بسیاری از افرادی که جوک‌های خودارزشی را می‌سازند فکر می‌کنند که خنده‌دار هستند. و، درست است، گاهی اوقات خنده دار است. با این حال، افرادی که نسبت به خود احساس خوبی ندارند، اغلب آن را بیش از حد انجام می دهند و به جای کمی شوخ طبعی، عزت نفس و عزت نفس پایین را نشان می دهند. از این جوک ها کم استفاده کنید. علاوه بر این، بی‌حرمتی کردن عادتی است که باید سعی کنید آن را ترک کنید.

9. شما بیش از حد خودتان کار می کنید.

A stressed woman wearing glasses holds a phone to her ear and rests her forehead on her hand. She is seated at a cluttered desk with a laptop, stacks of papers, folders, and a cup with pens. The background features a brightly lit window.

با هرگز «نه» گفتن به مسئولیت‌های اضافی خود را به نقطه شکست سوق دهید، نشان می‌دهد که برای زمان و انرژی خود ارزشی قائل نیستید. درست است، نه گفتن همیشه آسان نیست، به خصوص اگر شغل یا رئیس سختی دارید. با این حال، باید راه هایی برای انجام آن پیدا کنید یا حتی به دنبال محیطی بهتر باشید. گاهی اوقات “نه” فاصله گرفتن از یک موقعیت است.

10. شما خود را با دیگران مقایسه می کنید.

Close-up of two women, one in sharp focus and the other blurred in the foreground. The woman in focus has a serious expression and is wearing a gray top, while the blurred woman in the foreground wears a black top. The lighting creates shadows on their faces.

احترام به خود به این معنی است که شما به هر شکلی که وارد می شوید با خودتان مشکلی ندارید. ممکن است درهم و برهم و پر از مشکلات باشد، اما همچنان این شما و زندگی شما هستید. اگر بتوانید با ویژگی های مثبت و منفی خود خوب باشید، زمان زیادی را صرف مقایسه خود با دیگران نخواهید کرد، و همچنین نباید. همه ما روی این زمین هستیم تا مسیر منحصر به فرد خود را تجربه کنیم. این چیزی است که می توان آن را گرامی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا