خطای 503 Backend Fetch Failed: چگونه آن را برطرف کنیم

خطای 503 Backend Fetch Failed: چگونه آن را برطرف کنیم


خوانندگان به پشتیبانی از گزارش ویندوز کمک می کنند. در صورت خرید از طریق پیوندهای ما ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

صفحه افشای ما را بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید به گزارش Windows کمک کنید تا تیم تحریریه را حفظ کند بخوانید بیشتر

اگر هنگام مرور اینترنت با خطای 503 Backend Fetch Failed Varnish cache server مواجه شدید، این راهنما می تواند کمک کند!

ما در مورد علل رایج صحبت خواهیم کرد و روش‌های آزمایش شده توسط کارشناسان WR را برای رفع فوری مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خطای Backend 503 چیست؟ سرور کش 503 Backend Fetch Failed Varnish نشان می دهد که وب سایت یا وب سرویسی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید در حال حاضر در دسترس نیست یا اتصال اینترنت ناپایدار دارید. سایر علل احتمالی عبارتند از:

  • سرور در حال تعمیر است.
  • این وب سایت مشکوک در نظر گرفته می شود و بنابراین توسط Adblocker در رایانه شما مسدود شده است.
  • سرور حافظه کافی برای پردازش اطلاعات دریافتی ندارد.

چگونه خطای 503 Backend Fetch Failed را برطرف کنم؟

قبل از ادامه هر مرحله برای رفع پیام خطای ناموفق واکشی بک اند 503، بررسی های اولیه زیر را انجام دهید:

  • استفاده از یک مرورگر دیگر می تواند راه حلی مستقیم برای حل این مشکل و موارد دیگر مانند تایم 503 بایت اول.
  • F5 را فشار دهید تا صفحه وب را بازخوانی کنید، همه برگه های فعال دیگر را ببندید، یا رایانه خود را راه اندازی مجدد کنید.

1. روتر خود را به چرخش درآورید (هم برای کاربران فرانت اند و هم برای کاربران باطن)

  1. مودم و روتر را از پریز برق جدا کنید.
  2. 15-30 ثانیه صبر کنید، سپس مودم را دوباره به پریز برق وصل کنید.
  3. دوباره، 1 یا 2 دقیقه صبر کنید، سپس روتر خود را روشن کنید،
  4. روتر راه اندازی می شود. صبر کنید تا همه چراغ ها سبز شوند، سپس اتصال خود را آزمایش کنید.

چرخه برق روتر می‌تواند به رفع مشکلات شبکه محلی و به‌روزرسانی اطلاعات DNS کمک کند. بدین ترتیب اگر مشکل وب سایت در سمت شما باشد، مشکل را از بین ببرید. این همچنین می‌تواند به مشکلات مشابه مرتبط با وب‌سایت مانند خطای 503 در دسترس نیست کمک کند. /a>.

2. برای بررسی اتصال روتر خود را پینگ کنید

  1. کلید Windows را فشار دهید، cmd را تایپ کنید و روی اجرا به عنوان سرپرست کلیک کنید.
  2. دستور زیر را برای پینگ کردن سرورهای DNS Google تایپ کنید و به شما نشان دهد که آیا بسته ای از دست رفته است و Enter را فشار دهید: ping 8.8.8.8

پینگ کردن روتر می تواند به تشخیص مشکلات اتصال شبکه محلی کمک کند و مشکلات احتمالی شبکه شما را رد کند.

3. کش مرورگر

را پاک کنید

  1. مرورگر دلخواه خود را باز کنید. در اینجا، ما مراحل را با استفاده از Google Chrome نشان می‌دهیم.
  2. به نماد سه نقطه بروید، سپس روی تنظیمات کلیک کنید.
  3. روی گزینه Privacy & Security کلیک کنید و روی Clear browsing data کلیک کنید.
  4. برای محدوده زمانی، همه زمان‌ها را از لیست کشویی انتخاب کنید و علامتی را در کنار کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت قرار دهید و تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده.
  5. روی پاک کردن داده ها کلیک کنید.

اگر به دلیل خرابی یا قدیمی بودن داده های حافظه پنهان ذخیره شده در مرورگر خود نمی توانید به وب سایت دسترسی پیدا کنید، این مراحل می تواند به شما در حذف آن کمک کند.

پاک کردن حافظه پنهان می تواند به شما کمک کند خطای 503 را پشت سر بگذارید گواهی منقضی شده است به طوری که شما محدود به بازدید از هیچ وب سایتی نیستید.

4. مرورگر خود را بازنشانی کنید

  1. مرورگر دلخواه خود را باز کنید. در اینجا، ما مراحل را با استفاده از Google Chrome نشان می‌دهیم.
  2. به نماد سه نقطه بروید، سپس روی تنظیمات کلیک کنید.
  3. از سمت چپ، بازنشانی تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. روی بازنشانی تنظیمات به پیش‌فرض اصلی‌شان کلیک کنید.
  5. اکنون، در فرمان زیر، تنظیمات مجدد را انتخاب کنید.

اگر می‌توانید از وب‌سایت در مرورگر دیگری استفاده کنید، اما نمی‌توانید آن را در مرورگر ترجیحی باز کنید، وقت آن است که آن را به تنظیمات پیش‌فرض بازنشانی کنید.

5. افزونه Varnish (کاربران Backend)

را دوباره فعال کنید

  1. به کنترل پنل وب سایت خود بروید و با استفاده از اطلاعات کاربری وارد سیستم شوید.
  2. بعد، به شتاب دهنده وب بروید، سپس روی Manage Varnish کلیک کنید.
  3. روی Disable Varnish کلیک کنید.
  4. بعد، روی تأیید اقدام برای غیرفعال کردن کلیک کنید.
  5. اکنون روی Enable Varnish کلیک کنید.

اگر مشکل Error 503 Backend Fetch Failed در انتهای سرور است و به دلیل پیکربندی نادرست حافظه پنهان Varnish یا سایر مشکلات ایجاد شده است، به روز کردن افزونه می تواند کمک کننده باشد. با این حال، اگر افزونه قبلاً غیرفعال شده است، آن را فعال کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است.

6. فایل های پیکربندی Varnish & NGIX (کاربران Backend)

را تغییر دهید

  1. مطمئن شوید که با استفاده از امتیازات مدیریت وارد سیستم شده اید. فایل را در اوبونتو از این مسیر در ویرایشگر متن انتخابی خود بیابید و باز کنید: /etc/varnish/default.vcl
  2. این خط را جستجو کنید و /pub را از آن حذف کنید:
    • .probe = {
      .url = "/pub/health_check.php"؛
  3. بعد از تغییر، باید به شکل زیر باشد:
    • .probe = {
      .url = "/health_check.php";
  1. اگر /pub را در خط نمی‌بینید، آن را اضافه کنید. فایل را ذخیره کنید.

اکنون فایل nginx.conf.sample را در پوشه ریشه Magneto 2 پیدا کنید، این مراحل را دنبال کنید: 

  1. این خط را پیدا کنید و health_check را اضافه کنید:
    • مکان ~ (شاخص|دریافت|ایستا|گزارش|404|503).php$ {
  2. بعد از تغییر، باید به شکل زیر باشد:
    • مکان ~ (شاخص|دریافت|ایستا|گزارش|404|503|بررسی_سلامت).php$ {
  3. برای ذخیره تغییرات Ctrl + S را فشار دهید.

7. طول کش را ویرایش کنید (کاربران پشتیبان)

  1. به فایل پیکربندی Varnish بروید: etc/default/varnish
  2. به دنبال خط http_resp_hdr_len بگردید و مقدار آن را به 70000 بایت تغییر دهید. در صورتی که پارامتر وجود نداشته باشد، thread_pool_max را جستجو کنید و این خط را اضافه کنید: -p http_resp_hdr_len=70000
  3. http_resp_size را پیدا کنید و مقدار آن را به 100000 تغییر دهید. باید به این شکل باشد:-p http_resp_size=100000
  4. برای ذخیره تغییرات Ctrl + S را فشار دهید.

در صورتی که هیچ چیزی برای شما کار نکرد، سپس سرپرست وب‌سایت را در نظر بگیرید، مشکل را توضیح دهید و برای راهنمایی بیشتر اصلاحاتی را که امتحان کردید.

اگر سؤال یا پیشنهادی در مورد موضوع دارید، در قسمت نظرات زیر آن را مطرح کنید.



خروج از نسخه موبایل