Com در مقابل Net – تفاوت بین پسوندهای دامنه چیست

Com در مقابل Net – تفاوت بین پسوندهای دامنه چیست

بسیاری از خوانندگان ما در مورد تفاوت بین پسوندهای نام دامنه .com و .net از ما سوال کرده اند. آنها می‌خواهند درباره اینکه کدام برنامه افزودنی برای اهداف و مخاطبان سایتشان مناسب‌تر است، آگاهانه تصمیم بگیرند.

وقتی صحبت از ایجاد یک حضور آنلاین موفق به میان می‌آید، انتخاب پسوند نام دامنه مناسب بسیار مهم است زیرا می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در برند شما ایجاد کند و بازدیدکنندگان به راحتی نام دامنه وب‌سایت شما را به خاطر بسپارند.

در این مقاله، تفاوت بین پسوندهای دامنه .com و .net و اینکه کدام یک برای وب سایت شما بهتر است را توضیح خواهیم داد.

Com در مقابل Net تفاوت بین پسوندهای دامنه چیست 1

پسوندهای نام دامنه .Com و .Net چیست؟

نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است. مال ما wpbeginner.com است.

می‌توانید در راهنمای مبتدیان ما در نام دامنه چیست و دامنه ها چگونه کار می کنند؟

نام دامنه همیشه دارای پسوند است. به این TLD می گویند که مخفف Top Level Domain است. به عنوان مثال:

example.com
example.net
example.org

می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از پسوندهای دامنه انتخاب کنید که ساخت وب سایت شما.

بیشتر پسوندهای دامنه هیچ محدودیتی در استفاده ندارند و تعداد زیادی پسوندهای دامنه جدید مانند .photography، .blog و .tv در سال های اخیر ایجاد شده اند.

در ابتدا، پسوندهای دامنه برای انواع مختلف وب‌سایت، مانند .com برای سایت‌های تجاری و .net برای سایت‌های مرتبط با شبکه ایجاد شدند.

شما باید پسوند نام دامنه ای را انتخاب کنید که متناسب با کسب و کار شما باشد و در عین حال به شما کمک کند تا یک نام تجاری قابل تشخیص در صنعت خود بسازید.

بیایید تفاوت بین محبوب‌ترین پسوندهای دامنه .com و .net را بررسی کنیم تا ببینیم کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است.

تفاوت بین نام‌های دامنه .Com و .Net چیست؟

Com و Net دو مورد از محبوب ترین پسوندهای نام دامنه هستند. اگر پسوند نام دامنه دلخواه شما .com در دسترس نیست، ممکن است وسوسه شوید که به جای آن از .net استفاده کنید.

با این حال، .net در اکثر موارد گزینه خوبی برای کسب و کار شما نیست.

“com” در نام دامنه .com نشان دهنده یک سایت “تجاری” است. این می‌تواند وب‌سایت‌های تجاری را پوشش دهد که می‌خواهند کسب درآمد آنلاین، وب سایت ها و وبلاگ های شخصی، نمونه کارها و موارد دیگر.

از سوی دیگر، “net” در پسوند نام دامنه .net مخفف “network” است. این برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت، شبکه و ایمیل طراحی شده است.

اگر درباره .org می‌پرسید، مخفف «سازمان» است و در ابتدا برای استفاده توسط سازمان های غیرانتفاعی.

چه زمانی باید نام دامنه .Com را انتخاب کنید؟

Com در مقابل Net تفاوت بین پسوندهای دامنه چیست 2

پسوند دامنه .com از زمان “حباب دات کام” در اواخر دهه 1990 مترادف با اینترنت بوده است. بیش از 40٪ از همه نام های دامنه ثبت شده دامنه های .com هستند.

به خاطر سپردن نام دامنه .com برای افراد بسیار ساده تر از هر پسوند دامنه دیگری است. آشنا و اطمینان بخش است، به علاوه باعث می شود سایت شما حرفه ای به نظر برسد.

همچنین، بیشتر صفحه‌کلیدهای تلفن همراه دارای دکمه اختصاصی .com هستند. اغلب باید از حرکات مختلف استفاده کنید تا یک دکمه .net را پیدا کنید، اگر اصلاً وجود دارد.

فقط یک مشکل وجود دارد. احتمالاً متوجه شده اید که نام های دامنه .com آنقدر محبوب هستند که به نظر می رسد همه موارد خوب قبلاً گرفته شده اند!

با این حال، هنوز راه های هوشمندانه زیادی برای به دست آوردن نام دامنه عالی .com وجود دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید امتحان کنید:

  • بررسی کنید که نام دامنه شما نشان دهنده کسب و کار شما و کاری است که انجام می دهید. به عنوان مثال، stargardeningservices.com برای SEO بهتر از starservices.com است.
  • اگر نام دامنه مورد نظر شما انتخاب شده است، می توانید یک کلمه قبل یا بعد از آن اضافه کنید تا آن را منحصر به فرد کنید. موقعیت مکانی شما می تواند در اینجا به خوبی کار کند، مانند stargardeninghouston.com یا thestargardening.com.
  • مطمئن شوید که نام دامنه شما به راحتی قابل تلفظ و به خاطر سپردن است. از خط فاصله یا اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید.
  • از تولید کننده نام دامنه آنلاین مانند Nameboy کمک می کند. . این ابزارهای رایگان به شما کمک می کنند تا ایده های هوشمندانه ای برای نام دامنه پیدا کنید که منحصر به فرد هستند و همچنان در دسترس هستند. همچنین می‌توانید از مولد نام تجاری رایگان دارای هوش مصنوعی WPBeginner استفاده کنید.< /li>

به کمک بیشتری نیاز دارید؟ ما نکات عملی و مثال‌های واقعی زیادی در مقاله خود در مورد نحوه بهترین نام دامنه را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

چه زمانی باید از پسوند دامنه Net استفاده کنید؟

پسوند .net در برخی موارد هنوز منطقی است. اگر اینترنت، شبکه، میزبانی پایگاه داده، میزبانی ایمیل یا خدمات مشابه ارائه می دهید، می توانید از آن استفاده کنید.

حتی ممکن است بخواهید از نام دامنه .net استفاده کنید اگر واقعاً با نام تجاری شما مطابقت دارد.

به عنوان مثال، Behance.net یک جامعه طراحی آنلاین محبوب است که از پسوند دامنه .net برای وب سایت خود استفاده می کند. این برای آنها مناسب است زیرا آنها می خواستند شبکه ای از هنرمندان، طراحان و شرکت هایی باشند که به دنبال استعداد هستند.

زیر 4 درصد از نام‌های دامنه ثبت‌شده از پسوند دامنه .net استفاده می‌کنند.

چرا ممکن است وسوسه شوید از برنامه افزودنی Net استفاده کنید

آیا تا به حال سعی کرده اید دامنه .com را ثبت کنید و چیزی شبیه به این دیده اید؟

Com در مقابل Net تفاوت بین پسوندهای دامنه چیست 3

ثبت کنندگان نام دامنه اغلب .net را به عنوان جایگزین برتر برای .com معرفی می کنند. این ممکن است باعث شود فکر کنید بیشتر از آنچه که هست استفاده می‌شود.

حتی شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های خدمات اینترنتی و شبکه از نام دامنه .com برای تجارت خود استفاده می‌کنند.

البته، 4% هنوز تعداد زیادی نام دامنه است. بیش از 13 میلیون، در واقع. ممکن است تعجب کنید که چه کسی از همه آن نام های دامنه .net استفاده می کند.

در بسیاری از موارد، دامنه‌های .net واقعاً استفاده نمی‌شوند.

بسیاری از کسب و کارها یک پسوند .net ثبت می کنند تا هیچ کس دیگری نتواند آن را بگیرد. آنها ممکن است اصلاً از دامنه .net استفاده نکنند یا ممکن است آن را به .com خود هدایت کنند. سایت.

همچنین، برخی از مارک‌ها از .net استفاده می‌کنند زیرا نتوانستند .com مورد نظر خود را دریافت کنند. بیشتر آنها بعداً به یک پسوند دامنه .com منتقل می شوند و اغلب نام دامنه .net را به دلایل فنی و قانونی ثبت می کنند.

آیا .Com در مقابل .Net برای سئو بهتر است؟

Com در مقابل Net تفاوت بین پسوندهای دامنه چیست 4

بسیاری از کاربران ما از ما می پرسند که کدام پسوند دامنه به آنها کمک می کند رتبه بالاتری داشته باشند، com در مقابل .

طبق تجربه ما، انتخاب شما از منظر سئو فرقی نمی‌کند. موتورهای جستجو با هر دو پسوند دامنه یکسان رفتار خواهند کرد.

فقط روی بهترین شیوه های سئو تمرکز کنید و محتوای هدفمند مفید ایجاد کنید تا رتبه بالاتری کسب کنید. بخش مهم خود نام دامنه شما است، نه پسوند.

به عنوان مثال، stargardeningservices.com رتبه بهتری نسبت به starservices.net خواهد داشت، زیرا حاوی کلمه کلیدی (خدمات باغبانی) است که افراد احتمالاً آن را جستجو می کنند.

>

نحوه خرید یک نام دامنه

دو راه برای دریافت نام دامنه وجود دارد. می‌توانید یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است.

1. یک نام دامنه رایگان با Bluehost

دریافت کنید

برای ایجاد یک وب سایت، به میزبانی وب سایت و همچنین یک نام دامنه نیاز دارید.

وقتی در ایجاد وب‌سایت جدید هستید، ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. مطمئن شوید که تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب سایت.

معمولاً، شما حدود 14.99 دلار در سال برای نام دامنه و 7.99 دلار در ماه برای میزبانی پرداخت خواهید کرد. اگر تازه شروع به کار کرده اید، ممکن است احساس کنید که بسیار گران است.

خوشبختانه، افراد Bluehost به کاربران WPBeginner یک نام دامنه رایگان و 65٪ تخفیف در میزبانی ارائه می دهند.

2. ثبت نام دامنه

اگر نمی‌خواهید فوراً یک وب‌سایت ایجاد کنید، همچنان می‌توانید یک نام دامنه ثبت کنید و بعداً یک وب‌سایت بسازید.

توصیه می کنیم از Domain.com استفاده کنید برای این. آنها ویژگی هایی مانند ثبت نام خصوصی، انتقال آسان، مدیریت آسان DNS و موارد دیگر را ارائه می دهند. ابزار جستجوی آنها دامنه های ممتاز و همچنین دامنه های معمولی.

Com در مقابل Net تفاوت بین پسوندهای دامنه چیست 5

برای دریافت 25% تخفیف انحصاری در دامنه خود، مطمئن شوید که از طریق پیوند ما به Domain.com. این به طور خودکار کد کوپن Domain.com ما را اعمال می کند.

اگر به دنبال گزینه های جایگزین Domain.com هستید، لیست بهترین ثبت کننده دامنه.

اگر اولین باری است که نام دامنه را ثبت می کنید، ممکن است بخواهید از راهنمای گام به گام ما در نحوه ثبت دامنه نام.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تفاوت بین پسوندهای نام دامنه .com و .net را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه ایجاد یک آدرس ایمیل تجاری رایگان یا انتخاب های متخصص ما از بهترین افزونه های رسانه های اجتماعی برای وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل