نحوه صحیح تغییر، انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس

نحوه صحیح تغییر، انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس

در WPBeginner، ما از دسته‌هایی مانند تابلوهای راهنما استفاده می‌کنیم تا بازدیدکنندگان خود را به محتوای مورد نیاز راهنمایی کنیم. توصیه می کنیم همین کار را انجام دهید.

اما همانطور که سایت شما رشد می کند، ممکن است این تابلوهای راهنما نیاز به مرتب سازی مجدد داشته باشند. خبر خوب این است که وردپرس تغییر نام دسته‌ها، ادغام آن‌ها در یک ساختار جدید یا حذف آن‌هایی را که دیگر نیازی ندارید، ساده می‌کند.

این مقاله یک راهنمای گام به گام برای کنترل دسته بندی های وردپرس ارائه می دهد. این به شما نشان می دهد که چگونه با اطمینان آنها را تغییر نام دهید، جابجا کنید، و آنها را حذف کنید و تجربه ای سازماندهی شده و کاربرپسند برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 1

چرا دسته‌های وردپرس را تغییر، انتقال یا حذف کنیم؟

دسته‌ها به مرتب‌سازی پست‌های وبلاگ شما کمک می‌کنند و یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای کاربران آسان‌تر می‌کنند. این کار آنها را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه می دارد و آنها را تشویق می کند تا تبدیل شوند.

با این حال، برنامه‌ریزی همه دسته‌های خود از قبل ممکن است دشوار باشد. این امر مخصوصاً اگر به تازگی با وردپرس شروع کرده‌اید یا مطمئن نیستید که وبلاگ جدید خود را به کدام سمت بروید، صادق است، فروشگاه آنلاین، یا وب سایت کسب و کار کوچک.

همچنین ممکن است بخواهید دسته‌ها و محتواهای مختلف را امتحان کنید و سپس با نصب Google Analytics در WordPress. سپس می‌توانید از این بینش برای تنظیم دقیق دسته‌های خود استفاده کنید.

با این گفته، در برخی مواقع، ممکن است لازم باشد دسته بندی های وردپرس خود را تغییر دهید. این ممکن است شامل تغییر نام یک دسته برای شامل کلمات کلیدی باشد که بیشترین کلیک را در طول تست تقسیم A/B یا رفع اشتباه املایی.

حتی ممکن است دسته‌ها و زیرمجموعه‌های خود را در روابط جدید والدین و فرزند سازماندهی کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کنید محتوای جدید پیدا کنند.

اگر این تغییرات را با دقت انجام ندهید، ممکن است به تجربه بازدیدکنندگان لطمه بزنند، به سئوی سایت شما آسیب بزنند و ناوبری وب سایت شما را برای بازدیدکنندگان دشوارتر کنند.

با این گفته، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید دسته‌های وردپرس را به درستی تغییر، جابجا و حذف کنید. به سادگی از پیوندهای سریع زیر استفاده کنید تا مستقیماً به تغییری که می خواهید ایجاد کنید بروید:

1. نحوه تغییر نام یا ویرایش یک دسته وردپرس

برای شروع، می‌توانید نام یک دسته را تغییر دهید، آن را به یک دسته والدین دیگر اختصاص دهید، یا نمایش توضیحات دسته برای کمک به سایر نویسندگان در درک نحوه استفاده از آن دسته.

برای ایجاد هر یک از این تغییرات، به پست‌ها » دسته‌ها بروید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 2

در اینجا، دسته‌ای را که می‌خواهید تغییر دهید پیدا کنید و ماوس را روی آن قرار دهید.

وقتی پیوند “ویرایش” ظاهر شد، روی آن کلیک کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 3

این شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که می‌توانید نام دسته را تغییر دهید، یک والدین اضافه کنید یا subcategories، یا یک توضیح دسته بنویسید.

برای مثال، اگر از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن برخی کلمات کلیدی یا عبارات جدید، سپس ممکن است بخواهید نام دسته را تغییر دهید تا شامل این کلمات شود.

برای تغییر نام یک دسته، به سادگی عنوان جدید را در قسمت “نام” تایپ کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 4

وقتی از تغییراتی که ایجاد کرده اید راضی هستید، فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی “به روز رسانی” کلیک کنید.

پس از آن، وردپرس به‌طور خودکار تمام پست‌های این دسته را به‌روزرسانی می‌کند.

هر دسته بندی دارای یک صفحه آرشیو در وردپرس، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. این صفحات به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند محتوای مرتبط را پیدا کنند، که می‌تواند بازدید از صفحه خود را افزایش دهید و نرخ پرش در وردپرس را کاهش دهید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 5

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید محل قرارگیری این صفحه بایگانی را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر یک دسته را تغییر نام داده اید، ممکن است URL بایگانی آن را نیز تغییر دهید تا بازدیدکنندگان گیج نشوند.

با این حال، تغییر Slug به این معنی است که هر کسی که سعی می کند از URL اصلی بازدید کند یک خطای 404.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 6

این یک تجربه کاربری بد است و می‌تواند بر وردپرس شما تأثیر بگذارد. SEO. خوشبختانه با ایجاد تغییر مسیر می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، پیش بروید و با رفتن به پست‌ها » دسته‌ها وضعیت را تغییر دهید. سپس، دسته‌ای را که می‌خواهید ویرایش کنید، پیدا کنید و ماوس را روی آن نگه دارید.

وقتی دکمه “ویرایش” ظاهر شد، روی آن کلیک کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 7

در قسمت “URL”، اسلگ فعلی برای صفحه بایگانی این دسته را خواهید دید.

به سادگی URL جدیدی را که می خواهید استفاده کنید تایپ کنید. فقط توجه داشته باشید که فقط می توانید از حروف کوچک، اعداد و خط تیره در URL استفاده کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 8

وقتی از ظاهر راز راضی بودید، به پایین صفحه بروید و روی “به‌روزرسانی” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

اکنون، اگر از URL جدید بازدید کنید، صفحه بایگانی را خواهید دید، اما اگر پیوند اصلی را تایپ کنید، با خطا مواجه خواهید شد.

ساده ترین راه برای تغییر مسیر از URL قدیمی به لینک جدید، استفاده از AIOSEO.

AIOSEO بهترین افزونه سئو برای وردپرس و می تواند به شما کمک کند بازدیدکنندگان بیشتری از موتورهای جستجو مانند گوگل به دست آورید. حتی یک جادوگر راه اندازی دارد که به شما کمک می کند بهترین تنظیمات SEO را برای وب سایت خود انتخاب کنید و رتبه خود را بهبود بخشید، حتی اگر در بهینه سازی موتور جستجو کاملاً تازه کار هستید.

برای این راهنما، ما از نسخه AIOSEO Pro استفاده خواهیم کرد زیرا دارای مدیر تغییر مسیر است که برای تنظیم تغییر مسیر به آن نیاز دارید. با این حال، یک نسخه رایگان از AIOSEO نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود صرف نظر از بودجه‌تان استفاده کنید.

ابتدا، باید افزونه را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال سازی، AIOSEO به طور خودکار جادوگر راه اندازی را راه اندازی می کند. می‌توانید به سادگی روی «بیایید شروع کنیم» کلیک کنید و سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا رتبه‌بندی سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 9

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای گام به گام ما را در نحوه راه اندازی درست All in One SEO برای وردپرس.

از آنجایی که می‌خواهیم از ویژگی‌های ممتاز افزونه استفاده کنیم، در صورت درخواست، باید یک کلید مجوز وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت AIOSEO.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 10

پس از وارد کردن کلید مجوز، روی دکمه “پایان تنظیمات” کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید و جادوگر راه اندازی را ببندید.

در صورتی که از راه نیست، به همه در یک SEO » تغییر مسیرها در داشبورد وردپرس بروید. سپس می‌توانید ادامه دهید و روی «فعال کردن تغییر مسیرها» کلیک کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 11

اکنون مدیر تغییر مسیر را فعال کرده اید، می توانید با تایپ URL منبع شروع کنید. این آدرس وب اصلی آرشیو دسته است و معمولاً با /category/ و سپس نام دسته اصلی شروع می شود.

در اینجا، ما هر کسی را که سعی می کند از /category/search-engine-optimization بازدید کند، هدایت می کنیم.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 12

پس از تایپ کردن URL منبع، مطمئن شوید که روی نماد چرخ دنده کوچک کلیک کرده اید تا تنظیمات اضافی را مشاهده کنید که می توانید پیکربندی کنید.

باید کادر کنار “Regex” را علامت بزنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 13

اکنون، زمان آن است که به URL مورد نظر، که صفحه آرشیو دسته بندی جدید ما است، بروید.

در تصویر زیر، بازدیدکنندگان به /category/seo هدایت خواهند شد.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 14

کار بعدی شما انتخاب نوع تغییر مسیری است که AIOSEO باید استفاده کند. انواع مختلفی از تغییر مسیرها وجود دارد که با اعدادی مانند 301، 302 و 307 شناسایی می شوند.

اگر به طور دائم بایگانی را به مکان جدیدی منتقل می‌کنید، باید از 301 redirect، زیرا این به موتورهای جستجو می گوید که صفحه همیشه در این مکان جدید خواهد بود. به این ترتیب، تمام ترافیک بایگانی قدیمی و لینک های برگشتی به صفحه جدید منتقل می شود.

به سادگی منوی بازشوی “Redirect Type” را باز کرده و “301 Moved Permanently” را انتخاب کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 15

اگر فقط به طور موقت صفحه بایگانی دسته را به یک URL جدید منتقل می کنید، باید به جای آن “307 موقت تغییر مسیر” را انتخاب کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، ادامه دهید و روی دکمه “افزودن تغییر مسیر” کلیک کنید.

اکنون، اگر سعی کنید از صفحه آرشیو دسته اصلی بازدید کنید، AIOSEO به طور خودکار شما را به URL هدف جدید هدایت می کند.

3. نحوه حذف صحیح دسته بندی وردپرس

گاهی اوقات، ممکن است دیگر به دسته خاصی نیاز نداشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است به طور تصادفی دو دسته بسیار مشابه ایجاد کرده باشید یا جهت وبلاگ وردپرس تا دیگر مطالب مشابهی را پوشش ندهید.

قبل از حذف یک دسته، مهم است که به این فکر کنید که چگونه این موضوع بر وب سایت وردپرس. ابتدا وردپرس دسته بندی حذف شده را از تمام پست های شما حذف می کند. هر پستی که دیگر دسته بندی ندارد به عنوان “دسته بندی نشده” علامت گذاری می شود.

محتوای دسته بندی نشده زیاد، کاوش وب سایت شما را برای بازدیدکنندگان دشوارتر می کند. با این گفته، ممکن است بخواهید تمام پست‌های موجود در دسته‌ای را که می‌خواهید حذف کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که حداقل یک دسته جایگزین دارند.

همچنین می‌توانید با دنبال کردن همان فرآیندی که در بالا توضیح داده شد، یک تغییر مسیر برای صفحه بایگانی آن دسته تنظیم کنید. این می تواند به شما کمک کند پیوندهای شکسته را قبل از اینکه به رتبه بندی موتورهای جستجو یا تجربه بازدیدکنندگان لطمه بزنند، اصلاح کنید.

وقتی برای حذف دسته آماده شدید، به سادگی به پست‌ها » دسته‌ها بروید. سپس می‌توانید ماوس را روی دسته ببرید و وقتی پیوند «حذف» ظاهر شد، روی آن کلیک کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 16

4. نحوه تغییر دسته بندی نشده پیش فرض

اگر دسته ای را به یک پست اختصاص ندهید، وردپرس به صورت خودکار یک دسته را اختصاص می دهد. به‌طور پیش‌فرض، این «دسته‌بندی نشده» است، اما ممکن است بخواهید آن را به یک دسته دیگر تغییر دهید.

گزینه دیگر این است که به استفاده از دسته بندی «دسته بندی نشده» ادامه دهید، اما نام توصیفی و مفیدتری به آن بدهید.

اگر یک وبلاگ چند نویسنده وردپرس یا مشارکت های مهمان را بپذیرید، زیرا این افراد ممکن است فراموش کنند یک دسته به پست های خود اضافه کنند.

تغییر دسته پیش‌فرض می‌تواند با اطمینان از اینکه هر پست دارای یک دسته توصیفی است، سئوی وردپرس شما را بهبود بخشد.

بیایید با تغییر نام دسته بندی نشده با رفتن به پست‌ها » دسته‌ها شروع کنیم.

در اینجا، «دسته بندی نشده» را پیدا کنید و ماوس خود را روی آن ببرید. وقتی پیوند “ویرایش” ظاهر شد، روی آن کلیک کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 17

اکنون می‌توانید عنوان جدیدی را در قسمت “نام” تایپ کنید.

پس از آن، به پایین صفحه بروید و روی “ذخیره” کلیک کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 18

گزینه دیگر تغییر دسته پیش فرض است. اگر قبلاً یک دسته بندی کلی ایجاد کرده اید و اکنون می خواهید از آن به عنوان پیش فرض خود استفاده کنید، می تواند مفید باشد.

برای ایجاد این تغییر، به تنظیمات » نوشتن در داشبورد وردپرس بروید. سپس می‌توانید منوی کشویی «دسته پیش‌فرض پست» را باز کنید و هر دسته‌ای را از فهرست انتخاب کنید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 19

پس از آن، فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود، روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

5. نحوه افزودن زیر مجموعه در وردپرس

وردپرس به شما امکان می دهد سلسله مراتب دسته را اضافه کنید، بنابراین می توانید در صورت نیاز زیر شاخه ها را اضافه کنید.

با استفاده از منوی کرکره‌ای Parent Category در صفحه Add New Category می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

نحوه صحیح تغییر انتقال و حذف دسته بندی های وردپرس 20

برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما را در نحوه افزودن زیرمجموعه ها در WordPress.

6. نحوه تبدیل آسان دسته ها به برچسب

دسته ها و برچسب ها هر دو راه های مهمی برای سازماندهی و گروه بندی پست های شما هستند. با این حال، برای کمک به بازدیدکنندگان برای یافتن راه خود در سایت شما، باید از آنها به روش های کمی متفاوت استفاده کنید.

دسته‌ها برای گروه‌بندی گسترده پست‌های شما عالی هستند، در حالی که برچسب‌ها برای توصیف جزئیات خاص هر پست هستند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از دسته‌ها برای یافتن سریع نوع محتوای مورد علاقه خود یا موضوع مورد علاقه خود استفاده کنند. سپس می‌توانند از برچسب‌ها برای تعیین دقیق پست در آن دسته استفاده کنند.

در WPBeginner، ما یک دسته راهنمای مبتدی داریم که کاربران جدید وردپرس را هدف قرار داده است. هر پست در راهنمای مبتدی دارای برچسب‌های مختلفی است، مانند طبقه‌بندی سفارشی، سئو، و مرتب‌سازی محتوای شما.

مخلوط کردن دسته‌ها و برچسب‌ها آسان است، به خصوص اگر تازه کار با وردپرس را شروع کرده‌اید. همچنین ممکن است وب سایت شما در طول زمان به حدی تغییر کند که یکی از برچسب های شما اکنون به عنوان یک دسته بندی بهتر عمل کند.

با استفاده از Categories to Tags Converter افزونه.

به‌عنوان مثال، می‌توانید با کلیک یک دکمه یک دسته «راهنمای مبتدی» را به برچسب «راهنمای مبتدی» تبدیل کنید. حتی بهتر از آن، همه پست‌هایی که به عنوان «راهنمای مبتدی» طبقه‌بندی شده‌اند، به‌طور خودکار به برچسب جدید «راهنمای مبتدی» اختصاص داده می‌شوند.

این کار می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و به شما امکان می دهد روش های مختلف سازماندهی محتوای خود را آزمایش کنید.

ابتدا، باید افزونه مبدل دسته‌ها به برچسب‌ها را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس.

پس از فعال سازی ، به ابزارهای می روید . در اینجا ، “دسته ها و برچسب ها” را پیدا کنید و بر روی پیوند “وارد کننده اجرا” آن کلیک کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

اکنون تمام دسته ها و برچسب های مختلفی را که برای وب سایت خود ایجاد کرده اید در زبانه ها سازماندهی کرده اید.

برای تبدیل یک دسته به یک برچسب ، به سادگی کادر کنار آن را بررسی کنید. سپس می توانید بر روی دکمه “تبدیل دسته ها” کلیک کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

بعد از چند لحظه ، پیام “با موفقیت تبدیل شده” را مشاهده خواهید کرد. برای تبدیل دسته های بیشتر به برچسب ها ، به سادگی فرایند توضیح داده شده در بالا را تکرار کنید.

برای تبدیل یک برچسب به یک دسته ، برگه “برچسب ها” را انتخاب کنید. اکنون می توانید کادر کنار برچسب مورد نظر خود را بررسی کنید و بر روی دکمه “تبدیل برچسب ها” کلیک کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

راهنماهای متخصص در دسته های وردپرس

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید که چگونه به درستی تغییر ، حرکت و حذف دسته های وردپرس. همچنین ممکن است بخواهید مقالات دیگری را در رابطه با دسته های وردپرس مشاهده کنید:

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل