چگونه رابط کاربری مدیریت وردپرس خود را سفارشی کنیم

چگونه رابط کاربری مدیریت وردپرس خود را سفارشی کنیم

با آخرین نسخه وردپرس شاهد تغییر چشمگیری در سبک و طراحی داشبورد مدیریت بودیم. کل رابط کاربری داشبورد به‌روزرسانی شده است تا مدرن‌تر و تمیزتر به نظر برسد و به ما این امکان را می‌دهد که طرح‌های رنگی را بر اساس هر کاربر تغییر دهیم.

با این حال، حتی با وجود این ترفندهای طراحی، هنوز محدودیتی در گزینه های سفارشی سازی در دسترس شما برای استفاده وجود دارد. هیچ پیشرفت قابل توجهی در مواردی که می‌توانید بر اساس هر کاربر یا نقش محدود کنید، صورت نگرفته است.

توسعه داشبورد وردپرس مانند بقیه نرم افزارها همیشه در حال انجام است، اما اگر می خواهید تغییرات عمده ای را در قسمت مدیریت خود ایجاد کنید، می توانید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک افزونه است.

افزونه سفارشی کردن رابط کاربری WP Admin

افزونه WP Admin UI Customize را می توان برای ایجاد تغییرات عمده در در دسترس بودن موارد در داشبورد مدیریت سایت شما استفاده کرد.

به عنوان مثال، شما همیشه به مدیر سایت خود اجازه دسترسی کامل به همه چیز در داشبورد مدیریت را می دهید. با این حال، اگر چندین نویسنده در سایت خود دارید، می‌توانید از نقش کاربری دیگری مانند مشارکت‌کنندگان استفاده کنید تا مطمئن شوید که دسترسی محدودی به داشبورد شما دارند و فقط می‌توانند آنچه را که می‌خواهید ببینند و به آن دسترسی داشته باشند.

این افزونه زمانی بهترین عملکرد را دارد که دو نقش واضح در وب‌سایت خود داشته باشید، اما می‌توان از آن برای تغییر نقش‌های دیگر با تنظیمات مشابه نیز استفاده کرد.

WP Admin UI Customize

را دریافت کنید

بیایید نگاهی دقیق‌تر به افزونه و قابلیت‌های آن بیندازیم.

پیکربندی افزونه

هنگامی که افزونه را در وب سایت خود نصب و فعال کردید، یک آیتم منوی نوار کناری جدید با تنظیمات مختلف برای پیکربندی به شما داده می شود.

اولین صفحه تنظیمات افزونه نشان می دهد که می خواهید همه تنظیمات خود را در کدام نقش کاربری اعمال کنید. یک افزونه پریمیوم در دسترس است که به شما امکان می دهد تنظیمات خاصی را برای هر نقش کاربر اعمال کنید. با این حال، اگر فقط یک مدیر سایت و مشارکت‌کنندگان دارید، می‌توانید از نسخه رایگان استفاده کنید.

مورد بعدی در منو تنظیمات سایت است. این به شما امکان می‌دهد موارد مختلفی را دیکته کنید، مانند اینکه آیا نوار مدیریت برای نقش نشان داده می‌شود یا اینکه آیا کاربر فیلدهای متای مختلف مورد استفاده وردپرس را نمایش می‌دهد. در بیشتر موارد، این می تواند در حالت پیش فرض خود باقی بماند. ایجاد هرگونه تغییر در این صفحه تنظیمات فایده بسیار کمی دارد.

سومین مورد منو تنظیمات عمومی صفحه است. اینجاست که تصمیم گیری در مورد نقش کاربر شروع می شود. در این صفحه تنظیمات، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نقشی که سفارشی‌سازی می‌کنید، هنگام اعمال به‌روزرسانی‌ها مطلع می‌شود، آیا می‌توانند گزینه‌های صفحه را تغییر دهند یا برگه راهنما را در هر صفحه مدیریتی مشاهده کنند، اطلاعاتی را به پاورقی اضافه کنند یا فایل‌های CSS اضافی را بارگیری کنند. .

مورد منوی داشبورد به شما امکان می‌دهد موارد مختلفی را در داشبورد خود پنهان کنید تا این نقش کاربر از وجود آنها اطلاعی نداشته باشد. در حالی که می‌توانید این ویجت‌ها را در زیر برگه گزینه‌های صفحه بر اساس هر کاربر پنهان کنید، این امر مانع از افزودن مجدد آن‌ها به داشبورد آن‌ها نمی‌شود.

پنهان کردن موارد با این افزونه آن گزینه را به طور کامل حذف می کند. این موارد شامل هر ویجت داشبوردی است که نصب کرده اید، چه ویجت داشبورد نظرات اخیر یا ویجت داشبورد آمارهای وردپرس. این به ویژه زمانی مفید است که می‌خواهید مشارکت‌کنندگان شما فقط به موارد خاصی که برای نوشتن محتوا برای وب‌سایت شما نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

صفحه تنظیمات منو نوار منو به شما امکان می‌دهد نوار مدیریت را در بالای صفحه برای این نقش کاربری تغییر دهید. می‌توانید آیتم‌های منوی بیشتری را به نوار مدیریت اضافه کنید تا سودمندی آن را افزایش دهید، همه چیز را مطابق با اولویت‌های شخصی خود جابه‌جا کنید، یا اگر فکر می‌کنید که برای آن نقش کاربری ضروری نیستند، می‌توانید موارد اضافی را حذف کنید.

تنظیمات منوی جانبی به شما امکان می‌دهد نوار کناری داشبورد وردپرس خود را کاملاً تغییر دهید. این بدون شک مفیدترین ویژگی در افزونه است. این تنظیمات به شما امکان می دهد موارد منو را در منوی سمت چپ برای این نقش کاربری پنهان کنید.

می‌توانید از این تنظیمات برای حذف هر موردی که نقش کاربر نباید ببیند یا فقط مواردی را که فکر می‌کنید حواس او را از نقش خاص خود منحرف می‌کند، استفاده کنید. یک مثال از این می‌تواند این باشد که فقط مدیر سایت باشد که می‌تواند آیتم‌های منوی ظاهر، تنظیمات، ابزارها، افزونه‌ها و احتمالاً صفحات را در نوار کناری ببیند. مشارکت کنندگان نباید هیچ الزامی برای دانستن این چیزها داشته باشند و در واقع آنها واقعاً به چیزی فراتر از آیتم منو پست ها نیاز ندارند.

صفحه تنظیمات Manage Meta Box به شما امکان می دهد جنبه های مختلف ایجاد پست را سفارشی کنید. این شامل پنهان کردن موارد مختلف مانند دسته، تصویر ویژه، قالب و چندین گزینه دیگر است. همچنین می‌توانید نام هر یک از این مناطق را در صورت تمایل تغییر دهید.

تنظیماتی وجود دارد که به افراد اجازه می‌دهد نظرات خود را در مورد مقاله‌های جدید ارسال کنند و اگر روی پیش‌فرض وردپرس تنظیم شده باشند، پیوندهای ثابت یک پست را تغییر دهند. این تنظیمات احتمالاً هرگز نیازی به تغییر از حالت پیش فرض خود ندارند.

منوی تنظیمات ماقبل آخر یکی است که به شما امکان می دهد تغییر دهید آیا نقش کاربر می تواند هر یک از تنظیمات منوی پیمایش را ببیند یا خیر. اگر می‌خواهید نقش را مجبور کنید از منوهایی که قبلاً ایجاد کرده‌اید استفاده کند و مطمئن شوید که آنها نمی‌توانند هیچ تغییری برای تغییر منوهای پیمایش وب‌سایت شما ایجاد کنند، استفاده می‌شود.

منوی تنظیمات نهایی مربوط به صفحه ورود است. این تنظیمات به شما امکان می دهد تغییرات جزئی در صفحه ورود به وردپرس ایجاد کنید، تغییراتی که شامل جایگزینی عنوان لوگو و مسیر تصویر برای بازنویسی لوگوی پیش فرض وردپرس است. همچنین به شما امکان می دهد CSS اضافی را در صفحه بارگیری کنید و همچنین یک پیام پاورقی به صفحه اضافه کنید.

نتیجه گیری

این افزونه به شما اجازه می دهد تا داشبورد مدیریت وب سایت وردپرس خود را به طور کامل تغییر دهید. ایجاد یک تجربه تمیز با پنهان کردن تعداد زیادی از منوها و ابزارک های غیر ضروری هرگز آسان تر نبوده است.

با این افزونه می‌توانید چندین نقش را تغییر دهید، اما هر نقشی که تغییر می‌دهید باید از تنظیمات یکسانی استفاده کند. برای داشتن یک پیکربندی داشبورد مدیریت کاملاً متفاوت بر اساس نقش به نقش، باید افزونه چندگانه سفارشی سازی WP Admin UI را خریداری کنید. اکثر مردم می‌توانند با نسخه رایگان این افزونه کار کنند، زیرا به ندرت بیش از دو نقش کاربری مختلف در هر زمان استفاده می‌شود. تنها زمانی که این مشکل ایجاد می‌شود مربوط به وب‌سایت‌های سبک مجله با مشارکت‌کنندگان و ویراستاران متعدد است.

WP Admin UI Customize

را دریافت کنید

این یک افزونه مفید برای محدود کردن مشکلات احتمالی است که مشارکت کنندگان شما می توانند ایجاد کنند. اگر چندین نویسنده دارید و مخصوصا برای آن دسته از سایت هایی که اغلب از نویسندگان مهمان استفاده می کنند، ارزش آن را دارد. در زمان ایده‌آل، ویژگی‌هایی مانند اینها به عنوان بخشی از نرم‌افزار اصلی وردپرس در دسترس خواهند بود. آنها برای مدیریت وب سایت های چند کاربره بسیار مفید هستند و به نظر می رسد یک گام معقول برای تیم توسعه اصلی با مدیریت داشبورد مدیریت باشد.

آیا از افزونه WP Admin UI Customize استفاده کرده اید یا از چیز دیگری برای محدود کردن دسترسی به داشبورد مدیریت خود استفاده می کنید؟ مایلیم نظرات شما را در این مورد در نظرات بشنویم.

خروج از نسخه موبایل