Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند؟ (توضیح داده شد)

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند؟ (توضیح داده شد)

خوانندگان ما اغلب می پرسند، اعلان های فشار وب چیست و چگونه کار می کنند؟

اعلان‌های فشار وب پیام‌هایی هستند که می‌توانید پس از مشترک شدن و اجازه دادن به مرورگرهای وب افراد، آنها را به آنها ارسال کنید. اعلان‌های فشاری یک تاکتیک بازاریابی قدرتمند است که می‌تواند به شما کمک کند تا کاربران را به وب‌سایت خود بازگردانید تا ترافیک، فروش و تبدیل‌های خود را افزایش دهید.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که اعلان‌های فشار وب چیست و چگونه کار می‌کنند. همچنین درباره نحوه افزودن اعلان‌های فشار وب به وب‌سایت خود صحبت خواهیم کرد.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 1

اعلان‌های فشار وب چیست؟

اعلان‌های فشار وب، پیام‌های سفارشی با پیوندهایی هستند که می‌توانید به عنوان اعلان به مرورگرهای وب کاربران ارسال کنید.

کاربران می‌توانند این اعلان‌های فشاری را از یک وب‌سایت دریافت کنند.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 2

سپس مشترکین اعلان‌ها را در مرورگرهای موبایل و دسکتاپ دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که اعلان‌های فشار وب، اعلان‌های مرورگر نیز نامیده می‌شوند.

پیام‌هایی با محتوای غنی قابل کلیک هستند که کاربران را به صفحه وب یا پست وبلاگ.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 3

شاید بهترین بخش استفاده از اعلان‌های فشار وب این باشد که کاربران برای دریافت اعلان‌های فشار نیازی به حضور در وب‌سایت شما ندارند. و برخلاف خبرنامه های ایمیل، لازم نیست منتظر بمانید تا مشترکین ایمیل خود را بررسی کنند.

این اعلان‌ها را می‌توان سفارشی‌سازی، شخصی‌سازی و به‌موقع کرد، که باعث می‌شود در افزایش تعامل کاربر بسیار موثر باشند.

آیا اعلان‌های فشار وب با اعلان‌های فشار برنامه متفاوت هستند؟

اعلان‌های فشار وب از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که مرورگرهای مدرن داخلی دارند. تقریباً همه مرورگرهای برتر بازار از اعلان‌های فشار وب پشتیبانی می‌کنند.

هنگامی که کاربر مرورگر وب خود را باز کند، با درخواست شبکه ارسال می‌شوند و هم در دستگاه‌های تلفن همراه و هم در دستگاه‌های رومیزی کار می‌کنند.

اعلان‌های فشار برنامه، از سوی دیگر، از فناوری اعلان داخلی سیستم عامل تلفن هوشمند (مانند سیستم عامل Android یا iOS) استفاده می‌کنند. با استفاده از این فناوری، یک برنامه می‌تواند بدون اتصال به اینترنت اعلان ارسال کند.

کاربران برای دریافت اعلان‌های فشار مبتنی بر برنامه باید برنامه را نصب کنند. از طرف دیگر، آنها برای دریافت اعلان‌های فشار وب نیازی به نصب برنامه اضافی ندارند.

ما در این مقاله اطلاعات زیادی را پوشش خواهیم داد، و می‌توانید روی هر یک از پیوندهای زیر کلیک کنید تا به هر قسمتی که می‌خواهید بروید.

اعلان‌های فشار وب چگونه کار می‌کنند؟

تقریباً همه مرورگرهای مدرن دارای پشتیبانی داخلی برای اعلان‌های فشار هستند.

این پشتیبانی به صاحبان وب‌سایت‌هایی مانند شما اجازه می‌دهد تا از بازدیدکنندگان خود برای ارسال اعلان‌های فشار وب برای آنها درخواست کنند.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 4

هنگامی که شخصی شرکت کند، مرورگر وب او می‌تواند اعلان‌های فشار وب را از آن وب‌سایت خاص دریافت کند.

اما، برای ارسال اعلان‌های فشار وب، باید برای سرویس اعلان فشار وب.

یک سرویس اعلان فشار مانند TrustPulse به شما این امکان را می دهد تا بر اساس معیارهایی که تعریف می کنید، اعلان های فشاری را به مرورگرهای کاربران ارائه دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک اعلان فشار را برای کاربران در یک زمان خاص بر اساس منطقه زمانی آنها برنامه‌ریزی کنید.

هنگامی که پیامی را ارسال می‌کنید، سرویس اعلان فشار شما آن را به مرورگر کاربر ارسال می‌کند، که سپس اعلان را روی صفحه نمایش کاربر نمایش می‌دهد.

بسته به نوع دستگاه یا مرورگر کاربر، این اعلان‌ها ممکن است کمی متفاوت به نظر برسند، اما پیام یکسان خواهد بود.

مزایا و معایب استفاده از Web Push Notifications برای وب سایت شما

قبل از شما اعلان‌های فشار وب را به سایت خود اضافه کنید، این هوشمندانه است که مزایا و معایب استفاده از آنها را در نظر بگیرید.

مزایا:

  • اعلان‌های فشار وب راهی آسان برای ارسال پیام‌های به موقع و هدفمند به کاربران در دستگاه‌هایشان است.
  • آنها هم روی موبایل و هم روی دسکتاپ کار می کنند.
  • بر خلاف رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی، کاربران برای مشاهده اعلان ها نیازی به بازدید از یک وب سایت خاص یا باز کردن یک برنامه اضافی ندارند.
  • آنها بسیار موثر هستند و به طور متوسط ​​تا 50٪ نرخ باز دارند. این باعث می شود آنها در ایجاد تعامل در سایت شما بسیار مفید باشند.

معایب:

  • در صورت استفاده نادرست، اعلان‌های فشار وب ممکن است کاربران سایت شما را ناامید یا آزار دهند.
  • ممکن است برخی از کاربران شما قبلاً اعلان‌های فشار وب را در تنظیمات مرورگر خود غیرفعال کرده باشند، که ممکن است دسترسی شما را محدود کند.

با توجه به این عوامل، اعلان‌های فشار وب تا زمانی که به درستی استفاده شوند، مزایا بسیار بیشتری نسبت به معایب دارند. نرخ تعامل بالا به تنهایی دلیل خوبی برای اضافه کردن آنها به هر وب سایتی است.

چه کسی برای وب سایت خود به اعلان های فشار وب نیاز دارد؟

اعلان‌های فشار وب برای بازگرداندن کاربران به وب‌سایت شما بسیار مفید هستند. این باعث می شود آنها برای همه نوع وب سایت ها ضروری باشند.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ راه اندازی کنید، سپس اعلان های فشار وب می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت یک دنبال کننده وفادار ایجاد کنید و بازدیدکنندگان تکراری بیشتری داشته باشید.

برای فروشگاه آنلاین، اعلان‌های فشار وب می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتریان فعلی را بازگردانید و در عین حال بازدیدکنندگان جدید را برای خرید تشویق کنید.

برای یک وب‌سایت تجاری، اعلان‌های فشار می‌توانند به شما کمک کنند مشتریان را با پیشنهادات جدید درگیر نگه دارید و می‌تواند به شما کمک کند سرنخ های بیشتر و فروش ایجاد می کند.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن آسان اعلان‌های فشار وب به وب‌سایت خود بیاندازیم.

نحوه افزودن اعلان‌های فشار وب به وب‌سایت خود

ابتدا، باید با PushEngage، که بهترین سرویس اعلان‌های فشار وب موجود در بازار.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 5

PushEngage به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را به راحتی زمان‌بندی کنید، رویداد را راه‌اندازی کنید. اعلان‌های مبتنی بر، ارسال اعلان‌های ترک سبد خرید و موارد دیگر.

توجه: PushEngage همچنین دارای یک طرح اعلان فشار وب رایگان است که به 200 مشترک و حداکثر 30 کمپین محدود شده است.

پس از ثبت نام، به داشبورد حساب PushEngage خود خواهید رسید. از اینجا، باید به صفحه تنظیمات » تنظیمات سایت » تنظیمات نصب بروید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 6

ابتدا، باید عنوان و URL سایت خود را ارائه دهید و سپس یک لوگوی سایت. پس از آن، فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه “به روز رسانی” کلیک کنید.

در مرحله بعد، باید کلیدهای API را ایجاد کنید. این کلیدها به وب سایت شما اجازه می دهند تا با حساب شما در وب سایت PushEngage ارتباط برقرار کند.

به سادگی به صفحه تنظیمات » تنظیمات سایت » کلیدهای API در داشبورد PushEngage بروید و روی دکمه «ایجاد کلید API جدید» کلیک کنید:

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 7

PushEngage اکنون کلید API را به شما نشان می دهد که رشته ای از حروف، نمادها و اعداد است. باید این کلید API را در یک ویرایشگر متن کپی و جایگذاری کنید.

اکنون آماده اتصال PushEngage به وب سایت خود هستید.

ابتدا، باید به قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود بروید و سپس افزونه PushEngage وردپرس. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال‌سازی، روی منوی PushEngage در نوار کناری مدیریت وردپرس خود کلیک کنید و سپس به تب Setup بروید.

در اینجا، باید کلید API را که در مرحله قبل کپی کرده بودید کپی و جایگذاری کنید و سپس روی دکمه ارسال کلیک کنید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 8

PushEngage اکنون به وب‌سایت وردپرس شما متصل می‌شود.

اکنون می‌توانید برای پیکربندی تنظیمات افزونه، به تب Subscription Dialogbox بروید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 9

PushEngage با بسیاری از سبک‌های کادر محاوره‌ای برای انتخاب ارائه می‌شود. این همان چیزی است که کاربران شما به عنوان پیامی برای اشتراک در اعلان‌های فشار وب شما خواهند دید.

در زیر آن، می‌توانید پیامی را که در صفحه‌ای که پس از اولین کلیک کاربر روی «اجازه» نشان داده می‌شود، تغییر دهید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 10

پس از آن، می‌توانید به تنظیمات اعلان خوش آمدید بروید.

این اعلانی است که کاربران پس از اشتراک در اعلان‌های فشار شما می‌بینند.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 11

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه “به روز رسانی” کلیک کنید.

ارسال اعلان‌های فشار وب برای مشترکین

PushEngage ارسال اعلان‌های فشار وب را برای مشترکین خود بسیار آسان می‌کند.

ابتدا، می‌توانید افزونه وردپرس را در سایت خود پیکربندی کنید تا به طور خودکار اعلان‌های فشار وب را به به مشترکین پست های جدید اطلاع دهید.

به سادگی روی منوی PushEngage در قسمت مدیریت وردپرس کلیک کنید و سپس به برگه “تنظیمات عمومی” بروید. از اینجا، باید به بخش «تنظیمات پست وردپرس» بروید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 12

همچنین می‌توانید به‌صورت دستی اعلان‌های سفارشی بنویسید و آنها را برنامه‌ریزی کنید یا فوراً ارسال کنید.

برای انجام این کار، باید به داشبورد PushEngage بروید و روی منوی اعلان‌ها » ایجاد » اعلان جدید کلیک کنید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 13

از اینجا، باید عنوان (عنوان)، پیام و URL را ارائه دهید. این نشانی اینترنتی جایی است که می‌خواهید کاربران هنگام کلیک کردن یا ضربه زدن روی اعلان به آن بروند.

به‌طور پیش‌فرض، لوگوی سایت استفاده خواهد شد، اما می توانید آن را با هر تصویر سفارشی که می خواهید جایگزین کنید.

پیش‌نمایش زنده اعلان خود را در ستون سمت راست در مرورگرهای مختلف خواهید دید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 14

همچنین می توانید یک اعلان پیش نمایش به مرورگر خود ارسال کنید.

هنگامی که از اعلان راضی شدید، می‌توانید ادامه دهید و آن را ارسال کنید یا زمان‌بندی کنید که بعداً ارسال شود.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 15

در رایانه ما چگونه به نظر می رسید.

ما در تصویر زیر از macOS و Google Chrome استفاده می‌کنیم.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 16

بهینه سازی اعلان های فشار وب برای تبدیل های بالاتر

اعلان‌های فشار وب بسیار جذاب هستند و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت شما باز می‌گردانند.

اما، با تغییرات اندکی در کمپین‌ها، جعبه اشتراک و تنظیمات، می‌توانید نرخ کلیک اعلان فشار خود را بیشتر افزایش دهید.

در اینجا چند نکته آزمایش شده وجود دارد که به شما کمک می کند اعلان های فشار وب خود را بهینه کنید.

1. انواع مختلف جعبه گفتگو

را امتحان کنید

PushEngage با بسیاری از گزینه‌های کادر گفتگوی اشتراک ارائه می‌شود. برخی از آنها ممکن است موثرتر از سایرین در وب سایت شما کار کنند.

معمولاً، گزینه انتخاب واحد برای بسیاری از سایت‌ها به خوبی کار می‌کند. با این حال، نقطه ضعف این است که وقتی کاربران روی دکمه مسدود کردن کلیک می کنند، در تنظیمات مرورگر آنها ذخیره می شود و ممکن است برای مدت طولانی آن تنظیمات را بازنشانی نکنند.

این هوشمندانه است که سبک‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید چگونه بر نرخ‌های شرکت شما تأثیر می‌گذارد.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 17

2. از ویژگی های اتوماسیون استفاده کنید

PushEngage دارای عالی است. ابزارهای اتوماسیون برای ارسال خودکار اعلان‌های فشار به مشترکین خود.

این شامل اعلان‌های ترک سبد خرید ، پاسخ‌دهی خودکار قطره‌ای، مرور رها کردن، محرک‌ها و موارد دیگر.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 18

3. مخاطبان خود را برای اعلان‌های فشار شخصی‌شده‌تر تقسیم کنید

با PushEngage، می‌توانید بخش‌های مخاطب ایجاد کنید تا به‌طور خودکار یک تجربه شخصی‌سازی شده برای کاربران خود ایجاد کنید.

PushEngage به شما امکان می‌دهد تا کاربران را بر اساس صفحه‌ای که در آن مشترک شده‌اند، صفحاتی که در وب‌سایت شما مشاهده کرده‌اند، نوع دستگاه، موقعیت مکانی و موارد دیگر، به‌طور خودکار بخش‌بندی کنید.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 19

4. یک فرکانس ثابت برای پیام‌های اعلان‌های فشاری وب تنظیم کنید

اعلان‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند، اما اگر بیش از حد از آنها استفاده شود، می‌توانند به راحتی برای مشترکین شما دردسرساز شوند.

مطمئن شوید که تعداد دفعات اعلان‌های فشار وب را در هفته تنظیم کرده‌اید. نه آنقدر زیاد که باعث آزار کاربران شود و نه آنقدر کم که کاربران برند شما را به کلی فراموش کنند.

شکل>

5. تجزیه و تحلیل و تبدیل‌ها اعلان‌های فشاری وب را ردیابی کنید

وقتی شروع به دریافت مشترکین اعلان فشار کردید، باید مراقب نحوه تبدیل آنها باشید.

معیارهایی که می‌خواهید ردیابی کنید، نرخ‌های کلیک است، برای اینکه ببینید چند مشترک روی اعلان‌ها و تبدیل‌ها کلیک می‌کنند تا ببینید آیا بعد از ورود به وب‌سایت شما خریدی انجام می‌دهند یا تبدیل می‌کنند.

Web Push Notifications چیست و چگونه کار می کند توضیح داده شد 20

PushEngage دارای تجزیه و تحلیل داخلی برای انتخاب، تعامل کاربر، و ردیابی هدف است. همچنین می‌تواند با WooCommerce برای ردیابی تبدیل ها.

با این حال، بهترین راه برای دریافت تصویر کامل، استفاده از MonsterInsights این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و به شما امکان می‌دهد به راحتی Google Analytics را در وردپرس نصب کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد اعلان‌های فشار وب و نحوه عملکرد آن بیشتر بدانید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد نحوه بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود بیاورید و نحوه نرخ کلیک ارگانیک خود را بهبود دهید برای ترافیک رایگان بیشتر از موتورهای جستجو.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل