سردار عزیزی در بازدید از رکنا: دست اراذل را قمه کش را در صحنه می شکنیم / اگر شلیک کرد شلیک می کنیم + فیلم و عکس

سردار عزیزی در بازدید از رکنا: دست اراذل را قمه کش را در صحنه می شکنیم / اگر شلیک کرد شلیک می کنیم + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، سردار کیومرث عزیزی همزمان با هفته گرامیداشت روز خبرنگار ضمن بازید از بخش های مختلف سایت اطلاع رسانی رکنا و دیدار صمیمی با مسولان و خبرنگاران با اشاره به اینکه ما خبرنگار را بعنوان یک سرباز می شناسیم گفت :این سرباز  قلم و دوربین اش سلاح او و سنگرش رسانه اش است.

وی با یادآوردی این نکته مهم که  این قلم و رسانه می تواند تاثیرگذاری زیادی در ابعاد مختلف در جامعه داشته باشد گفت:رسانه ها در بخش های مختلف  چون اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی وحتی تربیتی  باعث بینش و آگاهی  می شوند.

سردار عزیزی تاکید کرد:ما معتقدیم که آگاهی باعث مسئولیت پذیری می‌شود و به طور قطع انسانهای مسئولیت پذیر انسانهای آگاهی هستند حداقل در حوزه ای که مسئولیت دارند!بنابراین این بزرگترین رسالت جامعه رسانه محسوب می شود.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به ویژگی شاخص رسانه رکنا که از اسمش که  رک بودن است گرفته شده  است گفت  در غالب مواقع رک بودن خوب است اما نه همیشه براساس آنچه که در دین و حوزه ی اخلاق سفارش شده و مصالح را باید درنظر گرفت.

رک بودن زمانی خوب است که به نفع آحادمردم و التزام دهی به امور جامعه باشد.

انتقاداتی که از پلیس در رسانه ها مطرح می‌شود درواقع چراغ راه برای آینده خواهد بود.

سردار عزیزی با یاودآوری این موضوع که درحال حاضر غرب استان تهران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت در خود جای داده است ،گفت:براساس آمارها غرب استان تهران تنها ۱۳درصد جغرافیای تهران را دارد این درحالی است که  ۳۰ درصد جمعیت را در خود جای داده است است.

براساس شاخص های کشوری در هر کیلومتر مربع ۴۹ نفر زندگی می‌کنند اما این میزان جمعیت در غرب استان تهران ۵۷۰نفراست  ، به طور قطع این جمعیت نیازمند پلیس چابک و دم دستی است تا به مردم امداد رسانی و خدمات‌ رسانی کند.گرچه از سنوات گذشته تقویت هایی صورت گرفته ولی آنچه مهم است هم دلی همکارانم در انجام وظایف خود باعث شده براساس شاخص ها در کشور وضعیت خوبی داشته باشیم.

سردار عزیزی با اشاره به آمار عملکرد پلیس غرب استان تهران در ۴و ماه و ۲۴ روز گذشته گفت:در این مدت میانگین وقوع  جرائم کلی با کاهش ۱۶درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبرو بوده است.

وی از کاهش قابل توجه ۱۸درصدی وقوع انواع سرقت در سطح شهر ستان های غرب استان تهران خبر داد وگفت :کشفیات سرقت نیز ۱۷درصد رشد داشته است .

عزیزی از ۹۵۰هزار تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ غرب استان تهران خبرداد و گفت:ازاین تعداد تماس ۳۸۰هزار تماس عملیاتی شده است که در مقایسه با مدت مشابه درسال گذشته ۵درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران به افتتاح ۴کلانتری دراین مدت اشاره کرد و گفت :پیش بینی می‌شود این تعداد به ۸کلانتری تا پایان سال  برسد.

وی درباره ی حوزه تصادفات به کاهش ۲۲درصدی تصادفات اشاره کرد و اظهار داشت :براساس آمارها امسال ۲۲درصد تصادفات رانندگی کاهش یافته است و ۳۷نفر کمتر در تصادفات رانندگی غرب استان تهران کشته شدند.

وی درباره ی  علت کاهش تلفات در تصادفات رانندگی گفت:کاهش میانگین سرعت در رانندگان مهم ترین عامل به شمار می رود.

در واقع کاهش سرعت با استفاده از قانون باعث کاهش شدت تصادفات در رانندگان شده است. این درحالی است که ما با افزایش صدور پلاک خودرو و افزایش صدور گواهینامه های رانندگی هستیم .

سردار عزیزی درباره ی  حوزه ی کشفیات کالای قاچاق نیز گفت:از ابتدای سال تا کنون کالای قاچاق به ارزش ۴هزارو ۸۰۰ میلیارد کشف شده و دراین رابطه ۴۰۰ پرونده تشکیل شده  است که رشد ۴۶درصدی ریالی کشف کالاهای قاچاق  را نشان می دهد .

وی از افزایش ۹۹ درصدی دستگیری معتادان متجاهرخبر داد وگفت: ۵۹ درصد دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزایش داشته است.

سردار عزیزی همچنین با بیان اینکه امسال ۱۷باند بیشتر از سال قبل دستگیرومنهدم شدند گفت:در مجموع ۳۹باند شناسایی و منهدم شده است.

وی این  توضیح را هم داد که شناسایی و انهدام  برخی باندهاممکن است  پس از دوسال اقدامات  وتلاش بی وقفه اطلاعاتی همکارانم  انجام شود.

سردار عزیزی در ادامه در بحث یکی دیگر از مطالبات مردم درباره ی برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: خوشبختانه با برخوردهای صورت گرفته در سطح استان باید بگویم اراذل اوباش سطح خشن خش نداریم وبا برخود های قضایی موثر وبدون اغماض اجازه قدرتنمایی به این نوع اخلال گران نمی دهیم.کسانیکه بخواهند با عربده کشی آرامش مردم را بر هم بزنند.

وی در ادامه توضیح داد :پلیس در برخورد  با اراذل واوباشی که بخواهند با عربده کشی وقدرت نمایی باعث نا امنی و رعب  و وحشت  مردم شوندقاطعانه وبدون اغماض برخورد می‌کند و ما معتقدیم این نوع متهمان  نباید سالم دستگیر شوند طبق قانون درحضور و انظار مردم، پلیس حق دارد؛اگر شرور  قمه در دست داشت ،دستش را می شکنیم !اگر سلاح داشت پایش را با تیرمیزنیم !واگراو شلیک کرد باید اورا زد!

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اینکه ماموریت های مهم پلیس علاوه بر کارهای روزانه  یکی پس از دیگری درحال انجام است است. گفت :از ابتدای سال همزمان با عید نوروز و بعد قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و برقراری امنیت در شب های قدر در ۳هزار مسجد واقع در غرب استان تهران همچنین امنیت برگزاری مراسم عزاداری رئیس جمهور شهید و هئیت همراه و بعد از آن برگزاری دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری و حالا موضوع امنیت اربعین مطرح است از جمله ماموریت های مهم پلیس بوده که تا پایان سال این ماموریت ها در کنار اقدامات روزانه ادامه دارد درواقع ما از یک ماموریت مهم وارد ماموریت مهم دیگر می شویم .

وی اعتماد اجتماعی را مهم ترین سرمایه پلیس دانست و گفت:اگر اعتماد اجتماعی را پلیس در صندوقچه ذخیره خود داشته باشد می‌تواند از آن در موقعیت های مختلف در مسیر همراه کردن مردم استفاده کند .

عزیزی با تاکید براینکه رسانه ها در این اعتماد اجتماعی وهمراه کردن مردم  بسیار نقش دارند گفت:در بخش جغرافیایی‌ غرب استان تهران روزانه عملکرد تمامی رسانه ها رصد می شوند وبا برنامه ریزی های صورت گرفته بدین وسیله نیازهای مردم  و انتقادهای آن ها رفع می‌شود.گاهی این خواسته های مردم را که مربوط به سایر بخش ها است را به مسئولین انتقال می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که مهم ترین دغدغه فرمانده انتظامی غرب استان تهران چیست ؟پاسخ داد:برقراری امنیت به شکل ظاهری و برقراری احساس امنیت مهم ترین دغدغه پلیس است امنیت در بخش  های روانی اجتماعی، اقتصادی ،معیشتی و التزام بخشی و نظم دهی اجتماعی از دیگر ماموریت ها و دغدغه های مهم پلیس است.

 

 

 

منبع :رکنا

خروج از نسخه موبایل