چگونه یک وب سایت کلیسا با وردپرس بسازیم

چگونه یک وب سایت کلیسا با وردپرس بسازیم

همه کلیساها به یک وب سایت مفید نیاز دارند، اما تعداد کمی از آنها بودجه زیادی دارند. کلیسا چه باید کرد؟ راه حل مورد علاقه من راه حلی است که در چند سال گذشته هزاران کلیسا را ​​دیده ام – وردپرس. این یک راه حل کم هزینه (اغلب کمتر از 100 دلار برای ساخت و 10 دلار در ماه برای میزبانی) است که استفاده از آن ساده است اما برای نیازهای بیشتر کلیساها به اندازه کافی انعطاف پذیر است. یک کارمند یا داوطلب می تواند سایت را بدون مهارت برنامه نویسی یا طراحی بسازد و مدیریت کند. شما حتی می توانید یک حرفه ای را استخدام کنید و همچنان در هزینه خود صرفه جویی کنید زیرا خود وردپرس رایگان است. دلایل زیادی وجود دارد که من وردپرس را به کلیساها توصیه می کنم، به زیر نگاهی بیندازید!

چرا از وردپرس برای سایت کلیسای خود استفاده کنید؟

  • وردپرس رایگان است به لطف بسیاری از توسعه دهندگان وب که داوطلب هستند زمان و مهارت آنها
  • مجموعه خوبی از تم ها برای کلیساها ساخته شده است تا به سایت شما ظاهری که می خواهید بدهید
  • یک کارمند یا داوطلب می‌تواند آن را بسازد یا می‌توانید شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد
  • وردپرس مدیریت محتوای وب سایت را برای چندین کاربر آسان می کند
  • برای ساختن یا به روز رسانی سایت وردپرس به هیچ مهارت کدنویسی یا طراحی نیاز نیست
  • هزاران افزونه برای افزودن ویژگی های اضافی به وب سایت شما وجود دارد
  • کلیسای شما مالک وب‌سایت است زیرا خود میزبان است (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد)
  • کلیسای شما می تواند هر کاری را با وب سایت انجام دهد زیرا وردپرس منبع باز است

چه چیزی: میزبانی، وردپرس، تم ها و افزونه ها

در اینجا یک فرهنگ لغت سریع توضیح داده شده است که چه چیزی را می‌توان با حرکت رو به جلو، شفاف‌تر کرد.

میزبانی

هاست جایی است که وب سایت کلیسای شما در اینترنت زندگی می کند. yourname.com به میزبانی شما اشاره می کند تا وب سایت شما را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. شما می توانید انتخاب کنید که از کدام ارائه دهنده میزبانی استفاده کنید. قیمت معمولی هاست 10 دلار در ماه است. WPExplorer دارای توصیه های میزبانی است. همچنین میزبان غیرانتفاعی رایگان و Flock Hosting که برای کلیساها رایگان است.

وردپرس

WordPress یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. شما آن را روی هاست خود نصب می کنید (شبیه به نصب یک برنامه بر روی رایانه خود) سپس وارد قسمت مدیریت آن می شوید تا سایت خود را بسازید و محتوای خود را مدیریت کنید. توجه داشته باشید که تم ها را نمی توان در سرویس WordPress.com نصب کرد مگر با طرح تجاری گران قیمت آنها. من توصیه می کنم وردپرس را روی یک حساب میزبان معمولی نصب کنید. WordPress.com در مقابل WordPress را بخوانید. org برای جزئیات.

موضوعات

تم ها طراحی سایت های وردپرس را کنترل می کنند. ممکن است تمی با ظاهر مد روز مانند ترجیح دهید جشن سالانه یا سبکی با سبک مینیمالیستی مانند ماراناتا. برخی از تم ها به شما امکان می دهند مواردی مانند رنگ ها و فونت ها را مطابق با کلیسای خود تنظیم کنید. من تم‌های پولی (از حدود 30 تا 130 دلار) را توصیه می‌کنم زیرا معمولاً طراحی بهتر، ویژگی‌های بیشتری دارند و شامل پشتیبانی سازنده می‌شوند. شما معمولاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت می کنید.

افزونه ها

افزونه ها اختیاری هستند و ویژگی هایی را به وردپرس اضافه می کنند. خود وردپرس به شما این امکان را می دهد که کارهای اساسی مانند مدیریت صفحات و منوی خود را انجام دهید و در عین حال عملکردهای تخصصی تری را به افزونه ها واگذار کنید. یک افزونه می تواند ویژگی هایی مانند موعظه ها، رویدادها، خبرنامه ها، فرم های تماس و غیره را اضافه کند. بیش از 50000 افزونه و برخی به طور خاص برای وب سایت های کلیسا وجود دارد.

خودتان آن را بسازید یا یک حرفه ای استخدام کنید؟

در ChurchThemes.com دو نوع مشتری می‌بینیم: کلیساهایی که از موضوع‌های وردپرس ما استفاده می‌کنند. برای ساختن سایت های خود و افراد حرفه ای با استفاده از تم های ما برای ساخت سایت هایی برای مشتریان کلیسا خود.

من توصیه می‌کنم سایت خود را بسازید زیرا این کاری است که اکثر مردم می‌توانند انجام دهند و در پول کلیسای شما صرفه‌جویی می‌کند. همچنین پس از تجربه ساخت سایت، در مدیریت و آموزش دیگران به راحتی این کار را انجام خواهید داد. تم های زیادی وجود دارد که به طور خاص برای کلیساها ساخته شده اند، اگرچه شما به تم های خاص کلیسا محدود نمی شوید. یک ارائه‌دهنده تم خوب مستندات کاملی دارد و برای محصول خود پشتیبانی ارائه می‌دهد.

می توانید با استخدام یک متخصص برای ساختن وب سایت کلیسای خود به جای اینکه خودتان این کار را انجام دهید، در زمان خود صرفه جویی کنید. این به بودجه بیشتری نیاز دارد، اما هنوز معمولاً هنگام استفاده از تم از پیش ساخته شده مقرون به صرفه است (در مقابل یک تم کاملاً سفارشی که بسیار گران است).

بیایید به جزئیات بیشتری در مورد این گزینه ها بپردازیم.

گزینه 1: سایت خود را با موضوع کلیسا بسازید (توصیه می شود)

با راهنمایی شما در مورد روش پیشنهادی من، ایده بهتری به شما می دهم.

مرحله 1: موضوع کلیسا را ​​انتخاب کنید

این موارد را هنگام انتخاب قالب وردپرس کلیسا در نظر بگیرید.


طراحی
شما چیزی می خواهید که با شخصیت کلیسای شما مطابقت داشته باشد. برخی از تم ها دارای گزینه های سفارشی سازی رنگ، فونت و پس زمینه هستند. نسخه ی نمایشی طرح زمینه را در تلفن خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که پسند برای موبایل است و بارگیری می شود نسبتا سریع مرور وب تلفن همراه امروزه بسیار رایج است.


ویژگی‌ها
وردپرس به شما امکان می‌دهد صفحات سفارشی ایجاد کنید (مانند وزارتخانه‌ها، بیانیه ایمان و غیره)، وبلاگی را اجرا کنید و عکس‌ها را منتشر کنید. موضوعی را انتخاب کنید که با افزونه‌های محتوای کلیسا مانند موعظه‌ها، رویدادها، مکان‌ها و نمایه‌های تیم ادغام شود.


بدون اثر قفل
از طرح‌های زمینه‌ای که انواع پست خود را برای محتوایی مانند موعظه‌ها و رویدادها ثبت می‌کنند خودداری کنید (هنگام تغییر مضمون باید دوباره محتوا را وارد کنید). برخی از ویژگی‌های محتوا به جای آن به یک افزونه تعلق دارند، به همین دلیل است که کلیسای رایگان را توسعه دادم. افزونه Content (با تم هایی از توسعه دهندگان مختلف پشتیبانی می شود).


پشتیبانی و مستندات
وردپرس راه حلی است که خودتان آن را انجام دهید، اما این بدان معنا نیست که شما باید خودتان باشید. ارائه‌دهنده تمی را انتخاب کنید که مستندات کاملی داشته باشد و از موضوعی که می‌فروشد پشتیبانی می‌کند.


خط‌مشی بازپرداخت
بعضی از فروشندگان طرح زمینه در صورت عدم موفقیت، پول شما را پس می‌دهند، بنابراین سیاست بازپرداخت آنها را بررسی کنید. فکر می‌کنم هر فروشنده تم باید بازپرداخت ارائه دهد بدون سؤال.

موضوعات و ارائه دهندگان زیر با استفاده از افزونه محتوای کلیسا از اثر قفل جلوگیری می کنند. آنها اکثر یا همه توصیه های من را برآورده می کنند.

  • ChurchThemes.com فروشگاه تم من است. ما از سال 2012 در آن هستیم.
  • OneChurch از UpThemes از افزونه Church Content استفاده می کند.
  • موضوع بخشیده شده by Justin Scheetz همچنین از افزونه Church Content استفاده می کند.
  • کلیسای حکیم یک موضوع با ویژگی‌های کامل با ویژگی‌هایی برای پخش زنده است.
  • آرام یک تم رایگان و با کدگذاری مناسب در WordPress.org است. .

مرحله 2: برای میزبانی ثبت نام کنید

هاست اشتراکی ارزان قیمت مبتنی بر لینوکس برای تقریباً تمام وب سایت های کلیسا کافی است. این رایج ترین نوع هاست است و حدود 10 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. به توصیه‌های میزبانی WPExplorer مراجعه کنید (اینها شامل ویژگی نصب وردپرس با یک کلیک است). همچنین به یاد داشته باشید که DreamHost دارای هاست رایگان برای غیر انتفاعی. اگر کلیسای شما به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی 501(c)(3) در ایالات متحده ثبت شود، ممکن است واجد شرایط باشد.

هنگام ثبت نام برای میزبانی، از شما خواسته می شود نام دامنه خود را انتخاب کنید (یعنی yourname.com) و اطلاعات صورتحساب را ارائه دهید. آنها به شما کمک می کنند از دامنه فعلی خود استفاده کنید یا دامنه جدیدی را برای خود ثبت کنید (معمولاً حدود 15 دلار در سال). پس از تکمیل فرآیند ثبت نام آنلاین، به کنترل پنل میزبانی خود دسترسی خواهید داشت.

مرحله 3: وردپرس را نصب کنید

برای استفاده از قابلیت نصب وردپرس با یک کلیک وارد کنترل پنل هاست خود شوید. میزبان شما خوشحال خواهد شد که در صورت نیاز شما را به محل این ویژگی راهنمایی کند. بسیاری از هاست ها راحتی نصب با یک کلیک را دارند، اما اگر شما اینطور نیست، همچنان می توانید یک نصب استاندارد وردپرس را انجام دهید.

اگر از قبل میزبانی دارید، ممکن است بخواهید یک نصب جدید وردپرس در فهرستی مانند yourname.com/new انجام دهید تا در حالی که سایت موجود خود را آنلاین می‌گذارید، سایت جدید خود را بسازید. وقتی کار تمام شد، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی آن را به yourname.com منتقل کنید.

مرحله 4: تم خود را نصب کنید

مرحله بعدی این است که تم کلیسای خود را در سایت جدید وردپرس خود نصب کنید. ارائه‌دهنده طرح زمینه شما باید دستورالعمل‌هایی شبیه این داشته باشد:

  1. در yourname.com/wp-admin
  2. وارد بخش مدیریت وردپرس خود شوید

  3. به ظاهر > موضوعات > افزودن جدید > آپلود تم
  4. بروید

  5. فایل فشرده موضوعی را که دانلود کرده‌اید انتخاب کنید، سپس روی اکنون نصب کنید
  6. کلیک کنید

  7. پس از نصب، روی فعال کردن
  8. کلیک کنید

پس ممکن است موضوع یا مستندات از شما بخواهد که یک یا دو افزونه (مانند موعظه ها و رویدادها) را به روشی مشابه نصب کنید. بسیاری از مضامین همچنین شامل محتوای آغازینی هستند که می‌توانید آن‌ها را وارد کنید تا به‌عنوان یک نقطه شروع قوی استفاده کنید.

مرحله 5: ظاهر تم خود را سفارشی کنید

WordPress یک ویژگی عالی به نام Customizer دارد که بسیاری از تم ها از آن پشتیبانی می کنند. می‌توانید به ظاهر > سفارشی کردن بروید، سپس گزینه‌هایی را برای رنگ‌ها، فونت‌ها، تصویر پس‌زمینه و غیره انتخاب کنید (بسته به آنچه که موضوع ارائه می‌کند). هنگامی که شما سفارشی سازی های خود را انجام می دهید، یک پیش نمایش زنده نشان داده می شود. چیزی که در مورد تم هایی که از این پشتیبانی می کنند عالی است این است که برای اینکه سایت خود را با برند کلیسای خود مطابقت دهید نیازی به طراحی گرافیکی یا مهارت کدنویسی ندارید. و شما نیازی به پرداخت دلارهای کلان به یک طراح وب ندارید.

این تصویری از ذخیره‌شده< /a> theme’s Customizer است تا به شما ایده ای درباره آنچه ممکن است بدهد.

به زیر نگاه کنید تا ببینید جوبیل چگونه است می توان طرح زمینه را سفارشی کرد تا متفاوت به نظر برسد. این نشان می دهد که چرا من استفاده از یک تم را از ویژگی Customizer WordPress استفاده می کنم. یک تم وردپرس انعطاف پذیر و آسان برای سفارشی ساختن یک وب سایت کلیسا را ​​آسان تر می کند.

مرحله 6: محتوای خود را منتشر کنید

پس از ورود به بخش مدیریت وردپرس متوجه خواهید شد که منویی در سمت چپ برای مدیریت محتوا و تنظیمات وجود دارد. وردپرس ویژگی های مدیریت محتوای صفحات و پست ها (وبلاگ) را خارج از جعبه فراهم می کند. اگر طرح زمینه شما از یک افزونه برای انواع دیگر محتوا استفاده می‌کند، ممکن است موارد منو مانند موعظه‌ها، رویدادها، افراد و مکان‌ها را ببینید.

عکس صفحه زیر نشان می‌دهد که چگونه محتوای یک خطبه با استفاده از موضوعی مدیریت می‌شود که محتوای کلیسا. توجه داشته باشید که منو نه تنها صفحات و پست‌ها، بلکه انواع پست برای محتوای کلیسا را ​​نیز دارد. پیوند منوی «تماس» از افزونه فرم تماس 7 می آید. همه اینها نمونه‌هایی از چیزهایی هستند که باید از پلاگین‌ها به جای خود طرح زمینه برای جلوگیری از تأثیر قفل که قبلاً ذکر شد، باشد.

مرحله 7: برای راه اندازی آماده شوید

چند چیزهایی وجود دارد که باید مطمئن شوید قبل از اینکه سایت خود را انجام دهید به آنها توجه شده است. نه چیز را بخوانید. شما باید پس از ساختن سایت وردپرس خود نکاتی سریع در مورد امنیت، پشتیبان گیری، به روز رسانی، تنظیمات، جلوگیری از هرزنامه و موتورهای جستجو را انجام دهید.

پس از آن می‌توانید راه‌اندازی وب‌سایت کلیسایی جدید خود را با وردپرس اعلام کنید!

گزینه 2: استخدام حرفه ای برای ساخت سایت شما با موضوع کلیسا

کشیشان، کارکنان و داوطلبان با موفقیت وب‌سایت‌های کلیسا خود را با وردپرس ایجاد می‌کنند. تم ها ما در ChurchThemes.com یک ضمانت بازگشت پول بدون سؤال داریم که فقط درصد کمی از آن استفاده کرده اند. من بر اساس نرخ کم بازپرداختمان و آنچه که شنیده‌ام< /a> که وردپرس و یک تم قوی با پشتیبانی از Customizer با مستندات و پشتیبانی کامل راه حلی است که بسیاری از کلیساها می توانند از عهده آن برآیند.

با این اوصاف، این یک گزینه برای استخدام یک متخصص برای کمک به شما است. انواع مختلفی از راه حل های وردپرس برای نیازهای مختلف وجود دارد. شما می توانید آنچه را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد انتخاب کنید (در هزینه صرفه جویی کنید و تجربه کسب کنید یا در زمان صرفه جویی کنید و راحتی را به دست آورید). استخدام یک متخصص برای استفاده از قالب وردپرس از پیش ساخته شده برای کلیساها می تواند چند صد یا چند هزار دلار هزینه داشته باشد. داشتن یک تم کاملاً سفارشی که فقط برای سایت شما ایجاد شده است هزینه بیشتری خواهد داشت و توصیه نمی شود زیرا مقرون به صرفه نیست.

در زیر متخصصانی هستند که من به آنها برای کمک به ساخت وب سایت شما با استفاده از قالب وردپرس کلیسایی اعتماد دارم.

نتیجه گیری

امیدوارم این موضوع به شما ایده ای در مورد آنچه در ساخت یک وب سایت کلیسا با وردپرس مربوط می شود داده باشد. برای جمع بندی، توصیه می کنم سایت خود را بسازید، اما استخدام کردن نیز می تواند گزینه خوبی باشد. هر گزینه ای را که انتخاب کنید، تقریباً مطمئناً در هزینه های خود نسبت به راه حل های دیگر صرفه جویی خواهید کرد زیرا وردپرس یک نرم افزار متن باز رایگان است. موضوعی را انتخاب کنید که برای کلیساها ساخته شده باشد، از اثر قفل جلوگیری کند، از Customizer پشتیبانی کند و شامل مستندات کامل با پشتیبانی توسعه دهنده باشد.

به شما و افکارتان. آیا یک وب سایت کلیسا با وردپرس ساخته اید؟ لطفا تجربیات و نکات خود را به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل