وردپرس 3.8 نسخه بتا

وردپرس 3.8 نسخه بتا

اولین  WordPress 3.8 Beta اخیرا منتشر شد و بسیار سرگرم کننده است. WordPress 3.7 مقداری داشت افزوده‌های عالی برای افزایش امنیت، و اکنون WordPress 3.8 ظاهر جدیدی به CMS مورد علاقه ما می‌آورد.

بازطراحی داشبورد

یکی از اولین چیزهایی که در نسخه بتا متوجه خواهید شد، تغییر داشبورد است. صفحه اصلی با ویجت‌های کمتر کمی تمیز شده است (دقیقاً مانند افزونه وردپرس DASH)، اما هیچ تفاوتی با آنچه که به آن عادت کرده اید، ندارد. همچنین متوجه خواهید شد که همه چیز تیره تر، صاف تر، شیک تر و برای چشم ها بسیار راحت تر است. اگر از افزونه MP6 WordPress استفاده کرده‌اید. سپس در 3.8 احساس می کنید که در خانه هستید. به علاوه اکنون می توانید چهار طرح رنگ داشبورد خود را انتخاب کنید.

بهبودهای تلفن همراه

یکی از به‌روزرسانی‌های مهم، واکنش‌پذیری منوی داشبورد و صفحات مختلف درون آن است. نگاهی به مقایسه کنار هم بیندازید:

داشبورد کاملاً جدید دارای نوار منوی کاربرپسندتر با کشویی، پیوندهای سریع به صفحات رایج (افزودن پست، تعدیل نظرات، آپلود رسانه، افزودن کاربر) و همچنین نمایشگرهای پاسخگو بهبود یافته برای هر صفحه (پست ها، ویجت ها، منوها و غیره). اندازه همه چیز به زیبایی تغییر می‌کند تا با آنهایی که فضای صفحه نمایش محدودی دارند، سازگار شوند.

ابزارک ها

منوی ویجت ها نیز پاکسازی شده است. اگر شما یک شخص نوار کناری نامحدود هستید، این به‌روزرسانی را دوست خواهید داشت. به جای یک ستون واحد از مناطق ویجت، دو ستون ضامن و همچنین دو ستون ویجت خواهید دید. ابزارک‌ها هنوز هم کشیده و رها می‌شوند، اما مدیریت بسیاری از مناطق نوار کناری با طرح‌بندی جدید بسیار آسان‌تر است.

مدیریت تم

انتخاب طرح زمینه شما همچنان از نظر عملیاتی یکسان است اما منوی تم اصلی تغییر چهره داده است. افزونه THX WordPress پیش نمایش خوبی از شبکه انتخاب تم جدید، و مطابق با آنچه در نسخه بتا است. طرح زمینه فعلی شما ابتدا با سایر تم های نصب شده شما به ترتیب حروف الفبا نشان داده می شود. ریز عکس‌های تم بسیار بزرگ‌تر هستند و دیدن آنچه را که نصب کرده‌اید و یافتن آنچه به دنبال آن هستید آسان‌تر می‌کنند.

برای باز کردن لایت باکس توضیحات کافیست روی یک موضوع کلیک کنید (یا روی “پیش نمایش زنده” که تقریباً یکسان است یا دکمه “فعال کردن” کلیک کنید). اگر به دنبال پاک کردن برخی از طرح‌های زمینه قدیمی‌تر خود هستید، می‌توانید طرح زمینه را از لایت باکس اطلاعات نیز حذف کنید.

یک یادداشت برای توسعه دهندگان تم: حتماً توضیحات خوبی برای تم های خود اضافه کنید. جعبه اطلاعات جدید فضای زیادی را برای توضیح عالی از آنچه که موضوع شما ارائه می دهد باقی می گذارد، پس چرا آن را اضافه نکنید؟

موضوع پیش فرض جدید وردپرس: بیست و چهارده

معمولاً وردپرس با هر نسخه جدید، قالب وبلاگ سنتی تری را منتشر می کند. امسال آنها با Twenty Fourteen مسیر متفاوتی را طی می کنند. موضوع سبک مجله دارای چندین منوی پیمایش، قالب‌های صفحه (پیش‌فرض، تمام عرض، و یک صفحه نویسنده) و تعداد زیادی فرمت پست (استاندارد، تصویر، گالری، کنار، نقل قول، ویدئو و صدا) است. بعلاوه، آنها یک سیستم برچسب گذاری نیز در نظر گرفته اند تا بتوانید به سرعت پست های انتخاب شده را در صفحه اصلی خود نمایش دهید.

تنها شکایت من در مورد Twenty Fourteen (و Twenty Thirteen برای آن موضوع) این است که در نمایشگرهای بزرگ عالی به نظر نمی رسد. بله، این یک تم تراز چپ است، اما در یک صفحه نمایش 27 اینچی فقط کمی کج به نظر می رسد. به غیر از آن، این یک تم پیش‌فرض قوی است که بسیاری از کاربران باید از آن لذت ببرند.

به پایان رسید

به طور کلی نسخه بتا عالی به نظر می رسد، و من برای تغییرات هیجان زده هستم. من مشتاقانه منتظر وردپرس 3.8 هستم، شما چطور؟ آیا مسیر زیبایی شناسی جدید وردپرس را دوست دارید؟ نظر شما در مورد بیست و چهارده چیست؟ در نظرات زیر به من اطلاع دهید!

خروج از نسخه موبایل