افشای جنایت برادرکشی در خانه پدری / انگیزه جنایت قتل خانوادگی چه بود؟

افشای جنایت برادرکشی در خانه پدری / انگیزه جنایت قتل خانوادگی چه بود؟

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 11 شهریور ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد . جسد خونین مرد ۶۵ ساله ای به نام مهران در خانه پدری اش در شهر ری پیدا شد که با ضربه‌های متعدد چاقو از پا درآمده بود .شواهد نشان می‌داد بیش از یک شبانه روز از مرگ وی گذشته است.

 جسد با دستور قضایی به پزشک قانونی منتقل شد و ماموران به پرس و جو پرداختند.

 برادر بزرگ مهران به نام محمود در بازجویی‌ها گفت: من ۴ روز قبل به خانه پدری ام رفته بودم که متوجه شدم برادرم مهران با یک کارگر افغانی به شدت اختلاف دارد. به نظرم مرد افغان در قتل برادرم دست داشته باشد.

به دنبال اظهارات این مرد کارگر افغانی ردیابی و بازداشت شد .اما پلیس مدرکی علیه وی به دست نیاورد . به این ترتیب برایش منع تعقیب صادر شد.

نوک پیکان اتهام به سوی برادر

در این میان پرس و جو از سایر اعضای خانواده‌ پرده از اختلاف های دنباله دار محمود با برادر بزرگش برداشت .

یکی از شاهدان گفت: چند روز قبل از پیدا شدن جسد مهران وی به او گفته بود از سوی برادر کوچکش محمود تهدید به مرگ شده  است.

شاهد دیگر نیز گفت از اختلاف شدید میان آن دو مطلع بوده است.

 با افشای این ماجرا محمود 28 شهریور ماه همان سال بازداشت شد. اما منکر اختلاف با برادرش شد و ادعا کرد از نحوه مرگ او هیچ اطلاعی ندارد .

ماموران در گام دیگری از تحقیقات به بررسی دوربین‌های مداربسته در حوالی محل جنایت پرداختند و دریافتند آخرین بار محمود موتورش را در کوچه پایین‌تر از خانه پدری اش متوقف کرده و سپس به محل جنایت رفته و ۲۰ دقیقه بعد در حالی بازگشته که رنگ لباس‌هایش عوض شده و کیسه مشکی در دست داشته است.

اعتراف به برادرکشی

 با به دست آمدن این مدرک  محمود بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت اما ما مدعی شد در کیسه لباس‌های کثیفش قرار داشته است .

ولی همسر وی گفت : محمود هرگز لباس‌های کثیف را در کیسه به خانه نیاورده است.

 در حالی که چند ماه از جنایت گذشته بود محمود لب به اعتراف گشود و مدعی شد برادر بزرگش را با همدستی 2 برادر کوچکش کشته است. اما دو برادر وی اتهامشان را نپذیرفتند و مدعی شدند محمود دست به قتل زده و  بی دلیل می‌خواهد پای آنها را نیز به پرونده باز کند .

یکی از آنها گفت: برادر بزرگمان مهران مورد اعتماد پدرمان بود. به همین خاطر مهرها و اسناد رسمی پدر مان در دست او قرار داشت .اما محمود از این موضوع ناراحت بود و احتمالاً همین موضوع نیز انگیزه جنایت بوده است.

 این اظهارات در حالی مطرح شد که ماموران پلیس در بازرسی از خانه متهم ، مهر پدر وی را کشف کردند.

 به این ترتیب فرضیه برادر کشی قوت گرفت وبا توجه به مدرک های به دست آمده برای محمود به اتهام قتل برادرش کیفرخواست صادر  و پرونده اش به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به زودی به جرم وی رسیدگی شود.

 

 

 

منبع :رکنا

خروج از نسخه موبایل