رفع: AsIO3.sys در ویندوز باز نمی شود

رفع: AsIO3.sys در ویندوز باز نمی شود


خوانندگان به پشتیبانی از گزارش ویندوز کمک می کنند. در صورت خرید از طریق پیوندهای ما ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

صفحه افشای ما را بخوانید تا دریابید که چگونه می‌توانید به گزارش Windows کمک کنید تا تیم تحریریه را حفظ کند بخوانید بیشتر

اگر گیر کرده اید Can’t open AsIO3.sys با کد خطای 5 شکست خورده است: هنگام تلاش برای نصب یا حذف نرم افزارهای مرتبط با ASUS، دسترسی به رایانه شما رد می شود. این راهنما می تواند کمک کند!

چه چیزی باعث می‌شود مشکل AsIO3.sys باز نشود؟ ممکن است به دلیل آلودگی بدافزار، هارد دیسک‌های خراب، درایورهای قدیمی دستگاه، به‌روزرسانی‌های امنیتی بد ویندوز یا مشکلات رجیستری در رایانه شما رخ دهد.

چگونه می توانم مشکل Can’t open AsIO3.sys را برطرف کنم ?

قبل از ادامه هر مرحله برای خلاص شدن از شر پنجره بازشو، بررسی های اولیه زیر را انجام دهید:

1 نوع راه اندازی را برای AsusCertService تغییر دهید

    Windows + R را فشار دهید تا کادر گفتگوی Run باز شود.
  1. services.msc را تایپ کنید و روی تأیید کلیک کنید تا برنامه Services باز شود.
  2. AsusCertService را پیدا کنید، روی سرویس‌ها کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
  3. به نوع راه اندازی بروید، سپس Automatic را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  4. برای ذخیره تغییرات، روی اعمال و تأیید کلیک کنید.

2. اسکن های SFC و DISM

را اجرا کنید

  1. کلید Windows را فشار دهید، cmd را در کادر جستجو تایپ کنید و روی اجرا به عنوان سرپرست کلیک کنید.
  2. دستور زیر را برای تعمیر فایل‌های سیستم تایپ کنید و Enter را فشار دهید: sfc/scannow
  3. برای بازیابی فایل های تصویری سیستم ویندوز موارد زیر را کپی و جایگذاری کنید و Enter را فشار دهید: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
  4. برای ذخیره تغییرات کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. 

تعمیر فایل‌های سیستم می‌تواند به شما در رفع Afd.sys، یک خطای صفحه آبی کمک کند< /a>، که معمولاً توسط یک درایور خرابی عملکرد کمکی ایجاد می شود. همچنین می‌توانید از ابزارهای تعمیر خودکار برای جلوگیری از موارد دیگر استفاده کنید مشکلاتی که رخ داده است.

3. ورودی های رجیستری

را پاک کنید

  1. Windows + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
  2. regedit را تایپ کنید و روی تأیید کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
  3. ابتدا از فایل های رجیستری یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار، به File بروید، سپس Export را انتخاب کنید. فایل reg. را در مکانی در دسترس ذخیره کنید.
  4. به این مسیر بروید: ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServices
  5. به دنبال پوشه‌هایی مانند Asusgio2 و Asusgio3 در قسمت سمت چپ بگردید.
  6. Asusgio2 را در سمت راست پنجره انتخاب کنید، [ImagePath] را پیدا کنید و مسیر ذکر شده در کنار آن را یادداشت کنید.
  7. پس از اینکه مسیر را یادداشت کردید، یکی یکی روی Asusgio2 و Asusgio3 کلیک راست کرده و Delete را انتخاب کنید.
  8. اکنون به مسیری که ذکر کرده اید بروید، فایل های AsIO2.sys و AsIO3.sys را پیدا کنید، آنها را انتخاب کنید و روی نماد Delete کلیک کنید. از منو.
  9. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

4. نرم افزار Armory Crate

را مجددا نصب کنید

  1. از وب‌سایت پشتیبانی Armoury Crate دیدن کنید.
  2. روی دانلود کلیک کنید.
  3. Windows + E را فشار دهید تا پنجره File Explorer باز شود.
  4. پوشه دانلود شده را پیدا کنید، فایل Armoury Crate Uninstall Tool.exe را پیدا کنید، دوبار کلیک کنید و Run را انتخاب کنید.
  5. فرایند حذف شروع می شود و پس از اتمام، رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید.
  6. پس از راه اندازی مجدد سیستم، فایل نصب کننده را مجدداً اجرا کنید تا برنامه را دوباره نصب کنید.

حذف نصب Armory Crate می‌تواند به شما در رفع مشکلات دیگری مانند portcls.sys کمک کند. ; این راهنما را بخوانید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

5. درایورهای جهانی ASIO

را به روز کنید

  1. Windows + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
  2. devmgmt.msc را تایپ کنید و روی تأیید کلیک کنید تا برنامه مدیر دستگاه باز شود.
  3. Universal ASIO Driver را گسترش دهید، روی Universal ASIO Driver کلیک راست کرده و Update driver را انتخاب کنید.
  4. روی جستجوی خودکار درایورها کلیک کنید.
  5. دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل فرآیند دنبال کنید.

همچنین می‌توانید سایر دسته‌ها را در برنامه مدیریت دستگاه برای یک مثلث زرد با علامت تعجب بررسی کنید و درایورها را با استفاده از مراحل ذکر شده به‌روزرسانی کنید.

6. اجازه کامل برای AsIO.sys

اعطا کنید

  1. مطمئن شوید که با یک حساب سرپرست وارد شده اید، سپس Windows + E را فشار دهید تا پنجره File Explorer باز شود.
  2. به این مسیر بروید: C:WindowsSysWOW64driversAsIO.sys
  3. روی AsIO.sys کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید.
  4. به برگه امنیت بروید و روی دکمه ویرایش کلیک کنید.
  5. نام کاربری را انتخاب کنید و روی افزودن کلیک کنید.
  6. در پنجره انتخاب کاربران یا گروه‌ها ، همه را در کادر کنار Enter تایپ کنید نام اشیاء برای انتخاب (مثال)، و روی تأیید کلیک کنید.
  7. روی اعمال کلیک کنید.
  8. دوباره به پنجره Folder’s Properties بروید، به برگه Security بروید و روی دکمه Advanced کلیک کنید.
  9. مجوزها را انتخاب کنید و روی دکمه تغییر مجوزها کلیک کنید.
  10. روی تغییر کلیک کنید.
  11. در قسمت نام شی را برای انتخاب وارد کنید ، همه را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.
  12. یک علامت علامت در کنار گزینه جایگزینی مالک در زیر کانتینرها و اشیاء قرار دهید.< /li>
  13. به حسابرسی بروید، روی افزودن کلیک کنید.
  14. روی انتخاب یک اصل کلیک کنید، همه را در کادر زیر تایپ کنید و تأیید را انتخاب کنید.
  15. کنترل کامل را انتخاب کنید و روی تأیید کلیک کنید.
  16. برای ذخیره تغییرات روی اعمال کلیک کنید، سپس رایانه شخصی خود را راه اندازی مجدد کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

7. بازیابی سیستم

را انجام دهید

    Windows + R را فشار دهید تا کادر گفتگوی Run باز شود.
  1. rstrui را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا پنجره بازیابی سیستم باز شود.
  2. گزینه انتخاب نقطه بازیابی متفاوت را انتخاب کنید و روی بعدی کلیک کنید.
  3. نقطه بازیابی را از لیست انتخاب کنید و روی بعدی کلیک کنید.
  4. پایان را انتخاب کنید.

ویندوز رایانه شما را دوباره به نسخه انتخاب شده مجدداً راه اندازی و بازگرداند. اگر به شما بازیابی سیستم را با موفقیت کامل نمی کنید / یک پیام> برای یادگیری دلایل و راه حل ها ، این راهنما را بخوانید. 

در نتیجه ، برای رفع پیام ASIO3.SYS Coulle Nan Coulle ، شما باید نوع راه اندازی سرویس AsuscertService را تغییر دهید ، SFC و Dism Scans را اجرا کنید ، مجدداً نصب کنید و یا درایورهای دستگاه را به روز کنید.

اگر در مورد موضوع سؤال یا پیشنهادی دارید ، در بخش نظرات زیر به آنها اشاره کنید.



خروج از نسخه موبایل