راهنمای ساده برای تغییر پیوندهای دائمی خود بدون شکستن سایت وردپرس

راهنمای ساده برای تغییر پیوندهای دائمی خود بدون شکستن سایت وردپرس

تغییر ساختار پیوند ثابت در وب سایت شما یک کار بزرگ است. شما باید کاملاً مطمئن باشید که می‌خواهید این تغییر را در سایت خود ایجاد کنید زیرا به طور بالقوه می‌تواند بر سئوی شما تأثیر بگذارد (و در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند باعث خطاها و لینک‌های شکسته زیادی شود).

هر صفحه و پست در وبلاگ شما دارای یک URL دائمی منحصر به فرد یا “پیوند دائم” است که به آن اختصاص داده شده است. این پیوندهای ثابت با استفاده از یک ساختار از پیش تعیین شده ایجاد می شوند. تغییر ساختار پیوند برای پست‌های شما گاهی ضروری است، اما می‌تواند باعث مشکلاتی در رتبه‌بندی جستجو، لینک‌های قدیمی از سایت‌های خارجی، و شکسته شدن لینک‌های داخلی در محتوای شما شود.

بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات در پیوندهای خود این است که قبل از انجام این کار، یک برنامه واضح برای به روز رسانی آنها داشته باشید. سپس، می‌توانید با خیال راحت سوئیچ را انجام دهید و از ساختار پیوند دائمی بهینه‌تری بهره مند شوید. علاوه بر این، می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید ریدایرکت‌ها را به بهترین نحو پیاده‌سازی کنید تا از خطاهای 404 جلوگیری کنید.

در این پست، پیوندهای دائمی چیست و در مورد دلایل تغییر آنها در سایت شما صحبت خواهیم کرد. همچنین دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تغییر ایمن ساختار پیوند ثابت و جلوگیری از خطاهای خارجی و داخلی ناشی از پیوندهای شکسته با استفاده از تغییر مسیر ارائه خواهیم داد. بیایید شیرجه بزنیم!

پیوندهای دائمی چیست؟

پیوند دائم بخشی از آدرس وب است که از نام دامنه پیروی می کند. برای مثال، به نشانی اینترنتی این پست وبلاگ نگاهی بیندازید: https://www.wpexplorer.com/break-into-blogging-niche/. نام دامنه wpexplorer.com و پیوند ثابت break-into-blogging-niche است.

پیوندهای دائمی، زمانی که به درستی تنظیم شوند، چندین هدف مهم را انجام می دهند. به عنوان مثال:

  • آنها به خوانندگان شما این امکان را می دهند که بدون نگاه کردن به محتوا، درک مختصری از مطلب یا صفحه شما داشته باشند.
  • موتورهای جستجو از آنها برای کشف پست یا موضوع صفحه صرفاً از URL استفاده می کنند.
  • همچنین یک مکان دائمی برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجوی شما فراهم می‌کنند تا بتوانند محتوای شما را بخوانند.
  • آنها اساساً یک شناسه منحصربه‌فرد برای هر قطعه محتوایی هستند که ایجاد می‌کنید و به شما کمک می‌کنند همه چیز را مرتب کنید.

برای تنظیم ساختار پیوندهای دائمی خود در وردپرس، باید به تنظیمات > پیوندهای ثابت در داشبورد خود بروید. به طور پیش فرض، پیوندهای دائمی وردپرس از گزینه روز و نام استفاده کنید . اگر تمرکز شما بیشتر بر محتوای پست است تا تاریخ ارسال آن، اغلب بهتر است از گزینه نام پست استفاده کنید. این ساختار تمرکز پست شما را برای خوانندگان و موتورهای جستجو روشن می کند.

بیشتر افراد ساختار پیوند دائمی پیش فرض وبلاگ وردپرس خود را در هنگام ایجاد آن تغییر می دهند. چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد، اما متداول ترین دو گزینه ساختاری است که تاریخ و نام پست را به دنبال آن یا به سادگی نام پست را به تنهایی نشان می دهد. این انتخاب معمولا با در نظر گرفتن محتوای مورد نظر انجام می شود. به عنوان مثال، وب‌سایت‌هایی که بر روی اخبار تمرکز می‌کنند، تاریخ را به عنوان بخشی از ساختار پیوند ثابت دارند.

شما فکر می کنید که از آنجایی که تغییر ساختار پیوند ثابت در ایجاد یک وب سایت آسان است، باید یک فرآیند ساده برای یک وب سایت ایجاد شده نیز باشد. در حالی که عمل ایجاد تغییر به سادگی انتخاب یک نوع پیوند دائمی جدید و کلیک بر روی ذخیره است، عواقب آن عمل به کمی بحث بیشتر نیاز دارد.

چرا ساختار پیوند ثابت را تغییر دهیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا می‌خواهید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید، به خصوص اگر از تنظیمات پیش‌فرض استفاده کرده باشید. تغییر پیوندهای ثابت خود، چه در یک سایت جدید و چه در یک سایت جدید، نسبتاً ساده است. با این حال، اگر از قبل برنامه ریزی نکنید، ایجاد تغییرات در ساختار سایت می تواند پیامدهای منفی داشته باشد. بنابراین، باید به دقت بررسی کنید که آیا لازم است ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید یا خیر.

با این حال، چندین دلیل معتبر برای ایجاد تغییر وجود دارد. در اینجا فقط چند مورد وجود دارد:

  • اگر با نسخه قدیمی وردپرس شروع کرده اید، ممکن است همچنان از ساختار پیش فرض قبلی که شامل شناسه پست است استفاده کنید. این ساختار هیچ اطلاعات مفیدی در مورد محتوای شما ارائه نمی دهد و برای SEO بی ارزش است.
  • شما ممکن است سایت خود را در جهت دیگری پیش ببرید و باید ساختار را به روز کنید تا آن تغییر را منعکس کند. به عنوان مثال، اگر به یک سایت اخبار محورتر حرکت می کنید، ممکن است بخواهید تاریخ را در پیوندهای دائمی خود قرار دهید.
  • بسیاری از مردم وب سایت های تاسیس شده را به عنوان سرمایه گذاری خریداری می کنند، بنابراین ممکن است شما سایت خود را از شخص دیگری خریداری کرده باشید یا به ارث برده باشید.  اگر مالکیت یک سایت زنده را به دست گرفته اید، ممکن است بخواهید ساختار پیوند را برای اهداف برندسازی مجدد به روز کنید.

اگر ساختار فعلی شما برای محتوا و برند شما کار می کند، تغییر آن می تواند یک سردرد غیر ضروری باشد. با این حال، اگر تصمیم گرفتید که باید ساختار پیوند خود را به‌روزرسانی کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید راه‌هایی برای اجرای ایمن این سوئیچ وجود دارد.

نحوه تغییر ایمن ساختار پیوند ثابت

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در ساختار پیوند سایت خود، مهم است که یک نسخه پشتیبان تهیه کنید سایت شما برای هر موردی همچنین هوشمندانه است که تغییرات خود را در یک سایت استیجینگ آزمایش کنید قبل از که آنها را در سایت زنده خود اجرا کنید، بنابراین می توانید هر مشکلی را که ممکن است ایجاد شود عیب یابی کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که می‌خواهید یا باید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید، باید چند قدم بردارید.

مرحله 1: در مورد ساختار پیوند ثابت جدید تصمیم بگیرید

اولین تصمیمی که باید بگیرید، نحو ساختار پیوند دائمی جدید شماست. هنگام انتخاب یک ساختار جدید، باید در مورد آنچه که در نحو پیوند گنجانده خواهید شد، تصمیم بگیرید. آیا می خواهید برای مثال یک تاریخ درج کنید؟ اگر انجام می دهید، چه مقدار از آن را می خواهید در پیوند قابل مشاهده باشد؟

این یک تصمیم مهم است و تا زمانی که کاملاً از انتخاب خود مطمئن نشده اید، به هیچ وجه نباید تغییری ایجاد کنید. می‌توانید ایده‌هایی برای ساختار جدید خود از راهنمای وردپرس برای استفاده از پیوندهای ثابت دریافت کنید. به طور کلی، گزینه نام پست برای اکثر کاربران ایده‌آل است، اگرچه سایت‌های مرتبط با اخبار ممکن است بخواهند تاریخ را درج کنند. در هر صورت، هنگامی که در مورد ساختار جدید خود تصمیم گرفتید، زمان آن رسیده است که تغییراتی را در پیوندهای ثابت خود ایجاد کنید.

مرحله 2: ساختار پیوند ثابت خود را در وردپرس تغییر دهید

وقتی می‌دانید از کدام نحو استفاده می‌کنید، وقت آن است که به منوی پیوندهای دائمی داشبورد خود بروید و تغییر را انجام دهید. به سادگی به Settings > Permalinks در قسمت پشتی وردپرس خود بروید و انتخاب خود را از صفحه تنظیمات انجام دهید:

وقتی انتخاب خود را انجام دادید (یا از برچسب‌ها برای ایجاد ساختار سفارشی خود استفاده کردید)، روی ذخیره کلیک کنید. پیوندهای ثابت شما اکنون به روز شده است! اکنون همه URL های داخلی شما با نحو جدید به روز می شوند.

همه پیوندهای داخلی در صورتی که به عنوان بخشی از وردپرس اضافه شده باشند باید به درستی به روز شوند. هر پیوند دستی ممکن است نیاز به به روز رسانی داشته باشد. با این حال، همه پیوندهای سایت شما از جاهای دیگر اکنون به طور کامل شکسته شده و تمام محتوای فهرست شده توسط موتورهای جستجو نادرست خواهد بود.

مرحله 3: رفع لینک های شکسته با 301 تغییر مسیر

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تغییر ساختار پیوندهای دائمی بخش آسانی است. با این حال، در حال حاضر، شما باید با عواقب مقابله کنید. هر ارجاع به پیوندهای قبلی شما، چه در محتوای شما و چه در سایت های خارجی، اکنون شکسته شده است. یکی دیگر از عوارض جانبی این است که هر محتوایی که توسط موتورهای جستجو نمایه شده است نیز نادرست است.

یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد و آن راه اندازی redirects 301 در وب سایت شما. ریدایرکت 301 اساساً به هر مرورگری که با استفاده از یک URL ساختار یافته پیوند دائمی به سایت شما می آید، می گوید که محتوای مربوطه در آن قرار دارد. همچنین به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که بدانند این یک تغییر دائمی است. احتمالاً همچنین می‌خواهید صفحه 404 خود را سفارشی کنید و همچنین هرگونه پیوند داخلی یا دستی خراب را که ممکن است نادیده گرفته شده باشد.

در گذشته از شما خواسته می شد که همه این تغییر مسیرها را به صورت دستی به فایل htaccess. خود در سرور وب خود اضافه کنید. خوشبختانه، با وردپرس افزونه هایی وجود دارد که می توانند همه این موارد را برای شما انجام دهند.

استفاده از پلاگین Simple 301 Redirects

برای ایجاد آسان ریدایرکت‌ها در وردپرس، یکی از گزینه‌ها Simple 301 Redirects. هنگامی که افزونه را نصب و فعال کردید، یک منوی جدید به قسمت تنظیمات داشبورد شما اضافه می کند.

این افزونه واقعاً جای نگرانی ندارد. در پنجره تنظیمات 301 Redirects دو فیلد ساده به شما نشان داده می شود. یکی با برچسب درخواست و دیگری مقصد است. این اساساً جایی است که شما وارد ساختار پیوند دائمی قدیمی و ساختار پیوند دائمی جدید می شوید. شما فقط باید اطلاعات بعد از نام دامنه خود را به این فیلدها اضافه کنید.

در مثال تصویر بالا، فیلد درخواست پیکربندی وردپرس برای پیوندهای دائمی ماه و نام است در حالی که فیلد مقصد پیکربندی وردپرس برای نام پست است. ساختار پیوند ثابت پس از افزودن این دو فیلد، تغییرات را ذخیره کنید. اکنون به هر ترافیک موتور جستجویی که وارد پیوندهای قدیمی می شود، می گوید که کجا باید برود.

استفاده از افزونه Redirection

افزونه دیگری که برای افزودن و مدیریت ریدایرکت‌های شما توصیه می‌کنیم، تغییر مسیر است. افزونه.

برای استفاده از Redirection، ابتدا آن را در داشبورد وردپرس خود نصب کنید. سپس می‌توانید به Tools > Redirections بروید تا صفحات و پست‌های سایت خود را به پیوندهای جدید خود نشان دهید. کافی است پیوند ثابت قدیمی را در قسمت نشانی اینترنتی منبع و پیوند ثابت جدید را در قسمت URL هدف وارد کنید و سپس روی ذخیره کلیک کنید:

استفاده از ابزار کمکی پیوند دائمی Yoast SEO (برای تغییر مسیر به /&postname%/)

ابزار دیگری که ممکن است برای شما مفید باشد، Yoast SEO Permalink Helper Tool است. این کد بر اساس ساختار پیوند فعلی شما ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را به‌صورت دستی به فایل .htaccess سایت خود اضافه کنید تا همه پست‌ها به‌طور ایمن به ساختار /%postname%/ جدید هدایت شوند. البته این ابزار بسیار مفیدی است، اما فقط کد تغییر مسیر ساختار نام پست را در اختیار شما قرار می دهد، در حالی که افزونه توصیه شده در بالا می تواند برای هدایت چندین پرونده به مقصدهای مختلف استفاده شود.

اگر با تغییر فایل‌های سایت خود راحت نیستید، توصیه می‌کنیم یکی از دو افزونه رایگان ذکر شده در بالا را رعایت کنید.

مرحله 4: تغییر پیوندهای موتور جستجو به ساختار جدید (نمایه گذاری مجدد)

قبلاً اشاره کردیم که موتورهای جستجو پس از به‌روزرسانی ساختار پیوندهای ثابت، اطلاعات نادرستی خواهند داشت. متأسفانه، این خارج از کنترل شما به عنوان مالک سایت است. موتورهای جستجو به طور مرتب سایت‌ها را می‌خزند و با یافتن تغییرات به‌روزرسانی می‌شوند، بنابراین این مشکل به مرور زمان اصلاح می‌شود.

اما می‌توانید با ایجاد یک نقشه سایت XML به این روند کمک کنید< /a>، و سپس نمایه‌گذاری مجدد دستی سایت شما با موتورهای جستجو.

نتیجه گیری

همیشه بهتر است قبل از راه‌اندازی یک سایت جدید، به عناصری مانند پیوندهای ثابت پرداخته شود. با این حال، ممکن است پس از راه اندازی سایت خود همچنان نیاز به تغییر ساختار پیوند خود داشته باشید. اگر در این موقعیت قرار گرفتید، برای جلوگیری از اختلال در سایت خود (چه در داخل و چه در خارج) به یک برنامه دقیق نیاز دارید.

تغییر ساختار پیوند دائمی وب سایت شما چیزی است که باید قبل از انجام هر کاری در نظر گرفته و برنامه ریزی شود.

در حالی که ایجاد تغییر و محدود کردن مشکلات هرگز آسان‌تر نبوده است، همچنان ممکن است به سایت خود ضربه سئو بزنید. اگر در حال تغییر به ساختار پیوند دائمی سئو دوستانه تر هستید، ممکن است در کوتاه مدت خوب باشد، اما این چیزی نیست که بخواهید به طور مداوم با آن دست و پنجه نرم کنید. ساختار پیوند دائمی جدید خود را انتخاب کنید و به آن بچسبید.

آیا در مورد به روز رسانی ساختار پیوند دائمی وردپرس خود سوالی دارید؟ آیا در گذشته تغییر پیوند ثابت را انجام داده اید؟ آیا با ترافیک موتورهای جستجو و لینک های شکسته مشکلی داشتید؟ چگونه آنها را حل کردید؟ ما دوست داریم از شما در نظرات زیر بشنویم.

خروج از نسخه موبایل