خارش یک ساله وبلاگ شما (و چه باید کرد)

خارش یک ساله وبلاگ شما (و چه باید کرد)

وقتی واقعاً وارد نوسان وبلاگ نویسی می‌شوید، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. اجرای یک وب سایت نیازمند توجه شما در سطوح مختلف است – محتوا، بازاریابی، طراحی و غیره.

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که بتوانید برخی از اصول اجرای یک وبلاگ را از دست بدهید. من این را “خارش یک ساله” می نامم. زمانی که شما آنقدر درگیر امور روزمره سایت خود شده اید که برخی از مهم ترین چیزها را فراموش می کنید.

این دقیقاً همان موقعیتی است که من اخیراً در آن یافتم، اما خوشبختانه برای دیدن درختان از جنگل عقب نشینی کردم و دوباره به مسیر درست برگشتم. در این پست می‌خواهم آنچه را که ممکن است از دست داده‌اید توضیح دهم و به شما نشان دهم که چگونه همه چیز را درست کنید.

من نیاز به سرعت را احساس می کنم

من وسواس سالمی با سرعت دارم. سرعت بارگذاری صفحه خاص تر باشد (نه به اندازه تاپ گان جذاب، اما برای این واقعیت از اهمیت کمتری برخوردار نیست).

من تاثیری که سرعت بارگذاری می‌تواند بر تجربه کاربر و در نهایت نتیجه شما داشته باشد را درک می‌کنم. در واقع، ما در مورد چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم در اینجا در WPExplorer چندین بار قبلاً.

اما من اهمیت سرعت بارگذاری صفحه در وبلاگ خود را از دست داده بودم. من آنقدر در کار روزانه وبلاگم غرق شده بودم که از ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت در ابتدایی ترین سطح (یعنی سرعت بارگیری صفحه) غافل بودم. پس از نزدیک به دو سال زندگی، وبلاگ من به دلیل وسواس من به اصلاح و اصلاح، دچار گرفتگی شده بود و واقعاً نشان می داد.

درست کردن اصول اولیه

بعد از اینکه متوجه اشتباهم شدم، بررسی کردم تا مطمئن شوم که هنوز چیزهای ساده را درست انجام می دهم. این من را به مقاله اصلی خود در اینجا در WPExplorer در مورد سرعت سایت باز می گرداند که در آن موارد زیر را پوشش دادم:

  • اندازه گیری سرعت سایت
  • در حافظه پنهان
  • بهینه سازی تصویر
  • بارگیری تنبل

وقتی صحبت از بهبود سرعت سایت به میان می‌آید، من دوست دارم اینها را “میوه کم آویزان” بنامم. اجرای آنها سریع و آسان است. اما می‌دانستم که وقتی نوبت به سرعت بارگذاری سایت من می‌رسد، مشکلات اساسی‌تری دارم. زمان آن فرا رسیده بود که کمی عمیق تر کاوش کنیم.

اگر به دلیل دستکاری سایت خود مقصر هستید، ممکن است عناصر اضافی و/یا نامناسب در صفحات وب خود داشته باشید که به طور چشمگیری سرعت سایت شما را کاهش می دهند. این چیزی است که من در مورد من پیدا کردم. برای کشف مواردی که ممکن است از دست داده باشید، ادامه دهید.

عوارض جانبی بهینه سازی بی پایان

اولین قدم من این بود که به Pingdom و زمان بارگذاری صفحه اصلی من را آزمایش کنید. زیبا نبود – زمان بارگذاری حدود 5 ثانیه بود – کندتر از حدود 80٪ وب سایت های دیگر طبق آمار آنها.

با این حال، هنگامی که بهینه سازی خود را به پایان رساندم، نتیجه به مراتب بهتر بود:

فرآیندی که برای بهبود سرعت سایتم طی کردم بسیار ساده بود. اگر سایت خود را از طریق Pingdom اجرا می کنید، گزارشی مشابه آنچه در بالا می بینید دریافت خواهید کرد، اما این چیزی است که در زیر می یابید که واقعاً به ما علاقه دارد:

این بخشی از فهرستی از تمام درخواست‌های انجام شده برای بارگیری سایت من است – در اصل، تعداد فایل‌های مختلفی که برای تولید کامل صفحه وب بارگیری شده‌اند. به‌طور پیش‌فرض، آن‌ها بر اساس ترتیبی که بارگذاری شده‌اند (که معمولاً ترتیبی است که در کد منبع صفحه فراخوانی می‌شوند) مرتب می‌شوند، که یک ترتیب منطقی است اما برای ما مفیدترین نیست.

کاری که باید انجام دهید این است که روی کادر کشویی در بالای لیست کلیک کنید و “مرتب سازی بر اساس اندازه فایل” را انتخاب کنید. اکنون فهرستی از فایل‌هایی را دارید که به‌ترتیب مملو از زندگی سایت شما هستند (برای اینکه کلمه مناسب‌تری ندارید):

ممکن است با مرتب کردن لیست متوجه شوید که برخی از درخواست ها کاملاً اضافی هستند. همچنین ممکن است متوجه شوید که درخواست هایی وجود دارد که به سادگی ارزش بارگذاری روی سایت شما را ندارند. در حال حاضر آسمان واقعاً محدودیتی است که می خواهید سایت خود را به شکلی شیک تر تقسیم کنید.

با این اطلاعات جدید می‌توانید شروع به حذف و بهینه‌سازی فایل‌هایی کنید که بیش از ارزششان مشکل دارند.

زنگ زدن تغییرات

با توجه به اینکه قبلاً بهبودهای اساسی را در سرعت سایت که در بالا ذکر شد انجام داده اید، باید آستین ها را بالا بزنیم و کمی بیشتر کثیف شویم.

پلاگین های خود را پاک کنید

اولین توصیه من این است که افزونه های خود را بررسی کنید. اگر مدتی است که سایت خود را اجرا می کنید، مطمئناً متوجه خواهید شد که افزونه هایی در سایت شما نصب شده اند که دیگر حتی از آنها استفاده نمی کنید. از طرف دیگر و/یا علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که افزونه‌هایی که استفاده می‌کنید ارزشش را ندارند.

اگرچه من اولین نفری هستم که می گویم تعداد افزونه هایی که در سایت خود نصب کرده اید عامل اصلی نیست (این باری است که آن افزونه ها روی سایت شما قرار می دهند مهم است)، منصفانه است که بگوییم هر چه کمتر افزونه‌هایی که نصب کرده‌اید، احتمال بیشتری دارد که قربانی فرآیندهای پرمخاطب باشید.

من توصیه می‌کنم نمایه عملکرد افزونه را نصب و راه‌اندازی کنید. این زیبایی کوچک چندین صفحه را در سایت شما اسکن می کند و تخمینی از تأثیر هر افزونه بر سرعت بار کلی شما ارائه می دهد. گزارش من به این صورت بود:

من توصیه می‌کنم 3-4 گزارش را اجرا کنید تا تصویر کلی بهتری از عملکرد داشته باشید زیرا نتایج می‌توانند متفاوت باشند. ما واقعاً در اینجا به دنبال اعداد دقیق نیستیم – بیشتر نشانه روشنی از هر افزونه ای است که ثابت می کند منابع را تخلیه می کند.

گام منطقی بعدی این است که تصمیم بگیرید که آیا می توانید حذف نصب هر یک از افزونه های خود را توجیه کنید یا خیر. در نهایت این تصمیم باید بر اساس تمایل شما برای ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت باشد – مزایای معرفی شده توسط افزونه(ها) باید بیشتر از زمان بارگذاری اضافی باشد.

ترفندهای کد دستی خود را پاک کنید

اگر تغییرات دستی در فایل‌های PHP قالب خود ایجاد کرده‌اید، امیدوارم این کار را با theme child، در غیر این صورت این روند به طور بالقوه کمی سردرد خواهد بود. در غیر این صورت، اولین قدم شما باید ایجاد یک طرح زمینه کودک و انتقال همه فایل‌های طرح زمینه سفارشی‌شده به آن باشد.

با این فرض که شما یک طرح زمینه فرزند دارید (به هر روشی)، وظیفه شما این است که هر فایلی را در پوشه طرح زمینه خود مرور کنید و بررسی کنید که کد اضافی موجود در آن وجود ندارد. این چیزی است که من در فایل های خود پیدا کردم:

  • اشاره به فونت‌های Google که من دیگر از آنها استفاده نمی‌کنم (در واقع، هرگز این کار را نکردم – فقط با آنها درگیر بودم).
  • یک قطعه کد برای برخی از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در یک صفحه در وبلاگ من که در هر صفحه بارگیری می شد.
  • برخی کد برای “جعبه لایک” فیس بوک که منابع بسیار بیشتری را نسبت به آنچه توجیه می کرد، اشغال می کرد.
  • برخی از توابع سفارشی در فایل functions.php من که دیگر استفاده نمی شد.

در برخی موارد می‌توانید این عناصر را بدون عوارض جانبی حذف کنید. در موارد دیگر ممکن است بخواهید هر کارکردی که توییک‌های شما معرفی کرده‌اند را حفظ کنید. اگر آنها به ویژه به منابع نیاز دارند، توصیه می کنم را بررسی کنید. بارگیری ناهمزمان که تضمین می‌کند اسکریپت‌های بالقوه حریصانه مانع از بارگیری بقیه صفحه نمی‌شوند.

تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویری وجود دارد که در هر صفحه از سایت شما بارگیری می شود، مانند تصاویری که در نوار کناری و لوگوی شما وجود دارد. مطمئن شوید که اینها تا حد امکان کوچک هستند زیرا اندازه ترکیبی آنها می تواند نسبتاً قابل توجه باشد.

فرایند بهینه سازی باید به دو مرحله تقسیم شود:

  1. بهینه‌سازی با ضرر: با استفاده از نرم‌افزار ویرایش گرافیکی مورد نظر خود، فایل خود را با بیشترین میزان بهینه‌سازی با ضرر ذخیره کنید (فقط برای jpeg قابل استفاده است). من متوجه شده ام که ذخیره یک تصویر با 70 تا 80 درصد بهینه سازی، نقطه شیرین خوبی است.
  2. بهینه سازی بدون ضرر: تصاویر خود را از طریق افزونه ای مانند فشرده سازی تصویر به طوری که بدون افت کیفیت تصویر، حتی بیشتر فشرده شوند.

بهینه‌سازی تصاویر شما می‌تواند بدون هیچ تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه کاربر تفاوت بزرگی ایجاد کند، بنابراین کمی بی‌معنا است.

مراحل بعدی

با اقدامات بالا باید بتوانید سرعت بار را به طور چشمگیری کاهش دهید، اما مطمئناً می‌توانید از این هم فراتر بروید.

به عنوان مثال، میزبانی و تحویل محتوا می تواند تفاوت زیادی در زمان بارگذاری ایجاد کند. وب سایتی که بر روی یک سرور اشتراکی میزبانی می شود هرگز با وب سایتی که روی سرور اختصاصی که با شبکه CDN میزبانی می شود تکمیل نمی شود. AJ Clarke خود ما انجمن CloudFlare را برای افزایش سرعت بار توصیه می‌کند.and افزایش امنیت.

تفصیل در مورد مزایا و معایب ارائه دهندگان میزبانی مختلف در حیطه این پست نیست، بنابراین توصیه می کنم با ایجاد تغییرات توصیه شده در این پست شروع کنید. اگر تشنه چیزهای بیشتری هستید، با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و از او در مورد بهبود بسته میزبانی خود و/یا گنجاندن CDN راهنمایی بخواهید.

اگر سؤالی دارید، لطفاً در بخش نظرات زیر آن را بررسی کنید!

خروج از نسخه موبایل