چگونه سایت های وردپرس خود را کاربرپسندتر کنیم

چگونه سایت های وردپرس خود را کاربرپسندتر کنیم

وقتی قبل از اینکه بنشینید و روی یک سایت جدید کار کنید، در حالت ایده پردازی هستید، به راحتی می توانید کمی گم شوید. پس از همه، شما با میلیون ها احتمال مختلف روبرو هستید و همه آنها عالی به نظر می رسند. وسوسه انگیز است که همه چیز و سینک آشپزخانه را در یک سایت پرتاب کنید فقط به این دلیل که می توانید. و در حالی که هیچ ایرادی در این مورد در سایت میزبانی محلی شما برای اجرای آزمایش وجود ندارد، احتمالاً روش خوبی برای سایت های مشتری نیست.

اگر چیزی در مورد قابلیت استفاده از وب یاد گرفته باشم، این است که کمتر قطعا بیشتر است. و اگر می خواهید بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید، باید از همان ابتدا به تجربه کاربر نهایی فکر کنید. این به این معنی است که وقتی به مفهوم و طرح اولیه سایت می رسید، برگردید. تجربه کاربر چیزی است که مستقیماً بر نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما تأثیر می گذارد و تا حد زیادی تعیین می کند که آیا آنها به اندازه کافی برای تبدیل در اطراف خود باقی می مانند یا خیر. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید اطمینان حاصل کنید که تمرکز شما بر روی تجربه کاربر در مراحل طراحی و توسعه باقی می ماند.

درباره تنظیمات برگزیده سایت خود فکر کنید

در حالی که هر مشتری که تا به حال دریافت می کنید قرار نیست دقیقاً همانطور که شما فکر می کنید فکر کند، زمانی که به طراحی سایت فکر می کنید، از ترجیحات شخصی خودداری کنید. به هر حال، احساس شما هنگام نگاه کردن به یک سایت، نقش مهمی در نحوه دریافت محتوای آن دارد. همین امر در مورد بازدیدکنندگان سایت ایده آل شما نیز صدق می کند. چند اولویت جهانی عبارتند از:

متن قابل اسکن

حتی اگر چیزهای زیادی برای گفتن دارید، ایده بدی است که بازدیدکنندگان را با تعداد زیادی متن بارگیری کنید. حداقل، بلوک های متراکم از آن نیست. متن باید قابل اسکن باشد، دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: پاراگراف های کوتاه، زیرعنوان ها و فهرست های فراوان و استفاده از تصاویر در هر صفحه. این بلوک‌های متنی را می‌شکند که در غیر این صورت می‌تواند باعث شود بازدیدکنندگان لعاب کنند.

فضای سفید

من یک بار گفته ام و باز هم می گویم: کمتر، بیشتر است. ساختن یک سایت کاربرپسند به این معنی است که در مورد طراحی کلی آن فکر کنید و شامل جایی است که شما تصمیم می گیرید نگذارید موارد را قرار دهید. فضای سفید مناسب در اطراف متن و تصاویر به بازدیدکنندگان شما فضای تنفسی می دهد. همچنین بهتر به آن‌ها اجازه می‌دهد آنچه را که به آن نگاه می‌کنند پردازش کنند و محتوا را «قابل اسکن‌پذیرتر» می‌کند.

انتخاب قلم

من این مورد را ساده و ساده نگه می دارم: از فونت هایی استفاده نکنید که خواندن آنها سخت است. از نشانه های فرفری و اسکریپت بگذرید. به فونت های ساده ای که به طور جهانی در همه انواع مرورگرها شناخته می شوند، بچسبید. و اگر می خواهید مطمئن شوید که بازدیدکنندگان شما بهترین تجربه ممکن را خواهند داشت، فونت های گوگل را در سایت خود ادغام کنید. این کار به راحتی از طریق WP قابل انجام است. افزونه Google Fonts.

پیوندهای قابل شناسایی (و کار)

به اندازه کافی ساده: مطمئن شوید که پیوندهای موجود در متن پست‌های شما و جاهای دیگر به راحتی قابل مشاهده هستند. حداقل باید زیر آنها خط کشیده یا رنگی متفاوت از متن متن داشته باشند. به همین ترتیب، مطمئن شوید که همه پیوندها کار می کنند. یکی از ناراحت کننده ترین چیزهایی که بازدیدکنندگان سایت شما می توانند تجربه کنند، لینک شکسته است، بنابراین اجازه ندهید این اتفاق بیفتد! بررسی کننده پیوند شکسته افزونه می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند و مطمئن شود وقتی کاربر کلیک می کند، به مقصد مورد نظر شما می رسد.

در مورد صنعت تحقیق کنید

یکی دیگر از جنبه های کاربرپسندی که باید به آن توجه کنید مربوط به صنعت است. این به اندازه ویژگی های قبلی با طراحی مرتبط است، اما بیش از هر چیز دیگری بر روی انتظارات سنگینی می کند. انتظارات بازدیدکنندگان از صنعتی به صنعتی دیگر متفاوت است و شما باید از همان ابتدا از این موارد آگاه باشید.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال ساخت یک سایت برای یک مشاور املاک هستید. یک بازدیدکننده بالقوه از سایت مشاور املاک انتظار دارد که موضوع سایت به شکل خاصی به نظر برسد و شامل عملکردهای خاصی مانند اتصال MLS، تورهای مجازی و غیره باشد. اگرچه از نظر زیبایی طراحی همیشه مجبور نیستید “داخل جعبه” بمانید، ضروری است که عملکردهای مناسب مرتبط با یک صنعت خاص را در سایت قرار دهید. در غیر این صورت، در بهترین حالت ممکن است بازدیدکنندگان را گیج کنید و در بدترین حالت آنها را از خود دور کنید.

به مسیریابی فکر کنید

یک سایت وردپرس کاربرپسند به راحتی مکان یابی و استفاده از ناوبری را خواهد داشت. به این ترتیب، نباید سعی کنید در نحوه مدیریت منوها بیش از حد خلاق باشید. کرکره‌هایی که به کرکره‌های بیشتر باز می‌شوند، برای شما دوستی پیدا نمی‌کنند. منوهایی که در جایی جمع شده اند باعث می شود بازدیدکنندگان شما برای دسترسی به محتوای شما به سختی کار کنند. این چیزی نیست که شما بخواهید انجام دهید. در عوض، منوهای پیمایش را در مکانی برجسته قرار دهید – معمولاً در امتداد بالای سایت یا در سمت چپ.

همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما دارای نوار جستجوی قابل دسترسی است. باز هم، یافتن محتوای مورد نظر بازدیدکنندگانتان را سخت‌تر از آنچه باید باشد، نکنید.

در نهایت، مطمئن شوید که وب سایت شما دارای نقشه سایت است. در حالی که این لزوماً بر تجربه کاربر تأثیر نمی‌گذارد، خواندن سایت توسط موتورهای جستجو را آسان‌تر می‌کند، که به رتبه‌بندی آن کمک می‌کند و در نتیجه ترافیک بیشتری را تشویق می‌کند. افزونه Google Sitemap انتخاب خوبی است زیرا ایجاد نقشه سایت برای Google Webmaster Tools را بسیار ساده می کند.

دستگاه های مورد استفاده را در نظر بگیرید

یک مؤلفه کلیدی کاربرپسندی شامل تشخیص این است که افراد از دستگاه های مختلف به سایت شما دسترسی خواهند داشت. با انتخاب یک تم واکنش گرا، این موضوع را به صورت یکباره حل خواهید کرد. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که سایت در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های رومیزی همان‌طور که می‌خواهید به نظر می‌رسد. عناصر ناوبری برای دسترسی آسان همیشه بالای صفحه قرار می گیرند و دکمه ها برای دستگاهی که در آن مشاهده می شود اندازه مناسبی دارند. تصاویر متناسب با صفحه نمایش در دست تنظیم می شوند. پاسخگویی راهی است که می توانید سایت خود را تا حد امکان برای کاربران دوستانه کنید.

بهینه سازی برای سرعت

سرعت بارگیری صفحات سایت شما نیز بر کاربرپسندی کلی تأثیر دارد. به عنوان مثال، اگر سایتی کند بارگذاری می‌شود اما بازدیدکننده از قبل می‌داند که دقیقاً باید روی چه چیزی کلیک کند تا به جایی که باید برود، آن بازدیدکننده در این بین بسیار ناامید می‌شود. بنابراین، از عقل سلیم استفاده کنید. از تصاویر بزرگ خودداری کنید و/یا آنها را با استفاده از ابزاری مانند TinyPNG فشرده سازی کنید. Smush. این ابزارها اندازه فایل‌های تصویری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

برای کاهش زمان بارگذاری در سراسر سایت، می‌توانید از یک افزونه ذخیره‌سازی مانند W3 Total Cache نیز برای سرعت بخشیدن به کارها.


بسیاری از نکات ذکر شده در بالا بهترین روش‌های استاندارد برای وب هستند که باید بدون توجه به پلتفرمی که سایتی را بر روی آن ایجاد می‌کنید از آنها استفاده کنید. با این حال، CMS وردپرس به لطف برخی از ویژگی های ذاتی آن و توانایی گسترش ویژگی های آن از طریق افزونه ها، ایجاد یک سایت کاربرپسندتر را ساده می کند. و اینکه بتوانید یک تجربه کاربرپسند به طور مداوم ارائه دهید، مطمئناً مشتریان و ارجاعات مکرر شما را تضمین می کند.

چه ویژگی‌هایی را با سایت‌هایی که کاربرپسند می‌دانید مرتبط می‌دانید؟ به نظر شما موارد ضروری چیست؟ اگر فکر می کنید من چیزی را از دست دادم یا فقط می خواهم دو سنت شما را تقدیم کنم، لطفاً این کار را در نظرات انجام دهید. ما همیشه مشتاق شنیدن حرف های شما هستیم!

خروج از نسخه موبایل