نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس (4 روش)

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس (4 روش)

در WPBeginner، ما مرتباً از کاربران می‌شنویم که آیا راهی برای افزودن بخش پست‌های ویژه در نوار کناری یک وب‌سایت وردپرس وجود دارد یا خیر.

نمایش محتوای برتر خود به‌عنوان پست‌های ویژه در نوار کناری می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری را به مقالات ستونی خود هدایت کنید و تعامل را افزایش دهید.

به همین دلیل است که ما با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض و افزونه‌های وردپرس راه‌حل‌های متعددی ارائه کرده‌ایم تا به شما امکان می‌دهد محتوای برتر خود را در نوار کناری سایت خود به نمایش بگذارید. در اینجا، می‌توانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی پست های ویژه را در نوار کناری وردپرس نمایش دهید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 1

چرا پست های ویژه را در نوار کناری وردپرس اضافه کنیم؟

نوارهای کناری ستون‌هایی هستند که در سمت چپ یا راست قسمت محتوا در وب سایت وردپرس. اکثر صاحبان وب سایت با افزودن فرم خبرنامه ایمیل، دکمه های رسانه های اجتماعی، تبلیغات بنری، یا انواع دیگر محتوا.

روش دیگری که می توانید از نوار کناری استفاده کنید این است که مقالات برتر خود را به عنوان پست های ویژه نمایش دهید. این به شما کمک می کند بازدید بیشتر به آن مقالات داشته باشید و به کاربران شما کمک می کند تا بتوانند بهترین محتوای شما را بدون جستجوی آن کشف کنند.

و اگر از وب سایت خود از طریق بازاریابی وابسته یا محتوای حمایت شده، دارای پست‌های خاص می‌تواند بازدیدهای بیشتری از صفحه را به آن صفحات درآمدزا هدایت کند.

بهتر است پست‌هایی با تبدیل بالا در نوار کناری نمایش داده شود که به افزایش ثبت‌نام در خبرنامه یا تبدیل فروش کمک کند.

در اینجا نحوه ارائه مقالات برتر خود در WPBeginner آمده است. این ویجت نوار کناری در همه پست‌های وب‌سایت ما ظاهر می‌شود.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 2

با توجه به آنچه گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس برای افزایش بازدید از صفحه و تعامل کاربر. ما چهار روش را پوشش خواهیم داد، و شما می توانید از لیست زیر برای پیمایش سریع در مقاله استفاده کنید.

این روش ساده است و نیازی به نصب هیچ افزونه ای در وب سایت خود ندارد.

به سادگی به صفحه ظاهر » ابزارک بروید و با کشیدن و رها کردن، ویجت فهرست را به نوار کناری وردپرس خود اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 3

این ویجت با یک ویرایشگر بصری مجهز به چند دکمه قالب‌بندی در بالا ارائه می‌شود. می‌توانید به سادگی عنوان پست‌هایی را که می‌خواهید به‌عنوان یک لیست گلوله‌دار مشخص شوند، اضافه کنید.

برای افزودن پست های ویژه خود به عنوان آیتم های فهرست، عنوان پست را انتخاب کنید و سپس روی دکمه پیوند کلیک کنید تا افزودن پیوند به پست وبلاگ.

می‌توانید با افزودن ویجت عنوان درست بالای فهرست، عنوانی را به فهرست ویژه اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 4

می توانید با ایجاد یک گروه، ویجت های عنوان و فهرست را به عنوان یک بلوک واحد عمل کنید. به سادگی هر دو ویجت را انتخاب کنید و سپس روی نماد گروه کلیک کنید. پس از آن، باید «گروه» را از منوی کشویی.

فراموش نکنید که روی دکمه “به روز رسانی” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

اکنون می توانید از وب سایت خود بازدید کنید تا پست های ویژه خود را در عمل مشاهده کنید. در سایت آزمایشی ما اینگونه به نظر می رسید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 5

این روش کمتر مستقیم است، اما به شما امکان می دهد پست های ویژه خود را به طور موثرتری مدیریت کنید.

به‌جای افزودن فهرست پست‌های ویژه در ویجت فهرست، یک menu navigation و سپس آن را در نوار کناری نمایش دهید.

مزیت این روش این است که می توانید به راحتی پست های جدید را بدون ویرایش ویجت اضافه کنید و می توانید لیست را با یک رابط کشیدن و رها کردن مجدد سازماندهی کنید. همچنین می‌توانید از منو در چندین مکان در وب‌سایت خود بدون نیاز به ایجاد فهرست جدید در هر بار استفاده کنید.

ایجاد منوی پست های ویژه

ابتدا، باید از صفحه ظاهر » منوها دیدن کنید و روی پیوند «ایجاد منوی جدید» کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 6

در مرحله بعد، باید نامی برای منوی خود وارد کنید که به شما کمک کند هر زمان که نیاز به اضافه کردن آن در جایی داشته باشید، به راحتی آن را شناسایی کنید.

بعد از اینکه نامی را اضافه کردید، برای ادامه روی دکمه “ایجاد منو” کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 7

وردپرس اکنون یک منوی خالی جدید برای شما ایجاد می کند.

اکنون، باید روی برگه «پست‌ها» از ستون سمت چپ کلیک کنید تا آن را گسترش دهید. از اینجا، باید پست‌هایی را که می‌خواهید به نمایش بگذارند، انتخاب کنید. می‌توانید آنها را در بخش اخیر، همه پیدا کنید یا از گزینه جستجو برای مکان یابی و انتخاب آنها استفاده کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 8

پس از انتخاب پست‌هایی که می‌خواهید اضافه کنید، روی دکمه «افزودن به منو» کلیک کنید.

پست‌های شما اکنون در ستون سمت راست ظاهر می‌شوند و می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از عنوان‌های آن‌ها را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید با کشیدن آنها به بالا یا پایین آنها را دوباره مرتب کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 9

هنگامی که راضی شدید، روی دکمه “ذخیره منو” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

منوی شما اکنون آماده استفاده است.

افزودن منوی پست های ویژه به نوار کناری

به سادگی به صفحه ظاهر » ابزارک‌ها بروید و ویجت «منو پیمایش» را به نوار کناری با استفاده از کشیدن و رها کردن.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 10

در مرحله بعد، باید عنوانی برای ویجت منوی نوار کناری خود ارائه دهید و سپس منوی پست های ویژه ای را که قبلا ایجاد کرده اید از منوی کشویی انتخاب کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات ویجت خود، روی دکمه “به روز رسانی” کلیک کنید. اکنون می توانید از وب سایت خود دیدن کنید تا لیست پست های ویژه خود را در عمل مشاهده کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 11

در روش دیگر، ممکن است بخواهید پست های ویژگی خود را در یک پست یا صفحه وردپرس نمایش دهید. اگر از ویرایشگر صفحه برای ایجاد طرح بندی صفحه اصلی سفارشی یا ممکن است تم شما نوار کناری نداشته باشد.

این روش مشابه روش 1 است اما به شما امکان می دهد پست ها را در پست ها و صفحات وردپرس به جای نوار کناری.

به سادگی یک پست وردپرس یا صفحه ای را ویرایش کنید که می خواهید پست های ویژه خود را در آن به نمایش بگذارید. در صفحه ویرایش پست، باید روی دکمه افزودن بلوک جدید (+) در بالا کلیک کنید و سپس بلوک فهرست را به منطقه محتوای خود اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 12

اکنون، باید عنوان هر پست وبلاگ که می خواهید به عنوان یک مورد در لیست قرار دهید. سپس، متن را انتخاب کنید و روی دکمه پیوند در نوار ابزار کلیک کنید تا یک پیوند به مقاله ایجاد کنید.

پس از اتمام کار، می‌توانید تغییرات خود را ذخیره کرده و پست را به‌روزرسانی یا منتشر کنید.

نحوه قابلیت استفاده مجدد بلاک پست‌های ویژه

یک ویژگی عالی ویرایشگر بلاک این است که می توانید یک بلوک را به عنوان یک “بلوک قابل استفاده مجدد” ذخیره کنید و سپس همان بلوک را به هر پست یا صفحه ای که می خواهید اضافه کنید.

برای اینکه بلاک پست‌های ویژگی خود را قابل استفاده مجدد کنید، کافی است روی نماد منوی سه نقطه در نوار ابزار بلوک کلیک کنید و «افزودن به بلوک‌های قابل استفاده مجدد» را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 13

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود نامی برای بلوک قابل استفاده مجدد خود ارائه دهید.

نامی به آن بدهید که به شما کمک کند بعداً به راحتی آن را شناسایی کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 14

برای ذخیره بلوک قابل استفاده مجدد، روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

اکنون، هر زمان که پست یا صفحه ای را ویرایش می کنید، می توانید به راحتی بلوک پست های ویژه را اضافه کنید. به سادگی روی دکمه افزودن بلوک جدید کلیک کنید و با تایپ نام بلوک قابل استفاده مجدد خود را پیدا کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 15

شما همچنین می توانید بلوک های قابل استفاده مجدد را ویرایش کنید و به طور خودکار در همه جا به روز می شود. برای جزئیات بیشتر، به مقاله ما در نحوه افزودن بلوک های قابل استفاده مجدد در وردپرس.

یک لیست ساده ساده از پیوندها ممکن است اغلب مورد توجه کاربران شما قرار نگیرد. استفاده از یک افزونه برای نمایش ریز عکسها با پست های ویژه شما به کاربران کمک می کند تا آنها را راحت تر متوجه شوند.

ابتدا، باید MonsterInsights. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.

به یک MonsterInsights Plus نیاز دارید حساب کاربری یا بالاتر برای نمایش پست های ویژه و دسترسی به ویژگی های ردیابی پیشرفته. همچنین یک MonsterInsights Lite وجود دارد. /a> نسخه‌ای که به شما امکان می‌دهد با تجزیه و تحلیل در سایت خود شروع کنید.

پس از فعال‌سازی، به صفحه خوش‌آمدگویی MonsterInsights در داشبورد وردپرس خود هدایت خواهید شد. ادامه دهید و روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید تا افزونه را پیکربندی کنید و Google Analytics را به وردپرس متصل کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 16

می‌توانید راهنمای گام به گام ما را در نحوه افزودن Google Analytics به وردپرس.

هنگامی که افزونه راه اندازی شد، باید به Insights » Posts Popular در قسمت مدیریت وردپرس خود بروید. در اینجا، می توانید موضوعی را برای ویجت پست های محبوب خود انتخاب کنید.

شما باید با کلیک بر روی برگه “ویجت پست های محبوب” در بالای صفحه شروع کنید. با این حال، اگر می‌خواهید فهرست پست‌های ویژه را در یک پست یا صفحه نمایش دهید، باید برگه «پست‌های محبوب درون خطی» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید با کلیک کردن روی آن یک طرح زمینه را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 17

بلافاصله پیش نمایشی از آن تم را در قسمت پیش‌نمایش تم زیر آن مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده لیست به عنوان ویجت، باید روی گزینه Narrow کلیک کنید.

همه تم ها تصاویر کوچک را با عنوان پست نمایش نمی دهند، بنابراین مطمئن شوید که یکی را انتخاب کنید که این کار را انجام می دهد. هنگام افزودن ویجت به نوار کناری وردپرس خود، باید دوباره موضوع را انتخاب کنید، بنابراین آن را یادداشت کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 18

اکنون می توانید به بخش “سفارشی کردن طراحی” به پایین بروید.

در اینجا، می‌توانید رنگ، اندازه و پس‌زمینه عنوان، نویسنده و تاریخ را تنظیم کنید. اگر فهرست را در یک پست یا صفحه قرار می‌دهید، می‌توانید تعداد ستون‌هایی را که استفاده می‌شود انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 19

تنظیم تعداد پست به شما امکان می‌دهد تعداد پست‌ها را در ویجت نمایش دهید. کمترین پستی که می توانید نمایش دهید 2 و بیشترین آن 10 است.

همچنین می توانید انتخاب کنید که کدام اطلاعات با عنوان پست و تصویر کوچک نمایش داده شود. به طور پیش‌فرض، نویسنده و تاریخ پست نیز نشان داده می‌شود، اما می‌توانید این تنظیمات را با استفاده از دکمه‌های جابجایی خاموش کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 20

در مرحله بعد، باید به بخش رفتار تنظیمات بروید.

گزینه Styling ویجت به کاربران پیشرفته اجازه می‌دهد تا با استفاده از کد CSS سفارشی. برای این آموزش، ما با سبک های پیش فرض می مانیم.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 21

شما باید لیست را با استفاده از گزینه Curated مرتب کنید. این به شما امکان می‌دهد پست‌هایی را که نمایش داده می‌شوند انتخاب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید با کلیک روی گزینه‌های Comments یا SharedCount، پست‌های محبوب را به‌طور خودکار انتخاب کنید.

برای افزودن یک پست به لیست، کافی است عنوان آن را تایپ کنید. فهرستی از پست‌های منطبق نمایش داده می‌شود و می‌توانید روی پست سمت راست کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 22

مطمئن شوید که حداقل تعداد پست‌های موجود در تنظیم تعداد پست در بالا را شامل می‌شود. اگر پست های بیشتری اضافه کنید، ویجت به طور تصادفی بین آنها می چرخد.

تنظیم Automated + Curated به‌طور خودکار محبوب‌ترین پست‌های شما را در چرخش قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید، فقط تنظیمات را روشن کنید.

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس 4 روش 23

عنوان ویجت به شما امکان می دهد عنوانی را در بالای ویجت نمایش دهید. به راحتی می توانید عنوانی را در اینجا اضافه کنید، اما وقتی ویجت را به نوار کناری خود اضافه می کنید، باید دوباره آن را تایپ کنید.

تنظیمات زیادی برای ویجت MonsterInsights Popular Posts وجود دارد. برای این آموزش، تنظیمات پیش‌فرض را برای گزینه‌های باقی‌مانده دنبال می‌کنیم.

وقتی کارتان تمام شد، باید به بالای صفحه برگردید و روی دکمه «ذخیره تنظیمات» کلیک کنید تا ویجت جدید در وب‌سایت خود در دسترس قرار گیرد.

اکنون شما باید به ظاهر “ابزارک بروید و” پست های محبوب – ویجت MonsterInsights را با استفاده از کشیدن و رها کردن به نوار کناری خود اضافه کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full is-syled-debault">

شما باید عنوانی را برای ویجت وارد کنید ، تعداد پست ها را برای نمایش انتخاب کنید و همان موضوع را که قبلاً در آموزش است انتخاب کنید. پس از اتمام ، فراموش نکنید که روی دکمه “بروزرسانی” کلیک کنید تا تنظیمات ویجت خود را ذخیره کنید.

برای دیدن پست های برجسته خود با تصاویر کوچک ، به وب سایت خود مراجعه کنید. اینگونه است که به وب سایت نسخه ی نمایشی ما نگاه کرد.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full is-syled-default">

پاداش: نمایش پست های تصادفی در وردپرس

اگر نمی خواهید پست های خاص را برجسته کنید و در عوض می خواهید پست های موجود در نوار کناری شما هر روز تغییر کند ، روش های فوق برای شما کار نمی کنند.

در این حالت ، می توانید از یک افزونه برای نمایش پست های تصادفی در وردپرس استفاده کنید. این باعث می شود پست هایی با درگیری کاربر پایین تر فرصتی برای درخشش داشته باشند و ممکن است به حفظ طولانی تر بازدید کنندگان کمک کند.

برای انجام این کار ، به سادگی ویجت پست های اخیر گسترده افزونه. برای جزئیات بیشتر ، به آموزش ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، به صفحه ظاهر »ابزارک مراجعه کرده و بلوک” پست های اخیر تمدید شده “را به برگه نوار کناری اضافه کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

پس از انجام این کار ، به برگه “پست” در ویجت تغییر دهید و نوع پست ، وضعیت پست و ترتیب پست هایی را که می خواهید در وب سایت خود نمایش دهید انتخاب کنید.

بعد ، به منوی کشویی “Orderby” بروید و گزینه “تصادفی” را انتخاب کنید. در آخر ، برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “بروزرسانی” کلیک کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

نحوه اضافه کردن پست های ویژه در نوار کناری وردپرس (4 روش) 24

اکنون برای مشاهده پست های تصادفی نمایش داده شده در نوار کناری به سایت وردپرس خود مراجعه کنید. برای دستورالعمل های بیشتر ، به آموزش ما در مورد نحوه نمایش پست های تصادفی در وردپرس .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه می توانید به راحتی پست ها را در نوار کناری وردپرس مشخص کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد بهترین خدمات بازاریابی ایمیل و بهترین افزونه های سئو وردپرس برای رشد ترافیک وب سایت خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل