10 رفتاری که شما را تبدیل به فردی بسیار دشوار می کند

10 رفتاری که شما را تبدیل به فردی بسیار دشوار می کند

آیا با روابط مشکل دارید؟ آیا متوجه شده اید که دیگران تمایل دارند از شما فاصله بگیرند؟ یا به شما می گویند که سرسخت یا مشکل هستید؟

ممکن است ویژگی هایی داشته باشید که کنار آمدن با شما را به فردی سخت تبدیل می کند.

و اشکالی ندارد! همه ما عیب های خود را داریم. هنگامی که آن ایرادات را شناسایی کردیم، می‌توانیم برای بهبود گام برداریم. با انجام این کار، می توانید کیفیت ذهن، زندگی و روابط خود را بهبود بخشید.

چند نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد برخورد با آنها دشوار است؟

1. شما نیاز دائمی به درست بودن دارید.

چند چیز آزاردهنده‌تر از کسی است که وقتی اشتباه می‌کند اعتراف نمی‌کند. اساساً، امتناع از اعتراف به اشتباه خود به دیگران نشان می دهد که خودآگاهی ندارید، و اگر خودآگاهی دارید، به احساس دیگران اهمیتی نمی دهید. بد نیست وقتی اشتباه می کنید اعتراف کنید! ممکن است درگیری با این که چقدر می تواند ناراحت کننده باشد، اما یک کار طبیعی و سالم است. مردم به خاطر آن بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت.

2. شما حاضر به سازش نیستید.

همه روابط مستلزم دادن و گرفتن هستند. آنها نیاز به ملاقات در وسط دارند. بسیاری از مردم با آن مشکل دارند زیرا سازش اغلب ناراحت کننده است. ممکن است هیچ یک از شما از نتیجه نهایی راضی نباشید، اما آن را می پذیرید تا بتوانید ادامه دهید. با این حال، شما باید تمایل داشته باشید که با نیازها و ترجیحات دیگران سازگار شوید. نیازهای آنها برای آنها مهم است همانطور که نیازهای شما برای شما مهم است.

3. شما نگرش منفی دارید.

بسیاری از مردم نمی‌خواهند با منفی‌گرایی در زندگی شخصی خود کنار بیایند. بله، زندگی سخت است و چیزهای منفی زیادی در جهان وجود دارد. با این حال، افراد سالم یاد می گیرند که مرزهایی ایجاد کنند تا بتوانند با شرایط خود با آن کنار بیایند. نگرش منفی راه خوبی برای یافتن خود در خارج از آن مرزها است. این بدان معنا نیست که شما باید در مورد همه چیز مثبت باشید. شما نمی کنید. اما گاهی اوقات بهتر است در مورد آن صحبت نکنید یا بی طرفانه به آن پرداخته شود. هر ابری پوشش نقره ای ندارد و این اشکالی ندارد.

4. شما فاقد همدلی هستید.

همدلی توانایی در نظر گرفتن یا درک احساسات و دیدگاه های دیگران است. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند برای همدلی باید احساس کنند یا بفهمند طرف مقابل از کجا آمده است. شما نمی کنید. پذیرفتن افکار و احساسات دیگران به سادگی گوش دادن و نگفتن اشتباه است. افرادی که احساس نمی‌کنند پذیرفته شده‌اند، به سمت افرادی جذب می‌شوند که پذیرش بیشتری دارند.

5. شما اغلب خصمانه هستید.

اختلافات اتفاق می افتد. بین موجوداتی به اندازه انسان احساساتی اجتناب ناپذیر است. با این حال، بسیاری از چیزها ارزش جنگیدن را ندارند. آن‌قدر بی‌اهمیت هستند که می‌توان از آنها شانه خالی کرد. با این حال، برخی از مردم احساس می کنند که نیاز به مبارزه با دیگران بر سر مسائل جزئی یا عمده دارند. هیچ کس دوست ندارد همیشه در کنار یک فرد عصبانی باشد. هیچ کس نمی خواهد مرتباً وارد بحث و درگیری شود.

6. شما بیش از حد کنترل می کنید.

عده ای هستند که سعی می کنند همه چیز و هرکسی را که در اطرافشان می گذرد کنترل کنند. بسیاری از مردم آنها را ریزمدیران می نامند. اکثر مردم نمی خواهند تحت مدیریت خرد قرار بگیرند. آنها نیازها، افکار، خواسته‌ها و روش‌های انجام کار خود را دارند. هیچ کس نمی خواهد در زندگی روزمره خود با یک ظالم برخورد کند. مردم باید احساس آزادی داشته باشند که به صلاحدید خود هر کاری که می خواهند انجام دهند.

7. شما ارتباط خوبی ندارید.

مهارت های ارتباطی پایه و اساس هر رابطه خوبی است. این شامل توانایی گوش دادن بدون وقفه، اجازه دادن به دیگران برای صحبت کردن، و توجه به زمانی است که دیگران در حال صحبت کردن هستند. در مکالمه گاه به گاه، همه باید فرصتی برای ابراز وجود و مشارکت داشته باشند. افرادی که این کار را نمی کنند اغلب متوجه می شوند که دیگر کسی نمی خواهد با آنها صحبت کند.

8. شما انعطاف ناپذیر هستید.

زندگی هرج و مرج است. اتفاقاتی می افتد. گاهی اوقات بهترین نقشه ها به دلیل شرایط پیش بینی نشده به هم می ریزند. انعطاف پذیری یک مهارت مهم است که همه به آن نیاز دارند. شما باید بتوانید زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، کنار بیایید و تغییر کنید. این می تواند چیزی مانند تغییر یک ملاقات با یک دوست یا تمایل به انجام کاری خارج از منطقه راحتی شما باشد.

9. شما انتظارات غیر واقعی دارید.

ناامیدی و ناامیدی، همراه با استانداردهای غیرواقعی هستند، چه برای خود شما و چه برای دیگران. گاهی اوقات، بهترین چیزی که می توانید به آن امیدوار باشید این است که کسی بهترین کاری را که می تواند انجام دهد. ممکن است نتیجه آن چیزی نباشد که تصور می کردید، حتی ممکن است آن چیزی نباشد که می خواهید، اما گاهی اوقات چیزی است که باید بپذیرید. هرچه افراد را بهتر بشناسید و انعطاف پذیرتر باشید، تعیین انتظارات آسان تر است.

10. شما سرزنش را به گردن دیگران می اندازید.

گوش دادن به صحبت های کسی در مورد اینکه چگونه مشکلات او تقصیر دیگران است، خسته کننده است. علاوه بر این، شما را کاملاً مضحک نشان می دهد. هرکسی اشتباه می کند. همه گاهی کارهای احمقانه انجام می دهند. هیچ کس از این مصون نیست زیرا این فقط بخشی از انسان بودن است. فقط افراد غیرمنطقی که احتمالاً در وهله اول نباید به آنها گوش می دادید غیر از این انتظار داشتند. شما باید بتوانید صاحب اشتباهات خود شوید.

بیایید واقعی باشیم.

وقتی صحبت از خصلت های خاص دیگران به میان می آید، افراد می توانند کاملا بخشنده باشند. یک ارتباط کوچک به شما کمک می کند. مسائل اصلی زمانی به وجود می آیند که این ویژگی های عجیب و غریب به مشکلات مداوم تبدیل می شوند که به طور منظم شروع به تأثیر منفی بر دیگران می کند.

اگر همیشه از سرزنش اجتناب می‌کنید، نمی‌توان به شما اعتماد کرد که انگشت خود را به سمت دیگری نشانه نگیرید. اگر همیشه منفی گرا یا بحث برانگیز باشید، باعث می شوید دیگران احساس بدی داشته باشند.

افراد از نظر عاطفی سالم با مرزهای خوب این رفتارها را برای مدت طولانی تحمل نمی کنند زیرا بر آرامش و شادی آنها تأثیر می گذارد. اینها رفتارهایی هستند که برای خوشبختی خود و سلامت روابطتان باید روی آنها کار کرد.

خروج از نسخه موبایل