چگونه یک تم وردپرس را به روز کنیم و ترفندهای سفارشی را حفظ کنیم

چگونه یک تم وردپرس را به روز کنیم و ترفندهای سفارشی را حفظ کنیم

راه‌های زیادی برای ارتقای پوسته وردپرس وجود دارد، اما به راحتی می‌توان با داده‌های از دست رفته آن‌ها را از دست داد، بنابراین باید بدانید که چگونه از آن جلوگیری کنید. «آن را نگه دارید. من هنوز سایتم را سفارشی نکرده ام. من به این مقاله نیازی ندارم.” در واقع، بله، شما نیاز دارید. آماده سازی از قبل تنها راه برای اطمینان از انتقال واقعاً بدون درز است. اگر قبلاً سایت خود را سفارشی کرده اید، نگران نباشید. خیلی دیر نیست.

در اینجا خلاصه آن است: بیشتر توسعه دهندگان آماتور فقط به شیوه نامه سایت خود می روند و شروع به تنظیم مجدد چیزها می کنند. این خوب است، تا زمانی که به روز رسانی نکنید و تمام سفارشی سازی های پر زحمت شما ناپدید شوند. در واقع، اگر وب‌سایت خود را بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه به‌روزرسانی‌ها روی آن تأثیر می‌گذارند سفارشی کنید، با دنیایی از آسیب مواجه خواهید شد. قبل از اینکه سایت خود را به‌روزرسانی نکنید و آن را برای هکرها در سراسر جهان هدف قرار دهید، چند نکته زیر را دنبال کنید تا سفارشی‌سازی‌ها را در فرآیند به‌روزرسانی خود ادغام کنید.

فریم ورک های وردپرس

متداول ترین و محبوب ترین راه حل برای این Genesis Framework. اگر تا به حال یک وبلاگ یا آموزش وردپرس را خوانده اید، به احتمال زیاد توسعه دهنده ای را دیده اید که به شدت در مورد آن غوغا می کند (بازبینی کامل بررسی پیدایش در وبلاگ ما).

پیدایش مانند یک موضوع است، اما بیشتر. درست به نام آن، می‌توان آن را به‌عنوان الگوی بدون استخوان توصیف کرد که بسیاری از تم‌ها بر روی آن ساخته شده‌اند، و همه آن‌ها به شکل تم‌های کودکی هستند که «بیرونی» را روی چارچوب ایجاد می‌کنند. با Genesis، می‌توانید تم‌های خود را تا جایی که می‌خواهید تغییر دهید و به‌روزرسانی کنید بدون اینکه حتی یک جزئیات سفارشی‌سازی خود را از دست بدهید. همچنین دارای چندین ویژگی مطلوب دیگر است و ارزش بررسی را دارد. در حال حاضر 60 دلار به شما باز می گردد.

یک جایگزین دیگر Total WordPress است. Theme Framework که از رویکرد مشابهی استفاده می‌کند، Total شامل گزینه‌هایی برای تم‌های کودک، علاوه بر یک فیلد CSS سفارشی با کاربری آسان در پنل مدیریت است که می‌توانید برای افزودن ترفندهای استایل به تم خود استفاده کنید. با این حال، اگر بودجه ای برای آن ندارید، یا موضوع دیگری را که دوست دارید پیدا کرده اید و قصد ندارید آن را رها کنید، هنوز گزینه های دیگری وجود دارد.

افزونه های وردپرس

مجموعه‌ای از افزونه‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما در تسهیل فرآیند به‌روزرسانی کمک کنند. بیشتر آنها برای استفاده قبل از شروع سفارشی سازی طراحی شده اند، اما اگر قبلاً دارید، ممکن است در آینده مفید باشند.

لغو قالب WP افزونه به شما امکان می دهد تا به سرعت هر قالبی را لغو کنید. اگر تمایلی به انجام همه موارد بالا ندارید، می توانید از افزونه ای به نام طرح زمینه کودک با یک کلیک برای انجام این کار از داشبورد وردپرس، بهترین های هر دو دنیا را ارائه می دهد.

زمینه های اصلی وردپرس

متداول‌ترین راه برای ایجاد سفارشی‌سازی‌های پایدار – و توصیه‌شده‌ترین راه – موضوع کودک. برای روشن شدن موضوع، یک تم کودک بسیار شبیه یک لایه فتوشاپ یا یک سلول متحرک است: یک شیوه نامه شفاف که به شما امکان می دهد تغییراتی غیر مخرب ایجاد کنید. نه فقط تغییرات ظاهری، بلکه مهم‌تر است که تغییرات مهمی در عملکردهای ضروری سایت در طرح زمینه کودک اعمال کنید.

تغییر فایل functions.php سایت شما یکی از بدترین کارهایی است که می توانید قبل از به روز رسانی انجام دهید، زیرا از دست دادن یک جزء کاربردی مهم می تواند اساساً پرتوهای پشتیبانی را از زیر وب سایت شما خارج کند. بنابراین، تغییرات عملکردی را در تم کودک نیز وارد کنید. ممکن است ایجاد چندین مورد برای جلوگیری از ریختن اطلاعات بیش از حد در یک مورد کمک کند. در صورت نیاز به یک تجدید کننده، ایجاد آنها نسبتاً ساده است. پس از آن، فقط باید مواردی را که به طور خاص می‌خواهید تغییر دهید، موضوع کودک را اضافه کنید.

ابتدا، یک پوشه جدید در پوشه wp-content/themes ایجاد کنید تا آن را نگه دارید. نام آن را با طرح زمینه والد انتخاب کنید، اما «-child» را تا انتها چسبانده باشید (در واقع می‌توانید آن را هر چیزی که می‌خواهید بنامید، اما اگر چندین طرح زمینه فرزند داشته باشید، می‌دانید که آن‌ها برای چه هستند) . در پوشه، فایلی به نام style.css ایجاد کنید. پس از آن، شیوه نامه باید با کد زیر:

/*
نام موضوع: کل کودک
URI تم: http://totalwptheme.com
توضیحات: تم کل وردپرس نمونه تم فرزند.
نویسنده: ای جی کلارک
URI نویسنده: http://totalwptheme.com
الگو: مجموع
نسخه: 1.0
*/

هر یک از فیلدهای ورودی را می توان به دلخواه تغییر داد، اما مطمئن شوید که نام تم و الگو را حفظ کنید. الگو نام دایرکتوری طرح زمینه والد است و اگر نام الگو گم یا نادرست باشد، طرح زمینه فرزند نمایش داده نمی‌شود.

در مرحله بعد می خواهید یک فایل خالی function.php جدید ایجاد کنید که در آن کد اضافه کنید تا تم فرزند شما بداند که برگه سبک اصلی طرح زمینه شما را شامل می شود. در این فایل functions.php کد زیر را قرار دهید:

get( 'Version' );
	// شیوه نامه را بارگیری کنید
	wp_enqueue_style('parent-style', get_template_directory_uri().'/style.css', array(), $version );
	
}
add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'total_child_enqueue_parent_theme_style' );

اگر به کد نگاه کنید، خواهید دید که چه کاری انجام می دهد این است که صفحه سبک والد را بارگیری می کند، اما شامل شماره نسخه تم والد نیز می شود. این بسیار مهم است، اما افراد زیادی آن را انجام نمی دهند. دلیل درج شماره نسخه تم والد این است که هر زمان که تم والد به‌روزرسانی می‌شود، اگر تغییراتی در شیوه نامه تم والد ایجاد شده باشد، افزونه‌های کش، CDN و مرورگرها می‌دانند که باید فایل را به‌روزرسانی کنند. این به جلوگیری از هرگونه CSS “شکستگی” در هنگام به‌روزرسانی طرح زمینه والد شما کمک می‌کند.

انتقال ویرایش های دستی فعلی به یک طرح زمینه کودک

اکنون، اگر قبلاً سایت خود را ساخته اید و موضوع اصلی را به اشتباه سفارشی کرده اید و چندین ساعت رایگان برای انتقال کد از یک فایل به فایل دیگر ندارید، همیشه می توانید از نسخه فعلی سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. روی موضوع کودک پس از ساختن پوشه تم فرزند، به سادگی کپی هایی از فایل هایی را که تغییر داده اید به آن اضافه کنید، سپس تم وردپرس خود را با قالب موجود در مخزن جایگزین کنید.

این یک راه حل کامل نیست، اما باید کار کند. ترفند این است که مطمئن شوید از چیزی که اصلاح نشده است نسخه پشتیبان تهیه نمی کنید، بنابراین به طور تصادفی کد جدیدی را که به روز رسانی نصب می کند با کد قدیمی بازنویسی نمی کنید. بنابراین هنوز به دانش کاملی در مورد آنچه که سفارشی کرده‌اید نیاز دارید – نمی‌توانید فقط موارد را به صورت عمده کپی کنید. حتی ممکن است به مرور فایل‌ها و حذف کدهایی که مال شما نیستند تا حد امکان کمک کند.

پشتیبان گیری از وب سایت وردپرس خود

ابتداً، زودتر پشتیبان‌گیری کنید و اغلب پشتیبان‌گیری کنید. وردپرس هر آنچه را که تا به حال نوشته یا آپلود کرده اید در پایگاه داده خود ذخیره می کند و ممکن است به دلایل زیادی دچار اختلال در عملکرد شود. از دست دادن کل سایت به دلیل خرابی سرور یا خرابی پایگاه داده بسیار آسان است. خوشبختانه، پشتیبان‌گیری از آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

راههای زیادی برای انجام آن وجود دارد. ابتدا، می‌توانید به سادگی فایل‌ها را با استفاده از کاربران FTP یا یونیکس مهارت های پوسته. همچنین می‌توانید از WinSCP برای نگه داشتن “آینه” استفاده کنید. روی دسکتاپ شما که با سایت شما به روز می شود.

یا، فهرستی از رایگان وجود دارد. افزونه های پشتیبان گیری خودکار و همچنین گزینه های برتر. اینجا در WPExplorer ما از VaultPress و در گذشته استفاده می‌کنیم. ما از پشتیبان‌گیری جامد استفاده کرده‌ایم – که هر دو گزینه‌های عالی برای ایجاد و نگهداری هستند پشتیبان‌گیری منظم از وب‌سایت شما (علاوه بر پشتیبان‌گیری‌های روزانه که توسط اکثر برنامه‌های میزبانی مدیریت شده وردپرس ارائه می‌شود.

در نهایت، cPanel، Direct Admin، Ensim، Plesk، vDeck و Ferozo همگی راه‌های منحصر به فردی برای پشتیبان‌گیری از سایت‌های میزبانی شده با خود دارند. دستورالعمل‌های جامع برای آن را می‌توانید در پیدا کنید. کدکس وردپرس. در بدترین حالت، وقتی چیزی را که واقعاً به آن نیاز دارید از دست می دهید، می توانید با میزبان خود تماس بگیرید. اکثر میزبان‌ها از سایت‌های خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند، اما بازگرداندن داده‌ها از آنها می‌تواند دردسرساز باشد.

تغییرات خود را آزمایش کنید

در نهایت، می توانید به صورت دستی یا خودکار ارتقا دهید. با ارتقای دستی، می توانید تغییرات را تست کنید تا ببینید آیا سایت شما را خراب می کند یا خیر. وردپرس دو نسخه از یک موضوع را به عنوان دو تم متفاوت در نظر می گیرد. به این معنا که اگر GenericTheme V1 و GenericTheme V1.1 را در پوشه wp-content/themes خود داشته باشید، به عنوان دو تم متفاوت در نظر گرفته می‌شوند. این بدان معناست که می توانید چندین نسخه از یک تم را روی سایت خود نصب کنید. حداقل، می‌توانید از این برای جابه‌جایی بین نسخه قدیمی و سفارشی‌شده‌تان و نسخه جدیدتان استفاده کنید، بنابراین اگر بخواهید آن را از ابتدا با تم‌های کودک بازسازی کنید، مرجعی خواهید داشت.

نتیجه گیری

احتمال از دست دادن سفارشی‌سازی‌هایی که خیلی روی آن‌ها کار کرده‌اید می‌تواند دلهره‌آور باشد، و فرآیند به‌روزرسانی ممکن است به نظر برسد که شما را به آن سوق می‌دهد. اما، با تم های کودک (یا پلاگین ها، یا چارچوب ها) و کمی آینده نگری، لازم نیست اینطور باشد. آیا ایده دیگری برای به روز رسانی منظم سایت های وردپرس بدون از دست دادن سفارشی سازی دارید؟ من دوست دارم در نظرات درباره آنها بشنوم!

خروج از نسخه موبایل