نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس

وقتی در یک موتور جستجوی معمولی مانند Google جستجو می‌کنید، بعید است که به نتیجه‌ای نرسید (مگر اینکه چیزی کاملاً بی‌معنی را جستجو کنید، اما حتی در آن زمان…). با این حال، هنگام استفاده از عملکرد جستجوی داخلی یک وب‌سایت وردپرس، این می‌تواند بیشتر از آنچه که می‌خواهید اتفاق بیفتد.

بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما می خواهند اطلاعات بیشتری درباره شما، کسب و کار یا محصولات شما بیابند. با این حال، اگر آنها پس از تایپ یک پرس و جو در نوار جستجوی شما به صفحه خالی برخورد کنند، به احتمال زیاد سایت شما را ترک خواهند کرد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که آنها به Google یا موتور جستجوی مشابه عادت کرده باشند.

کاربران اینترنت از وب سایت هایی که بازدید می کنند انتظار ویژگی های خاصی را دارند. این مهم است که هنگام جستجو با انتظارات آنها کار کنید. داشتن یک صفحه جستجوی سفارشی که شامل مواردی است که آنها به آنها عادت کرده اند، به آنها کمک می کند تا به محتوای شما علاقه مند شوند.

در این پست، در مورد اینکه صفحات نتایج جستجو چیست و چرا اهمیت دارند بحث خواهیم کرد. سپس، نحوه سفارشی‌سازی صفحه نتایج وردپرس را به گونه‌ای توضیح می‌دهیم که عملکردی را که خوانندگان شما انتظار دارند ببینند را شامل شود. بیایید شروع کنیم!

صفحات نتایج جستجوی وردپرس چیست؟

نمونه ای از نتایج جستجو برای جستجو

وقتی یکی از خوانندگان شما کلمه یا عبارتی را در کادر جستجوی سایت وردپرس شما تایپ می‌کند، صفحه‌ای را مشاهده می‌کند که تمام محتوایی را که با درخواست آنها مطابقت دارد فهرست می‌کند. این صفحه به عنوان صفحه نتایج جستجو شناخته می شود. البته، یک صفحه نتایج جستجوی داخلی با نتایجی که در موتورهای جستجویی مانند گوگل می بینید متفاوت است. برای یک چیز، صفحه داخلی فقط مواردی را فهرست می کند که در سایت شما در دسترس هستند، نه در کل اینترنت.

صفحه نتایج جستجوی داخلی برای هر سایتی که دارای محتوای متنی است و از طریق موتورهای جستجوی استاندارد قابل دسترسی است، مهم است. به طور کلی، یکی از سه مورد زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی از طریق جستجوی اولیه در اینترنت وارد سایت شما شود. آنها بلافاصله آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند، از جستجوی داخلی شما برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند یا از سایت شما خارج می شوند. بنابراین، شانس شما برای نگه داشتن خوانندگان در سایت به توانایی آنها برای یافتن سریع آنچه به دنبال آن هستند بستگی دارد. فعال کردن بازدیدکنندگان برای جستجو و مشاهده نتایج در سایت شما یکی از ساده ترین راه ها برای نگه داشتن آنها برای مدت طولانی تر است.

چرا صفحات نتایج جستجوی وردپرس را سفارشی کنیم

بازدیدکنندگان با انتظارات خاصی به وب سایت شما می آیند. در حالی که آنها به دنبال نتایج مشابهی نیستند که از Google دریافت می کنند، ممکن است انتظار داشته باشند ویژگی های مشابهی را ببینند. این می تواند شامل املای پیشنهادی، پیشنهادات محتوا بر اساس جستجوی اولیه آنها و موارد دیگر باشد.

داشتن یک صفحه نتایج جستجوی سفارشی‌شده می‌تواند خوانندگان شما را با سایت و محتوای آن درگیر کند، حتی زمانی که جستجوهای آنها به پایان برسد. به علاوه، شما هر آنچه را که از یک موتور جستجوی استاندارد انتظار دارند در اختیار خوانندگان خود قرار می دهید. با تقلید از موتورهای جستجوی محبوب، می‌توانید نرخ پرش را در سایت خود کاهش دهید.< /p>

اگر به درستی انجام شود، یک صفحه نتایج سفارشی چندین مزیت اضافی را ارائه می دهد. می تواند:

  • به بازدیدکنندگان کمک کنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند
  • بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه دارید
  • جستجوگران اطلاعات مربوط به پیشنهاد ممکن است ندانند که به آن نیاز دارند
  • نشان دادن شخصیت
  • نشان دهید که به چیزهای کوچک، از جمله مفید بودن اهمیت می دهید

در پایان، سفارشی کردن نتایج جستجوی وردپرس برای تقلید بیشتر از یک موتور جستجوی سنتی، برای شما و بازدیدکنندگانتان ارزش ایجاد می‌کند. بهترین از همه، شما می توانید آن را به راحتی از طریق استفاده از افزونه ها انجام دهید!

چگونه صفحات نتایج جستجوی وردپرس خود را سفارشی کنیم

تطبیق پذیری وردپرس شما را قادر می سازد تا به راحتی نتایج جستجوی خود را سفارشی کنید. برای مثال می‌توانید از کد برای تغییر فایل search.php استفاده کنید، یا می‌توانید از یک افزونه استفاده کنید. ما روش دوم را توصیه می کنیم، زیرا نصب و نگهداری افزونه ها برای اکثر کاربران وردپرس آسان تر است.

گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای سفارشی کردن صفحات نتایج جستجوی داخلی خود از آنها استفاده کنید. در حالی که همیشه می‌توانید کد search.php را وارد کنید (اگرچه بهتر است این کار به کاربران باتجربه داده شود که با کدنویسی PHP و CSS راحت هستند)، افزونه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای پیاده‌سازی تغییرات similr از آنها استفاده کنید. یافتن عملکردی که بهترین عملکرد را دارد به شما و سایت شما بستگی دارد. سایت‌های شخصی کوچک ممکن است از افزونه‌های رایگان بهره ببرند، در حالی که سایت‌های بزرگتر ممکن است به یک راه‌حل برتر نیاز داشته باشند.

مثل همیشه، توصیه می کنیم قبل از انجام هر گونه به روز رسانی یا از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تغییر می کند. بیایید شیرجه بزنیم!

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 10

یکی از بهترین نکاتی که تا به حال در مورد صفحات نتایج جستجوی داخلی سایت شنیده ام این است که هرچه بتوانید آنها را شبیه صفحات نتایج جستجوی استاندارد گوگل کنید، بهتر است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که عبارت جستجویی را که بازدیدکننده شما جستجو کرده است در بالای صفحه نتایج جستجو قرار دهید. این یک تکنیک ساده برای نشان دادن یک جستجوی آیا به بازدیدکنندگان است، حتی اگر خالی باشد (و شاید اشتباه تایپی مقصر باشد). همچنین به خوانندگان شما این امکان را می‌دهد تا دوباره بررسی کنند که عبارت درست را وارد کرده‌اند و اینکه کلمات را به درستی نوشته‌اند.

Search & Filter یک افزونه رایگان است که با عملکرد جستجوی پیش‌فرض برای وردپرس کار می‌کند. به کاربران این امکان را می دهد تا هر صفحه بدون رمز عبور را در سایت شما جستجو کنند. علاوه بر این، قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد عبارت جستجو را در بالای صفحات نتایج نشان دهید، یا حتی گزینه‌ای برای سفارش نتایج جستجو در اختیار کاربران قرار دهد (توجه داشته باشید که این در نسخه حرفه‌ای است).

شامل عبارت جستجو در صفحات نتایج جستجو

برای انجام این کار به صورت دستی، باید با ایجاد یک طرح زمینه کودک شروع کنید (اگر نمی دانید چگونه، راهنمای ما را در نحوه ایجاد یک تم کودک وردپرس).

بعد، یک فایل search.php در طرح زمینه کودک کاملاً جدید خود ایجاد کنید و کد را از طرح زمینه قدیمی خود کپی کنید (می توانید با باز کردن فایل های موضوع در سرور خود از طریق FTP، آن را پیدا کنید، یا از داشبورد وردپرس خود در زیر ظاهر > ویرایشگر > Search.php). اکنون می توانید عنوان پیش فرض را در طرح زمینه فرزندتان search.php با موارد زیر جایگزین کنید:

found_posts; ?> : ""

این عنوان با تعداد پست‌های یافت شده و سپس عبارت جستجو شده نمایش داده می‌شود. بنابراین چیزی شبیه به “15 نتیجه جستجو یافت شده برای: عبارت جستجوی من” به نظر می رسد.

عبارت جستجو را در نتایج برجسته کنید

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 11

کار دیگری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که عبارت جستجو را در نتایج جستجو برجسته کنید. به این ترتیب، هنگامی که بازدیدکنندگان سایت شما با نتایج جستجو ارائه می شوند، عبارت جستجوی آنها در نتایج فردی برجسته می شود. افزونه Highlight Search Terms این نقش را به خوبی انجام می دهد. این ساده است اما می تواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان شما را به طور خاص به آنچه که به دنبال آن هستند هدایت کنید.

2. املای پیشنهادی را در صورت اشتباه تایپی اضافه کنید

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 12

به لطف محبوبیت Google و سایر موتورهای جستجو، اکثر بازدیدکنندگان سایت انتظار دارند هنگام تعامل با عملکرد جستجوی شما، پیشنهادهای املایی را ببینند. افزودن این ویژگی به صفحات نتایج، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و به آنها کمک می‌کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، حتی اگر ندانند چگونه آن را املا کنند.

با بیش از 100000 نصب فعال، Relevanssi یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس برای جستجو است. Relevansi به جای استفاده از عملکرد پیش فرض وردپرس، ویژگی جستجو را به طور کامل جایگزین می کند. خدمات رایگان آن برای سایت های کوچک یا شخصی مناسب است، در حالی که نسخه برتر عملکرد شگفت انگیزی را ارائه می دهد. برای مدیران بزرگ و چند سایت. این افزونه علاوه بر ویژگی املایی پیشنهادی خود، مجموعه‌ای از گزینه‌ها از جمله امکان جستجوی برچسب‌ها، نظرات و دسته‌ها را ارائه می‌دهد.

3. صفحات پیشنهادی را برای حفظ علاقه به سایت خود اضافه کنید

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 13

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از صفحات نتایج، جدای از ارائه اطلاعات جستجو شده، ارائه محتوایی مشابه آنچه کاربران به دنبال آن هستند، است. اگر تا به حال برای محصولی در آمازون جستجو کرده اید، احتمالاً بر اساس آن جستجو، پیشنهاداتی برای محصولات دیگر دیده اید. این روش برای قرار دادن محتوای ارزشمند در مقابل بازدیدکنندگان می تواند مدت زمان صرف شده در سایت شما را افزایش دهد. و با پیشنهاد صفحاتی به خوانندگان برای رفتن به آنها – حتی اگر مربوط به عبارت جستجوی آنها نباشد – می توانید کارهای زیادی در جهت کاهش نرخ پرش خود انجام دهید.

اگر به دنبال عملکرد جستجویی هستید که مانند آمازون یا eBay رفتار کند، یک گزینه ساده که ما توصیه می کنیم افزونه Better Search است. پس از نصب، می توانید یک نقشه حرارتی برای محبوب ترین جستجوهای خود در قالب یک ویجت درج کنید. این تضمین می‌کند که گزینه‌های زیادی برای بازدیدکنندگان در مورد مکان بعدی ارائه می‌شود.

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 14

یک راه دیگر برای نگه داشتن افراد در سایت شما و درگیر کردن آنها در جستجوی آنها، افزودن یک کادر جستجو در صفحه نتایج جستجو است اگر قبلاً در طرح زمینه شما وجود ندارد. این به ویژه در صورتی مفید است که هیچ نتیجه ای برگردانده نشود و بخواهید از کاربران بخواهید که یک عبارت جستجوی دیگر را امتحان کنند. یک راه آسان برای افزودن کادر جستجو با افزونه رایگان Ivory Search است. در حالی که این افزونه دارای ویژگی‌های جستجوی بسیاری است، نصب و استفاده از تنظیمات افزونه برای سفارشی کردن فرم و نتایج جستجوی شما به همان اندازه آسان است.

همچنین می‌توانید با استفاده از تابع اصلی وردپرس «get_search_form();»، یک کادر جستجو را مستقیماً به هر صفحه (از طریق تم فرزند خود، همانطور که در بالا ذکر شد) اضافه کنید.

این فرم جستجو را همانطور که توسط فایل تم searchform.php تعریف شده نمایش می‌دهد یا اگر وجود نداشته باشد وردپرس HTML را برای یک فرم جستجوی استاندارد خروجی می‌دهد. می‌توانید در CODEX اطلاعات بیشتری کسب کنید.

یا اگر تصادفاً از قالب وردپرس مبتنی بر بلوک استفاده می‌کنید، می‌توانید به سادگی منوی خود را با افزودن در بلوک جستجو سفارشی کنید.

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 15

برای انجام این کار، به ظاهر > ویرایشگر > قطعات الگو > سرصفحه بروید سپس بلوک جستجو را وارد کنید. با ویرایشگر کامل سایت گوتنبرگ به همین راحتی است.

هر گزینه ای را که انتخاب می کنید، جستجوی منو باعث می شود که بازدیدکنندگان شما هیچ بهانه ای برای خارج شدن از مسیر سایت شما نداشته باشند. وقتی همیشه آن‌ها را در مسیر درست هدایت می‌کنید، مطمئن می‌شوید که سهم خود را برای ارتقای تجربه افراد در سایت خود انجام می‌دهید. و من می توانم همین الان به شما اطمینان دهم که این نوع توجه به جزئیات بدون توجه یا نادیده انگاشته نمی شود.

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 16

آخرین گزینه ای که امروز می خواهیم برای درگیر نگه داشتن خوانندگان با سایت شما ذکر کنیم، اضافه کردن نتایج جستجوی Ajax است تا خوانندگان شما بتوانند از جستجوی “زنده” استفاده کنند. افزونه رایگان Ajax Search Lite به کاربران این امکان را می دهد که سایت شما را با نتایج به روز شده در هنگام تایپ جستجو کنند. این افزونه شامل گزینه های اضافه شده برای فیلتر دسته، تکمیل خودکار گوگل و پیشنهادات کلیدواژه است.

برای گزینه‌های بیشتر، به Ajax Search Pro ارتقا دهید. نسخه پریمیوم این افزونه پشتیبانی از bbPress، BuddyPress، WooCommerce و JigoShop را اضافه می‌کند تا کاربران بتوانند همه انواع پست سفارشی شما را جستجو کنند. به علاوه ویژگی‌هایی برای ذخیره‌سازی حافظه پنهان، فیلدهای سفارشی، بیش از 100 طرح زمینه، 4 طرح‌بندی و موارد دیگر وجود دارد.

نحوه سفارشی سازی نتایج صفحه جستجو در وردپرس 17

یا از جستجوی مجموعه ابزار استفاده کنید. این افزونه علاوه بر پشتیبانی از نتایج جستجوی Ajax، گزینه‌های زیادی را برای فیلترها، نتایج مبتنی بر نقشه، طرح‌بندی‌های شبکه و فهرست، صفحه‌بندی و موارد دیگر اضافه می‌کند.

نتیجه گیری

در حالی که بسیاری از کاربران وردپرس فکر می کنند ویجت جستجو را به نوار کناری سایت خود اضافه کنند، بسیاری فراموش می کنند که خروجی چنین جستجوهایی چه خواهد بود. و این یک نظارت بزرگ است.

شما می خواهید مطمئن شوید که تک تک صفحات سایت شما به سختی برای شما کار می کنند – حتی صفحات نتایج جستجو. در حالی که بیشتر خوانندگان ممکن است به صفحه اصلی یا پیشنهادات اصلی شما علاقه مند باشند، احتمالاً به دنبال چیزی خاص به سایت شما می آیند. اگرچه سایت شما احتمالا یک موتور جستجو نیست، اما بهتر است کمک و عملکردی را که بازدیدکنندگان به آن عادت کرده اند ارائه دهید. شما هرگز نمی دانید که چگونه یک صفحه می تواند بر روی تک تک کاربران تأثیر بگذارد. اطلاعات مناسب را در زمان مناسب به بازدیدکننده مناسب ارائه دهید و نه تنها می‌توانید آن بازدیدکننده را برای مدت طولانی‌تری در سایت خود نگه دارید، بلکه او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

آیا سفارشی سازی صفحات نتایج جستجوی خود را انجام داده اید؟ اگر چنین است، چه چیزی برای شما بهتر عمل کرده است؟ به نظر شما موثرترین افزودنی چیست؟ مثل همیشه، در نظرات به من اطلاع دهید.

خروج از نسخه موبایل