5 کاری که در وردپرس باید از انجام آنها اجتناب کنید

5 کاری که در وردپرس باید از انجام آنها اجتناب کنید

باطن وردپرس می تواند زمینه خطرناکی برای قدم گذاشتن در یک مبتدی باشد. هر چیزی که چنین قدرتی را ارائه می دهد باید مسئولیت را به کاربر نیز تقسیم کند، جایی که برخی از افراد ممکن است هنگام شروع کار اشتباه کنند.

بدون اینکه بخواهیم شما را بیش از حد بترسانید، کارهای خاصی می توانید در وردپرس انجام دهید که به سادگی آن را خراب می کند. در یک نکته کمتر نگران کننده (اما همچنین مهم)، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید که من مطمئناً آنها را توصیه نمی کنم – چه این یک خطر امنیتی بالقوه باشد یا صرفاً چیزی که تأثیر منفی بر تجربه کاربر دارد.

با در نظر گرفتن موارد فوق، در این پست می‌خواهم به پنج موردی که باید در وردپرس از انجام آن‌ها اجتناب کنید، بپردازم. با اجرای توصیه‌های زیر وب‌سایت شما برای بازدیدکنندگان بسیار امن‌تر، قابل اعتمادتر، کاربردی‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

1. از ویرایشگر کد

استفاده نکنید

چند مین زمینی در باطن وردپرس وجود دارد. می توانید از طریق Appearance > Editor and Plugins > Editor در نوار کناری به آنها دسترسی داشته باشید.

در نگاه اول، این ویرایشگرها بسیار جالب هستند – دسترسی کامل به قسمت پشتی وب سایت شما! احتمالات را تصور کنید.

فایل سرصفحه وبلاگ من، از طریق ویرایشگر تم قابل دسترسی است.

واقعاً امکانات را تصور کنید – با یک ضربه کلید اشتباه می توانید ناگهان وب سایت خود را به خوبی و واقعاً خراب پیدا کنید:

من فقط مجبور شدم سه کاراکتر را از فایل‌های PHP موضوع خود حذف کنم تا ظاهر وب‌سایت خود را همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید کاملاً تغییر دهم.

اما این بدترین کار نیست – غیرفعال کردن تصادفی دسترسی به پشتیبان سایت وردپرس خود بسیار آسان است، که هیچ وسیله فوری برای بازگرداندن نظم به سایت خود برای شما باقی نمی گذارد.

به همین دلیل توصیه می‌کنم که فقط با یک برنامه FTP مانند Filezilla (مورد علاقه شخصی من و توصیه WordPress.org). قبل از شروع باید از هر فایل PHP که قصد ویرایش آن را دارید یک کپی تهیه کنید تا در صورتی که به‌طور تصادفی سایت خود را خراب کردید، بتوانید به سرعت به نسخه‌ای فعال برگردید. ایمن بودن بسیار بهتر از متاسف بودن است!

2. تم های غیرفعال شده را نصب نکنید

طبق تجربه من سه نوع کاربر وردپرس وجود دارد:

  1. کسانی که کشتی بسیار تنگ را اداره می کنند
  2. کسانی که وسایل را تا حد معقولی مرتب و مرتب نگه می دارند
  3. کسانی که توجه کمی به باطن سایت خود دارند

اگر در نوع دوم یا سوم قرار می گیرید، باید به تم هایی که در حال حاضر در سایت وردپرس خود نصب کرده اید فکر کنید. من در مورد تم فعال صحبت نمی کنم، بلکه در مورد تم هایی که نصب و غیرفعال کرده اید صحبت می کنم.

اگرچه آن تم ها غیرفعال شده اند، اما همچنان در نصب وردپرس شما وجود دارند و هرگونه نقص امنیتی یا آسیب پذیری همچنان قابل سوء استفاده است. به عنوان مثال، معروف ترین هک تم وردپرس، سوء استفاده TimThumb است که تا به امروز بر برخی وبلاگ ها تأثیر می گذارد.

به طور کلی، اگر از تم‌های با کیفیت خوب استفاده می‌کنید و مطمئن می‌شوید که به‌روز هستند، نباید با مشکلی مواجه شوید. با این حال، اگر تم های قدیمی دارید که در باطن سایت خود استفاده نشده اند، توصیه من این است که فوراً آنها را حذف کنید. وردپرس به دلیل مقیاس وسیع استفاده از آن، هدف بزرگی برای هکرها است. خود را هدف آسانی قرار ندهید.

3. از عملکرد سئوی تم خود استفاده نکنید

این توصیه کمتر یک «باید این کار را انجام دهید» است و بیشتر پیشنهادی است که قویاً از شما می‌خواهم آن را دنبال کنید.

بسته به موضوعی که دارید، ممکن است متوجه شوید که دارای ویژگی‌های سئو داخلی است. توصیه می کنم به دو دلیل از استفاده از این ویژگی ها خودداری کنید:

  1. اگر تصمیم به تغییر تم‌ها دارید، ممکن است داده‌های سئو در قالب شما از بین برود (یا استخراج آن دشوار باشد)
  2. رایگان WordPress SEO توسط Yoast افزونه بهترین عملکرد سئو را در بین هر افزونه یا تم موجود دارد

این ادعایی جسورانه است اما به طور کلی توسط برخی از محترم ترین کاربران و توسعه دهندگان جامعه وردپرس پذیرفته شده است. به عنوان مثال، از 31 اکتبر 2012 WooThemes عملکرد SEO را در قالب های خود منسوخ کرد، زیرا SEO توسط Yoast برای کاربران وردپرس “مفیدتر” بود. WooThemes که کنترل سئو را به توسعه‌دهنده‌ای دیگر واگذار می‌کند، نشانه‌ی جسورانه‌ای از ایمان آنها به افزونه Yoast است و نشان‌دهنده میزان محبوبیت آن است.

اگر می‌خواهید درباره SEO توسط Yoast اطلاعات بیشتری کسب کنید، راهنمای ما را در اشتباهات رایج سئوی وردپرس.

4. دسته بندی و برچسب گذاری نکنید

چیزهای کمی وجود دارد که من بیشتر از استفاده ضعیف از دسته‌ها و برچسب‌ها در وردپرس نگران هستم.

بیایید یک چیز را مستقیماً مطرح کنیم – دسته‌ها و برچسب‌ها هر دو می‌توانند نقشی در وب‌سایت شما داشته باشند. برخلاف آنچه برخی افراد معتقدند، برچسب‌ها یک نوع طبقه‌بندی قدیمی نیستند که هیچ ارتباطی در عصر وبلاگ نویسی مدرن ارائه نمی‌دهند. علاوه بر این، دسته‌ها برای استفاده و سوء استفاده قرار ندارند.

تعریف مورد علاقه من از دسته ها و برچسب ها از Lorelle آمده است:

دسته‌ها فهرست مطالب سایت شما هستند [و] برچسب‌ها کلمات فهرست سایت شما هستند.

اکنون به این فکر کنید – آیا همان متن یک کتاب در فصل‌های مختلف نمایش داده می‌شود؟ البته که نه. این قالب باید به وبلاگ شما منتقل شود. منظور من از این این است که یک پست به ندرت باید به بیش از یک دسته اختصاص داده شود. اگر احساس می‌کنید که نیاز دارید آن را به دو یا بیشتر اختصاص دهید، احتمالاً دسته‌های همپوشانی زیادی دارید (7-10 قانون کلی من برای یک عدد بهینه است).

دسته‌ها باید موضوعات گسترده‌ای را نشان دهند که در وبلاگ شما پوشش داده می‌شوند (مانند «دستور پخت شام») و برچسب‌ها باید خاص‌تر باشند (مانند «مرغ»). محتوا فقط زمانی باید برچسب گذاری شود که برچسب های مورد نظر مستقیماً مرتبط و مرتبط با محتوا باشند. به طور کلی می توانم بگویم که شما فقط نباید بیش از 50 تگ استفاده کنید.

منظور من این است: هم دسته ها و هم تگ ها باید استفاده شوند تا به نفع کاربر باشد. این هدف اولیه آنهاست. اگر آن را از دست بدهید، مرور سایت شما به یک تجربه دردسرساز تبدیل خواهد شد. حداقل مطمئن شوید که دسته بندی های شما به وضوح تعریف شده و به خوبی ذخیره شده است. اگر مطمئن نیستید که چگونه برچسب گذاری کنید، یا بیشتر در مورد موضوع بخوانید یا آنها را به حال خود رها کنید.

5. نظارت بر نظرات را روشن نکنید

من با یک نفرت واقعی از حیوان خانگی خود پایان خواهم داد. وقتی با پیام زیر مواجه می شوم، هیچ چیز برای من ناامید کننده تر از این نیست که در یک وبلاگ نظر بدهم:

اگر باید منتظر بمانید تا نظر شما قبل از پخش مستقیم آن تعدیل شود، آیا برای نظر دادن تشویق می شوید؟ آیا برای وبلاگ نویس احساس ارزش می کنید؟ من حدس می‌زنم که پاسخ هر دو سؤال منفی است.

به نظر من، تعدیل نظرات بیانگر عدم احترام وبلاگ نویس به زمان نظر دهنده است و باید به هر قیمتی از آن اجتناب شود. نکته خنده دار این است که اغلب در وبلاگ های کوچکتر تعدیل نظرات را می بینید – به ندرت در وبلاگ های بزرگتر (که احتمالاً هرزنامه بیشتری دریافت می کنند) استفاده می شود. من حدس می زنم که به این دلیل است که وبلاگ نویسان بزرگتر می دانند که با وفادارترین حامیان خود (یعنی کسانی که نظر می دهند) مخالفت نکنند.

در واقعیت، هرزنامه مشکل چندان بزرگی نیست — افزونه‌هایی مانند Akismet برای جلوگیری از اکثر هرزنامه ها کار بسیار خوبی انجام دهید. من مقاله ای در اینجا در WPExplorer درباره جلوگیری از هرزنامه نوشتم< /a>. و هنگامی که یک وبلاگ بزرگ می شود و نظرات زیادی دریافت می کند، تعدیل هر یک به صورت جداگانه به یک کار بزرگ غیر ضروری تبدیل می شود. تعدیل نظرات را از طریق تنظیمات > صفحه بحث قابل دسترسی از نوار کناری خاموش کنید.

توصیه می‌کنید از چه چیزی اجتناب کنید؟

در بالا، پنج مورد را که فکر می‌کنم باید در وردپرس از انجام آن‌ها اجتناب کنید، بیان کردم – از نقص‌های امنیتی جدی گرفته تا نفرت از حیوانات خانگی. البته هشدارها و توصیه‌های بیشتری در مورد استفاده از وردپرس وجود دارد که به همین دلیل است که می‌خواهم آن را برای شما باز کنم.

بنابراین به ما بگویید — توصیه می‌کنید از انجام چه کاری در وردپرس خودداری کنیم تا سایت‌های خود را ایمن و آسان و لذت بخش نگه داریم؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل