چگونه در مورد طرح بندی سایت وردپرس خود تصمیم بگیرید

چگونه در مورد طرح بندی سایت وردپرس خود تصمیم بگیرید

وب‌سایت شما کانالی است که مشتریان کسب‌وکار آنلاین شما را از طریق آن پیدا می‌کنند و امیدواریم زمان کافی را صرف کلیک بر روی دکمه «تکمیل خرید» کنند. شما عنوان جذاب، دامنه غنی از کلمات کلیدی و حتی محتوای قاتل را دارید. اما مفهوم «محتوا پادشاه است» همه چیز نیست. به هر حال، اگر ناوبری سایت شما پیچیده باشد، محتوا چه فایده ای دارد؟ بازدیدکنندگان شما به محض اینکه به آنجا برسند، آنجا را ترک خواهند کرد.

مطالعات زیادی در مورد تأثیر روانشناختی طرح‌بندی‌های وب‌سایت خاص انجام شده است. جزئیات کوچکی که ممکن است به ندرت به آنها فکر کنید – مانند اندازه عنوان صفحه، جایی که متن در صفحه قرار دارد و تم رنگی – برای موفقیت یا عدم موفقیت یک سایت ضروری هستند. زمان آن رسیده است که طرحی ارائه دهید که نه تنها از نظر بصری جذاب باشد، بلکه به اندازه کافی هوشمندانه باشد که بازدیدکنندگان شما را به آن جذب کند. هنگامی که آنها آنجا هستند و نوع محتوا، محصولات و/یا خدماتی را که ارائه می‌دهید مشاهده می‌کنند. بارها و بارها برمی گردم.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تلاش برای ایجاد یک طرح‌بندی وردپرس قوی در نظر بگیرید.

بررسی کنید افراد دیگر چه می‌کنند

یکی از بهترین راه‌ها برای شروع تصمیم‌گیری در مورد طرح‌بندی مناسب برای سایت خود این است که نگاهی به کارهایی که صاحبان وب‌سایت دیگر با سایت‌های خود انجام داده‌اند بیندازید.

سایت‌هایی را که محصولات یا خدمات مشابهی ارائه می‌دهند و محتوایی مشابه شما دارند، بررسی کنید، سپس مشخص کنید چه چیزی را در آنها دوست دارید یا نه. کمی در یک سایت بگردید و از کامپیوتر دور شوید. در حالی که به صفحه‌ای خیره نمی‌شوید، سعی کنید در مورد آن وب‌سایتی که برجسته است، فکر کنید.

همانطور که از میان تعدادی از وب سایت های مختلف اسکن می کنید، متوجه نوع الگوهای استفاده شده، اندازه عنوان ها، قرار دادن متن در صفحه و رنگ های استفاده شده برای پس زمینه و محتوا خواهید شد. هدف هر چیدمان این است که توجه بازدیدکننده را جلب کند و آن را به ناحیه خاصی از صفحه بکشاند.

طرح بندی باید تقریباً در هر صفحه از سایت شما یکسان باشد تا همه چیز تمیز بماند و بهترین جریان سایت ایجاد شود. همه چیز باید تا حدودی مطابقت داشته باشد، بدون اینکه انواع جنبه های مختلف را در یک مخلوط بزرگ مخلوط کنید. هیچ چیز سریع‌تر از یک طرح‌بندی گیج‌کننده وب، بازدیدکنندگان شما را به بیرون از خانه نمی‌فرستد.

با طرح های پیچیده دیوانه نشوید

گرافیک‌ها و تبلیغات عالی هستند، اما تعداد زیاد آن‌ها در واقع می‌توانند بازدیدکننده شما را گیج کنند و حواس او را از عناصر واقعی که می‌خواهید متوجه شوند منحرف کنند. قرار دادن چند آگهی در سایت خود برای کسب درآمد خوب است، اما بارگذاری بیش از حد صفحات خود به امید کلیک های بیشتر باعث می شود سایت شما هرزنامه به نظر برسد، که راه مطمئنی برای فرستادن بازدیدکنندگان شما به جهت دیگر است.< /p>

کمتر واقعاً بیشتر است، به خصوص وقتی صحبت از تبلیغات و گرافیک می شود. بیش از حد باعث تحریک بیش از حد بازدید کننده شما می شود. در واقع، آزمایش‌هایی در گذشته بر روی تعداد تبلیغات قرار داده شده در صفحات وب انجام شده است – هر چه تعداد تبلیغات در یک سایت کمتر باشد، نرخ کلیک بالاتر و هزینه هر کلیک بالاتری به دست می‌آید. هنگام طراحی طرح‌بندی سایت وردپرس خود، مطمئن شوید که به طور مداوم آن را تغییر دهید تا زمانی که تعادل مناسب را پیدا کنید. پیمایش در چنین سایتی بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود، که به سود بیشتری تبدیل می‌شود.

اصول را کنار نگذارید

یکی از بهترین چیزها در مورد وردپرس این است که صدها و صدها تم وجود دارد که بسیار قابل تنظیم هستند (مانند تمام قالب وردپرس). هر موضوعی که تصمیم به استفاده از آن دارید، مطمئن شوید که اصول اولیه را فراموش نکنید، از جمله:

  • یک نوار پیمایش در بالا برای دسترسی آسان بازدیدکنندگان به صفحات مختلف
  • بخش‌ها را جدا کنید تا بازدیدکنندگان دقیقاً بدانند پیمایش به کجا ختم می‌شود و محتوا شروع می‌شود
  • یک نوار جستجو
  • پیوند بازگشت به صفحه اصلی در هر صفحه

تقریباً هر قالب وردپرس این ویژگی‌ها را دارد، اما اگر به یکی از این قالب‌ها برخورد کردید، مانند طاعون از آن اجتناب کنید. بازدیدکنندگان به سایتی نیاز دارند که پیمایش آن آسان باشد، وگرنه مانند باد رفته اند.

از “Fold” به نفع خود استفاده کنید

اصطلاح “بالای تاشو” در نشات گرفته است. قلمرو روزنامه‌ها، و اساساً به این معنی است که داستان‌های کلیدی روز باید در نیمه بالایی روزنامه قرار می‌گرفت تا وقتی کاغذ از وسط تا می‌شد، توجه بیشتری را به خود جلب کنند.

این روزها، این عبارت را وارد دنیای طرح‌بندی وب‌سایت کرده‌ایم. اگر عنصر خاصی وجود دارد که می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به محض ورود به سایت شما آن را ببینند، می‌خواهید مطمئن شوید که در بالای صفحه قرار گرفته است. یعنی قبل از نقطه‌ای قرار می‌گیرد که کاربر باید به پایین پیمایش کند تا هر آنچه در آن صفحه است بخواند.

مطمئن شوید که همه عناصر مهم شما در هر صفحه هستند

مانند قرار دادن عناصر مهم در بالای صفحه برای جلب توجه بازدیدکنندگان بسیار مهم است، قرار دادن عناصر مهم در هر صفحه در وب سایت شما نیز بسیار مهم است. خوشبختانه، وردپرس به لطف استفاده از قالب‌های صفحه، افزونه‌ها و نوارهای کناری، این نوع کار را آسان می‌کند.

آیا به نوار کناری نیاز دارید؟

وقتی صحبت از نوارهای کناری شد، برای سال‌ها این عناصر صفحه وب تقریباً در مورد طرح‌بندی‌ها مشخص بودند. در حالی که آنها هدف خوبی برای بسیاری دارند، به نظر می رسد نوارهای کناری به تدریج در حال حذف شدن هستند.

با تم های وردپرس مانند Twenty Thirteen در آنجا بدون نوار کناری، صاحبان وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌نویسان بیشتر و بیشتر از مؤلفه صفحه وب که زمانی ثابت بود، چشم پوشی می‌کنند. سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا قابلیت استفاده وب سایت خود را بدون نوار کناری قربانی خواهید کرد؟ یا می توانید بدون آن دستگاهی با روغن خوب داشته باشید؟

شما باید تصمیم بگیرید که آیا عناصر خاصی که به طور سنتی در نوار کناری قرار می‌گرفتند می‌توانند در جای دیگری زنده بمانند یا خیر. مواردی مانند نوار جستجو، تبلیغات، پست‌های اخیر، پیوندهای اشتراک در وبلاگ و فرم‌های انتخاب ایمیل معمولاً در نوارهای کناری قرار می‌گیرند، اما وبلاگ‌نویسان و صاحبان فروشگاه‌های وب بیشتر و بیشتر متوجه می‌شوند که سایت‌هایشان دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند. خوب بدون ستون های فرعی بسیاری از سایت ها بدون درهم ریختگی درک شده که نوارهای جانبی بیش از حد پر شده باعث موفقیت بزرگی شده اند. و این قابل توجه است!

صفحات وب با پهنای ثابت یا مایع؟

باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با یک وب‌سایت با عرض ثابت یا قالبی با عرض مایع بروید. طرح‌بندی‌های با عرض ثابت در همه سیستم‌ها تقریباً یکسان عمل می‌کنند، اما بازدیدکنندگان باید به صورت افقی در صفحه حرکت کنند. از سوی دیگر، قالب‌های با عرض مایع می‌توانند برای پر کردن فضا، منبسط یا منقبض شوند.

در این موارد، آنها همیشه با صفحه خاصی که بازدیدکننده استفاده می کند تنظیم می شوند. اشکال اصلی فرمت‌های مایع این است که در برخی مواقع به ستون‌های بسیار گسترده تبدیل می‌شوند، که احتمالاً باعث می‌شود کاربر مجبور شود اندازه پنجره مرورگر خود را تغییر دهد. ممکن است تصاویر نیز جابجا شوند، بنابراین باید به آن توجه داشت.


وقتی می‌خواهید یک طرح‌بندی قاتل برای وب‌سایت خود ایجاد کنید، تکالیف کوچکی را انجام دهید و مراقب روندهای جدید در زمینه‌ها و طرح‌بندی‌ها باشید. مراقب سایر افراد در صنعت خود باشید و این حس را در خود ایجاد کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. می دانم، گفتن این کار کمی ساده تر از انجام آن است، اما زمانی که طرح سایت شما ساده، موثر و کاملاً تکان دهنده باشد، ارزش تلاش را دارد.

چگونه در مورد طرح بندی سایت وردپرس خود تصمیم گرفتید؟ آیا هر یک از نکات بالا را در ذهن خود نگه داشته اید یا فقط به روحیه خود اعتماد کرده اید؟ من دوست دارم نظرات شما را بشنوم.

خروج از نسخه موبایل