نحوه دانلود رایگان وردپرس (گام به گام)

نحوه دانلود رایگان وردپرس (گام به گام)

آیا آماده دانلود وردپرس و شروع سفر ایجاد یک وب سایت برجسته هستید؟ چه مبتدی یا یک کاربر باتجربه باشید، ما معتقدیم که درک نحوه دانلود و نصب دستی WordPress یک مهارت ارزشمند است.

WordPress یک پروژه متن باز است و می توانید نرم افزار را به صورت رایگان دانلود کنید. اگرچه بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب اکنون وردپرس را به صورت خودکار برای شما نصب می کنند، همیشه می توانید آن را به صورت دستی بر روی سرور یا رایانه خود دانلود و نصب کنید.

ما سال‌هاست که وردپرس را بر روی انواع وب‌سایت‌ها نصب کرده‌ایم، و در این مقاله، نحوه دانلود رایگان وردپرس و همچنین دستورالعمل‌های گام به گام در مورد کارهای بعدی را به شما نشان خواهیم داد. برای نصب آن.

نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 1

چرا وردپرس به صورت رایگان قابل دانلود است؟

منبع باز پروژه اجتماعی است که ده ها هزاران نفر از افراد با استعداد در آن مشارکت دارند.

براساس گزارش سهم بازار وردپرس، بیش از 43 درصد از وب‌سایت‌ها در اینترنت از وردپرس استفاده می‌کنند.

یک تیم اصلی از توسعه‌دهندگان وجود دارد که توسعه پروژه را هدایت می‌کنند، اما هر کسی می‌تواند وصله‌ها، رفع اشکال‌ها، ایجاد ویژگی‌ها، پیشنهاد ویژگی‌ها و موارد دیگر را انجام دهد.

توجه: وقتی از پروژه منبع باز وردپرس صحبت می کنیم، در مورد WordPress.org خود میزبان صحبت می کنیم. این با سرویس میزبانی WordPress.com متفاوت است. برای جزئیات بیشتر، مقایسه ما بین WordPress.com در مقابل WordPress.org.

در حالی که نرم افزار اصلی رایگان است، هنوز هزینه هایی برای ساخت وب سایت وردپرس. هزینه یک وب سایت به بودجه و اهداف شما بستگی دارد، اما می تواند کاملا مقرون به صرفه باشد.

هزینه‌های اصلی یک میزبانی وب سایت طرح، جایی است که فایل های وب سایت و پایگاه داده خود را ذخیره می کنید.< /p>

خبر خوب این است که اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب سایت به طور خودکار وردپرس را برای شما نصب می کنند و احتمالاً هرگز نیازی به دانلود یا نصب دستی آن نخواهید داشت.

با این حال، اگر یک کاربر متوسط ​​یا پیشرفته هستید، همیشه این امکان را دارید که وردپرس را به صورت دستی نصب کنید. اگر می‌خواهید یک وردپرس سفارشی نصب کنید یا وردپرس را روی سرور یا رایانه شخصی خود اجرا کنید، مفید است.

با این گفته، بیایید نگاهی به نحوه دانلود رایگان وردپرس، همراه با کارهایی که در مرحله بعد باید انجام دهید، بیاندازیم. در اینجا موضوعاتی هستند که در این آموزش به آنها خواهیم پرداخت:

نحوه دانلود رایگان وردپرس

ابتدا، باید از WordPress.org دیدن کنید. صفحه دانلود. این صفحه دو گزینه ارائه می دهد:

  • می توانید وردپرس را دانلود کرده و خودتان نصب کنید، همانطور که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، یا
  • می توانید وردپرس را به صورت خودکار با ارائه دهنده هاست راه اندازی کنید.
نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 2

به اکثر کاربران توصیه می کنیم گزینه دوم را انتخاب کنند. ارائه دهندگان میزبانی معتبر مانند Hostinger، Bluehost، DreamHost، یا SiteGround تنها در 5 دقیقه وردپرس را به صورت خودکار برای شما نصب می کند. برای آشنایی با نحوه کار، راهنمای کامل ما را در مورد نحوه نصب وردپرس را ببینید. .

اما اگر کاربر پیشرفته یا متوسطی هستید و می‌خواهید وردپرس را به صورت دستی نصب کنید، ادامه دهید و روی دکمه «دانلود وردپرس» کلیک کنید.

این دکمه همچنین نشان می دهد که کدام نسخه وردپرس را دانلود می کنید. در این مورد، وردپرس 6.1.1.

است

پس از دانلود فایل از WordPress.org، فقط باید آن را از حالت فشرده خارج کنید. این یک پوشه “وردپرس” در رایانه شما ایجاد می کند که حاوی تمام فایل هایی است که برای ایجاد یک وب سایت وردپرس نیاز دارید.

نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 3

اکنون که WordPress را به صورت رایگان دانلود کرده اید، می توانید از آن برای نصب یا نصب مجدد وردپرس بر روی سرور خود یا ایجاد یک نصب وردپرس محلی در رایانه خود استفاده کنید.

نحوه نصب یا نصب مجدد وردپرس به صورت دستی بر روی سرور وب

نصب وردپرس به صورت دستی به چند مرحله اضافه نیاز دارد، اما ممکن است ساده تر از آنچه انتظار دارید باشد. به فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید و یک کارخواه FTP یا یک مدیر فایل مبتنی بر وب.

همچنین می‌توانید از این روش دستی برای به روز رسانی وردپرس یا حذف نصب و نصب مجدد وردپرس.

آپلود فایل‌های وردپرس در سرور وب شما

اولین کار شما این است که از FTP برای آپلود فایل های وردپرسی که دانلود کرده اید در سرور وب خود استفاده کنید. می توانید FTP را به عنوان مدیریت فایل برای اینترنت در نظر بگیرید.

بیشتر ارائه دهندگان میزبانی وب  یک سرور FTP ارائه می دهند و هنگام ثبت نام در حساب میزبانی وردپرس خود، نام کاربری، رمز عبور و سایر جزئیات FTP خود را از طریق ایمیل ارسال کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات «حساب‌های FTP» خود را در cPanel یا داشبورد ابزارهای سایت حساب میزبانی خود پیدا کنید.

نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 4

به عنوان جایگزینی برای FTP، اکثر ارائه دهندگان میزبانی یک برنامه مدیریت فایل مبتنی بر مرورگر را نیز ارائه می دهند. این را می توان از طریق کنترل پنل میزبانی وب خود، همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید.

ما از سرویس گیرنده FileZilla FTP استفاده خواهیم کرد زیرا رایگان است و روی Windows، Mac و Linux کار می کند.

ابتدا، باید FileZilla را باز کنید و File » Site Manager را از منو انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید روی دکمه “سایت جدید” کلیک کنید و عنوانی برای وب سایت خود ارائه دهید. پس از انجام این کار، باید جزئیات ورود به سیستم را در قسمت‌های «کاربر» و «گذرواژه» وارد کنید.

از منوی کشویی پروتکل، اگر ارائه دهنده میزبانی شما از آن پشتیبانی می کند، باید “SFTP” را انتخاب کنید. در غیر این صورت، آن را به عنوان “FTP” بگذارید.

در مرحله بعد، فقط نام دامنه خود را مانند “example.com” در قسمت Host تایپ کنید و برای نوع ورود “Normal” را انتخاب کنید.

پس از وارد کردن این جزئیات، می‌توانید برای ادامه روی دکمه «اتصال» کلیک کنید. FileZilla اکنون سعی می کند با استفاده از اعتبارنامه هایی که وارد کرده اید به وب سایت شما وارد شود.

پس از اتصال، دو ستون فایل و پوشه را مشاهده خواهید کرد. ستون سمت چپ فایل های محلی موجود در رایانه شما را فهرست می کند. ستون سمت راست فایل های Remote را در وب سایت شما فهرست می کند. این طرح‌بندی به شما امکان می‌دهد به راحتی فایل‌ها را به وب‌سایت خود منتقل کنید.

نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 5

در ستون سمت چپ، باید پوشه وردپرس را که قبلا دانلود و از حالت فشرده خارج کرده اید، پیدا کنید. در ستون سمت راست، باید پوشه ای را در وب سایت خود پیدا کنید که در آن باید این فایل ها را آپلود کنید:

  • اگر می خواهید وردپرس را روی نام دامنه اصلی خود نصب کنید (مانند example.com)، باید فایل های وردپرس را در فهرست اصلی وب سایت خود آپلود کنید. معمولاً این دایرکتوری /public_html/ نامیده می شود.
  • از طرف دیگر، اگر می خواهید وردپرس را در یک زیر شاخه نصب کنید (مانند example.com/blog)، سپس آن را در یک پوشه بارگذاری کنید /public_html/blog /.

اکنون، شما به سادگی تمام فایل های سمت چپ را انتخاب می کنید. پس از آن، باید روی فایل‌ها کلیک راست کرده و «آپلود» را از منو انتخاب کنید یا به سادگی فایل‌ها را به ستون سمت راست بکشید.

نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 6

کلاینت FTP شما اکنون فایل های وردپرس را در وب سایت شما آپلود می کند.

ایجاد پایگاه داده وردپرس شما

هنگامی که فایل های وردپرس آپلود شدند، باید به کنترل پنل هاست خود بروید تا یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید.

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از cPanel این کار را انجام دهید، اما اگر ارائه دهنده میزبان شما دارای کنترل پنل متفاوتی است، کافیست به دنبال گزینه “phpMyAdmin” بگردید.

نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 7

با کلیک بر روی نماد “phpMyAdmin” برنامه phpMyAdmin در یک برگه جدید باز می شود. در داشبورد phpMyAdmin، روی برگه «پایگاه‌های داده» کلیک کنید.

اکنون می توانید یک نام برای پایگاه داده خود در قسمت “نام پایگاه داده” تایپ کنید. شما می توانید پایگاه داده خود را هر چیزی که می خواهید نام گذاری کنید. نام را یادداشت کنید زیرا بعداً به آن نیاز خواهید داشت.

برای این آموزش، ما با پایگاه داده خود test_db تماس خواهیم گرفت.

پس از تایپ نام پایگاه داده خود، باید روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

phpMyAdmin اکنون پیش می رود و پایگاه داده شما را ایجاد می کند.

اکنون که فایل های وردپرس را در وب سایت خود آپلود کردید و یک پایگاه داده ایجاد کردید، همه چیز برای نصب وردپرس آماده است.

نصب وردپرس

برای شروع نصب وردپرس، به سادگی به آدرس وب سایت خود، مانند example.com یا www.example.com بروید. با این کار جادوگر نصب وردپرس باز می شود.

صفحه انتخاب زبان را خواهید دید. در اینجا می توانید زبانی را انتخاب کنید تا بقیه مراحل نصب به زبان خودتان نمایش داده شود. همچنین می‌توانید در حال حاضر از انگلیسی استفاده کنید و بعداً زبان را تغییر دهید یا چند زبان اضافه کنید.

بعد، می‌توانید برای ادامه روی دکمه «ادامه» کلیک کنید.

اکنون دستورالعمل هایی در مورد فرآیند نصب خواهید دید. لیستی از اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده خواهید کرد، از جمله نام پایگاه داده، نام کاربری، رمز عبور و میزبان.

پس از خواندن صفحه، برای ادامه، باید روی دکمه «بریم!» کلیک کنید. جادوگر راه اندازی اکنون فرمی را به شما نشان می دهد که در آن می توانید اطلاعات پایگاه داده ای را که قبلا ایجاد کرده اید وارد کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، مطمئن شوید که فیلد Database Host را به عنوان “localhost” پیش‌فرض ترک کرده‌اید. این فقط به این معنی است که پایگاه داده و وب‌سایت روی یک سرور میزبانی می‌شوند. مگر اینکه پیوند پایگاه داده را تغییر داد، قسمت پیشوند جدول باید عبارت wp_ را نشان دهد.

پس از پر کردن این اطلاعات، باید روی دکمه “ارسال” کلیک کنید. وردپرس به پایگاه داده شما متصل می شود و یک پیام موفقیت آمیز به شما نشان می دهد.

برای رفتن به مرحله بعدی، به سادگی روی دکمه “اجرای نصب” کلیک کنید. اکنون وردپرس جداول را در پایگاه داده شما ایجاد می کند و سپس شما را به مرحله بعدی نصب می فرستد.

صفحه بعدی اطلاعات بیشتری را درخواست می کند.

شما باید عنوان سایتی را که می‌خواهید در بالای وب‌سایت خود نمایش دهید، وارد کنید، مانند نام کسب و کار شما. شما می‌توانید عنوان را در داشبورد وردپرس خود تغییر دهید در هر زمانی.

همچنین باید یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید. این اطلاعات ورود به سیستمی است که برای به داشبورد وردپرس خود دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید آدرس ایمیل شما در قسمت ایمیل شما. این آدرسی است که وردپرس تمام ایمیل‌های مدیریت خود را در آن ارسال می‌کند.

اگر نمی‌خواهید وب‌سایت شما در این مرحله برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد، می‌توانید کادر کنار قابلیت مشاهده موتور جستجو را علامت بزنید.

بعداً، وقتی آماده شدید، می‌توانید این مورد را از تنظیمات وردپرس تغییر دهید. اگر در مورد کاری که باید انجام دهید مطمئن نیستید، آن را بدون علامت بگذارید.

پس از تکمیل این فرم، روی دکمه “نصب وردپرس” کلیک کنید. وردپرس اکنون نصب را اجرا می کند و پس از چند لحظه، باید پیام “موفقیت!” را مشاهده کنید.

اکنون می توانید با کلیک بر روی دکمه “ورود به سیستم” وارد داشبورد وردپرس خود شوید.

تبریک می‌گوییم، با دانلود رایگان نرم‌افزار اصلی و سپس نصب دستی آن، وردپرس را با موفقیت نصب کردید.

نحوه نصب وردپرس به صورت محلی بر روی رایانه شما

همچنین می‌توانید از فایل‌های اصلی وردپرس که دانلود کرده‌اید برای نصب وردپرس در رایانه شخصی خود استفاده کنید. این به شما این فرصت را می دهد که قبل از راه اندازی وبلاگ یا وب سایت شما. همچنین یک راه عالی برای آزمایش مضامین و افزونه های وردپرس بدون خطر است.

توجه: اگر وردپرس را به صورت محلی بر روی رایانه خود نصب کنید، تنها فردی خواهید بود که می توانید آن را ببینید.

برای اینکه وردپرس با موفقیت بر روی رایانه شما اجرا شود، ابتدا باید نرم افزاری را که وردپرس به آن متکی است نصب کنید. این شامل PHP زبان برنامه نویسی سمت سرور، Apache وب سرور، و MySQL سیستم مدیریت پایگاه داده.

اکنون، نصب همه این نرم‌افزارها به‌طور مستقل و کارکردن آن‌ها با یکدیگر کار سختی به نظر می‌رسد.

خوشبختانه، ابزارهای توسعه رایگانی وجود دارد که نصب آنها را به صورت یک بسته، حتی برای کاربران غیرمتخصص، بسیار آسان می کند. پس از نصب یکی از این برنامه ها، می توانید وردپرس را با استفاده از روشی شبیه به روش بالا نصب کنید.

توصیه می کنیم از Local WP برای نصب وردپرس در رایانه خود استفاده کنید. در اینجا آموزش های مفصلی در مورد نحوه نصب وردپرس در ویندوز و نحوه نصب وردپرس در Mac.

نحوه دانلود رایگان وردپرس گام به گام 8

توجه: وقتی از Local WP استفاده می‌کنید، نیازی به دانلود و نصب دستی WordPress در رایانه خود ندارید. می تواند به شما کمک کند این کار را تنها با چند کلیک انجام دهید.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که چگونه وردپرس را به صورت رایگان دانلود و به صورت دستی نصب کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد چگونه ایمن نگه داشتن سایت وردپرس خود را ببینید یا انتخاب متخصص ما از افزونه‌های ضروری برای رشد سایت شما.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

خروج از نسخه موبایل