چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس (چک لیست اثبات شده)

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس (چک لیست اثبات شده)

آیا به دنبال چک لیست فنی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستید؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می تواند یک چالش باشد اگر مطمئن نیستید به دنبال چه چیزی باشید. بسیاری از صاحبان وب سایت از شیوه های اولیه SEO استفاده می کنند اما عناصر فنی را نادیده می گیرند.

در این مقاله، یک چارچوب فنی سئو وردپرس را نشان می‌دهیم و چک لیستی را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 1

چرا به یک چارچوب سئو فنی وردپرس نیاز دارید؟

سئوی فنی یکی از اجزای کلیدی SEO وردپرس است< /a> استراتژی. شما می‌توانید بهترین محتوای جهان را خلق کنید، اما اگر موتورهای جستجو نتوانند محتوای شما را بیابند و درک کنند، تمام تلاش‌های شما به هدر می‌رود.

به همین دلیل است که داشتن یک چارچوب فنی سئو وردپرس مهم است.

چک لیست چارچوب سئوی وردپرس ما تضمین می کند که موتورهای جستجو به راحتی می توانند محتوای شما را بخزند و فهرست کنند. به علاوه، می‌توانید سایر جنبه‌های فنی وب‌سایت وردپرس خود را ارزیابی کنید. که ممکن است شما را از دستیابی به رتبه های بالاتر باز دارد.

برای مثال، ممکن است بارگذاری وب سایت شما زمان زیادی طول بکشد. این منجر به رتبه بندی ضعیف می شود زیرا زمان بارگذاری صفحه یک عامل رتبه بندی است.

به طور مشابه، ممکن است به اشتباه برچسب های nofollow و موتورهای جستجو را از خزیدن و نمایه سازی محتوای شما جلوگیری کرد.

نحوه ارزیابی سئوی فنی در وردپرس

ابزارهای سئوی بسیاری وجود دارند که به شما امکان می‌دهند بازرسی های سئو را انجام دهید و متوجه شوید که آیا سایت شما از نظر فنی بهینه شده است یا خیر. با این حال، همه ابزارها جزئیات داخل داشبورد وردپرس شما را نشان نمی دهند.

ساده ترین راه برای ارزیابی سئوی فنی سایت وردپرسی شما، استفاده از همه در یک سئو (AIOSEO). این بهترین افزونه سئو وردپرس که به شما کمک می کند وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

یک ابزار تجزیه و تحلیل سئوی رایگان ارائه می دهد که می توانید از آن برای انجام ممیزی فنی سئو استفاده کنید. این ابزار در AIOSEO Lite که می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. همچنین برنامه‌های AIOSEO ممتازی وجود دارد که ویژگی‌های بیشتری مانند نشانه‌گذاری طرحواره، نقشه‌های سایت، مدیر تغییر مسیر و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به بررسی AIOSEO مفصل ما مراجعه کنید.

ابتدا، باید افزونه AIOSEO را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه WordPress.

پس از فعال‌سازی، می‌توانید از پنل مدیریت وردپرس خود به همه در یک سئو » تجزیه و تحلیل SEO بروید. در زیر “چک لیست حسابرسی سئو”، یک امتیاز کلی برای وب سایت خود خواهید دید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 2

بعد، می‌توانید به بخش‌های سئوی پیشرفته و عملکرد بروید.

در اینجا، افزونه جنبه های فنی سئوی وب سایت شما را بر اساس پارامترهای مختلف و سیگنال های رتبه بندی ارزیابی می کند. سپس عناصر از دست رفته و مسائل مهمی را که می تواند سایت شما را از رتبه بالاتر باز دارد برجسته می کند.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 3

می توانید از AIOSEO برای نظارت مستمر بر سئوی فنی سایت خود و رفع مشکلات استفاده کنید. به طور مشابه، همچنین می‌توانید تحلیل رقبا را انجام دهید و ببینید که آنها برای بهینه سازی فنی سئوی خود چه کار متفاوتی انجام می دهند.

به این ترتیب، بیایید به چک لیست چارچوب سئوی وردپرس خود نگاه کنیم که می‌توانید از آن برای اطمینان از رتبه‌بندی بالاتر و ترافیک ارگانیک استفاده کنید. برای رفتن به هر بخش می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

1. مطمئن شوید که وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا موتورهای جستجو می توانند سایت وردپرس شما را پیدا کنند یا خیر.

شما می توانید به سادگی site:example.com را در موتور جستجو وارد کنید و ببینید آیا وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود یا خیر. فقط «example.com» را با دامنه خود جایگزین کنید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 4

اگر سایت شما نمایش داده نمی شود، می توانید تنظیمات دید در وردپرس را بررسی کنید.

بروید و از صفحه تنظیمات » خواندن از پنل مدیریت وردپرس خود دیدن کنید. در مرحله بعد، به تنظیمات مشاهده موتور جستجو بروید و مطمئن شوید که گزینه «Descourage search engines from indexing this site» علامت نخورده است.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 5

اگر وب سایت شما در حال ساخت باشد یا در حالت تعمیر و نگهداری قرار گرفته باشد، این گزینه معمولاً فعال می شود.

2. مشکلات خزیدن و نمایه سازی

را کشف کنید

اگر وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است، مهم است که بررسی کنید که محتوای شما خزیده شده و فهرست شده باشد.

خزیدن فرآیندی است که در آن گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را کشف و درک می کنند. نمایه سازی فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو اطلاعات مربوط به وب سایت شما را جمع آوری و ذخیره می کنند.

یک راه ساده برای بررسی مشکلات خزیدن و نمایه سازی، استفاده از ابزارهای وب مستر است. به عنوان مثال، Google Search Console یک ابزار رایگان توسط Google است که عملکرد سایت شما را در نتایج جستجو نشان می دهد، به کشف اشکالات کمک می کند و به شما امکان می دهد سایت خود را به Google ارسال کنید.

اگر به ابزار وب مستر متصل نشده اید، به راهنمای ما در نحوه افزودن سایت وردپرس به Google Search Console.

در کنسول جستجوی Google، می‌توانید به گزارش «صفحات» بروید. در اینجا، صفحاتی را مشاهده خواهید کرد که ایندکس شده اند و ایندکس نشده اند.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 6

بعد، می‌توانید به گزارش «چرا صفحات ایندکس نمی‌شوند» به پایین بروید.

Google Search Console خطاهای خزیدن و نمایه سازی در وب سایت شما و اینکه کدام صفحات تحت تأثیر آنها قرار می گیرند را به شما نشان می دهد. سپس می توانید این مشکلات را حل کنید تا صفحات وب شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 7

علاوه بر آن، می‌توانید مشکلات فهرست‌سازی و خزیدن را برای URLهای جداگانه بررسی کنید.

به سادگی پیوند صفحه را در ابزار بازرسی URL در بالا وارد کنید. سپس Google Search Console گزارشی در مورد اینکه آیا URL ایندکس شده و در Google است به شما نشان می دهد.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 8

اگر اینطور نیست، پیام «URL در Google نیست» را خواهید دید. برای رفع این مشکل، می‌توانید روی دکمه «درخواست نمایه‌سازی» کلیک کنید تا Google بتواند صفحه شما را بخزد و ایندکس کند.

همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در چگونه سایت خود را به Bing Webmaster Tools اضافه کنیم.

3. مطمئن شوید که وب سایت شما با HTTPS

ایمن است

نکته مهم دیگری که باید از دیدگاه چارچوب فنی سئو بررسی شود این است که آیا وب سایت شما ایمن است یا خیر.

Google و سایر موتورهای جستجو به سایت هایی که از HTTPS استفاده می کنند بر سایت هایی که از HTTP استفاده می کنند ترجیح می دهند. برای ایمن سازی سایت خود، به یک گواهی SSL برای رمزگذاری ارتباط بین سرور وب سایت شما و مرورگر کاربر.

می‌توانید این مورد را با جستجوی علامت قفل در نوار جستجوی مرورگر خود در بالا بررسی کنید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 9

اکثر اکثر شرکت های میزبان وردپرس اکنون SSL رایگان ارائه می دهند با تمام برنامه هایشان می‌توانید از میزبان خود بخواهید که ببیند آیا آن را ارائه می‌دهد یا خیر.

برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما را در چگونه سایت وردپرس خود را از HTTP به HTTPS منتقل کنیم.

لینک های شکسته برای چارچوب سئوی وب سایت شما مضر هستند و بر تجربه کاربری شما تأثیر منفی می گذارند. اینها پیوندهایی هستند که حاوی اشتباهات تایپی هستند یا دیگر وجود ندارند و خطای 404.

از آنجایی که خزنده‌های موتورهای جستجو با دنبال کردن پیوندهای داخلی صفحات مختلفی را در وب‌سایت شما پیدا می‌کنند، یک پیوند شکسته می‌تواند آنها را از کشف محتوای جدید باز دارد. در نتیجه، ممکن است صفحه شما در نتایج جستجو ایندکس نشود.

به طور مشابه، اگر بازدیدکننده ای روی پیوندی کلیک کند و نتواند صفحه مورد نظر خود را پیدا کند، ممکن است از وب سایت شما خارج شود.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 10

با رایگان افزونه Broken Link Checker توسط AIOSEO، به راحتی می توانید لینک های داخلی شکسته شده را در وب سایت وردپرس خود پیدا کرده و رفع کنید.

پست‌ها، صفحات و انواع پست‌های سفارشی شما را بطور خودکار اسکن می‌کند و لیستی از پیوندهای شکسته پیدا شده را ارائه می‌کند. سپس، می توانید به راحتی URL ها را ویرایش کنید یا لینک را مستقیماً از داخل افزونه حذف کنید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 11

به‌علاوه، از خزیدن لینک‌های شکسته توسط موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند تا سئوی شما آسیب نبیند. همچنین یک نسخه حرفه ای Broken Link Checker وجود دارد که پیوندهای داخلی و خارجی را اسکن می کند.

اگر URL یک پست موجود را تغییر داده اید، محتوایی را حذف کرده اید یا وب سایت خود را به دامنه جدیدی منتقل کرده اید، مهم است که URL های قدیمی خود را به آدرس های جدید هدایت کنید.

همه در یک سئو (AIOSEO) می تواند به شما کمک کند این کار را به راحتی انجام دهید. این یک مدیر تغییر مسیر قدرتمند برای ردیابی خطاهای 404 در وب سایت شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تغییر مسیرهای دائمی 301 را برای رفع لینک های شکسته تنظیم کنید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 12

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید راهنمای دقیق ما را در نحوه یافتن و تعمیر پیوندهای شکسته در وردپرس.

5. به دنبال نسخه های تکراری سایت خود بگردید

مهم است که گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط یک نسخه از وب سایت شما را ایندکس کنند.

وب سایت شما می تواند نسخه های مختلفی داشته باشد، اما همه آنها باید به یک نسخه اشاره کنند. به عنوان مثال، می توانید سایتی داشته باشید که دارای نسخه www و غیرwww یا نسخه HTTP و HTTPS است:

https://www.example.com
https://example.com
http://www.example.com
http://example.com

چه نسخه www یا غیرwww را انتخاب کنید، همه URL ها باید به URL اصلی وردپرس هدایت شوند. در غیر این صورت، گوگل هر نسخه را به عنوان یک وب سایت متفاوت در نظر می گیرد.

این می‌تواند بر کلی شما تأثیر منفی بگذارد رتبه بندی SEO. موتورهای جستجو نمی دانند کدام نسخه را فهرست کنند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شود.

می‌توانید URL اصلی سایت خود را با رفتن به تنظیمات » عمومی از داشبورد وردپرس بررسی کنید. سپس به آدرس وب در فیلدهای «آدرس وردپرس (URL)» و «آدرس سایت (URL)» نگاه کنید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 13

با AIOSEO، می‌توانید به‌طور خودکار نشانی اینترنتی متعارف< /a> در هدر سایت شما قرار دارد تا موتورهای جستجو اولویت شما را بدانند.

6. از ساختارهای URL مناسب SEO

استفاده کنید

پس از تنظیم یک URL اصلی برای موتورهای جستجو برای فهرست کردن، اکنون می توانید ساختار URL وب سایت شما.

URLها نقش مهمی در SEO شما دارند. داشتن یک ساختار URL مناسب سئو به گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو کمک می کند که به راحتی صفحات شما را بخزند و محتوای شما را درک کنند.

در اینجا مثالی از ساختار بد URL آمده است:

https://www.example.com/category.php?id=42012

در عوض، باید از نشانی‌های اینترنتی استفاده کنید که محتوا را توصیف می‌کنند، مانند:

https://www.example.com/blog/how-to-start-a-wordpress-website

شما می توانید نشانی‌های اینترنتی مناسب سئو با اطمینان از کوتاه و توصیفی بودن آنها. علاوه بر این، فراموش نکنید که یک کلمه کلیدی را در پیوندهای ثابت قرار دهید، از خط فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده کنید، همه کلمات را با حروف کوچک نگه دارید و از کلمات توقف استفاده نکنید.

نکته حرفه ای: اعداد را نیز در اسلاگ URL خود وارد نکنید. به این ترتیب می توانید محتوای خود را در آینده به روز کنید.

7. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است

موضوع بعدی در این راهنمای فنی سئو، اطمینان از پاسخگو بودن سایت وردپرس شما برای موبایل است.

با توجه به اینکه Google اکنون در ابتدا به تلفن همراه می‌رود، اکنون نسخه موبایل سایت شما را به جای نسخه دسکتاپ فهرست می‌کند.

می‌توانید با استفاده از Google Mobile-Friendly Test.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 14

به سادگی آدرس وب سایت خود را وارد کنید و روی دکمه “آزمون URL” کلیک کنید.

سپس این ابزار نتایج را برای وب سایت شما نشان می دهد. می توانید ببینید که آیا برای موبایل آماده است یا نه.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 15

اگر سایت شما سازگار با موبایل نیست، می توانید با تغییر به تم وردپرس پاسخگو.

همچنین می‌توانید راهنمای ما در چگونه تم وردپرس خود را تغییر دهید بدون از دست دادن داده یا ترافیک.

8. سرعت وب سایت خود را بررسی کنید و عملکرد را بهبود بخشید

سرعت وب سایت شما نیز بخش مهمی از چارچوب فنی سئو وردپرس شما است. گوگل از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند و سایت های سریع بارگذاری را در مقایسه با وب سایت هایی با عملکرد کند بالاتر رتبه بندی می کند.

می توانید زمان بارگذاری وب سایت را با اجرای تست سرعت سایت. به عنوان مثال، می‌توانید از MonsterInsights استفاده کنید، که بهترین افزونه Google Analytics است که گزارش سرعت سایت را در داشبورد وردپرس شما نشان می‌دهد.

ابتدا باید Google Analytics را در سایت وردپرس خود نصب کنید با استفاده از MonsterInsights.

پس از آن، می‌توانید از پنل مدیریت وردپرس خود به صفحه Insights » گزارش‌ها بروید. در مرحله بعد، می توانید به برگه “سرعت سایت” بروید. در اینجا، یک امتیاز کلی برای سرعت وب سایت خود برای دسکتاپ و موبایل خواهید دید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 16

این گزارش همچنین معیارهای دیگری را نشان می دهد که برای اندازه گیری سرعت وب سایت شما مهم هستند.

اگر به پایین پیمایش کنید، MonsterInsights برای هر معیاری که باید هدف قرار دهید، توصیه‌ها و اهداف معیار ارائه می‌دهد.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 17

برای بهبود زمان بارگذاری وب سایت، می توانید نهایی ما را ببینید راهنمای افزایش سرعت و عملکرد وردپرس.

یک نکته سریع که می توانید برای بهبود سرعت وب سایت خود از آن استفاده کنید، کاهش فایل های CSS و جاوا اسکریپت است.

اصطلاح minified به معنای کاهش حجم فایل های وب سایت با حذف فاصله های سفید، خطوط و کاراکترهای غیر ضروری است. هنگامی که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، فایل های مختلفی به مرورگر کاربر ارسال می شود که شامل فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت می شود.

با کاهش حجم فایل، می توانید سرعت و عملکرد وب سایت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. افزونه‌های وردپرس و سرویس‌های میزبانی زیادی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت را کوچک کنید، مانند WP Rocket و SiteGround.

برای جزئیات بیشتر، می‌توانید راهنمای ما را در چگونه فایل های CSS و جاوا اسکریپت را در وردپرس کوچک کنیم.

9. ساختار پیوند داخلی خود را بهبود دهید و صفحات یتیم را حذف کنید

لینک های داخلی نقش مهمی در چارچوب فنی سئوی وب سایت شما دارند. موتورهای جستجو به وب‌سایت‌هایی که دارای ساختار پیوند داخلی مناسب و بدون تعداد زیادی از صفحات یتیم هستند، پاداش می‌دهند.

AIOSEO یک دستیار پیوند SEO قدرتمند دارد. ویژگی که کشف فرصت های پیوند را برای شما آسان می کند و حتی فرآیند را برای شما خودکار می کند.

این بهترین افزونه پیوند داخلی برای وردپرس که پیوندهای موجود در  شما را می خزند وب سایت وردپرس و گزارش مفصلی ارائه می دهد.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس چک لیست اثبات شده 18

می‌توانید تعداد پیوندهای داخلی، پیوندهای خروجی و پیوندهای وابسته را برای هر پست و صفحه مشاهده کنید.

همچنین همه پیشنهادات پیوند را در یک مکان نشان می‌دهد، و حتی می‌توانید به طور خودکار به عقب برگردید و با یک کلیک پیوندهای داخلی را به پست‌های قدیمی‌تر خود اضافه کنید.

چارچوب 14 مرحله ای فنی سئو وردپرس (چک لیست اثبات شده) 19

10. سایت های XML را تولید کنید و آنها را به موتورهای جستجوگر ارسال کنید

بخش مهم دیگر یک چارچوب سئو فنی ، یافتن موتورهای جستجو برای یافتن محتوای شما است. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید توسط این به موتورهای جستجو در مورد صفحات مهم در وب سایت شما می گوید. به این ترتیب ، رباتهای موتور جستجو می توانند سایت شما را سریعتر خزنده و محتوای شما را فهرست بندی کنند. در حالی که یک نقشه سایت رتبه بندی شما را تقویت نمی کند ، روند کلی خزیدن و نمایه سازی را بهبود می بخشد.

شما می توانید نقشه سایت را با استفاده از aioseo ایجاد و سفارشی کنید. . این افزونه به طور خودکار پس از فعال سازی یک نقشه سایت ایجاد می کند. علاوه بر این ، همچنین به شما امکان می دهد یک نقشه سایت ویدیویی ، یک نقشه سایت خبری ایجاد کنید ، یک نقشه سایت HTML و یک نقشه سایت RSS.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full"> ٪ 3csvg ٪ 20xmlns = ‘http: //www.w3.org/2000/svg’٪20Viewbox=’0٪200٪20680٪20368’٪3C/SVG٪3e “alt =” Aioseo Sitemap “گزینه های کلاس = “WP-Image-165931” Data-Lazy-srcset = “https://www.wpbeginner.com/wp-content/uploads/2023/02/aioseo-sitemap-options.png 680w ، https: //www.wpbeginnerنر .com/wp-content/uploads/2023/02/aioseo-sitemap-options-300×162.png 300w “داده های تنبل داده =” (حداکثر-عرض: 680px) 100VW ، 680px “داده-تنبل-src =” httpsps : //www.wpbeginner.com/wp-content/uploads/2023/02/aioseo-sitemap-options.png “/>

پس از ایجاد یک نقشه سایت ، می توانید با استفاده از ابزارهای وب مستر خود ، آن را به موتورهای مختلف جستجو ارسال کنید.

به عنوان مثال ، کنسول جستجوی Google گزینه ای را برای ورود به URL SITEMAP و ارسال آن به موتور جستجو می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید راهنمای ما را در نحوه ارسال سایت خود به موتورهای جستجوگر .
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

به طور مشابه ، می توانید سایت خود را به Bing Webmaster Tools و سپس یک نقشه سایت XML را برای بهبود خزیدن و نمایه سازی ارسال کنید.

11. برای قطعه های غنی از نشانه گذاری Schema استفاده کنید

مورد فنی بعدی SEO Framework که باید بررسی کنید نشانه گذاری طرحواره است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و چگونه در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

شما می توانید از نشانه های Schema برای دستور العمل ها ، بررسی ها ، رویدادها ، سازمان ها ، مکان های مختلفی برای مشاغل محلی و موارد دیگر.

موتورهای جستجو می توانند از این اطلاعات استفاده کرده و نتایج غنی را نمایش دهند. همچنین به ضبط قطعه های برجسته Google ، که می تواند کلیک های ارگانیک و ترافیک را افزایش دهد.

به عنوان مثال ، در اینجا نحوه نمایش Google دستور العمل ها ، مواد تشکیل دهنده ، رتبه بندی ، زمان پخت و پز و سایر اطلاعات برای پست های وبلاگ که از نشانه گذاری طرحواره دستور العمل.
<شکل کلاس = "wp-block-image size-full"> ٪ 3csvg ٪ 20xmlns = ‘http: //www.w3.org/2000/svg’٪20Viewbox=’0٪200٪20680٪20375’٪3C/SVG٪3e “alt =” Schema Schema Markup “کلاس = “WP-Image-165938” Data-Lazy-SRCSET = “https://www.wpbeginner.com/wp-content/uploads/2023/02/recipe-schema-markup.png 680w ، https: //www.wpbeginnerner .com/wp-content/uploads/2023/02/دستور العمل-schema-markup-300×165.png 300w “داده های تنبل داده =” (حداکثر-عرض: 680px) 100VW ، 680px “data-lazy-src =” https : //www.wpbeginner.com/wp-content/uploads/2023/02/recipe-schema-markup.png “/>

شما به راحتی می توانید اضافه کردن نشانه های طرحواره در WordPress و WooCommerce با استفاده از Aioseo.

این افزونه به شما امکان می دهد بسته به محتوای خود نوع طرحواره را انتخاب کنید و از بقیه مراقبت می کند.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full"> >

با Aioseo ، می توانید با استفاده از ویژگی ژنراتور Schema Custom Custom Schema ، نشانه های کاملاً سفارشی را بر اساس نیازهای خود اضافه کنید.

این می تواند به شما در کسب رتبه بندی ستاره و سایر قطعه های غنی در Google کمک کند.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full"> > شکل >

12. پرونده robots.txt خود را برای SEO بهینه کنید

robots.txt یک فایل متنی است که دستورالعمل های موتور جستجو را مشخص می کند رباتها در مورد نحوه خزیدن وب سایت خود. می توانید بگویید کدام صفحات برای خزیدن و کدام صفحات برای پرش در هنگام خزیدن.

در اینجا یک پرونده robots.txt برای یک سایت وردپرس به نظر می رسد:

کاربر-عامل: *
مجاز:/WP-Content/Uploads/
غیر مجاز: /wp-admin/
مجازات: /readme.html
مجازات: /مراجعه کنید /
 
نقشه سایت: http://www.example.com/post-sitemap.xml
نقشه سایت: http://www.example.com/page-sitemap.xml

اضافه کردن یک فایل Robots.txt به ذخیره سهمیه خزنده کمک می کند. یک خزنده موتور جستجو در طی یک جلسه تعداد مشخصی از صفحات را خزنده می کند. اگر آنها تمام صفحات موجود در سایت شما را به پایان نرسانند ، در جلسه بعدی خزیدن را از سر می گیرند.

این می تواند نمایه سازی محتوای شما را کند کند ، و پس از تأخیر در نتایج جستجو ظاهر می شود. به همین دلیل بهینه سازی پرونده Robots.txt یک مؤلفه مهم چارچوب فنی SEO است.

شما می توانید صفحات صفحات غیر ضروری مانند منطقه مدیر وردپرس ، پوشه تم ، پرونده های افزونه و موارد دیگر. به این ترتیب ، شما می توانید سهمیه خزنده را ذخیره کنید و به ربات های موتور جستجو اجازه دهید حتی صفحات بیشتری را خزنده کنند.

از طرف دیگر ، می توانید نقشه های سایت و سایر صفحات مهم را به Robots.txt اضافه کنید. به این ترتیب ، موتورهای جستجو در اسرع وقت خزیده و آنها را فهرست بندی می کنند.

یک روش ساده برای بهینه سازی پرونده robots.txt با استفاده از aioseo . می توانید با استفاده از افزونه Robots.txt سفارشی را فعال کرده و قوانینی را اضافه کنید تا موتورهای جستجو را به خزیدن اجازه یا مجاز کنید.

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

برای کسب اطلاعات بیشتر ، لطفاً به راهنمای ما در

13. اطمینان حاصل کنید که Google سایت شما را برای بدافزار پرچم نمی کند

یکی دیگر از موارد مهم بررسی فنی SEO ، اطمینان از این است که Google سایت شما را برای بدافزار یا نرم افزارهای ناخواسته پرچم گذاری نمی کند.

اگر وب سایت شما یک خطر امنیتی برای کاربران است ، Google پیام هشدار دهنده زیر را نشان می دهد:

<شکل کلاس = "wp-block-image size-full">

این می تواند برای سئو وردپرس شما واقعاً بد باشد. این افراد را از بازدید از وب سایت شما دور می کند و از رتبه بندی و ترافیک کلی وب سایت شما تأثیر می گذارد.

برای اسکن پرونده های مخرب در وب سایت خود ، می توانید از اسکنر امنیتی وردپرس . در WPBeginner ، ما از sucuri استفاده می کنیم. بهترین فایروال و افزونه امنیتی وردپرس است. این آسیب پذیری ها مانند بدافزار ، تزریق اسپم ، کد مخرب را بررسی می کند و به پاکسازی وب سایت کمک می کند.

همچنین می توانید به راهنمای ما در

14. از سرور Rendering در مقابل مشتری ارائه دهید

یکی دیگر از بهترین روشهای سئو فنی اطمینان از ارائه JavaScript سایت شما در سمت سرور و نه در سمت مشتری است.

رندر سمت سرور زمانی است که پرونده های JavaScript در سرور وب سایت ارائه می دهند. رندر سمت مشتری زمانی است که پرونده های JavaScript در مرورگر کاربر ارائه می دهند.

ارائه سمت مشتری برای تجربه کاربر و سئو سایت شما بد است. تمام بار بارگیری سایت شما به سرعت روی بازدید کننده می افتد. به علاوه ، رباتهای موتور جستجو از منابع JavaScript برای خزیدن و نمایه سازی محتوای شما استفاده می کنند. این می تواند منجر به از دست رفتن محتوای JavaScript توسط خزنده ها شود و در شاخص موتور جستجو گنجانده نشود.

با ارائه سمت سرور ، سرور وب سایت شما همه چیز را به سرعت بارگیری می کند. به این ترتیب ، شما تجربه کاربری بهتری ، سرعت بار سریعتر صفحه را بدست می آورید و هرگونه خطر از دست دادن محتوا را از فهرست بندی کاهش می دهید.

یکی از راه های اطمینان از ارائه JavaScript در سرور سایت شما با اجرای تست سرعت سایت است. اگر سرعت وب سایت شما کم است ، می تواند به همین دلیل باشد. همچنین می توانید به صفحات خزنده در کنسول جستجوی Google نگاه کنید و ببینید که آیا Google هنگام خزیدن ، محتوای خود را از دست داده است یا خیر. اگر این کار را انجام داد ، می تواند به دلیل مشکلات مربوط به سئو مربوط به Javescript باشد.

این است. شما آن را به انتهای لیست تبدیل کرده اید. نیازی نیست که به طور هم زمان از هر نقطه از چارچوب سئو فنی عبور کنید. به سادگی یک قدم به یکباره بروید و راه خود را از طریق لیست کار کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری یک چارچوب سئو فنی وردپرس کمک کند. شما همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما را از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و نکات اثبات شده ما در مورد نحوه افزایش ترافیک وبلاگ خود .

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل