با وردپرس جدید هستید؟ از این 10 اشتباه تازه کار اجتناب کنید

با وردپرس جدید هستید؟ از این 10 اشتباه تازه کار اجتناب کنید

اگر در وردپرس تازه کار هستید، ممکن است قبلاً متوجه شده باشید که نصب و شروع آن چقدر آسان است.

تیم Automattic تمام تلاش خود را کرده است تا فرآیند راه اندازی را تا حد امکان ساده و کاربر پسند کند. برخی از میزبان‌های وب این سادگی را یک قدم فراتر برده‌اند و نصب با یک کلیک را برای نصب وردپرس ارائه می‌دهند.

از آنجایی که این روزها آنلاین کردن سایت شما بسیار ساده است، بسیاری از موارد کلیدی اغلب توسط کاربران جدید وردپرس مورد توجه قرار نمی گیرند. با رها کردن اشتباهاً این تنظیمات در حالت پیش‌فرض، کاربران جدید خود را در معرض مشکلات احتمالی بعدی در زندگی وب‌سایت خود قرار می‌دهند.

بیایید نگاهی به چند اشتباه رایجی بیندازیم که می‌توانید هنگام راه‌اندازی وب‌سایت خود از آنها اجتناب کنید.

1. عدم نامگذاری مجدد حساب مدیریت

این یک اشتباه رایج توسط کاربران وردپرس است و می تواند شما را به دردسر بیاندازد. هکرها تقریباً همیشه از admin  (یا برخی از مشتقات آن) به عنوان نام حساب کاربری هنگام تلاش برای نفوذ به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

یکی از ایمن‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که به حساب مدیریت اصلی سایت خود نام دیگری بدهید. این می تواند نام شما، نام شخصی باشد که قرار است از نگهداری سایت مراقبت کند، یا هر نام کاربری دیگری که فکرش را بکنید.

فقط مطمئن شوید که مدیر، سرپرست، یا هر یک از نام‌های حساب استانداردی که برای این نوع کاربر انتظار دارید نباشد.

2. عدم تغییر شعار از “فقط یک سایت وردپرس دیگر”

موضوعاتی هستند که برچسب سایت وردپرس شما را نمایش نمی دهند و اگر از یکی از آنها استفاده می کنید به راحتی می توانید فکر کنید که نیازی به تغییر آن ندارید. با این حال، گوگل برچسب سایت شما را چه نمایش داده شود چه نباشد فهرست می کند.

ترک آن راهی واضح است که نشان می دهد مبتدی وردپرس هستید و ممکن است توجه اشتباهی را به سایت شما جلب کند. این یک چیز ساده است که در تنظیمات خود تغییر دهید — می توانید آن را در تنظیمات > عمومی پیدا کنید.

3. عدم تغییر ساختار پیوندهای ثابت شما

این اشتباهی است که بسیاری از کاربران جدید وردپرس مرتکب شده اند. به طور پیش فرض وردپرس ساختار پیوند ثابت را به عنوان شناسه پست نمایش می دهد. این بدان معناست که شما یک پیوند URL برای پستی دریافت می کنید که mysitename/?p=123 است. خیلی زیبا به نظر نمی رسد و می تواند در سئو سایت شما مشکل ایجاد کند.

در عوض، ساختار پیوند ثابت خود را به ساختاری که شامل نام پست است تغییر دهید. چند مورد وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید، اما رایج‌ترین آنها روز و نام و نام پست هستند. این گزینه را در تنظیمات > پیوندهای ثابت پیدا خواهید کرد.

اولین مورد ساختار پوشه تاریخ را به URL شما اضافه می کند و می تواند برای آن دسته از سایت هایی که هر روز پست می کنند یا حاوی اخبار هستند مفید باشد. ساختار نام پست ساختاری است که اغلب در برخی از سایت‌های برتر در حوزه وبلاگ مشاهده می‌کنید. این به سادگی https://mysitename.com/post-name/ را نشان می دهد و بهترین راه برای دادن URL های ساده و به یاد ماندنی به سایت شما است.

4. عدم حذف صفحه نمونه

در حالی که اکثر مردم “Hello World!” را حذف می کنند. پست و نظری که می توان روی آن پیدا کرد، بسیاری از مردم صفحه نمونه ایجاد شده با نصب وردپرس را فراموش می کنند یا هرگز متوجه نمی شوند.

با ماندن در آنجا هیچ ضرر واقعی ندارد، اما Google آن را ایندکس می‌کند و شما را کاملاً تازه‌کار جلوه می‌دهد. کار ساده ای که برای جلوگیری از هر گونه مشکلی باید انجام داد، حذف صفحه است. هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد، بنابراین جایی در وب سایت تکمیل شده شما ندارد. آن را حذف کنید.

5. ایجاد نشدن یک صفحه درباره

عالی

صفحه درباره یکی از مهمترین صفحات در وب سایت شما است.

پس از صفحه اصلی شما، احتمالاً بیشترین بازدیدکننده صفحه در سایت شما خواهد بود. جایی است که شما دقیقاً چه کسی هستید و سایت شما درباره چه چیزی است با خوانندگان خود به اشتراک می گذارید. صفحه درباره برای گفتن داستان شما و برقراری ارتباط با خوانندگان ضروری است تا آنها بخواهند پست‌های شما را بخوانند.

این روزها یافتن یک وب‌سایت بدون صفحه درباره بسیار غیرعادی است، زیرا مردم علاقه‌مند به شناخت نویسنده یا شرکت پشت سایت هستند. این یک راه آسان و موثر برای ارتباط با مردم است و هر سایتی باید یکی از آن ها را داشته باشد. اما ایجاد یک مورد به اندازه کافی خوب نیست – باید آن را عالی کنید.

6. به خوانندگان خود راهی برای تماس با شما نمی دهیم

در حالی که ما در مورد موضوع صفحات هستیم، باید صفحه ای ایجاد کنید که به خوانندگان شما راهی برای حفظ ارتباط با شما بدهد. این روزها راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

می توانید بسیار باز باشید و آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید، یا می توانید از یکی از فرم های تماس داخلی استفاده کنید. دومی به شما این امکان را می دهد که همچنان به خوانندگان خود اجازه دهید با هم در تماس باشند، اما تا حدی از حریم خصوصی حفظ می شود.

هر چیزی که تصمیم دارید به صفحه اضافه کنید، حداقل باید یک فرم تماس ساده برای خوانندگان خود داشته باشید. از نظر پلاگین ها، توصیه شماره یک من تماس با فرم 7. اما اگر گزینه های بیشتری می خواهید، در اینجا گزینه های ما برای بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس است.

7. دانلود تم ها از منابع نامعتبر

سایت‌های زیادی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند مضامین ممتاز را بدون هزینه دانلود کنید و ممکن است فکر کنید که استفاده از آنها ایده خوبی است. با این حال، شما نمی دانید چه چیز دیگری به این تم ها اضافه شده است. کدهای مخرب را می توان به راحتی به برخی از فایل های موضوعی اضافه کرد که سایت شما را به روی هکرها و هرزنامه ها باز می کند.

اگر می خواهید از یک تم ممتاز استفاده کنید، آن را از تامین کننده رسمی خریداری کنید. اگر نمی‌خواهید پول خود را در ابتدای سایت خود برای یک موضوع ممتاز خرج کنید، هزاران تم عالی در آنجا به صورت رایگان در دسترس هستند. مثلاً وبلاگی را که در بالا ذکر کردم، یعنی Healthy Enough را به خاطر دارید؟ این بر روی تم عالی Highwind اجرا می شود که کاملا رایگان است.  و هزاران تم رایگان عالی در اینجا در WPExplorer وجود دارد – فقط کافی است بهترین تم های رایگان وردپرس ما را بررسی کنید.< /p>

نصب یک تم از یک منبع نامعتبر ارزش مشکلاتی را ندارد که بدون شک با آن مواجه خواهید شد. در دراز مدت هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

8. به روز نگه داشتن وردپرس

مشکل مشترکی در بین افرادی وجود دارد که واقعاً جنبه های فنی خود میزبانی وبلاگ را درک نمی کنند. آنها فکر می کنند که اگر وردپرس را نصب کنید، جنبه فنی شما تمام شده است و می توانید به ساخت محتوای خود ادامه دهید. متأسفانه، کاملاً اینطور نیست.

Automattic مشکل را درک می کند و به روز رسانی نصب وردپرس را به یک فرآیند ساده با یک کلیک تبدیل کرده است تا حتی غیر فنی ترین افراد نیز بتوانند آن را انجام دهند.

به‌روزرسانی‌ها در نرم‌افزار اصلی حفره‌های امنیتی را می‌بندند و مشکلاتی را که در فرآیند توسعه از طریق شکاف‌ها رخنه کرده‌اند، برطرف می‌کنند. اگر وردپرس را به‌روزرسانی نکنید، سایت خود را در برابر هکرها و این احتمال که افزونه‌ها یا تم‌های جدید می‌توانند وب‌سایت شما را خراب کنند آسیب‌پذیر می‌کنید.

9. عدم تهیه نسخه پشتیبان به طور منظم از سایت شما

افزونه های زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد از نصب و پایگاه داده وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. آنها از پلاگین های ساده ای هستند که محتویات پایگاه داده شما را فشرده می کنند و سپس فایل را برای شما ایمیل می کنند تا افزونه های برتر مانند VaultPress که یک نسخه پشتیبان کامل از سایت شما انجام می دهد و چندین گزینه بازیابی را در اختیار شما قرار می دهد.

هر روشی را که انتخاب می‌کنید، همیشه باید مطمئن شوید که در صورت بروز هرگونه مشکل، یک نسخه پشتیبان به طور منظم دارید.

10. نصب افزونه های بیش از حد (مختلف)

من قبلاً در مورد مشکلات نصب افزونه ها صحبت کرده ام. با هر افزونه ای که نصب می کنید، در صورتی که یک افزونه کدگذاری ضعیف باشد، خطر اضافه کردن بار به وب سایت خود و کاهش سرعت بارگذاری صفحه را دارید. علاوه بر کاهش سرعت سایت خود، امنیت سایت خود را با هر افزونه جدید به دست توسعه دهندگان شخص ثالث می سپارید. قبل از استفاده باید مطمئن شوید که حتماً باید یک افزونه را نصب کنید.

داشتن افزونه‌های زیاد به خودی خود مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند، اما داشتن پلاگین‌های «مختل» بیش از حد باعث ایجاد مشکل می‌شود. بنابراین حتماً بررسی هر افزونه ای را که نصب می کنید بررسی کنید و همچنین هر افزونه را 1 به 1 در سایت خود نصب کنید تا بتوانید آزمایش کنید و ببینید که چگونه بر سایت شما تأثیر می گذارد. در واقع 1 افزونه با کدگذاری ضعیف می تواند باعث کند سایت شما نسبت به 50 افزونه خوب کدگذاری شده کندتر اجرا شود. فقط مطمئن شوید که وقتی پلاگین‌ها را به سایت خود اضافه می‌کنید، همه آن‌ها را بدون آزمایش اولیه و در صورت امکان خواندن آن‌ها روی آن‌جا قرار نمی‌دهید.

WPEngine یک مقاله عالی در مورد کمیت پلاگین‌های وردپرس در مقابل کیفیت این واقعاً همه چیز را با جزئیات توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند بیشتر بفهمید که چه افزونه‌هایی واقعاً می‌توانند باعث شوند سایت برای کاهش سرعت.


اشتباهات بالا در میان کاربران جدید وردپرس رایج است اما اجتناب از آنها ساده است. تنها چیزی که لازم است قبل از اینکه سایت خود را زنده کنید کمی فکر و برنامه ریزی است و می توانید از بسیاری از مشکلاتی که کاربران جدید در نهایت با آنها روبرو می شوند جلوگیری کنید.

آیا توصیه دیگری برای کاربران جدید وردپرس دارید؟ چه اشتباهات ساده ای در ابتدای راه اندازی سایت خود مرتکب شدید که آرزو می کردید به عقب برگردید و تغییر دهید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

حتما بخوانید : وردپرس 3.7 انتشار
خروج از نسخه موبایل