نحوه افزودن ریچ اسنیپت های گوگل در وردپرس

نحوه افزودن ریچ اسنیپت های گوگل در وردپرس

در محیط رقابتی شدید آنلاین، باید به دنبال استفاده از هر ابزاری که در اختیار دارید به نفع خود باشید. یکی از «ابزاری» که به‌طور تکان‌دهنده‌ای کمتر از آن استفاده می‌شود، ویژگی ریچ اسنیپت‌های گوگل است. احتمالاً با ریچ اسنیپت‌ها آشنا هستید: آنها «قطعه‌های» اضافی اطلاعاتی هستند که در کنار برخی از نتایج در SERP قرار می‌گیرند. چرا اهمیت دارند؟ خوب، برای شروع، آنها صفحه شما را از رقبا متمایز می کنند، به این معنی که آنها روشی اثبات شده برای افزایش CTR شما و افزایش ترافیک شما از موتورهای جستجو هستند.

علیرغم مزایای آشکار، تنها 0.3٪ از وب سایت ها از قطعه های غنی استفاده می کنند. دوباره بخوانید: 0.3٪. البته، این رقم میانگین همه وب‌سایت‌های موجود در اینترنت است و احتمالاً در بخش‌های فنی‌تر به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است، اما هنوز هم حوزه‌ای است که بسیاری از وب‌مسترها از آن استفاده نمی‌کنند. امروز قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه ریچ اسنیپت ها را به ساده ترین شکل ممکن در وب سایت خود نصب کنید: با استفاده از یک افزونه وردپرس.

اکنون، Google فقط عصاره‌های rich snippets را مستقیماً از محتوای شما بیرون نمی‌کشد. در عوض، به کاربران نیاز دارد تا ریزداده را وارد کنند تا به درک ماهیت محتوای شما کمک کند. سپس می تواند این ریزداده را به اطلاعات نمایش داده شده در ریچ اسنیپت ها تبدیل کند. درج این ریزداده به صورت دستی می تواند کاملاً فنی باشد (برای جزئیات بیشتر به schema.org مراجعه کنید). استفاده از یک افزونه فقط کل فرآیند را ساده می کند.

تعدادی افزونه رایگان برای کمک به نصب عملکرد ریچ اسنیپت ها در وب سایت خود وجود دارد. با تعدادی نوع rich snippet – از جمله نویسنده، رویدادها، بررسی و قطعه دستور پخت – برخی از افزونه ها بر روی یک نوع خاص از rich snippet تمرکز می کنند، در حالی که چند افزونه به سبک “all in one” نیز وجود دارد. من هر دو نوع را انتخاب کرده‌ام تا به شما در پیدا کردن بهترین افزونه برای نیازهایتان کمک کنم.

All in One Schema.org Rich Snippets

All in One Schema.org Rich Snippets به نظر من یکی از بهترین افزونه های همه در یک rich snippet موجود است. به طور خودکار ریز داده های طرحواره را در هر پست وارد می کند، که گوگل می تواند آنها را به قطعه های غنی ترجمه کند. از طیف گسترده‌ای از انواع ریچ اسنیپت پشتیبانی می‌کند، از جمله: نویسندگی، رویدادها، افراد، بررسی شخصی، محصول، دستور غذا، بررسی‌های نرم‌افزار و ویدیوها.

تعداد قطعه‌های پشتیبانی شده قرار است در به‌روزرسانی‌های آینده، با بررسی کتاب‌ها و تکه‌های کسب‌وکار محلی، افزایش یابد. سادگی افزونه نقطه قوت آن است. در زیر ویرایشگر متن خود، یک متاباکس، با یک منوی کشویی کوچک با تمام انواع قطعه‌های مختلف که افزونه پشتیبانی می‌کند، پیدا خواهید کرد.

بعد از انتخاب مناسب ترین گزینه، بسته به انتخاب اول، تعدادی فیلد برای پر کردن مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، یک قطعه دستور غذا به مدت زمان تخمینی پخت نیاز دارد، در حالی که قطعه نویسنده به نام نویسنده نیاز دارد.

وقتی کارتان تمام شد، انتشار را طبق معمول فشار دهید و Google می‌تواند ریزداده‌ها را تشخیص دهد و از آن برای پر کردن قطعه‌های غنی در کنار پیوند شما در SERP استفاده کند. تمیز، سریع و آسان!

Schema Creator توسط Raven

رمزگشایی

افزونه Schema Creator بسیار شبیه به پلاگین All in One است: در اصل، ریزداده های طرحواره را به پست های شما اضافه می کند. با این حال، از یک فرآیند کمی متفاوت استفاده می‌کند و از طیف متفاوتی از انواع ریچ اسنیپت پشتیبانی می‌کند: کتاب، رویداد، فیلم، سازمان، شخص، محصول، دستور غذا، بررسی، و غیره.

تفاوت اصلی اضافه شدن قطعه‌های کتاب، فیلم و سازمان است، بنابراین اگر یک وب‌سایت تجاری محلی یا یک وب‌سایت اختصاصی به فیلم یا کتاب دارید، این افزونه برای نیازهای شما مناسب‌تر خواهد بود. برای افزودن ریزداده، افزونه یک دکمه اضافی در بالای ویرایشگر بصری اضافه می‌کند که برچسب افزودن طرحواره را دارد. با این کار یک لایت باکس با یک منوی کشویی ساده ظاهر می شود.

با انتخاب نوع قطعه مورد نظر، تعدادی فیلد اضافی ظاهر می شود که می توانید آنها را پر کنید. در مقایسه با افزونه All in One Schema.org Rich Snippets، فیلدهای بسیار بیشتری وجود دارد که به شما امکان می دهد جزئیات بسیار بیشتری را پیوست کنید. گزیده ای از هر پست اگرچه همه فیلدها به یکباره در ریچ اسنیپت ها ظاهر نمی شوند – تعداد آنها بسیار زیاد است – به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را در مورد پست خود به موتورهای جستجو ارائه دهید و این فقط می تواند چیز خوبی باشد.

وقتی پر کردن اطلاعات خود تمام شد، Insert را فشار دهید و این یک کد کوتاه در ویرایشگر بصری قرار می‌دهد. پس از آماده شدن، انتشار را فشار دهید، و این ریزداده طرحواره را به پست شما اضافه می کند.

ویجت مخاطب غنی

اگر به دنبال جذب ترافیک بیشتر به وب سایت تجاری یا شخصی خود هستید، افزونه Rich Contact Widget می تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. به نظر من این بیشتر یک افزونه تخصصی است، زیرا تطبیق پذیری بسیار کمتری نسبت به دو افزونه اول ما دارد. Rich Contact Widget فقط از نوع بسیار خاصی از ریچ اسنیپت ها پشتیبانی می کند: سازمان های فردی و محلی. همچنین فقط یک قطعه غنی از سایت را ارائه می دهد، نه یک قطعه سفارشی برای هر پست جداگانه.

این افزونه به شما امکان می دهد ویجت تماس ایجاد کنید که می تواند در نوار کناری شما قرار گیرد. این به شما امکان می دهد اطلاعاتی از جمله نام، شماره تلفن، آدرس و نوع کسب و کار خود را درج کنید—تن ها برای انتخاب وجود دارد، از پناهگاه حیوانات تا کلوپ شبانه، از کازینو تا سالن خالکوبی. این یک جعبه تماس با ظاهر زیبا ایجاد می کند – یک ویژگی مفید به خودی خود.

با این حال، مزیت واقعی این افزونه این است که اطلاعات تماسی که وارد می‌کنید نیز به ریز داده‌ها برای موتورهای جستجو تبدیل می‌شوند. این بدان معنی است که جزئیات تماس کسب و کار شما در کنار فهرست جستجوی شما به عنوان یک قطعه غنی گنجانده می شود. این بسیار مفید است اگر شما یک پایگاه مشتری در درجه اول محلی دارید.

AuthorSure

اگر وبلاگ نویس هستید، Google یک قطعه غنی را به طور خاص برای شما ایجاد کرده است: قطعه نویسنده. افزونه AuthorSure ادعای تکه نویسندگی خود را آسان می کند، خواه یک نمایش تک نفره باشید یا یک وبلاگ چند نویسنده را اجرا کنید. AuthorSure ایجاد کادر نویسنده را آسان می کند در پایین هر پست، با بیو، پروفایل و پیوندهای اجتماعی کامل شده است. یک منوی کشویی به شما امکان می دهد به راحتی نویسنده یک قطعه را انتخاب کنید.

بهترین بخش: تمام اطلاعات نویسنده نیز به‌عنوان ریزداده درج می‌شود و به موتورهای جستجو می‌گوید نویسنده مقاله کیست، و سپس به عنوان یک قطعه غنی در SERP نمایش داده می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات +Google خود را در صفحه نمایه کاربری وردپرس خود وارد کنید، و شما آماده هستید.

رتبه ستاره دیگری (YASR)

< img loading="lazy" decoding="async" class="size-full wp-image-32313 alignnone" src="https://www.wpexplorer.com/wp-content/uploads/Recipe_Rich_Snippets1.jpg" alt=" Recipe_Rich_Snippets" width="750" height="120"/>

آیا تا به حال به قطعات رتبه بندی ستاره موجود در SERP ها توجه کرده اید؟ اگر نه، اسکرین شات بالا را ببینید تا متوجه شوید در مورد چه چیزی صحبت می کنم. YASR یک افزونه عالی است که به شما امکان می دهد این ویژگی را به ریچ اسنیپت های خود اضافه کنید. همه رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای را می‌توان در وب‌سایت شما نمایش داد، اما به‌عنوان ریزداده نیز فهرست‌بندی می‌شوند و به موتورهای جستجو اجازه می‌دهند آنها را درک کنند.

شما می توانید از این افزونه به دو روش مختلف استفاده کنید: برای ارائه رتبه بندی خود، یا برای جمع آوری رتبه بندی ها از پایگاه کاربر خود. اگر محصولات یا خدمات را به طور منظم از وبلاگ خود مرور می کنید، این گزینه اول بسیار مفید خواهد بود. افزونه YASR نه تنها به شما این امکان را می دهد که یک کادر بررسی را در پست خود وارد کنید، بلکه رتبه شما را به موتورهای جستجو نیز منتقل می کند، که می تواند در SERP ها در کنار نام شما و محصول/خدماتی که در حال بررسی آن هستید نمایش داده شود.

گزینه دوم به شما امکان می‌دهد رتبه‌بندی‌ها را از کاربران خود جمع‌آوری کنید، سپس آنها را جمع‌آوری می‌کند تا یک رتبه متوسط ​​کاربر را ارائه دهد. این نیز می تواند در پست شما و همچنین در قطعه های غنی شما نمایش داده شود. این به ویژه برای مشاغل محلی مفید است، که می توانند از کاربران بخواهند سرویس خود را بررسی کنند و سپس می تواند در SERP ها نمایش داده شود. این مزیت واضح است: آیا کاربر به احتمال زیاد روی رستورانی که توسط غذاخوری‌هایش رتبه 5 ستاره دارد کلیک می‌کند یا رستورانی که اصلاً رتبه‌بندی ندارد؟ اولی البته فراتر از این، می‌توانید از این افزونه استفاده کنید تا به کاربران خود اجازه دهید یک مقاله خاص را بررسی کنند یا نظر خود را در مورد محصول یا خدماتی که بررسی کرده‌اید بیان کنند.

در حال تکمیل

با تعدادی از افزونه‌های rich snippets مفید، افزودن rich snippet به فهرست جستجوی شما یک فرآیند ساده است. اگر به دنبال راه حلی سریع و آسان برای افزایش آمار ترافیک خود هستید، استفاده از ریچ اسنیپت ها نقطه خوبی برای شروع است. اگر نظری در مورد ریچ اسنیپت ها دارید، در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید!

خروج از نسخه موبایل