10 عملکرد مهم Yoast SEO برای وردپرس

10 عملکرد مهم Yoast SEO برای وردپرس

اگر یک وب سایت وردپرسی دارید و می دانید سئو به چه معناست، احتمالاً در حال حاضر Yoast SEO افزونه WordPress نصب شده است. اما با توجه به این واقعیت که این افزونه می تواند بسیار انگشت شمار باشد، همه از قابلیت های آن بهره کامل نخواهند برد. در این پست ما به 10 عملکرد مهم Yoast SEO برای وردپرس و نحوه استفاده از آنها برای وب سایت خود نگاه خواهیم کرد.

نقشه های سایت XML را ایجاد می کند

سازماندهی مناسب برای سئو امری ضروری است، و بخشی جدایی ناپذیر از آن، نقشه سایت XML است. پس از نصب، Yoast SEO به طور خودکار یکی را تولید می کند و زمانی که محتوای جدید ایجاد می کنید به طور مداوم آن را به روز می کند. شما به راحتی می توانید تنظیمات XML خود را با رفتن به SEO > نقشه های سایت XML در داشبورد مدیریت وردپرس خود تغییر دهید.

نقشه های سایت XML را به صورت خودکار به Google/موتورهای جستجوی دیگر ارسال می کند

Yoast SEO که به آن پینگ نیز می‌گویند، نقشه‌های سایت به‌روزرسانی شده را به‌طور خودکار به Google و Bing ارسال می‌کند. هدف از این کار این است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا به سرعت محتوای جدید اضافه کنند و در صورت تغییر، سایر محتوای فهرست شده را به روز نگه دارید. در زیر گزینه‌های نقشه سایت XML، می‌توانید هر بار که محتوای جدیدی را پست می‌کنید، از Yahoo و Ask.com پینگ کند.

به شما امکان می دهد سربرگ/توضیحات متا سفارشی ایجاد کنید

اغلب، عنوانی که یک موضوع ایمیل عالی برای مشترکین شما ایجاد می کند، یک عنوان وحشتناک برای اهداف سئو ایجاد می کند. با افزونه Yoast، شما به سادگی دو عنوان، یکی برای افراد و دیگری برای موتورهای جستجو می نویسید. همچنین باید یک توضیحات متا سفارشی برای محتوای خود نیز اضافه کنید. این نه تنها می تواند به هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب کمک کند، بلکه می توانید یک توصیف فوق العاده فریبنده ایجاد کنید که باعث می شود افراد بیشتری صفحه شما را هنگام مرور نتایج جستجو انتخاب کنند. می‌توانید به هر دوی این موارد در جعبه SEO مستقیماً در ویرایشگر معمولی پست/صفحه دسترسی داشته باشید.

کلمات کلیدی فوکوس را بررسی کنید

می‌توانید به‌آسانی و سریع بررسی کنید که از جمله عوامل دیگر، تراکم کلمات کلیدی را زیر پا نمی‌گذارید یا زیاده‌روی نمی‌کنید، و به شما یادآوری می‌شود که باید نشانی‌های اینترنتی/آدرس‌های صفحه/پست خود و سایر مواردی را که بر روی شما تأثیر می‌گذارد اصلاح کنید. سئوی صفحه این می تواند یک یادآور کلی عالی باشد که شما را در مسیر پست بعد از پست نگه می دارد. شما به سادگی کلمه کلیدی تمرکز خود را در کادر معمولی SEO زیر ویرایشگر پست/صفحه WYSIWIG وارد کنید و ببینید چه چیزی در زیر آن ظاهر می شود.

به شما امکان می دهد تغییر مسیرهای صفحه را به راحتی اضافه کنید

اگر پست یا صفحه ای از محتوا را در وب سایت خود به روز می کنید، اما پست قبلی شما همچنان بیشترین بازدید را دارد، اضافه کردن یک تغییر مسیر ساده به نسخه جدید می تواند ایده خوبی باشد. این می تواند به طور غیرمستقیم به سئوی شما کمک کند و با ارائه اطلاعات به روزتر/بهتر/روشن تر به بازدیدکنندگان شما، احتمالا به اشتراک گذاری بیشتر و درگیری عمومی کاربر منجر شود.

به شما امکان می دهد Breadcrumbs اضافه کنید

Breadcrumbs سازماندهی یک سایت و منطقه خاصی از سایتی را که در حال حاضر از آن بازدید می کنید به صورت بصری نشان می دهد. ما در اینجا در WPExplorer از پودر سوخاری استفاده می‌کنیم، بنابراین می‌توانید با اسکرول کردن به بالای همین پست، نمونه‌ای از نحوه عملکرد آن را مشاهده کنید. (یا نمونه زیر را که از یکی از پست های همین وبلاگ گرفته شده است، بررسی کنید.)

نان خرده‌ها نه تنها می‌توانند به بازدیدکنندگان شما در جهت‌یابی وب‌سایت شما کمک کنند، بلکه می‌توانند به Google (و سایر موتورهای جستجو) کمک کنند تا بفهمند آیا وب‌سایت شما با موضوع یا کلمه کلیدی خاصی مرتبط است یا خیر. شما می توانید breadcrumbs را در زیر گزینه های پیوند داخلی فعال کنید. و در حالی که شما آزادی زیادی برای ویرایش دارید، معمولاً ایده خوبی است که آن را زیبا و ساده نگه دارید، تا هم برای مردم و هم برای ربات ها قابل درک باشد.

به شما امکان می دهد پیوندهای ثابت را تغییر دهید

در گزینه‌های پیوند ثابت می‌توانید به چند عملکرد مختلف دسترسی داشته باشید که می‌توانند برای وب‌سایت مناسب بسیار مفید باشند. اینجاست که می‌توانید URL یا Slug را برای پست‌ها یا صفحات مدیریت کنید.

URL Ugly را به پیوندهای دائمی تمیز هدایت کنید.

این تابع به جبران پیوندهای کمی اشتباه به صفحات شما از سایت های دیگر یا از صفحات خود کمک می کند. اگر شخصی به طور تصادفی یک عدد یا چیزی بیش از حد را در انتهای URL صفحه قرار دهد، به طور خودکار به URL تمیز/درست تبدیل می شود. (F.ex: https://website.com/page2/291 -> https://website.com/page2)

مهم: اگر از هر نوع افزونه تجارت الکترونیکی استفاده می‌کنید، یا منشا فروش را با استفاده از برچسب‌های کمپین در URL دنبال می‌کنید، مهم نیست که چند لینک زشت دارید، این مورد را فعال نکنید. در صفحات خود کشف کنید.

حذف خودکار Stop Words از Slugs

همانطور که از نام آن پیداست، این تابع کلمات توقف را از اسلاگ ها حذف می کند. این اساساً به این معنی است که حتی اگر برای هر پست یک Slug خاص تایپ نکنید، کلمات توقف (که گوگل توصیه می‌کند از URL دور نگه داشته شود زیرا هیچ معنایی ارائه نمی‌دهند) به طور خودکار حذف می‌شوند. از آنجایی که چیزهای کوچکی مانند این را می توان به راحتی فراموش کرد، فعال نگه داشتن آن می تواند بسیار مفید باشد.

به شما در ویرایش انبوه عناوین/توضیحات کمک می کند

فرض کنید Yoast SEO به کندی وارد مهمانی شد و بسیاری از پست‌ها و صفحات محبوب شما قبل از نصب افزونه ایجاد شده‌اند و هیچ عنوان یا شرح سئو خاصی ندارند، درست است؟ منظورم این است که وارد شدن و ویرایش یک و یک صفحه/پست خیلی وقت گیر است درست است؟

خوشبختانه این افزونه یک ویرایشگر عنوان انبوه و یک ویرایشگر توضیحات انبوه ارائه می دهد. به شما این امکان را می دهد که عناوین و توضیحات پست ها و صفحات قدیمی خود را به راحتی ویرایش کنید. مطمئناً اگر محتوای انباشته شما بیش از حد گسترده باشد، تلاش برای انجام این کار برای هر قسمت از محتوا ممکن است به یک شغل تمام وقت برای سه نفر تبدیل شود، بنابراین فقط اصلاح صفحات با اولویت بالا ایده خوبی است.

به شما کمک می‌کند پست‌ها/صفحات خاص را از موتورهای جستجو پنهان کنید

در حالی که آشکارا علاقه ای به پنهان کردن کل سایت خود از موتورهای جستجو ندارید (در نهایت در حال خواندن مقاله ای در مورد استفاده از یک افزونه SEO هستید)، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید صفحات خاصی را از موتورهای جستجو مخفی کنید. فرض کنید یک تبلیغ ویژه برای مشترکین ایمیل خود دارید، و یک صفحه سریع با جزئیات بیشتر راه اندازی می کنید، این صفحه ای نیست که بخواهید Google در نتایج جستجوی خود نشان دهد.

خوشبختانه، با Yoast SEO می‌توانید به راحتی هر پست یا صفحه را از داخل ویرایشگر WYSIWYG پست یا صفحه مخفی کنید. به سادگی به گزینه های پیشرفته بروید و “Meta Robots Index” را مانند تصویر زیر به “noindex” تغییر دهید. اکنون، تا زمانی که روبات‌ها به دستور شما گوش می‌دهند، فقط افرادی که پیوند مستقیم دارند می‌توانند صفحه شما را در مورد معامله ویژه مشترک پیدا کنند.

نکته پاداش: اگر مدیر اصلی سایتی هستید که مشارکت کنندگان زیادی دارد، ممکن است بخواهید گزینه های پیشرفته را برای سایر نویسندگان/مدیران خود غیرفعال کنید. در غیر این صورت ممکن است خود را در معرض این خطر قرار دهید که کسی تعدادی از صفحات کلیدی را به وب‌سایت‌هایی که انتخاب می‌کند هدایت کند، یا با کینه توزی بزرگ‌ترین بازدیدهای شما در Google را به noindex تبدیل کند.

در حال تکمیل

در حالی که ما قبلاً 10 مورد مفیدی را که می‌توانید از Yoast SEO برای شما انجام دهد، پوشش داده‌ایم، نکته قابل توجه این است که ما هنوز فقط در حال خراشیدن هستیم. و حتماً نکاتی را که برای Yoast SEO دارید در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل