چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر

آیا می خواهید بررسی کنید که آیا پست های وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند؟

اکثر مبتدیان به صورت دستی رتبه بندی مقالات خود را با تایپ کلمات کلیدی در Google بررسی می کنند. این به شما ایده دقیقی از جایگاه مقالات شما برای کلمه کلیدی هدف نمی دهد.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی بررسی کنید که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 1

چرا رتبه بندی کلمات کلیدی را برای پست های وردپرس خود بررسی کنید؟

اگر SEO وردپرس را دنبال کنید راهنما، سپس یاد خواهید گرفت که چگونه هر مقاله در وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص بهینه کنید. این به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید.

اکثر مبتدیان به سادگی در گوگل جستجو می کنند تا ببینند آیا پست های آنها برای آن کلمات کلیدی نمایش داده می شود یا خیر. حتی در آن صورت، معمولاً در بهترین حالت فقط صفحه اول یا دوم را بررسی می کنند.

مشکل این است که گاهی اوقات ممکن است مقاله شما بسیار پایین‌تر از دو صفحه اول باشد، یا بدتر از آن، حتی ممکن است برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه‌بندی نشود.

اگر به بررسی دستی رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود متکی هستید، اطلاعات مفیدی را که می‌توانید برای بهبود رتبه‌بندی سئو و افزایش ترافیک استفاده کنید، از دست می‌دهید.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه بررسی صحیح رتبه بندی کلمات کلیدی برای پست های وبلاگ وردپرس خود بیاندازیم. ما سه ابزار مختلف مرجع کلمات کلیدی را پوشش خواهیم داد و سپس نحوه استفاده از اطلاعات رتبه بندی کلمات کلیدی را برای افزایش ترافیک سایت خود نشان خواهیم داد:

روش 1: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی با Semrush

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 2

سمروش یکی از بهترین هاست SEO و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار. این یک مجموعه جامع SEO با تمام ابزارهای مفیدی است که شما نیاز دارید.

این ابزار دارای یک ابزار تحقیقاتی ارگانیک قدرتمند است که می‌تواند رتبه‌بندی کلمات کلیدی را برای هر نام دامنه. شما نیازی به تایپ URL برای مقالات جداگانه ندارید. در عوض، به طور خودکار نتایج را برای همه URL های موجود در آن نام دامنه واکشی می کند.

< /شکل>

به سادگی نام دامنه ای را که می خواهید جستجو کنید وارد کنید، Semrush اطلاعات زیادی را دریافت خواهد کرد. پس از آن، روی برگه «تحقیقات ارگانیک» کلیک کنید تا فهرست کامل همه کلمات کلیدی را که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند، مشاهده کنید.

می توانید نتایج را بر اساس موقعیت، URL، ترافیک و موارد دیگر مرتب کنید. همچنین می توانید نتایج را به یک فایل CSV صادر کنید و با استفاده از برنامه صفحه گسترده مورد علاقه خود به صورت آفلاین تحقیق کنید.

همچنین می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را با Semrush ردیابی کنید، و ابزار آن کلمات کلیدی را در داشبورد شما ردیابی می‌کند تا بتوانید فوراً عملکرد آنها را مشاهده کنید.

Semrush همچنین می تواند این کارها را برای هر نام دامنه ای انجام دهد. این بدان معناست که شما می توانید نام دامنه رقیب و ببینید که آنها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند.

همچنین می‌توانید ترافیک جستجوی پولی، کلمات کلیدی پولی، و سایر اطلاعات مفیدی را که می‌توانید برای رتبه‌بندی آنها استفاده کنید، ببینید.

روش 2: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی با کنسول جستجوی گوگل

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 3

Google Search Console (که قبلاً Google Webmaster Tools نامیده می شد) مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل برای کمک به وب مسترها برای بهبود وب سایت های خود برای جستجو است. می‌توانید راهنمای ما را در مورد نحوه وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید.

در بالای برگه “عملکرد”، نموداری از عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو خواهید دید.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 4

همانطور که به پایین اسکرول می کنید، داده های کلمات کلیدی را خواهید دید. در کنار هر کلمه کلیدی، می‌توانید تعداد کلیک‌ها و نمایش‌های آن و موقعیت آن را در صفحه نتایج جستجو ببینید.

می توانید این داده ها را با کلیک بر روی هر ستونی مرتب کنید.

اگر لیست را بر اساس موقعیت مرتب کنید، می توانید کلمات کلیدی رتبه برتر خود را ببینید. همانطور که فهرست را به پایین اسکرول می کنید، کلمات کلیدی را می بینید که سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو پایین تر ظاهر می شود.

همچنین می‌توانید این داده‌ها را صادر کرده و با نرم‌افزار صفحه‌گسترده دلخواه خود باز کنید.

روش 3: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی در داخل وردپرس با AIOSEO (توصیه می شود)

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 5

همه در یک سئو (AIOSEO) یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس موجود در بازار، که توسط بیش از 3 میلیون حرفه ای استفاده می شود. این مجموعه ابزار سئو کامل به شما کمک می کند تا به راحتی وبلاگ وردپرس خود را برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه کنید.

به‌علاوه، یک افزونه آمار جستجو ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد محتوای رتبه‌بندی بالا، کلمات کلیدی با عملکرد برتر و سایر آمارهای مهم SEO را مشاهده کنید.

با این روش، می توانید رتبه بندی مقالات خود را درست در داخل وردپرس بررسی کنید. بنابراین، با عدم نیاز به جابجایی بین وردپرس و کنسول جستجوی گوگل برای یافتن داده های مورد نظر، در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

پس از اتصال آمار جستجو با کنسول جستجوی Google، می‌توانید روی “آمار جستجو” در منوی AIOSEO از داشبورد وردپرس خود کلیک کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 6

این شما را به داشبورد آمار جستجو می‌برد، جایی که می‌توانید مروری بر موارد زیر را ببینید:

  • آمار سئو – تعداد بازدیدها، کل کلیک‌ها، میانگین نرخ کلیک (CTR)، و میانگین موقعیت همه محتوای شما.
  • موقعیت کلمات کلیدی – میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در نتایج جستجوی گوگل.
  • رتبه‌بندی کلمات کلیدی – کلیدواژه‌های برتر که محتوای شما برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌شود و کلیدواژه‌های برنده/بازنده که بیشترین تغییرات موقعیت را در نتایج جستجوی Google داشته‌اند.
  • عملکرد محتوا – صفحات برتر در وب سایت شما و همچنین صفحات برنده/بازنده که موقعیت خود را در نتایج جستجوی گوگل تغییر داده اند.

برای مشاهده دقیق‌تر کلمات کلیدی که پست‌های وبلاگ شما برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌شوند، می‌توانید روی برگه «رتبه‌بندی کلمات کلیدی» کلیک کنید.

سپس، به جدول “عملکرد کلمه کلیدی” بروید تا کلیدواژه های خود را با عملکرد برتر مشاهده کنید.

در صورت تمایل، می توانید از تابع جستجوی داخلی برای یافتن کلمات کلیدی خاصی که در مورد آنها کنجکاو هستید استفاده کنید. یا، می‌توانید روی برگه‌های «بازنده برتر» یا «برنده برتر» کلیک کنید تا فقط آن کلمات کلیدی را ببینید.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 7

همچنین می‌توانید روی هر کلمه کلیدی در جدول کلیک کنید تا محتوای خاصی را که برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شود، ببینید.

در اینجا، آماری مانند کلیک‌ها، میانگین CTR و موارد دیگر را نیز مشاهده خواهید کرد.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 8

علاوه بر آن، AIOSEO اخیراً گزارش قدرتمندی از رتبه‌بندی محتوا را به افزونه جستجوی آمار اضافه کرده است.

محتوا می تواند در رتبه بندی جستجو کاهش یابد زیرا بهینه نشده است. اما، با این گزارش، می توانید به راحتی کاهش محتوا و روندهای مهم عملکرد محتوا را تشخیص دهید.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 9

تاریخ آخرین به‌روزرسانی یک URL، سرعت تحلیل رفتن محتوای شما، درصد کاهش/افزایش در نقاط فروپاشی محتوا، داده‌های دقیق SEO در مورد هر URL، و بینش برای بهینه‌سازی محتوای شما را نشان می‌دهد.

AIOSEO همچنین توصیه‌های داخلی SEO را برای کمک به بهبود رتبه کلمات کلیدی خود ارائه می‌دهد، عنوان پیوند داخلی خودکار، ادغام رسانه های اجتماعی، rich snippets نشانه گذاری طرحواره و موارد دیگر.

روش 4: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی با LowFruits

< /شکل>

LowFruits یک کلمه کلیدی قدرتمند است ابزار تحقیقی که به شما کمک می کند کلمات کلیدی کم رقابتی را پیدا کنید که واقعاً می توانید برای آنها رتبه بندی کنید. همچنین دارای یک ردیاب رتبه کاربر پسند برای نظارت بر موقعیت کلمات کلیدی شما در گوگل است.

در تب Tracker، به سادگی روی منوی کشویی «افزودن کلمات کلیدی جدید برای ردیابی» در بالای صفحه کلیک کنید. از اینجا می‌توانید کلمات کلیدی و دامنه خود را اضافه کنید.

در مرحله بعد، شهرستان، زبان و نوع دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین می توانید فرکانس واکشی را روی هفتگی، روزانه یا ماهانه تنظیم کنید. سپس، روی دکمه “Track” کلیک کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 10

LowFruits سپس برای کلمات کلیدی شما رتبه بندی می کند. می‌توانید آخرین، بهترین و اولین موقعیت را در نتایج موتورهای جستجو، حجم کلمه کلیدی، URL یافت شده و موارد دیگر ببینید.

به مرور زمان، می‌توانید افزایش و کاهش رتبه‌بندی کلمات کلیدی را نیز پیگیری کنید تا به شما در درک تأثیر هر تغییرات سئوی که ایجاد می کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 11

همچنین می‌توانید روی فلش کشویی در کنار یک کلمه کلیدی خاص کلیک کنید تا 10 وب‌سایت برتر را که برای آن در SERP رتبه‌بندی می‌شوند، تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 12

علاوه بر این، LowFruits ابزارهای مفید دیگری برای تجزیه و تحلیل سئو ارائه می دهد، از جمله استخراج کننده کلمات کلیدی برای کشف کلیدواژه های برتر رقبا، Sitemap Extractor برای تجزیه و تحلیل محتوا ساختار سایت های رقبای شما و موارد دیگر.

روش 5: بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی با Ahrefs

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 13

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای محبوب SEO است در میان بازاریاب های حرفه ای این دارای یک رابط کاربری آسان است و سعی می کند اطلاعات را حتی برای کاربران جدید قابل درک کند.

به سادگی نام دامنه وب سایت خود را در کادر جستجو وارد کنید و گزارشی منظم با نمودارها و نمودارهای زیبا ایجاد می کند.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 14

تمام رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در گزارش کلمات کلیدی ارگانیک خواهید یافت.

در کنار هر کلمه کلیدی، می‌توانید حجم جستجو، موقعیت رتبه‌بندی کلمات کلیدی، چگالی کلمه کلیدی و موارد دیگر.

چگونه بررسی کنیم که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می شوند یا خیر 15

استفاده از رتبه بندی کلمات کلیدی برای دریافت ترافیک بیشتر در وردپرس

اکنون که یاد گرفتید چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی را برای وبلاگ وردپرس، بیایید در مورد بهبود رتبه شما صحبت کنیم.

نحوه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی که نیاز به بهبود دارند

وقتی تصمیم می‌گیرید کدام کلمات کلیدی را بهبود ببخشید، مهم است که توجه داشته باشید که همه کلمات کلیدی یکسان ایجاد نمی‌شوند.

به عنوان مثال، رتبه 5 در یک کلمه کلیدی پربازدید بسیار بهتر از رتبه 1 برای یک کلمه کلیدی کم ترافیک است.

همچنین، ظاهر شدن در موقعیت شماره 1 همیشه بیشترین ترافیک را برای شما به همراه نخواهد داشت. ممکن است متوجه شوید که در حالی که برخی از کلمات کلیدی شما رتبه بسیار خوبی دارند، تعداد قابل توجهی کلیک یا نمایش دریافت نمی کنند.

در طول تحقیق خود، ممکن است کلمات کلیدی شگفت‌انگیزی نیز پیدا کنید که نمی‌دانستید برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید.

اگر این کلمات کلیدی دارای تعداد قابل توجهی از نمایش ها و حجم جستجو هستند، باید ببینید آیا می توانید تغییرات استراتژیک در محتوای خود ایجاد کنید تا رتبه بندی آن کلمات کلیدی را نیز بهبود بخشید.

نحوه بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص

بعد از اینکه تصمیم گرفتید روی کدام کلمات کلیدی باید کار کنید، می توانید ادامه دهید و ببینید کدام یک از مقالات شما بر اساس آن کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و برای بهینه سازی بهتر آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

در اینجا چند نکته وجود دارد.

اگر از All in One SEO افزونه. هنگام ویرایش یک پست، به سادگی به تنظیمات AIOSEO در پایین بروید و فیلدهایی را برای “Focus Keyphrase” و “Additional Keyphrase” خود پیدا خواهید کرد.

به سادگی مهم‌ترین کلمه کلیدی پست را در قسمت “Focus Keyphrase” وارد کنید، سپس روی دکمه “Add Focus Keyphrase” کلیک کنید. می توانید کلمات کلیدی دیگری را به عنوان عبارات کلیدی اضافی اضافه کنید.

سئوی All in One اکنون محتوای شما را برای آن عبارت کلیدی خاص تجزیه و تحلیل می‌کند و امتیازی را همراه با نکات عملی برای بهبود محتوای شما برای آن عبارت کلیدی به شما نشان می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما را در نحوه استفاده از عبارت کلیدی فوکوس در وردپرس.

در مرحله بعد، باید به دنبال مقالاتی باشید که قدیمی هستند، محتوای کافی ندارند یا حاوی اطلاعات قدیمی هستند. به روز رسانی این مقالات با اطلاعات جدیدتر و صرفاً بهبود محتوا می تواند به آنها سئو کمک کند.

در نهایت، ببینید آیا می‌توانید پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید، جایی که پیوند به مقاله از سایر صفحات سایت شما. پیوند دادن به یک مقاله از سایر پست های مرتبط می تواند باعث افزایش سئو شود. هنگام پیوند دادن به آن از سایر مقالات در وب سایت خود، از کلمه کلیدی هدف خود به عنوان متن لنگر استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر در مورد این موضوع، لطفاً به مقاله ما در مورد نحوه پست های وبلاگ وردپرس خود را برای SEO بهینه کنید.

آموزش کارهایی که بازدیدکنندگان شما در وب سایت شما انجام می دهند

Semrush و Google Search Console می‌توانند به شما کمک کنند موقعیت‌های کلیدواژه خود را پیدا کنید، اما نمی‌توانند به شما نشان دهند که چه تعداد بازدیدکننده به مقالات شما می‌آیند، از کجا هستند و وقتی در وب‌سایت شما هستند چه می‌کنند.

این اطلاعات هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوای شما برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص بسیار مهم است.

این جایی است که <یک عنوان = "چگونه می توان Google Analytics را در وردپرس برای مبتدیان نصب کرد" href = "https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-install-google-analytics-in- WordPress/"> Google Analytics وارد می شود. این تعداد صفحه نمایش برای مقالات ، محتوای برتر ، اطلاعات بازدید کننده شما و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

تجزیه و تحلیل Google می تواند برای مبتدیان دشوار باشد ، به همین دلیل توصیه می کنیم از MonsterInsights . این یک افزونه Google Analytics برای وردپرس است که به شما کمک می کند به راحتی Google Analytics را نصب کنید و تمام گزارش های موجود در داشبورد وردپرس خود را مشاهده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، به راهنمای ما در مورد نحوه ردیابی بازدید کنندگان وب سایت به سایت وردپرس خود .

راهنماهای متخصص در مورد کلمات کلیدی در وردپرس

اکنون که می دانید چگونه بررسی کنید که آیا پست های شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی شده است ، ممکن است دوست داشته باشید برخی از مقالات دیگر مربوط به کلمات کلیدی در وردپرس را ببینید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند بررسی کنید که آیا پست های وردپرس برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی شده است یا خیر. شما همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چگونه وب سایت خود را ایمن نگه دارید <مشاهده کنید. /A> و انتخاب متخصص ما برای بهترین راه حل های تحلیلی برای کاربران وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل