چگونه وردپرس را برای تجربه کاربری ساده کنیم

چگونه وردپرس را برای تجربه کاربری ساده کنیم

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که ابتدا نگاهی به یک وب‌سایت جدید داشته باشید، و سپس برای رسیدن به جایی که واقعاً می‌خواهید تلاش کنید، تلاش کنید. برای یافتن محتوایی که واقعاً به دنبال آن بودید. در حالی که، خوشبختانه، روزهای پر از تبلیغات، صفحات کلیدی مملو از کلمات کلیدی و به شدت غیرمفید که برای کسب درآمد از Adsense طراحی شده بودند، دیگر مانند گذشته در نتایج جستجو ظاهر نمی شوند…

بسیاری از وب‌سایت‌ها، به‌ویژه وب‌سایت‌های قدیمی‌تر با هزاران صفحه محتوا، حتی با وجود ساختار و عملکرد مناسب، می‌توانند به اندازه کافی برای پیمایش دشوار باشند. وقتی وجود ندارد، به جای ماندن در وب‌سایت، اغلب راحت‌تر می‌توانید به بک اسپیس ضربه بزنید و برگردید و از Google بپرسید که چه چیزی می‌خواهید بدانید. در این مقاله به شما می پردازیم که چگونه می توانید سایت وردپرس خود را ساده کنید تا از چنین مشکلاتی جلوگیری کنید و تجربه کاربری خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

از دسته بندی ها به درستی استفاده کنید

این می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که سعی کنید اصلی باشید، با استفاده از دسته‌های بد بو که فقط «خودی‌ها» می‌گیرند، یا به سادگی اجازه دهید دسته‌ها در کنار جاده قرار بگیرند، وقتی روی ایجاد محتوا تمرکز می‌کنید، اما دسته‌بندی‌های دقیق باعث می‌شود خیلی بیشتر شود. مرور دلپذیر هم برای اولین بار و هم برای بازدیدکنندگان بازگشتی.

اگر دسته‌بندی خیلی کلی است، یا صرفاً نوع محتوا را نشان می‌دهد، هیچ راهی واقعی برای بازدیدکنندگان وجود ندارد که اگر اولین قطعه از محتوای شما را پسندیدند، موارد مشابه را پیدا کنند… به جز افزونه‌های «پست‌های مرتبط» اغلب غیرقابل اعتماد .

ایجاد و افزودن پست‌ها به دسته‌ها به صورت دستی می‌تواند کاری دلهره‌آور به نظر برسد، اما در نهایت، به ساده‌سازی وب‌سایت شما و بهبود تجربه کاربری عمومی کمک می‌کند. اگر به دسته‌های ما در اینجا در WP Explorer نگاهی بیندازید، می‌بینید که ما به وضوح پست‌های خود را به دسته‌هایی تقسیم می‌کنیم که با موضوع اصلی مطابقت دارند، و خواندن اطلاعات بیشتر در مورد موضوع خاصی را که به آن علاقه دارید بسیار آسان می‌کند.

Clear Navigation را پیاده سازی کنید

وقتی سایت شما شروع به رشد می کند و نه تنها چندین سرویس را ارائه می دهید، بلکه یک جامعه نیز دارید، داشتن ناوبری واضح بسیار مهم است. بسیاری از وبلاگ نویسان صفحه “از اینجا شروع کنید” را انتخاب می کنند که اولین بار خواننده را با آنچه در چند مورد از بهترین پست های خود در مورد یک موضوع مشخص می کند آشنا می کند. این می تواند برای برخی از موضوعات مفید باشد، اما برخی دیگر موضوعات فرعی زیادی دارند که واقعاً مؤثر نیستند. اگر این موضوع برای موضوع وب‌سایت شما صادق است، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که ناوبری را تنظیم کنید که به کاربر امکان دسترسی سریع به هر یک از این زیرمجموعه‌های محتوا را می‌دهد.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تنظیم این است که به خوبی دسته‌بندی کنید، و به سادگی یک منو اضافه کنید که دسته‌ها را به نمایش بگذارد، یا دسته‌ها را در صفحاتی که مرتبط هستند به نوار کناری اضافه کنید. باز هم، اگر می‌خواهید نمونه‌ای از این را ببینید، باید بیشتر از همین وب‌سایت نگاه نکنید. در سمت چپ، باید دسته‌های ما را در اینجا در WP Explorer ببینید، و بحث کردن با این سطح از وضوح دشوار است. در پایان مطمئناً، کاربران شما احتمالاً می توانند از Google برای جستجوی محتوای خاص در وب سایت شما استفاده کنند، اما به احتمال زیاد نتایجی را برای رقبای شما نیز خواهند یافت که منجر به نشت مشترکین و مشتریان بالقوه می شود.

تمایز واضح بین قطعات مختلف محتوا

چه با تغییر رنگ‌های پس‌زمینه برای یک منطقه خاص، استفاده استادانه از فضای سفید، استفاده از حاشیه‌های واضح قابل مشاهده یا استفاده واضح از عنوان‌های فرعی، مهم است که به راحتی بتوان محتوای اصلی را جدا کرد. به عنوان مثال، نوار کناری اگر همه با هم محو شوند، تجربه خواندن بی جهت دردناک خواهد شد.

اگر طرح زمینه شما از سندروم «نوار کناری با محتوای اصلی ترکیب می‌شود» رنج می‌برد و گزینه‌هایی برای تغییر رنگ‌های نوار کناری ندارد، نگران نباشید. تعمیر آن خیلی سخت نیست، و اگر نمی‌خواهید خودتان دست‌هایتان را کثیف کنید، هر طراح/توسعه‌دهنده‌ای ارزش چربی صفحه‌کلیدش را دارد باید بتواند در چند ساعت یا کمتر یک تعمیر سریع انجام دهد.

یک جایگزین دیگر این است که به سادگی یک تم متفاوت نصب کنید که این جنبه را بهتر مدیریت کند. البته، اگر وب سایت شما مخاطبان زیادی دارد یا منبع اصلی درآمد شماست، همیشه باید قبل از اجرای مستقیم هر چیزی، تغییرات تم/موضوع را در نسخه محلی سایت وردپرس خود آزمایش کنید. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب وردپرس به صورت محلی در ویندوز در اینجا، (اینجا برای کاربران Mac).

حذف همه پیوندهای شکسته

این باید بدون گفتن باشد، اما برای سایت‌های قدیمی‌تر، تازه نگه‌داشتن تمام محتوای قدیمی‌تان ممکن است سخت باشد، و به راحتی می‌توان با چند لینک شکسته به پایان رسید. خوشبختانه دیگر لازم نیست تمام صفحات خود را به صورت دستی مرور کنید تا پیوندهای شکسته را جستجو کنید. مانند بسیاری از موارد دیگر، اکنون یک افزونه برای آن وجود دارد. در واقع، ما حتی یک راهنمای در مورد هدف نحوه یافتن و حذف پیوندهای شکسته در اینجا در WP Explorer.

استفاده از برگه ها

برگه‌ها برای مواردی هستند که یک قطعه محتوا آنقدر طولانی یا مهم نیست که صفحه دیگری را تضمین کند، اما محتوا آنقدر متفاوت است که حداقل یک عنوان فرعی برای تقسیم محتوا ضروری است. اگر طراح هستید، می‌توانید برای مثال، برگه‌هایی برای انواع مختلف طرح‌هایی که انجام می‌دهید داشته باشید، و صفحه اصلی فقط تمرکز اصلی شما را نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید در مورد شکل ظاهری برگه‌ها در هنگام پیاده‌سازی ایده بگیرید، می‌توانید به سادگی به پایین پیمایش کنید تا بیوگرافی نویسنده را در زیر این پست بررسی کنید، که به زیبایی از آنها استفاده می‌کند. ما حتی یک راهنمای در مورد اینکه چگونه می توانید به راحتی از افزونه ها برای دریافت برگه ها در سایت وردپرس خود استفاده کنید.

سرعت سایت را بهبود بخشید

اگر هر بار که روی یک پیوند کلیک می‌کنید، مجبور باشید بیش از یک یا سه ثانیه در حالی که به نماد بارگیری خیره شده‌اید منتظر بمانید، ایجاد تجربه یک وب‌سایت راحت است. سرعت چیزی است که به دلیل تمرکز بر سرعتی که سایت‌های بزرگ‌تر دارند، بیشتر و بیشتر بدیهی می‌شود، و برجسته شدن به دلیل کند بودن قطعاً چیز خوبی نیست.

ممکن است متوجه شده باشید که ما در اینجا در WPExplorer در مورد سرعت زیاد صحبت می کنیم (ما همین الان مقاله ای در مورد برخی افزونه هایی برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس شما)، و این به این دلیل است که سرعت بارگذاری عنصر مهمی از تجربه کاربر است. زمان بارگذاری طولانی‌تر اغلب عامل مهمی در مورد نرخ پرش بالاتر است و مشخص شده است که فروش را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر همه اینها، گوگل اعتراف کرده است که سرعت بارگذاری در رتبه بندی جستجو نقش دارد. اکنون در برخی موارد، میزبان ممکن است در واقع مشکل اصلی باشد. اما در مواردی که اینطور نیست، چند کار وجود دارد که می توانید برای بهبود نسبتاً آسان سرعت سایت خود انجام دهید.

از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید
یکی از راه‌های افزایش سرعت وب‌سایت خود، میزبانی محتوای سنگین‌تر خود، مانند تصاویر، در شبکه‌های شخص ثالث است که آن را سریع‌تر به سایت ارائه می‌دهند. کاربر نهایی. ما حتی لیستی از CDN های رایگان برای شما.

استفاده از افزونه کش
افزایه کش افزونه ای است که با ارسال آنچه می تواند به عنوان صفحه html ایستا از شر برخی از درخواست های سمت سرور خلاص می شود. چند پلاگین وجود دارد که حتی فراتر از آن هستند. راهنمای ما در مورد نحوه نصب و پیکربندی افزونه کش.

پلاگین‌های غیر ضروری را حذف کنید
اگر تعداد زیادی افزونه فعال دارید که هدف واقعی شما را دنبال نمی‌کنند، احتمالاً ایده خوبی است که از شر حجم عمده خلاص شوید. از آنها اطلاعات بیشتر در مورد چگونه و چرا باید افزونه های اضافی وردپرس را حذف کنید.

تصاویر خود را بهینه کنید
اکنون که وردپرس به‌طور خودکار اندازه تصاویر را تغییر می‌دهد تا در محتوای شما قرار گیرد، به راحتی می‌توان برخی از گوشه‌ها را کاهش داد. به خصوص زمانی که برای یافتن یک تصویر عالی برای همراهی با پست خود واقعاً تلاش می کنید، خیلی ساده است که تنبل باشید و به سادگی آن را همانطور که هست آپلود کنید و در پست یا مقاله خود قرار دهید. اما این در واقع می تواند به طور قابل توجهی بر سرعت بارگذاری وب سایت شما تأثیر بگذارد. یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین گام‌هایی که باید بردارید این است که تصاویر خود را به اندازه مناسب کاهش دهید و شاید آن را با استفاده از یک فرمت فایل مناسب‌تر مانند JPEG فشرده کنید. پس از انجام این کار، می توانید از یکی از این افزونه‌های بهینه‌سازی تصویر، و شما در حال حاضر در مورد تصاویر و سرعت بارگذاری از بیشتر سایت‌های وردپرس جلوتر خواهید بود.

به پایان رسید

در پایان، سرعت سایت را تنها در صورتی می توان بهبود بخشید که خود میزبان شما بسیار کند باشد. اگر وب‌سایت خود را کاملاً مطابق با راهنمای ما در مورد چگونگی افزایش سرعت وب‌سایت خود بهینه کرده‌اید، و هنوز هم بسیار کند است، ممکن است بخواهید به دنبال تغییر برنامه میزبانی یا حتی میزبانی خود باشید. (در اینجا در WPExplorer ما از WPEngine استفاده می کنیم و همانطور که مطمئناً خودتان می توانید بگویید، ما با سرعت پایین بارگذاری در اینجا مشکلی نداریم.)

بهینه‌سازی و بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای تجربه کاربر می‌تواند کار سختی باشد، به‌ویژه برای افراد دارای چالش فنی. اما در عین حال، بسیار امکان‌پذیر است و پاداش‌هایی که به همراه آن به همراه می‌آید، بیش از ارزش تلاش را دارد.

خروج از نسخه موبایل