چطوری میشه

10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما

10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما

آیا نمی‌دانید عملکرد وب‌سایت وردپرس شما چگونه است؟

اندازه‌گیری معیارهای مهم وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند بفهمید چه چیزی در کسب‌وکار شما کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. سپس می‌توانید استراتژی محتوای خود را تغییر دهید، راه‌های جدیدی را برای افزایش ترافیک وب‌سایت امتحان کنید و سایت خود را برای تبدیل‌های بالاتر بهینه کنید.

در این مقاله، معیارهای مهمی را برای اندازه‌گیری در سایت وردپرس به شما نشان می‌دهیم.

Important Metrics to Measure on Your WordPress Site
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 1

نحوه اندازه گیری معیارهای مهم در وردپرس

هنگام اجرای یک کسب و کار موفق، دانستن عملکرد وب سایت وردپرس خود ضروری است. با این حال، بسیاری از صاحبان مشاغل به جای کار با داده ها از «بهترین حدس ها» برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

این جایی است که ردیابی معیارهای مهم تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند تصمیمات آگاهانه بگیرید و وب سایت خود را با اطمینان رشد دهید.

می‌توانید ببینید کدام استراتژی‌ها کار می‌کنند، بازدیدکنندگان چه محتوایی را دوست دارند، از کجا هستند، و چگونه می‌توانید ترافیک خود را بهبود بخشید و تبدیل های وردپرس.

ساده ترین راه برای اندازه گیری معیارهای مهم در وردپرس استفاده از MonsterInsights است. . این بهترین افزونه تجزیه و تحلیل وردپرس است< /a> و بیش از 3 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند.

MonsterInsights تنظیم صحیح را بسیار آسان می کند Google Analytics در WordPress، آمارهای مهم را در داشبورد وردپرس خود نشان دهید، نمایش پست های محبوب و استفاده از پیشرفته ویژگی های ردیابی

رمزگشایی

MonsterInsights
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 2

برای جزئیات بیشتر می‌توانید بررسی MonsterInsights را بخوانید.

برای شروع، ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.

توجه: اگر می‌خواهید قفل ویژگی‌های ردیابی پیشرفته مانند ردیابی تجارت الکترونیک و گزارش‌های بیشتر داشبورد را باز کنید، به نسخه MonsterInsights Pro نیاز دارید. همچنین یک نسخه رایگان وجود دارد MonsterInsights که می توانید برای شروع استفاده کنید.

پس از فعال‌سازی، به صفحه خوش‌آمدگویی MonsterInsights در وردپرس هدایت می‌شوید. ادامه دهید و روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید.

اکنون می توانید مراحل پیکربندی افزونه و اتصال Google Analytics را به سایت وردپرس خود دنبال کنید.

Set up MonsterInsights
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 3

پس از آن، به سادگی به Insights » Reports از پنل مدیریت وردپرس خود بروید.

از اینجا می‌توانید معیارها را مشاهده کنید و اطلاعاتی برای رشد کسب‌وکار خود دریافت کنید.

MonsterInsights dashboard reports
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 4

همانطور که گفته شد، بیایید به برخی از مهم ترین معیارهای وب سایت برای اندازه گیری در وب سایت خود نگاه کنیم.

1. جلسات

اولین چیزی که باید اندازه گیری کنید ترافیک وب سایت. برای انجام این کار، می توانید به تعداد جلسات نگاه کنید. یک جلسه نشان دهنده یک بازدید واحد از سایت شما است و می تواند تعداد زیادی بازدید از صفحه را شامل شود.

در MonsterInsights، می‌توانید با رفتن به Insights » Reports و مشاهده گزارش «نمای کلی» تعداد جلسات را به راحتی مشاهده کنید.

Overview report in MonsterInsights
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 5

نمودار روند 30 روز گذشته را نشان می دهد. برای دیدن جلسات منحصر به فرد در یک روز خاص، به سادگی روی نمودار حرکت کنید. می توانید از این معیار وب سایت برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگان از سایت شما و اینکه آیا ترافیک شما در حال افزایش یا کاهش است استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ وردپرس، سپس نگاه کردن به جلسات می تواند نشان دهد که آیا تعداد خوانندگان در حال افزایش است یا خیر. اگر اینطور نیست، پس باید روش هایی برای افزایش ترافیک وبلاگ.

علاوه بر این، می‌توانید به میانگین مدت جلسه و کل کاربران نیز نگاه کنید تا بینش بیشتری در مورد درگیری کاربر.

Reports overview
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 6

داشتن یک جلسه طولانی به این معنی است که مردم از خواندن محتوای شما لذت می برند و زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند. در همین حال، یک نرخ پرش به این معنی است که کاربران آنچه را که به دنبال آن بودند پیدا نکردند و سایت شما را ترک کردند.

2. ارجاعات برتر

معیار بعدی که باید اندازه گیری کنید ارجاعات است. اینها وب‌سایت‌هایی هستند که به محتوای شما پیوند می‌دهند و ترافیک را به سایت شما ارسال می‌کنند که به عنوان ترافیک ارجاع نیز شناخته می‌شود.

Top referrals
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 7

از آنجایی که این وب سایت ها به مقالات شما پیوند می دهند، به این معنی است که آنها یک بک لینک ارائه می دهند. پیوندهای برگشتی فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل هستند و به محتوای شما رای اعتماد می دهند.

داشتن بک لینک از سایت‌های معتبر به این معنی است که محتوای شما عالی است و می‌توانید تأثیر مثبتی بر رتبه بندی کلمات کلیدی.

با استفاده از معیارهای ارجاع برتر، می توانید ببینید کدام وب سایت ها بازدیدکنندگان را به وب سایت شما می فرستند. این به یافتن سایت های مشابه برای دریافت بک لینک بیشتر و تقویت SEO وردپرس شما کمک می کند. .

به طور مشابه، همچنین می‌توانید موارد پست های مهمان ترافیک ارجاعی زیادی را به همراه دارند. این به انتخاب نوع محتوا و موضوع برای پوشش پست های مهمان در آینده کمک می کند.

3. کشورهای برتر

تا به حال به این فکر کرده اید که بازدیدکنندگان شما اهل کدام کشور هستند؟ در MonsterInsights، با مشاهده معیار کشورهای برتر، می‌توانید ببینید کدام منطقه بیشترین ترافیک را به سایت شما می‌برد.

Top countries
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 8

با استفاده از داده های گزارش کشورهای برتر، می توانید ایده های محتوای جدیدی را کشف کنید.

فرض کنید یکی از مناطقی که بیشترین ترافیک را ارسال می کند، هند است. می توانید در مورد بهترین خدمات میزبانی وب را در هند انتخاب کنیم، بنویسید. اگر یک وب‌سایت فنی یا 5 مکان برای بازدید در هند دارید، اگر یک عنوان وبلاگ سفر.

علاوه بر آن، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی شخصی ایجاد کنید و یک تجربه کاربری سفارشی برای افراد از مناطق مختلف ارائه دهید. برای مثال، می‌توانید برای یک مکان خاص به افراد پیشنهادات ارسال رایگان یا تخفیف ارائه دهید.

همچنین می‌توانید راهنمای نهایی برای هدف گذاری موقعیت جغرافیایی در وردپرس.

4. پست ها و صفحات برتر

آیا می‌دانید کدام صفحات فرود و پست‌های وبلاگ باعث ایجاد ترافیک، تعامل و تبدیل زیادی در سایت شما می‌شوند؟ یک راه ساده برای فهمیدن این موضوع، اندازه گیری متریک پست ها و صفحات برتر است.

در MonsterInsights، می‌توانید صفحات و پست های پر بازدید در گزارش نمای کلی.

Most viewed pages and posts
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 9

اگر از نسخه MonsterInsights Pro استفاده می‌کنید، می‌توانید قفل گزارش Publishers را باز کنید و اطلاعات بیشتری درباره نحوه تعامل افراد با مهم ترین صفحات.

به سادگی به Insights » Reports بروید و روی برگه «ناشران» کلیک کنید. در مرحله بعد، می‌توانید به برگه «نمای کلی» بروید و گزارش صفحه‌های فرود برتر و تعداد بازدید از صفحات شما، همراه با مدت زمان بازدید و نرخ پرش را ببینید.

Publisher overview report in MonsterInsights
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 10

وقتی بدانید کدام مقاله بهترین عملکرد را دارد، می‌توانید محتوای بیشتری در مورد موضوعات مشابه ایجاد کنید و ترافیک خود را افزایش دهید. همچنین باید رتبه‌بندی کلمات کلیدی را برای این صفحات برتر بررسی کنید و ببینید آیا می‌توانید رتبه‌بندی آنها را برای رسیدن به رتبه اول در گوگل بهبود ببخشید.

در این صفحات برتر، می‌توانید فرم اشتراک خبرنامه خود را نیز قرار دهید و بازدیدکنندگان را به مشترکین ایمیل تبدیل کنید به یک لیست ایمیل بسازید. اگر در حال فروش محصولات یا خدمات هستید، می توانید صفحات پربازدید خود را برای افزایش فروش و تبدیل بهینه کنید.

5. پیوندهای خروجی

معیارهای تجزیه و تحلیل بعدی که باید اندازه گیری کنید، کلیک های لینک خروجی است. اینها لینک هایی در محتوای شما هستند که از سایر وب سایت ها هستند. زمانی که کاربر روی یک لینک خروجی یا خارجی کلیک می کند، به سایت دیگری منتقل می شود.

در گزارش MonsterInsights Publisher، می‌توانید لینک‌های خروجی برتر را ببینید. توجه داشته باشید که گوگل آنالیتیکس به صورت پیش‌فرض کلیک‌های خارجی را ردیابی نمی‌کند. با این حال، با MonsterInsights، ردیابی پیوند خارج از جعبه.

Outbound links report
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 11

اندازه‌گیری اینکه کدام پیوند خروجی بیشترین کلیک را دارد می‌تواند به شما در ایجاد فرصت‌های مشارکت جدید کمک کند.

به عنوان مثال، می‌توانید به سایت‌هایی که به آن‌ها ترافیک ارسال می‌کنید دسترسی داشته باشید و برای وبلاگ خود نیز بک لینک بخواهید. همچنین می‌توانید شراکت‌هایی ایجاد کنید و به برنامه بازاریابی وابسته برای کسب درآمد بیشتر.

علاوه بر آن، پیگیری پیوندهای خروجی همچنین می تواند به شما در درک بهتر رفتار کاربران و ارائه ایده های محتوای جدید کمک کند. از آنجایی که مردم برای مشاهده محتوای سایت دیگر روی یک لینک کلیک می کنند، می توانید نسخه بهتری از آن مقاله را در وب سایت خود ایجاد کنید.

6. جمعیت شناسی

یکی دیگر از معیارهای مهم وب برای اندازه گیری، جمعیت شناسی کاربر است. به شما کمک می کند مخاطبان خود را بهتر درک کنید. سپس می توانید محصولاتی را ارائه دهید که کاربران شما ممکن است ترجیح دهند یا محتوایی را بر اساس علایق خود بنویسند.

با MonsterInsights، اطلاعات جمعیت شناختی را ردیابی و اندازه گیری کنید. شما می توانید سن، جنسیت و علایق بازدیدکنندگان خود را در وردپرس ببینید.

Demographic reports
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 12

اطلاعات جمعیتی به شما کمک می کند داده های پنهان کاربر وردپرس را بیابید که می توانید از آنها برای تصمیم گیری های تجاری استفاده کنید.

برای مثال، فرض کنید یک فروشگاه تجارت الکترونیک که کفش می فروشد. اگر مخاطبان شما در درجه اول زن هستند، می توانید کفش های زنانه بیشتری را در مقایسه با مردان به فروشگاه خود اضافه کنید.

به طور مشابه، اگر در حال نوشتن وبلاگ در مورد جدیدترین فناوری هستید و یکی از علاقه‌مندی‌های مخاطبان برتر گوشی‌های هوشمند است، می‌توانید محتوای بیشتری در مورد گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سایر دسته‌ها ایجاد کنید.

7. بهترین شرایط جستجوی Google

آیا می خواهید بدانید که کلماتی که کاربران شما برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند؟ شما می توانید به سرعت این بینش را با اندازه گیری عبارات برتر جستجوی گوگل برای وب سایت خود کشف کنید.

MonsterInsights گزارش کنسول جستجوی شما را در قسمت مدیریت وردپرس شما می آورد و به شما امکان می دهد 50 کلمه کلیدی برتر را که مردم برای جستجوی سایت شما در گوگل استفاده می کنند، مشاهده کنید.

می‌توانید راهنمای ما در مورد نحوه سایت وردپرس خود را به Google Search Console اضافه کنید.

Search console report
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 13

با اندازه‌گیری متریک شرایط جستجوی Google، می‌توانید ببینید کدام کلمات کلیدی باعث افزایش ترافیک به سایت شما می‌شوند. این گزارش کلیک‌ها، نمایش‌ها، CTR و میانگین موقعیت را برای هر عبارت جستجو نشان می‌دهد.

از گزارش، می‌توانید کلیدواژه‌هایی را انتخاب کنید که نزدیک به رتبه اول در گوگل هستند و آنها را بهینه کنید.

این گزارش همچنین به شناسایی میوه‌های کم آویز کمک می‌کند، که کلیدواژه‌هایی هستند که با کمی تغییر در عناوین متا، پیوندهای داخلی و بهینه‌سازی کلمات کلیدی به راحتی می‌توانند به صفحه اول گوگل برسند.

علاوه بر آن، می‌توانید عنوان ایده های کلیدواژه برای هدف گذاری در وب سایت خود. به عنوان مثال، به دنبال عبارات جستجوی مشابهی باشید که در حال حاضر عملکرد خوبی دارند و آنها را در محتوای خود بهینه کنید. در نتیجه، رتبه بندی کلمات کلیدی را برای عبارات جستجوی مختلف به دست خواهید آورد و ترافیک ارگانیک خود را افزایش خواهید داد.

8. تبدیل فرم

فرم‌ها نقش مهمی در اجرای یک کسب‌وکار موفق دارند، چه در حال اجرای فروشگاه WooCommerce، یک وبلاگ، یک وب سایت عضویت یا یک وب سایت شرکتی.

فرم ها به شما کمک می کنند تا با بازدیدکنندگان خود در ارتباط باشید. می‌توانید به راحتی از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید و سؤالات آنها را از طریق فرم های تماس.

با این حال، افزودن فرم به سایت وردپرس شما کافی نیست. شما باید عملکرد آن را دنبال کنید و ببینید چقدر خوب در حال تبدیل است. اینجاست که اندازه گیری معیارهای تبدیل فرم مفید است.

با افزونه MonsterInsights Forms ، می توانید به راحتی تبدیل فرم ها را در Google Analytics دنبال کنید. با WPForms، Formidable Forms و هر افزونه فرم وردپرس .

بهترین بخش این است که می توانید گزارش را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. برای مشاهده گزارش کافی است به Insights » Reports » Forms مراجعه کنید.

Forms report
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 14

گزارش تعداد کل نمایش‌ها، تبدیل‌ها و نرخ تبدیل را برای هر فرم نشان می‌دهد.

با استفاده از اطلاعات گزارش، می‌توانید ببینید کدام فرم‌ها بیشترین تبدیل را دارند و کدام نه. می‌توانید طراحی، طرح‌بندی، سؤالات و سایر عناصر فرم‌های با عملکرد پایین را تغییر دهید تا تبدیل‌های آنها را بهبود ببخشید.

از سوی دیگر، قرار دادن فرم‌های با تبدیل بالا در مهمترین صفحات یا در نوار کناری می‌تواند تبدیل‌های آنها را افزایش دهد.

9. سرعت سایت

سرعت سایت معیار دیگری است که باید در وب سایت وردپرس خود ردیابی کنید. به این دلیل که گوگل اکنون سرعت بارگذاری سایت شما را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد.

اگر وب‌سایت شما کند بارگذاری می‌شود و تجربه کاربری عالی ارائه نمی‌کند، Google محتوای خود را رتبه بندی کنید و در عوض سایت های دیگری را که سریعتر هستند ترجیح دهید .

یک راه ساده برای اندازه‌گیری زمان بارگذاری، استفاده از گزارش سرعت سایت MonsterInsights است.

Site speed report
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 15

این گزارش امتیاز کلی سرعت سایت را برای دسک‌تاپ و موبایل، همراه با سایر معیارهای تحلیلی برای اندازه‌گیری سرعت صفحه نشان می‌دهد. همچنین توصیه هایی در مورد چگونگی بهبود زمان بارگذاری سایت خود دریافت می کنید.

می‌توانید راهنمای دقیق ما برای افزایش سرعت وردپرس را مرور کنید. و عملکرد.

10. ابعاد سفارشی

ابعاد سفارشی اطلاعات بیشتری هستند که می توانید برای درک نحوه استفاده افراد از وب سایت شما استفاده کنید. آنها به کشف مواردی مانند انواع محتوا، عملکرد SEO، درگیری کاربر و موارد دیگر.

استفاده از افزونه MonsterInsights Dimensions ، تنظیم ابعاد سفارشی در وردپرس بسیار آسان است. می توانید نویسندگان محبوب، انواع پست ها، دسته ها و برچسب های برتر و موارد دیگر را ردیابی کنید.

Popular authors dimension
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 16

برای مثال، اگر یک وب سایت چند نویسنده، سپس می توانید معروف ترین نویسندگان با استفاده از ابعاد سفارشی. همچنین می‌توانید کشف کنید که کدام دسته از پست‌ها بیشترین ترافیک را دارد تا بتوانید آن را برای تبدیل بهینه کنید و ایده‌های محتوای جدیدی برای پوشش پیدا کنید.

ابعاد سفارشی بیشتری وجود دارد که می‌توانید با MonsterInsights تنظیم کنید. این افزونه به شما امکان می‌دهد کاربران وارد شده را ردیابی کنید و ببینید مخاطبان شما کدام نوع پست را دوست دارند. برای مثال، اگر خوانندگان شما راهنماها و آموزش‌ها را ترجیح می‌دهند، می‌توانید محتوای مشابهی ایجاد کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.

Logged in user and post type
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 17

اگر از All in One SEO (AIOSEO) استفاده می کنید< پلاگین /a>، سپس می توانید امتیاز TruSEO پست ها و صفحات خود را با استفاده از ابعاد سفارشی ردیابی کنید.

به‌طور مشابه، MonsterInsights همچنین به شما امکان می‌دهد عبارات کلیدی فوکوس را که برای هر پست تنظیم کرده‌اید ردیابی کنید و بفهمید کدام کلمه کلیدی بیشترین بازدید را دارد.

Focus keyphrase and TruSEO score
10 معیار مهم برای اندازه گیری در سایت وردپرسی شما 18

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند معیارهای مهمی را برای اندازه گیری در سایت وردپرس خود پیدا کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چرا بازدید کنندگان وردپرس شما به مشتریان تبدیل نمی شوند و انتخاب های متخصص ما از بهترین خدمات بازاریابی ایمیل برای مشاغل کوچک.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا