وردپرس 3.9 اینجاست: هنگام به روز رسانی چه انتظاراتی باید داشت

وردپرس 3.9 اینجاست: هنگام به روز رسانی چه انتظاراتی باید داشت

اندرو ناسین به تازگی انتشار نامزد انتشار دوم WordPress 3.9، و همین امروز WordPress 3.9 “Smith” منتشر شد.

همانند تمام به‌روزرسانی‌های اصلی وردپرس، نسخه 3.9 ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرم وردپرس اضافه می‌کند. من نامزد انتشار را برای یک چرخش انتخاب کردم تا ببینم از این نسخه آینده چه انتظاری داریم.

پیش نمایش ویجت به سفارشی ساز تم وردپرس اضافه شد

سفارشی‌کننده تم در نسخه 3.4 در ژوئن 2012 به وردپرس اضافه شد. این یک افزونه عالی برای پلتفرم وردپرس بود، با این حال من همیشه آن را محدود می‌دانستم. در حالی که می‌توانید رنگ‌های تم جدید را پیش‌نمایش کنید و منو و تصویر هدر را تغییر دهید. شما نمی توانید ویجت ها را اضافه کنید.

این بدان معنی است که شما نمی توانید مناطق ویجت مانند نوار کناری را با داده ها پر کنید. بنابراین، پیش‌نمایش معمولاً یک ستون محتوا را به جای دو ستون نشان می‌داد.

WordPress 3.9 این محدودیت را با پیش‌نمایش ویجت زنده جدید برطرف می‌کند.

WordPress یک آیتم منو برای هر منطقه ویجت در وب سایت شما اضافه می کند. هنگامی که روی دکمه “افزودن ویجت” کلیک می کنید، یک پانل پر از تمام ویجت های موجود به سمت راست بیرون می آید. همچنین می توانید ویجت ها را از طریق پانل جستجو کنید.

وقتی یک ویجت را به این روش اضافه می‌کنید، فوراً در قسمت پیش‌نمایش نمایش داده می‌شود.

پیش نمایش ویجت در عمل عالی عمل می کند. برای من، بالاخره سفارشی‌ساز را به ابزاری کاربردی تبدیل کرده است که در وب‌سایت‌هایم از آن استفاده خواهم کرد.

این ویژگی جدید از افزونه ای با عنوان سفارشی کننده ویجت. اگر می‌خواهید پیش‌نمایش پنهانی در مورد نحوه عملکرد پیش‌نمایش ویجت جدید داشته باشید، توصیه می‌کنم این افزونه را امتحان کنید.

TinyMCE

ویرایشگر WYSIWYG منبع باز TinyMCE، که در غیر این صورت به عنوان ویرایشگر بصری وردپرس، به نسخه 4.0.21.1 به روز شده است.

به عنوان فردی که ویرایشگر تصویری را هنگام نوشتن غیرفعال می‌کند، در ابتدا برای من مشخص نبود که چه چیزی تغییر کرده است.

به نظر می رسد تغییر جزئی در نمادهایی که در ویرایشگر بصری فهرست شده اند وجود دارد. این یک تصویر از ویرایشگر بصری در وردپرس 3.8 است.

این تصویری از ویرایشگر بصری در نسخه آینده وردپرس 3.9 است.

از ردیف بالا، می توانید ببینید که یک نماد جدید بعد از علامت نقل قول اضافه شده است. وقتی روی این نماد خط جدید کلیک می‌کنید، می‌توانید یک خط افقی به محتوای خود اضافه کنید.

در ابتدا فکر می‌کردم که گزینه نوشتن بدون حواس پرتی به طور کامل از وردپرس حذف شده بود. با این حال، با بررسی دقیق تر، نماد ویرایش حواس پرتی به سادگی به سمت راست ویرایشگر منتقل شده است. به نظر می رسد این مکان کاربردی تری برای نمایش این نماد باشد، زیرا از آن برای تغییر محتوا استفاده نمی شود.

می‌توانید ببینید که نماد «جای‌گذاری از Word» از ردیف پایین حذف شده است. اکنون می توانید به سادگی با کپی و چسباندن محتوا را از Word کپی کنید و نگران کپی شدن کد استایل ناخواسته نباشید. می‌توانید با فعال کردن گزینه «Paste as Text» قالب‌بندی را کاملاً حذف کنید.

نصب قالب های جدید وردپرس

WordPress همچنین منطقه نصب تم جدید را اصلاح کرده است. در وردپرس 3.8، صفحه اصلی یک نوار جستجو با یک فیلتر ویژگی در زیر آن برای دقیق‌تر کردن جستجوها نمایش داده می‌شود.

چیزها در وردپرس 3.9 بسیار زیباتر به نظر می رسند.

به جای اینکه فقط در صفحه جستجو نمایش داده شود، نوار جستجو به منوی پیمایش منتقل شده است و اکنون در همه صفحات نمایش داده می شود. این به وضوح یک راه حل عملی تر است.

به همین ترتیب، گزینه آپلود تم از منوی اصلی منتقل شده و در سمت راست متن “افزودن تم” در بالای هر صفحه قرار گرفته است. پیوند منوی “جدیدترین” نیز به “جدیدترین” تغییر نام یافته است و صفحه ای که اخیراً به روز شده است با صفحه ای برای تم های محبوب جایگزین شده است.

فیلتر ویژگی از صفحه اصلی حذف شده و به صفحه منحصر به فرد خود منتقل شده است. اکنون گزینه ها به جای افقی به صورت عمودی نمایش داده می شوند.

طرح جدید ناحیه نصب تم به دلیل نمایش اسکرین شات ها در صفحه اصلی بسیار بهتر به نظر می رسد. امیدواریم وردپرس طرح های برجسته را به طور منظم بچرخاند تا طرح های مشابه در تمام طول سال تبلیغ نشود.

فهرست های پخش تصویری و صوتی

گالری ها در بین کاربران وردپرس بسیار محبوب هستند. وردپرس این مفهوم را با افزودن گزینه ای برای لیست های پخش برای فایل های صوتی و تصویری گسترش داده است.

این دقیقاً به همان روشی عمل می‌کند که عکس‌ها را به یک گالری اضافه می‌کند. اگر صدا یا ویدیو را آپلود کنید، گزینه جدیدی برای ایجاد یک لیست پخش خواهید دید.

مطابق معمول، وردپرس به شما اجازه می‌دهد عنوان، عنوان و توضیحات فایل‌های آپلود شده را ویرایش کنید. شرح به طور خودکار برای آهنگ های صوتی با کشیدن داده ها از برچسب های ID3 وارد می شود.

صفحه نهایی به شما امکان می‌دهد ترتیب آهنگ‌ها یا کلیپ‌های ویدیویی خود را مرتب کنید. لیست‌های پخش می‌توانند فهرست آهنگی از نام هنرمندان و تصاویر نمایش داده شوند.

می‌توانید لیست پخش جدید خود را مستقیماً از ویرایشگر بصری پیش‌نمایش کنید. از اینکه پخش کننده صوتی چقدر روان است و چقدر سریع بین انتخاب آهنگ ها جابه جا می شود، شگفت زده شدم.

گالری‌ها و زیرنویس‌ها HTML5

WordPress نسخه های HTML5 گالری و برچسب های زیرنویس. آنها همچنین برخی از تنظیمات سبک ظاهری جزئی را در نحوه استفاده از شرح‌ها انجام داده‌اند.

HTML4 قبلاً ده پیکسل عرض به تصاویر دارای شرح اضافه می کرد. آنها این پیکسل ها را حذف کرده اند و همچنین سبک های زیرنویس حذف شده در ویرایشگر .

عکس صفحه زیر به شما نشان می‌دهد که شرح‌ها با استفاده از HTML4 چگونه به نظر می‌رسند.

این اسکرین شات به شما نشان می‌دهد که چگونه کارها با استفاده از HTML5 پیش می‌روند.

و بقیه…

مطابق معمول، وردپرس 3.9 تغییرات زیادی را معرفی می کند که بر توسعه دهندگان تأثیر می گذارد، از جمله:

با مطالعه وبلاگ هسته وردپرس. اگر دوست دارید آخرین نسخه وردپرس را در یک محیط آزمایشی امتحان کنید، می‌توانید با نصب WordPress Beta Tester.

WordPress 3.9 رسما وارد شده است. برای کسانی از شما که به‌روزرسانی خودکار تم را فعال ندارید، به یاد داشته باشید که به‌صورت دستی به WordPress 3.9، یا حداقل مطمئن شوید که به روز رسانی به وردپرس 3.8.3 زیرا باگ موجود در 3.8.2 را برطرف می کند.

متشکرم،
کوین

خروج از نسخه موبایل