نحوه بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

نحوه بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

هر نصب وردپرس از یک پایگاه داده واحد برای ذخیره پست ها، صفحات، منوها، پیوندهای کاربران، نظرات استفاده می کند – اساساً همه اشکال داده های متنی و رمزگذاری شده. با این حال، مواردی که از طریق Media Uploader آپلود می‌کنید مانند تصاویر، MP3، فیلم‌ها و فایل‌های دیگر در پایگاه داده ذخیره نمی‌شوند. آنها در پوشه “wp_content” ذخیره می شوند. با گذشت زمان، حجم پایگاه داده وردپرس افزایش می یابد و مقداری داده زباله تولید می کند که پایگاه داده وردپرس شما را افزایش می دهد و سرعت آن را کندتر می کند.

چرا پایگاه داده وردپرس را بهینه کنیم؟

نگهداری و بهینه سازی پایگاه داده وردپرس یک کار مهم است و نباید تضعیف شود.

صبر کنید، اکنون یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

قبل از اینکه ادامه دهیم، لطفا از پایگاه داده وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. در صورت امکان، مطمئن شوید که پایگاه داده پشتیبان کار می کند. پس از ایجاد نسخه پشتیبان، به سادگی فایل config.php (که در فهرست اصلی وردپرس وجود دارد) را ویرایش کنید تا از پایگاه داده پشتیبان خود استفاده کنید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی اجرا می شود.

یک پایگاه داده کوچک و بهینه شده در مقایسه با پایگاه داده بزرگ و به هم ریخته بسیار سریعتر عمل می کند. پایگاه داده کوچکتر مستلزم پاسخ سریعتر به درخواستهای پایگاه داده ایجاد شده توسط وردپرس است، که به نوبه خود باعث می شود سایت وردپرس شما سریعتر عمل کند – نه فقط برای بازدید کننده، بلکه برای افرادی که پست ها را می نویسند و به روز می کنند.

“Garbage Data” چیست؟

اصطلاح “داده های زباله” برای نشان دادن اطلاعاتی استفاده می شود که نیازی به وجود آنها در پایگاه داده نیست. نمونه هایی از چنین داده های زباله عبارتند از:

  • نظرات در صف هرزنامه
  • نظرات تایید نشده
  • بازبینی‌ها را پست کنید
  • موارد حذف شده مانند پست ها و صفحات

از بین این موارد، نظرات هرزنامه و بازبینی پست‌ها بیشترین تأثیر را بر پایگاه داده دارند. اگر سایت شما تعداد متوسطی از بازدیدکنندگان دارد و نظرات را فعال کرده است، مطمئن باشید، نظرات اسپم زیادی را مشاهده خواهید کرد. Akismet به طور خودکار هرزنامه را فیلتر می کند و آن را در هرزنامه قرار می دهد صف با این حال، نظرات هنوز در پایگاه داده وجود دارد! و شما واقعاً هیچ استفاده ای از آنها ندارید.

آمار پیش از بهینه سازی

در مورد بازبینی‌های پست – موضوع کمی متفاوت است. هنگام نوشتن یک پست، هر بار که دکمه “ذخیره پیش نویس” را فشار می دهید، یک ویرایش پست ایجاد و ذخیره می شود. به خصوص برای مقالات طولانی، شما آن را قسمت به قسمت می نویسید و هر از چند گاهی ذخیره می کنید. تصور کنید حجم کل مقاله شما 50 کیلوبایت است و شما آن را 10 بار ذخیره می کنید. این 500 کیلوبایت فضای مصرف شده در پایگاه داده است که در واقع باید 50 کیلوبایت مصرف کند. این 450 کیلوبایت فضای هدر رفته در هر مقاله طولانی است. حالا تصور کنید 100 مقاله طولانی در سایت خود دارید. این یعنی 45000 کیلوبایت یا 45 مگابایت فضای موجود در پایگاه داده وردپرس شما!

چگونه پایگاه داده وردپرس را بهینه کنیم؟

WP-Optimize یک افزونه عالی است که به شما کمک می کند پایگاه داده وردپرس خود را تمیز و بهینه کنید. من این افزونه را با WordPress 3.6.1 آزمایش کردم و متوجه شدم که کاملاً کار می کند! افزونه را نصب و فعال کنید و به قسمت اصلی آن در نوار کناری سمت چپ در داشبورد مدیریت بروید.

بعد، همه گزینه ها را علامت بزنید (به تصویر “آمار پیش از بهینه سازی” مراجعه کنید) و دکمه “فرآیند” را فشار دهید. بسته به اندازه پایگاه داده و سرور شما ممکن است یک دقیقه طول بکشد. احتمالاً باید زمان بیشتری را در یک سرور میزبانی اشتراکی ببرد. پس از تکمیل بهینه سازی، باید گزارش دقیقی از مقادیر حذف شده از پایگاه داده دریافت کنید. این یک مثال است:

بنابراین با WP-Optimize، 16.98 مگابایت صرفه جویی کردیم – این 53.31٪ از کل حجم پایگاه داده ذخیره شده است!

WP-Optimize

را دانلود کنید

ترفندهای جالب دیگر

همچنین می‌توانید ویژگی بازبینی پست را به طور کامل غیرفعال کنید. با این حال، من قویاً آن را توصیه نمی کنم، زیرا بیشتر مشکلات ایجاد می کند تا راه حل. اگر می خواهید آن را غیرفعال کنید، این کد را در فایل wp-config.php خود وارد کنید:

define('WP_POST_REVISIONS', FALSE)؛

یک راه کارآمد دیگر برای مقابله با پایگاه داده های حجیم تخلیه خودکار زباله ها در فواصل زمانی منظم است. خط کد زیر به طور خودکار همه موارد حذف شده را هر 10 روز یکبار پاک می کند. آن را به فایل wp-config.php خود اضافه کنید:

define('EMPTY_TRASH_DAYS', 10 );

می‌توانید 10 روز را به هر تعداد روزی که می‌خواهید تغییر دهید. با این حال، این مقدار باید بیشتر از 0 باشد.

بنابراین ما یاد گرفتیم که چگونه یک پایگاه داده وردپرس را تنها با چند کلیک ماوس بهینه کنیم. از چه افزونه ای برای بهینه سازی پایگاه داده وردپرس خود استفاده می کنید؟ بهتر از آن، زمانی که این افزونه را برای اولین بار اجرا کردید، برخی از آمارها را در اینجا ارسال کنید!

خروج از نسخه موبایل