نحوه اضافه کردن فونت گوگل به وردپرس

نحوه اضافه کردن فونت گوگل به وردپرس

یکی از راه‌های بهبود چشمگیر طراحی و حرفه‌ای بودن وب‌سایت خود استفاده از فونت‌های عالی است.

بیشتر مردم هرگز به فونتی که در وب سایت خود استفاده می کنند فکر نمی کنند. با این حال، اگر در حال توسعه تم خود هستید یا تمی را که در حال حاضر نصب کرده‌اید ویرایش می‌کنید، انتخاب فونت خوب باید بخش بزرگی از فرآیند باشد.

انتخاب فونت یا ترکیب فونت برای وب سایت شما قبلاً یک کار ساده و کاملاً خسته کننده بود. تعداد بسیار کمی از فونت‌های ایمن وب برای استفاده شما در دسترس بود، اما اکنون با توجه به تعداد بسیار زیادی از فونت‌های بهینه‌سازی شده تحت وب که به طور مداوم ایجاد می‌شوند، تشخیص اینکه کدام یک از آنها استفاده کنید دشوار است.

با ایجاد Google Fonts و 900+ خانواده فونت‌هایی که اکنون در دسترس شما هستند، فرآیند انتخاب یک فونت خوب حتی پیچیده‌تر است. با این حال، در چند سال گذشته، توسعه حول فونت‌های گوگل، اجرای هر انتخابی را که انجام می‌دهید بسیار آسان‌تر از همیشه کرده است.

چرا باید از فونت های گوگل استفاده کنم؟

Google Fonts امروزه به یکی از بهترین منابع فونت در دسترس شما در وب تبدیل شده است.

نه تنها بیش از 900 خانواده فونت برای شما وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، بلکه همه آنها فونت های منبع باز هستند که می توانند توسط هر کسی ایجاد و تقویت شوند.

طراحانی که فونت‌ها را ایجاد می‌کنند باید یک فرآیند بررسی را طی کنند تا فونت آنها در فهرست راهنمای Google گنجانده شود. این بدان معناست که علاوه بر دسترسی به هزاران طراح در سراسر جهان، فونت‌ها را نمی‌توان بدون اطمینان از کامل بودن و بهینه‌سازی وب به فهرست فهرست اضافه کرد.

استفاده از فونت‌های مختلف در گذشته به این معنی بود که افراد باید فونت را روی رایانه خود نصب می‌کردند تا مرورگر بتواند آنها را به درستی نمایش دهد. با فونت‌های گوگل، همه فونت‌ها مستقیماً از دایرکتوری Google قابل دسترسی هستند و اطمینان حاصل می‌شود که عملاً روی هر ماشینی با هر مرورگری کار می‌کنند. این مقدار بی سابقه ای از آزادی طراحی را برای توسعه وب سایت ها باز می کند.

چگونه از فونت های گوگل در وب سایت خود استفاده کنم؟

برخی از قالب‌های وردپرس مانند تمام قالب وردپرس شامل گزینه‌هایی هستند که در قالب برای تغییر آسان فونت‌های Google شما تعبیه شده‌اند. فقط کافی است به Customizer بروید و روی برگه Typography کلیک کنید تا فونت های اصلی، اندازه قلم، وزن قلم و حتی فاصله خطوط برای عناصر در سراسر موضوع را ویرایش کنید.

اما، اگر از تم دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید Google Fonts را به صورت دستی اضافه کنید یا از یک افزونه استفاده کنید .

افزونه های وردپرس برای افزودن فونت های گوگل

یکی از بهترین افزونه های رایگان برای افزودن فونت های گوگل به سایت خود استفاده از افزونه Easy Google Fonts است که می توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید. ساده ترین آسان برای دانلود هر چند مستقیما از داشبورد وردپرس شما است. فقط وارد سایت وردپرس خود شوید و به Plugins > Add New بروید. سپس برای نصب سریع و آسان، فقط «Easy Google Fonts» را جستجو کنید.

یک افزونه عالی دیگر برای سفارشی کردن فونت‌های خود در سایت، افزونه ویرایشگر CSS مداد زرد است (که به صورت رایگان در پوسته وردپرس نیویورک). مزیت این افزونه این است که نه تنها به شما امکان می دهد فونت های وب سایت خود را از طریق روش کلیک و ویرایش آسان تغییر دهید. همچنین می‌توانید تمام رنگ‌ها، اندازه فونت، وزن فونت، لایه‌ها، حاشیه‌ها و غیره قالب وردپرس خود را سفارشی کنید.

از چه فونت هایی استفاده کنم؟

بزرگترین نقطه قوت فهرست فونت‌های Google نیز می‌تواند زندگی را برای شما دشوار کند. تعداد فونت‌های زیادی برای استفاده وجود دارد که پیدا کردن و انتخاب یک ترکیب فونت مناسب می‌تواند یک چالش باشد.

فونت هایی که انتخاب می کنید کاملاً به آنچه می خواهید با طراحی خود منتقل کنید بستگی دارد. از فونت ها برای جلب علاقه خوانندگان سایت استفاده می شود. از آنها برای جلب توجه به جنبه‌های مختلف وب‌سایت استفاده می‌شود و یک طراح بزرگ می‌تواند با تفاوت‌های بسیار ظریف در فونت‌هایی که استفاده می‌کند معجزه کند.

یک چیزی که باید بدانید تفاوت بین فونت و فونت است. این دو اصطلاح اغلب و به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می شوند. فونت مجموعه کاملی از حروف، نمادهای اعداد، و غیره است. وقتی به طراحی آن مجموعه اشاره می‌کنید، آن را تایپ‌فیس می‌نامید.

طبقه بندی قلم

طبقه‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان برای حروف نوشتاری اعمال کرد. آنها عبارتند از: Serif، Sans Serif، Display، Handwriting (یا Script) و Monospace. موارد دیگری نیز وجود دارند که در چاپ استفاده می‌شوند، اگرچه نیازی نیست همین الان به آنها توجه کنیم.

بنابراین چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد؟

تایپ‌های

Serif دنباله‌ای دارند که از لبه هر کاراکتر آویزان است.

تایپ‌های

Sans Serif دنباله ندارند.

نمایش تایپ های غیر معمول و تزئینی هستند.

تایپ‌های

دست‌نویس شبیه خط شکسته یا بلوک‌نویسی با دست هستند.

در نهایت، قلم‌های تک فضا از نویسه‌هایی تشکیل شده‌اند که هر کدام دقیقاً همان مقدار فضا را اشغال می‌کنند.

بهترین روش های فونت برای طراحی وب

برای انتخاب فونت‌هایی که باید از آنها استفاده کنید، چند دستورالعمل بهترین تمرین وجود دارد.

این ایده خوبی است که از استفاده از بیش از دو فونت مختلف در طراحی سایت خود اجتناب کنید. تعادل بیش از دو فونت ممکن است دشوار باشد. و ترکیب بیش از دو تایپ فیس در یک سایت می تواند باعث مشکلات بصری جدی شود.

اگر از دو فونت مختلف استفاده می‌کنید، مثلاً یکی برای عنوان و دیگری برای محتوا، مطمئن شوید که آنها را از طبقه‌بندی حروف یکسان انتخاب نکنید. بهتر است تایپ‌ها را ترکیب کنید. به عبارت دیگر، از استفاده از دو فونت Serif مختلف یا دو فونت sans serif متفاوت خودداری کنید.

فونت هایی وجود دارند که برای عناوین بسیار خوب کار می کنند، اما برای محتوای بدن ایده آل نیستند و بالعکس. سایت هایی وجود دارند که از فونت هایی برای محتوای خود استفاده می کنند که خواندن آنها دشوار است. قلم‌های محتوا باید تمیز و قابل خواندن باشند در حالی که قلم‌های عنوان باید برای حداکثر تأثیرگذاری و جلب توجه به مناطق خاصی از سایت شما استفاده شوند.

پیچ بندی فونت های گوگل برای وردپرس

همانطور که ممکن است متوجه شوید، انتخاب فونت برای طراحی وب سایت شما می تواند یک فرآیند پیچیده و پیچیده باشد. تصمیم گیری بسیار بیشتر از انتخاب هر دو فونت است.

چند چیز وجود دارد که باید در انتخاب های خود از آنها اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که سلسله مراتب کلاس سرصفحه شما متعادل است و اندازه نسبی تگ های سرصفحه کاهش می یابد.

نیم مشکل طراحی سایت و تایپوگرافی خوب این است که با انتخاب فونت خود سازگار باشید. که شامل اندازه فونت، وزن و فاصله است. استفاده از فونت های گوگل و افزونه گوگل تایپوگرافی، کل این فرآیند را بسیار ساده تر از همیشه می کند. حتی با وجود این منابع، تایپوگرافی حرفه ای و متعادل همچنان یک چالش است.

اگر هنوز از انتخاب‌های خود مطمئن نیستید و زمانی که می‌خواهید تفاوت‌های بین همه گزینه‌های خود را کشف کنید، گم می‌شوید. شاید وقت آن رسیده باشد که یک طراح حرفه ای نگاهی به سایت شما بیاندازد.

آیا فونت های گوگل را در وب سایت خود پیاده سازی کرده اید؟ آیا تمی از ابتدا ساخته اید که شامل فونت های گوگل باشد؟ ما دوست داریم نظرات شما را در مورد تایپوگرافی و فونت های مورد علاقه خود در نظرات زیر بشنویم.

خروج از نسخه موبایل