آیا باید یک وبلاگ یا یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید؟ (راهنمای مبتدیان)

آیا باید یک وبلاگ یا یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید؟ (راهنمای مبتدیان)

در WPBeginner، ما مخاطبان زیادی را از طریق وبلاگ وردپرس و کانال YouTube خود ایجاد کرده‌ایم. ما شاهد نقاط قوت و چالش های منحصر به فرد هر پلتفرم بوده ایم.

در نتیجه، خوانندگان ما مرتباً می پرسند که کدام یک را اول شروع کنند، یک وبلاگ یا یک کانال YouTube.

در این مقاله، انتخاب وبلاگ خود در مقابل YouTube و اینکه کدام یک را باید با توضیح مفصلی از برداشت ما شروع کنید، توضیح خواهیم داد.

آیا باید یک وبلاگ یا یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید راهنمای مبتدیان 1

این یک راهنمای جامع است، بنابراین ما فهرستی از مطالب را برای پیمایش آسان تر آورده ایم:

وبلاگ چیست؟

یک وبلاگ نوعی وب‌سایت است که در آن مقالاتی به نام «پست‌های وبلاگ» به ترتیب زمانی معکوس ارائه می‌شوند و ابتدا محتوای جدیدتر ظاهر می‌شود. پست‌های وبلاگ راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش تخصصی خود با مخاطبان، ایجاد اعتبار و جذب بازدیدکنندگان به سایت شما هستند.

اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید یا با مشتریان یا مخاطبان فعلی خود ارتباط بهتری برقرار کنید، باید به راه اندازی وبلاگ.

وبلاگ ها معمولاً اطلاعات را به سبک گفتگو ارائه می کنند و توسط افراد یا گروه کوچکی از افراد اداره می شوند. با این حال، اکنون تعداد زیادی وبلاگ های شرکتی استفاده می کنند که مقدار زیادی محتوای مفید اطلاعاتی و رهبری فکری تولید می کنند.

پست‌های وبلاگ معمولی همچنین دارای یک بخش نظرات است که کاربران می‌توانند به آن پاسخ دهند. مقاله با گذاشتن نظر یا پرسیدن سوال.

وبلاگ نویسی از سال 1993 شروع شده است< /a> و به یک ابزار بازاریابی ضروری برای بسیاری از مشاغل تبدیل شده است. اما آیا هنوز در عصر یوتیوب و رسانه های اجتماعی مرتبط است؟

چرا راه اندازی یک وبلاگ امروزه بسیار مهم است

در حال حاضر 1.9 میلیارد وب سایت در جهان وجود دارد و بیش از 600 میلیون وبلاگ هستند. این بدان معناست که وبلاگ ها یک سوم وب را تشکیل می دهند.

وبلاگ نویسی به دلیل مزایایی که دارد به یک استراتژی بازاریابی مهم برای مشاغل تبدیل شده است. شما یا کسب‌وکارتان می‌توانید از یک وبلاگ برای تبلیغ ایده‌ها، مارک‌ها، داستان‌ها، محصولات و موارد دیگر استفاده کنید.

در اینجا برخی از مهم‌ترین مزایای وبلاگ نویسی و اینکه چرا باید به راه‌اندازی وبلاگ فکر کنید، آمده است.

1. یک وبلاگ ترافیک بیشتری را به وب سایت شما می آورد

یک وب سایت تجاری از چند صفحه مهم تشکیل شده است. برای مثال، ممکن است یک صفحه اصلی، صفحات فرود برای محصولات و خدمات خود و یک صفحه تماس داشته باشید.

متأسفانه، موتورهای جستجو اغلب ممکن است تصمیم بگیرند که وب سایت شما نسبت به هزاران وب سایت دیگر در همان صنعت از اهمیت کمتری برخوردار است، به خصوص اگر مدت طولانی تری وجود داشته باشند.

افزودن وبلاگ به شما امکان می‌دهد محتوای بیشتری منتشر کنید، که به مرور زمان به شما کمک می‌کند  ترافیک بیشتری را به وب سایت خود بیاورید.

این یک دلیل اصلی برای شروع با یک وبلاگ به جای کانال YouTube است زیرا ویدیوهای YouTube به جای وب سایت شما، ترافیک را به پلتفرم YouTube جذب می کند. شما مالک وبلاگ خود هستید و آن را کنترل می کنید، در حالی که پلت فرم YouTube متعلق به Google است و به نفع آنها خواهد بود.

2. یک وبلاگ به تقویت شناخت برند و ایجاد اعتبار کمک می کند

یک وبلاگ به شما کمک می کند هویت برند خود را تقویت کنید. این به شما فرصت های بیشتری می دهد تا از لوگوی سفارشی در سراسر وب‌سایت، نمایه‌های اجتماعی، نتایج جستجو و موارد دیگر.

این شناخت نام تجاری، وقتی با اعتماد و اقتدار مشتری ترکیب شود، ارزش زیادی به دارایی‌های دیجیتال شما می‌افزاید.

افزودن وبلاگ به شما این امکان را می دهد که با انتشار منظم مطالب در مورد موضوعات مرتبط با صنعت خود، قدرت ایجاد کنید.

اگر به طور مداوم محتوای جدیدی را منتشر می کنید، به بهترین مکان برای کاربران خود و سایر مشاغل علاقه مند به آن موضوعات تبدیل خواهید شد.

3. یک وبلاگ به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌ها و تبدیل‌های بیشتری ایجاد کنید

بیش از 70٪ از افرادی که امروز از وب سایت شما بازدید می کنند، دیگر هرگز آن را پیدا نخواهند کرد. این به این دلیل است که محتوا و اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد.

راه اندازی یک وبلاگ به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت را به مشتریان بالقوه، مشترکین و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی تبدیل کنید.

برای مثال، می‌توانید از ابزارهایی مانند OptinMonster به یک لیست ایمیل بسازید و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی افزایش دهید. و با اعلان‌های فشاری، می‌توانید پیام‌های هدفمند را برای بازدیدکنندگان وبلاگ خود ارسال کنید و آنها را به وب‌سایت خود بازگردانید.

4. یک وبلاگ به شما کمک می کند تا یک مخاطب جذاب بسازید

یک وب سایت ثابت فضای زیادی برای مکالمه باقی نمی گذارد. چرا وبلاگی را به سایت خود اضافه نمی کنید که در آن کاربران بتوانند با گذاشتن نظر و به اشتراک گذاری پست های خود در رسانه های اجتماعی درگیر شوند؟

این به شما کمک می‌کند جامعه‌ای در اطراف کسب‌وکار خود بسازید که بسیار مفید است.

این به بازدیدکنندگان شما کمک می‌کند تا رابطه‌ای با نام تجاری شما ایجاد کنند، که وقتی به دنبال خرید هستند یا محصولات و خدمات شما را به دوستان و خانواده توصیه می‌کنند، نتیجه می‌دهد.

5. یک وبلاگ به شما امکان می دهد به مشتریان آموزش دهید و اخبار را به اشتراک بگذارید

پست‌های وبلاگ به شما این امکان را می‌دهند که به مشتریان در مورد روش‌های مختلف استفاده از محصولات شما آموزش دهید. این به شما امکان می دهد محصول خود را با رقبا مقایسه کنید، ویژگی های محصول را به نمایش بگذارید، کاربران را در مورد مزایا آگاه کنید و موارد دیگر.

آنها همچنین بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن اخبار کسب و کار، اطلاعیه ها و رویدادهای فروش شما هستند.

به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی فروش جمعه سیاه هستید، می توانید آن را با یک پست وبلاگ تبلیغ کنید. و سپس آن پست وبلاگ را در وب سایت خود با یک هدر یا پاورقی شناور بنر.

6. یک وبلاگ به شما امکان می دهد جریان های درآمد اضافی برای کسب و کار خود بسازید

وبلاگ ها فرصت های زیادی را برای ایجاد درآمد اضافی و آنلاین کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از Google AdSense، تبلیغات را در پست‌های وبلاگ خود نمایش دهید.

همچنین می‌توانید محصولات وابسته را تبلیغ کنید و با بازاریابی وابسته کسب درآمد کنید یا از وبلاگ خود برای فروش محتوای ممتاز با استفاده از MemberPress یا دانلودهای دیجیتال آسان.

7. یک وبلاگ به شما کمک می کند محتوا را برای کانال های بازاریابی دیگر تغییر دهید

افزودن یک وبلاگ به وب سایت خود به شما امکان می دهد به طور فعال از محتوای وبلاگ در سایر کانال های بازاریابی خود استفاده کنید، مانند ساخت ویدیوهای YouTube بر اساس محتوای پست وبلاگ.

به عنوان مثال، ما از آموزش های مکتوب WPBeginner خود به عنوان یک نقطه شروع مفید برای ایجاد ویدیوهای YouTube استفاده می کنیم. این کار تولیدکنندگان ویدیوی ما را آسان‌تر می‌کند و در زمان صرفه‌جویی می‌کند. سپس، ویدیوهای YouTube را در آموزش جاسازی می‌کنند تا بازدیدکنندگان ما بتوانند محتوا را بخوانند یا تماشا کنند.

هنوز متقاعد نشده اید؟ با نگاهی به مقاله ما در مزایای وبلاگ نویسی.

راه اندازی وبلاگ در مقابل راه اندازی کانال YouTube

اکنون که در مورد برخی از مزایای وبلاگ نویسی می دانید، می توانید ببینید که چرا توصیه می کنیم ابتدا یک وبلاگ راه اندازی کنید و سپس در صورت نیاز در آینده یک کانال YouTube اضافه کنید.

اجازه دهید مهمترین نکات را خلاصه کنیم. وقتی یک وبلاگ می‌سازید، پلتفرمی را ایجاد می‌کنید که مالک و کنترل آن هستید. محتوایی که ایجاد می کنید بازدیدکنندگان را به وب سایت شما جذب می کند، جایی که آنها می توانند درباره محصولات و خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

از طرف دیگر، پلتفرم یوتیوب همیشه متعلق به گوگل خواهد بود. ترافیک جستجوی ایجاد شده توسط محتوای شما، افراد را به وب سایت YouTube می برد، نه وب سایت شما.

ایجاد پست‌های وبلاگ ابتدا ایجاد انواع دیگر محتوا مانند ویدیوهای YouTube را آسان‌تر می‌کند. معمولاً اولین قدم در ایجاد یک ویدیو، نوشتن یک اسکریپت است. از آنجایی که قبلاً محتوای نوشتاری در وبلاگ خود ایجاد کرده اید، بسیاری از کارها قبلاً انجام شده است.

علاوه بر این، ایجاد ویدیوهای YouTube به تجهیزات گران قیمتی مانند دوربین و نور نیاز دارد و همچنین باید نرم افزار ویرایش ویدیو و نحوه استفاده از آن را بیاموزید.

در نهایت، وبلاگ شما مکان مناسبی برای بازدیدکنندگان شما برای تماشای ویدیوهای YouTube شما است. می‌توانید به راحتی ویدئوهای YouTube را در یک پست وبلاگ جاسازی می‌کند، به بازدیدکنندگان شما این امکان را می‌دهد که محتوای شما را ببینند یا بخوانند. این یک تجربه کاربری عالی است.

آنچه برای راه اندازی وبلاگ نیاز دارید

ما می‌دانیم که راه‌اندازی یک وبلاگ می‌تواند یک فکر وحشتناک باشد، به‌ویژه زمانی که گیکی نیستید. حدس بزنید – شما تنها نیستید.

اگر می‌خواهید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید، وردپرس بیشترین پلتفرم وبلاگ نویسی محبوب توصیه شده توسط کارشناسان.

اگرچه وردپرس رایگان است، ایجاد یک وبلاگ خود میزبان هزینه هایی دارد. شما باید انتخاب کنید و یک نام دامنه را ثبت کنید و در مورد ارائه دهنده میزبانی وب.

همچنین ممکن است بخواهید برای طراحی وب‌سایت شما و خرید افزونه‌های ممتاز برای افزودن ویژگی‌ها، به شخصی پول پرداخت کنید. هزینه کل به نیازها و اهداف شما بستگی دارد.

خبر خوب این است که می توانید یک وب سایت وردپرس کاملاً کاربردی برای خود بسازید و هزینه های خود را زیر 100 دلار نگه دارید. Bluehost، یک ارائه دهنده میزبانی رسمی توصیه شده توسط وردپرس ، موافقت کرده است که به کاربران خود یک نام دامنه رایگان و بیش از 61٪ تخفیف در میزبانی وب ارائه دهد.

می‌توانید جزئیات و گزینه‌های موجود در راهنمای ما را در مورد واقعا هزینه ساخت یک وب سایت وردپرس چقدر است< /a>.

حتی بهتر، وقتی با استفاده از  با Bluehost ثبت نام می کنید پیوند ما، آنها به طور خودکار وردپرس را برای شما نصب می کنند، بنابراین می توانید بلافاصله شروع به ساخت وبلاگ خود کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب Bluehost خود شوید و سپس برای شروع روی دکمه “ویرایش سایت وردپرس” کلیک کنید.

آیا باید یک وبلاگ یا یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید راهنمای مبتدیان 2

پس از آن، باید نصب وردپرس خود را تنظیم کنید، یک موضوع و چند افزونه را انتخاب کنید و سپس اولین پست وبلاگ خود را شروع کنید.

ما در راهنمای مبتدیان خود در نحوه راه اندازی وبلاگ وردپرس. ما مراحل اصلی را در زیر خلاصه خواهیم کرد.

نتیجه نهایی یک وبلاگ جذاب و کاربردی خواهد بود که صاحب آن هستید.

انتخاب تم برای سفارشی کردن ظاهر وبلاگ

سفارشی کردن ظاهر و احساس وبلاگ خود یکی از هیجان انگیزترین و با ارزش ترین بخش های سفر ایجاد وبلاگ وردپرس شما است.

WordPress دارای یک موتور قالب قدرتمند است که به شما امکان می دهد با نصب تم ها ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید.

هزاران قالب وردپرس رایگان و پولی موجود است. می توانید یکی را انتخاب کنید که به آنچه برای وب سایت خود در ذهن دارید نزدیک تر به نظر برسد.

می‌توانید در صفحه ظاهر» طرح‌ها به دنبال طرح‌های زمینه بگردید. مجموعه ای از تم های پیش فرض که با نصب وردپرس شما ارائه می شود را به شما نشان می دهد.

برای تم‌های بیشتر، روی دکمه «افزودن جدید» در بالا کلیک کنید تا تم‌های رایگان بیشتری پیدا کنید.

برای تم‌های ممتاز یا پولی وردپرس، می‌توانید فروشگاه‌های قالب مورد اعتماد وردپرس مانند SeedProd، Thrive Themes , Astra، موضوعات زیبا و موارد دیگر.

با این حال، تم های وردپرس به قدری زیاد است که ممکن است تصمیم گیری برای مبتدیان دشوار شود که از کدام تم استفاده کنند.

توصیه می‌کنیم طراحی مینیمالیستی را با فضای سفید زیاد انتخاب کنید. این به شما فضای زیادی برای سفارشی کردن تم و تبدیل آن به خودتان می دهد.

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب تم عالی برای وب‌سایت خود، و همچنین فهرست بهترین قالب های رایگان وبلاگ وردپرس.

ایجاد اولین پست وبلاگ شما

هنگامی که قالب وردپرس خود را انتخاب کردید، اکنون آماده ایجاد اولین پست وبلاگ خود هستید. فقط باید روی منوی پست‌ها » افزودن جدید در داشبورد وردپرس خود کلیک کنید.

یک ناحیه ویرایشگر را خواهید دید که می توانید اولین پست وبلاگ خود را بنویسید.

آیا باید یک وبلاگ یا یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید راهنمای مبتدیان 3

وردپرس از یک ویرایشگر مبتنی بر بلوک استفاده می کند که به شما امکان می دهد طرح بندی محتوای زیبایی برای پست های وبلاگ خود ایجاد کنید.

برای آشنایی با ویرایشگر، به آموزش ویرایشگر بلوک وردپرس.

پس از پایان نوشتن، ادامه دهید و روی دکمه “انتشار” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا پست وبلاگ خود را در دسترس عموم قرار دهید.

آیا باید یک وبلاگ یا یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید راهنمای مبتدیان 4

در صفحه پست‌ها، چندین بخش دیگر مانند دسته‌ها و برچسب‌ها را مشاهده خواهید کرد. می توانید از آنها برای سازماندهی پست های وبلاگ خود در بخش ها استفاده کنید. ما در مورد تفاوت بین دسته ها در مقابل برچسب ها، که ما به شدت توصیه می کنیم آن را بخوانید.

برای استفاده از تمام ویژگی‌های صفحه پست‌ها، باید مقاله ما را در نحوه افزودن یک پست جدید در وردپرس (ویدئو شامل).< /p>

ما همچنین منابع مفیدی را برای کمک به ایده‌های پست جدید برای نوشتن درباره:

ارائه می‌کنیم

بسیاری از وبلاگ نویسان حرفه ای موضوعات خاص خود را به صورت استراتژیک با انجام تحقیقات کلمات کلیدی انتخاب می کنند. این کمک می کند محتوای آنها در جستجوهای Google رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک بیشتری دریافت کند.

ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای مبتدیان دقیقاً با همان روشی که ما در WPBeginner استفاده می کنیم.

توسعه و رشد وبلاگ خود با افزونه ها

هنگامی که اولین پست وبلاگ خود را منتشر می کنید، احتمالاً می خواهید با افزودن سایر عناصر معمول در وب سایت خود، مانند صفحه تماس، گالری ها، لغزنده ها و لیست ایمیل، شروع کنید. برای افزودن همه این ویژگی‌های اضافی، باید از افزونه‌ها استفاده کنید.

افزونه ها مانند برنامه هایی برای وب سایت وردپرس شما هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که ویژگی های جدید اضافه کنید و عملکرد وردپرس را بدون نوشتن هیچ کدی گسترش دهید.

بیش از 60000 افزونه رایگان تنها در فهرست پلاگین WordPress.org موجود است. به علاوه، افزونه‌های ممتاز وردپرس وجود دارد که توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث با پشتیبانی اولویت‌دار و به‌روزرسانی‌های تضمینی فروخته می‌شود. .

با این حال، شما همچنین باید در نظر داشته باشید که از کدام افزونه ها برای ایمن، خصوصی و ناشناس نگه داشتن وب سایت وردپرس خود نیاز دارید.

در اینجا بهترین انتخاب های ما از بهترین افزونه ها برای رشد وبلاگ شما آمده است:

  • All in One SEO است بهترین افزونه سئو وردپرس در بازار است و به وب سایت ناشناس شما کمک می کند ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کند.
  • SeedProd یکی قدرتمند است صفحه ساز وردپرس که به شما امکان می دهد از رابط کشیدن و رها کردن برای ایجاد هر نوع صفحه برای وب سایت خود استفاده کنید.
  • MonsterInsights بهترین وردپرس است Google Analytics افزونه که به شما کمک می کند ببینید بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند و در وب سایت شما چه می بینند.
  • OptinMonster یک نرم افزار بهینه سازی تبدیل است که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان وب سایت را به مشترکین ایمیل و مشتریان تبدیل کنید.
  • WPForms بهترین وردپرس است افزونه فرم تماس و به شما امکان می دهد به راحتی فرم هایی را برای وب سایت خود ایجاد کنید.

این فقط یک شروع است. با بررسی فهرست ابزارهای مفید برای مدیریت و رشد وبلاگ وردپرس شما.

کسب درآمد از وبلاگ وردپرس

WordPress بزرگترین پلتفرم انتشار در این سیاره است و بیش از 43٪ از تمام وب سایت ها را در اختیار دارد. بسیاری از وبلاگ نویسان با موفقیت از وبلاگ خود کسب درآمد کرده اند و شما نیز می توانید.

به همین دلیل است که ما فهرست دقیقی از روش‌های اثبات‌شده برای با وردپرس از وبلاگ نویسی آنلاین درآمد کسب کنید.

برخلاف سایر مقالات در مورد نحوه کسب درآمد آنلاین، این یک راهنمای جامع در مورد نحوه کسب درآمد قانونی در خانه با استفاده از وبلاگ نویسی و وردپرس است.

بسیاری از این روش ها برای شروع نیاز به سرمایه گذاری در زمان و هزینه دارند. تا زمانی که بخواهید تلاش کنید، پاداش آن را دریافت خواهید کرد.

در اینجا برخی از استراتژی‌های اصلی که پوشش می‌دهیم آمده است:

امیدواریم این آموزش به شما کمک کند تا یاد بگیرید چرا باید به جای کانال YouTube با وبلاگ شروع کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه ایجاد یک خبرنامه ایمیل به روش صحیح یا انتخاب متخصص ما از بهترین افزونه های گالری ویدیوی YouTube برای وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل