نحوه انتخاب قالب وردپرس عالی

نحوه انتخاب قالب وردپرس عالی

روزهایی که داشتن یک تم زیبا برای متمایز شدن در جنگل وب کافی بود به شماره افتاده است. رشد گسترده وردپرس، با تعداد زیادی از توسعه دهندگان جدید و با استعداد ایجاد هزاران مضامین خوب که حتی طراحی بی سوادترین ما را قادر می سازد تا یک وب سایت زیبا بدون بودجه هنگفت و بدون نیاز به صرف ساعت های بی شماری برای یادگیری طراحی ایجاد کنند. از آن.

امروزه، برای تأثیرگذاری، موضوع نه تنها باید برای چشم آسان باشد، بلکه باید بصری نیز باشد. خبر خوب این است که این نیازی به معاوضه نیست. در بسیاری از موارد، کاربر پسند بودن به سادگی یک تم زیبا را تحسین می کند و بازدید از وب سایت شما را در هر سطح لذت کامل می بخشد.

اما وقتی به کاربر پسند بودن فکر می‌کنید، به راحتی می‌توانید فکر کنید که این چیزی پیچیده و گران‌قیمت است که برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر، مانند Facebook و YouTube رزرو شده است. اما لازم نیست اینطور باشد. کاربر پسند بودن می تواند به معنای

باشد

چه چیزی یک تم را کاربر پسند می‌کند؟

برخلاف زیبایی، کاربرپسند بودن یا نبودن یک طرح زمینه چیزی نیست که شما بر اساس ترجیحات زیبایی شناختی خود (که ممکن است متفاوت از سلیقه مخاطبانتان باشد) در مورد آن تصمیم بگیرید. این چیزی است که شما با در نظر گرفتن مخاطبان (آینده) خود تصمیم می گیرید.

یک طرح زمینه کاربر پسند است اگر:

  • این به طور موثر محتوایی را که برای مخاطبان شما مهم است/مرتبط است را به نمایش می گذارد.
  • طراحی تمیز و شهودی است.
  • سبک تم و تصاویر مربوط به وب سایت شما است. (یا برعکس، آنقدر خنثی است که به محتوا اجازه می دهد خودش صحبت کند.)

اگر طرح زمینه دارای ویژگی هایی باشد که از کارهایی که می خواهید در آینده با وب سایت انجام دهید پشتیبانی می کند، یک امتیاز است. (این امکان فعال کردن عناصر جدید را بدون زمان قطعی قابل توجه فراهم می‌کند. و البته، هر زمان از کار افتادگی می‌تواند برای مخاطب اختصاصی شما آزاردهنده باشد.) به زبان ساده، اگر به شما کمک می‌کند آنچه را که می‌خواهید به طور مؤثرتر ارتباط برقرار کنید، یک موضوع است. کاربر پسند است.

به عنوان مثال، اگر عکاس هستید، استفاده از یک موضوع کسب و کار استاندارد در وب سایت نمونه کارها خود می تواند پیام اشتباهی ارسال کند. (مگر اینکه مشتریان اصلی شما شرکت‌هایی هستند که وقتی وب‌سایتی که افراد خندان در لباس‌هایشان به‌عنوان تصویر پس‌زمینه استفاده می‌کنند، بیشتر احساس راحتی می‌کنند، پس من می‌توانم بگویم ایده درستی دارید.) مثال واضح‌تر این است که چگونه احتمالاً نباید از یک موضوع غیرانتفاعی در وب سایت خود در مورد معاملات کالاهای طراح استفاده کنید.

اما مسلماً می‌تواند ظریف‌تر از این باشد. در بیشتر موارد، بسیار ظریف تر است. به عنوان مثال، تم های نمونه کار زیادی وجود دارد که عالی به نظر می رسند. از بین آن‌ها، من می‌توانم بگویم زیبا نمونه خوبی از یک طرح زمینه حداقلی نمونه کارها است (خودتان در زیر ببینید).

محتوایی که به بهترین شکل نشان دهنده کاری است که شما انجام می دهید باید در اولویت باشد. خواه این یک ویدیو باشد، یک نمونه کار تصویر، یا خود نوشته. (همان اصل برای وبلاگ ها و وب سایت های دیگر.)

وقتی صحبت از تمیز و شهودی یک تم به میان می‌آید، مجبور می‌شوید قضاوت کنید. به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌خواهید گزینه‌ها و حواس‌پرتی‌های کمی وجود داشته باشد که می‌تواند توجه را از تمرکز اصلی وب‌سایت شما دور کند. اگر متوجه شدید که موضوع شما را به انجام اقداماتی که می‌خواهید بازدیدکننده انجام دهد دعوت می‌کند… به عنوان مثال، نمونه کارها را بررسی کنید، یا درباره یک سرویس خاص بیشتر بخوانید، ممکن است یک نگهدار داشته باشید.

وقتی در شک هستید: به دنبال یک تم ساده و تمیز بروید

اگر هنوز درباره موضوع کاملاً مطمئن نیستید، یا ممکن است در آینده وب‌سایت را به یکی از چندین جهت ببرید، چیزی تمیز، ساده، خنثی انتخاب کنید. به این ترتیب، می توانید تغییرات کوچک یا حتی بزرگی در موضوع و لوگو ایجاد کنید، اما همچنان از همان موضوع استفاده کنید. (ایجاد “طراحی مجدد” فوق العاده بدون درد.)

وقتی می‌گویم ساده، به طراحی اشاره می‌کنم، نه لزوماً قابلیت‌های موضوع. با توجه به درصد زیادی از کاربران موبایل این روزها، حداقل باید برای موبایل و همچنین وب بهینه شود. (این معمولاً به عنوان پاسخگو بودن نامیده می شود. اصطلاحی که می خواهید به دنبال آن باشید.) اگر می خواهید با یک وبلاگ ساده شروع کنید، اما می خواهید این گزینه را داشته باشید که در آینده یک صفحه خدماتی با ظاهر عالی ایجاد کنید، انتخاب تمی که از هر دو پشتیبانی می‌کند می‌تواند در آینده از سردرد، چند ساعت، و احتمالاً حتی مقداری پول نقد در آینده شما را نجات دهد.

برای مثال می‌توانید با Total خود ما بروید، که واکنش‌گرا است، دارای طرح‌بندی وبلاگ زیبا و همچنین صفحه است. سازنده برای زمانی که  می‌خواهید آن صفحات فرود را بسازید.

اما ممکن است بپرسید چرا باید چیزی ساده را انتخاب کنید. ممکن است متوجه شده باشید که این روزها وقتی صحبت از طراحی وب به میان می آید، چیزی شبیه به رونق مینیمالیسم وجود دارد. لوگوها در حال ساده شدن هستند. اشیاء و دکمه های سه بعدی دوباره صاف می شوند. برندهای بزرگ طراحی‌های مجدد وب‌سایتی را اجرا می‌کنند که راه‌حل‌های هنری و انیمیشن‌های جذاب را نادیده می‌گیرند و در عوض بر سادگی و قابلیت استفاده تمرکز می‌کنند.

شاید به این دلیل است که تحقیق در و برای اکثر مردم ساده تر = ظاهر بهتر می گوید. هرچه یک وب سایت پیچیده تر باشد، در اولین بازدید برای کاربر نهایی جذابیت کمتری دارد. (این بدان معنا نیست که مردم در طول طراحی مجدد از تغییر خودداری نخواهند کرد.)

به‌علاوه، محدود کردن خود به تم‌های ساده می‌تواند به شما در انتخاب یکی از صدها هزار موردی که در خارج وجود دارد کمک کند کمی آسان‌تر کمک کند. و زمانی که صرفه‌جویی می‌کنید می‌توانید بهتر استفاده کنید (مانند ایجاد محتوا برای سایت جدید وردپرس خود).

آیا تم انتخابی شما بررسی می‌شود؟

قبل از اینکه در نهایت تصمیم به خرید (یا به سادگی نصب) یک طرح زمینه بگیرید، چند چیز وجود دارد که باید قبل از انجام بررسی کنید

  • آیا به روز است؟
  • آیا پشتیبانی فعال ارائه می دهد؟
  • آیا بدون اشکال است؟
  • آیا پرداختن به آن مشکلی است؟

اگر از دایرکتوری WordPress.org یا بازار Themeforest استفاده می‌کنید، می‌توانید بسیاری از این موارد را بیابید، و به راحتی به دیگران رسیدگی کنید.

آیا به روز است؟

اگر طرح زمینه شما به روز نیست، ممکن است دارای حفره های امنیتی باشد یا با آخرین نسخه وردپرس سازگاری نداشته باشد. دومی در یافتن افزونه‌های سازگار با مشکل مواجه می‌شوید (یا نسخه‌های قدیمی که عملکرد کمتری دارند یا حتی مشکلات امنیتی را برای شما به ارمغان می‌آورد). آخرین به‌روزرسانی تم در سمت راست، زیر دکمه «پیش‌نمایش» در فهرست وردپرس فهرست شده است.

و کمی پایین‌تر در نوار کناری سمت راست در Themeforest.

اگر تم عالی پیدا کردید، و اتفاقاً کمی قدیمی است، چه کاری باید انجام دهید؟ همیشه اتفاق میفته. یک توسعه‌دهنده/طراح یک شاهکار کم‌ارزش‌پذیر خلق می‌کند و دیگر به آن توجه نمی‌کند، زیرا ارزش وقت گذاشتن برای کمانچه کردن با آن را ندارد. و چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند؟ این می تواند وسوسه انگیز باشد که به سراغ موضوعی مانند این بروید. به خصوص که بسیاری از وب سایت های دیگر از آن استفاده نمی کنند.

به عنوان یک قانون کلی، ایده خوبی است که از تم های قدیمی که مدت زیادی است به روز نشده اند دوری کنید. اول از همه، ممکن است با جدیدترین نسخه وردپرس اصلاً کار نکنند. یا شاید فقط برخی از توابع جدیدتر پشتیبانی نمی شوند. اما در واقع، بدترین حالت این است که کار می کند، تا زمانی که به روز رسانی بعدی وردپرس آن را بی فایده کند، و علاوه بر یافتن یک تم جدید، باید با تغییر تم در سایت فعال خود مقابله کنید.

اما اگر واقعاً عاشق یک تم قدیمی هستید، ممکن است استدلال کنید: “چرا از نسخه قدیمی وردپرس استفاده نکنیم که با آن کار می کند؟” و پاسخ من این است که از شما دعوت کنم تا «رفع اشکال وردپرس» را در گوگل جستجو کنید و به شما یادآوری کنم که سازگاری با افزونه ها نیز ممکن است مشکل ساز شود. خودتان را از سردرد احتمالی نجات دهید و دور بمانید.

آیا پشتیبانی فعال ارائه می دهد؟

برای WordPress.Org می‌توانید از اعداد موجود در صفحه اول نشانه خوبی دریافت کنید که نشان می‌دهد به تعداد درخواست‌های پشتیبانی پاسخ داده می‌شود، اما همیشه تصویر بسیار دقیقی نیست. ممکن است برخی از بلیت‌ها تکراری باشند، یا به دلیل نصب مشکل داشته باشند و نه خود طرح زمینه، یا ممکن است نویسنده تهدید فراموش کند پس از دریافت کمک، آن را به‌عنوان حل‌شده علامت‌گذاری کند.

در Themeforest، باید نظرات را بررسی کنید، و همچنین مراقب ذکرهایی در مورد پشتیبانی در متن بدنه باشید. به عنوان مثال، در صفحه فروش Yin & Yang، در واقع به یک انجمن پشتیبانی اختصاصی در انتهای نسخه اشاره شده است.

آیا بدون اشکال است؟

در تئوری، مضامین موجود در فهرست WordPress.org و بازار Themeforest باید بدون اشکال باشند، زیرا کد تم قبل از گنجاندن آن بررسی می‌شود. اما در عمل، به دلیل ظرفیت انسانی برای خطا (مخصوصاً در مورد افرادی که بیش از حد کار می کنند و کد را مرور می کنند)، استثناهایی وجود دارد.

یکی از راه‌های به دست آوردن یک برداشت کلی از یکپارچگی موضوع، این است که با پشتکار نظرات و بررسی‌ها را مرور کنید و ببینید که آیا اشاره مستقیمی به یک اشکال مشکل‌ساز وجود دارد که در نتیجه برطرف نشده است، شاید بهتر باشید اجتناب از تم به طور کلی (اگر برخی از اشکالات جزئی ذکر شده باشد، و نویسنده به سرعت پاسخ دهد، و اصلاحات را اجرا کند، این معمولا یک نشانه خوب خواهد بود تا بد…).

آیا مقابله با آن مشکلی است؟

در حالی که نظرات/نقدها منبعی برای کسب اطلاعات مجدد هستند، توصیه می‌کنم به دنبال بررسی‌های کامل توسط افرادی باشید که می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند. چند دلیل برای این وجود دارد. اول از همه، قضاوت در مورد سواد فنی یک نفر با یک نظر/بررسی یک یا سه جمله می تواند سخت باشد. همچنین چیزی در مورد انتظاراتی که آنها داشته اند نمی گوید. این بدان معناست که نظرات کوتاه از این نوع می تواند گمراه کننده باشد. اگر تصمیم دارید کاملاً از نظرات استفاده کنید، یا هیچ بازبینی وجود ندارد، باید در مورد سواد فنی مفسر، انتظارات آنها، و شباهت یا نبودن آن با شما قضاوت کنید.

اگر در این مرحله نگران این هستید که آیا ارزش این همه تلاش را روی یک موضوع صرف می‌کنید یا خیر، این را در نظر بگیرید، نحوه ظاهر وب‌سایت شما در واقع برای هر برداشت اولیه مهم‌تر از محتوای واقعی است. و همچنین، هر چه اکنون با پشتکار بیشتری از این موضوع عبور کنید، کمتر نگران آن خواهید بود، و بیشتر می‌توانید روی نوشتن، طراحی یا عکاسی متمرکز بمانید. اگر به مقداری الهام نیاز دارید، می‌توانید برخی از توصیه‌های تم ما را در اینجا ببینید.

خروج از نسخه موبایل