نحوه ایجاد یک صفحه سفارشی 404 در وردپرس

نحوه ایجاد یک صفحه سفارشی 404 در وردپرس

بدون شک اکثر کاربران اینترنت از پیام خطای بسیار آشنا 404 Page Not Found ناراضی هستند. این احتمال وجود دارد که حداقل یک بار در این ماه زمانی که روی یک پیوند شکسته کلیک کردید، توسط این پیام آزاردهنده بمباران شده باشید.

خطای 404 یک پاسخ استاندارد HTTP به درخواست صفحه وب است که سرور به دلایل مختلف قادر به انجام آن نیست. به طور پیش فرض، پیام خطا به صورت متن ساده در پس زمینه سفید نمایش داده می شود. اگر از این پیام جذاب متنفر هستید، نمی‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را نیز تحت تأثیر قرار دهید. پس چرا از طریق یک پیام سفارشی آن را کمتر تحریک نکنید؟

در این آموزش، من شما را با مراحل ایجاد یک پیام سفارشی صفحه یافت نشد آشنا می‌کنم تا بازدیدکنندگان وب‌سایت شما با زدن یک صفحه خالی کمتر عصبانی شوند. با این حال، ابتدا اجازه دهید درک بهتری از این موضوع داشته باشیم که چرا ممکن است هنگام تلاش برای دسترسی به یک صفحه وب، نقطه خالی را وارد کنید.

چگونه و چرا صفحه 404 یافت نشد خطاهای رخ می دهد

وقتی روی پیوندی کلیک می‌کنید و خطای 404 دریافت می‌کنید، به این معنی است که درخواست صفحه شما به سرور موفقیت‌آمیز بوده است اما صفحه خاصی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید توسط سرور پیدا نشد. دلایل زیادی برای این وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر صفحه وب که پیوند به آن متصل می شد حذف شده باشد، خطای 404 نمایش داده می شود. سناریوی معمولی که منجر به این می‌شود زمانی است که یک صفحه قدیمی که حاوی محتوای محبوب است حذف می‌شود، اما پیوندهای زیادی از وب‌سایت‌های دیگر به آن اشاره دارد. اگر مدیران سایت اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از از دست رفتن پیوندهای صفحه انجام ندهند، وب سایت های خبری بزرگ احتمالاً مقصر این امر هستند.

یک خطای صفحه 404 نیز ممکن است رخ دهد اگر صفحه درخواستی به یک نام دامنه جدید منتقل شود. اگر مشکل از سرور باشد (سرور از کار افتاده یا به دلایلی غیر قابل دسترسی است)، ممکن است با خطای DNS مواجه شوید. فایروال ها، فیلترهای محتوا و سایر اشکال مسدود کردن محتوا نیز ممکن است باعث شکستگی پیوندها شوند.

خط پایین این است که پیوندهای شکسته در وب رایج هستند. این به صاحبان یا مدیران وب سایت بستگی دارد که تجربه را برای کاربران قابل تحمل تر کنند. به یاد داشته باشید، کاربران اینترنت معمولاً هنگام جستجوی اطلاعات در یک وب سایت بی حوصله هستند. اگر هر کاربر در وب سایت شما یک خطای ساده و آزاردهنده 404 باشد، زمانی را در جستجوی وب سایت دیگری برای رسیدن به آنچه می خواهد تلف نمی کند.

پیام خطای کاربر پسند

همانطور که قبلاً اشاره کردم، اکثر وب سرورها به گونه ای تنظیم شده اند که یک صفحه خطای 404 را بازگردانند که یک عذرخواهی را نشان می دهدa توضیح کوتاهی که چرا شما نبودید. قادر به دسترسی به صفحه درخواستی در برخی موارد، ممکن است پیوندی به ایمیل مدیر وب سایت (اگر به پشتیبانی فنی بیشتری نیاز دارید) یا پیوندی به موتور جستجو برای ادامه جستجو به شما ارائه شود.

در حالی که این پیغام خطای پیش‌فرض مؤدبانه است، اما کاملاً ساده است و معمولاً برای اکثر بازدیدکنندگان وب‌سایت غیرفعال است. به همین دلیل است که مدیران وب‌سایت جدی این پیام را سفارشی می‌کنند تا بازدیدکنندگانی که موارد خالی را ارسال می‌کنند، صفحه خطای 404 کاربرپسندتر (و کمتر تحریک‌کننده‌تر) را ببینند.

همه تم‌های پیش‌فرض که با وردپرس ارسال می‌شوند دارای یک الگوی اصلی صفحه خطای 404 به نام 404.php هستند. البته، این الگوی پیش‌فرض عالی کار می‌کند، اما به احتمال زیاد آنچه را که می‌خواهید به بازدیدکنندگان خود بگویید، نمی‌گوید. خوشبختانه، سفارشی کردن پیام در قالب یک نسیم است. به سادگی قالب صفحه را در یک ویرایشگر کد باز کنید و متن پیام را به متن خود تغییر دهید. تغییرات را بعد از آن ذخیره کنید.

ساختار قالب صفحه خطای پیش‌فرض با Twenty Thirteen از برچسب هایی برای نمایش سرصفحه، پاورقی و نوار جستجو تشکیل شده است. این چیزی است که در عمل به نظر می رسد (فقط یک آدرس صفحه جعلی را در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید):

اگر کد الگوی صفحه 404 خود را بررسی کنید، عنوان صفحه یافت نشددر تگ عنوان

به همراه یک _e تابعی که در واقع نتیجه را در صفحه نمایش می دهد. این همان چیزی است که هنگام سفارشی کردن صفحه 404 خود ابتدا می خواهید آن را ویرایش کنید. سپس می توانید ادامه دهید و متن کاربر پسند بیشتری را در تگ های

و

زیر آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که ممکن است عنوان یافت نشد را تغییر دهید یا نه، اما به طور کلی خوب است که یک عنوان سفارشی که بازدیدکنندگان شما را آزار نمی دهد، همراه با متن سفارشی در پاراگراف ها قرار دهید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که عنوان در داخل عدد بزرگ 404 در صفحه ظاهر می شود. وقتی صفحه خطای خود را با استفاده از Firebug بازرسی می‌کنید، می‌بینید که 404 بزرگ توسط یک عنصر شبه (.error404 .page-title:before وارد شده است. ). بنابراین الگوی 404.php را باز کنید و متن پیش‌فرض در تگ‌های

،

و

را با آنچه می‌خواهید به بازدیدکنندگان خود بگویید جایگزین کنید. همچنین، شبه عنصر فوق الذکر را به دلخواه ویرایش کنید یا آن را حذف کنید (آن را در شیوه نامه نظر دهید). من موردم را به این تغییر دادم:

در حالی که می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید مستقیماً به بازدیدکنندگان خود در اینجا بگویید، همیشه خوب است که آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. همچنین، سعی کنید آنچه را که بازدیدکننده در وهله اول به دنبال آن بوده است، بگویید یا به او اشاره کنید. و این تقریباً تمام کاری است که باید انجام دهید تا صفحه 404 خود را کاربرپسندتر کنید. صفحه را بررسی کنید و سپس سبک‌ها را به دلخواه تغییر دهید.

همچنین، بسته به تم وردپرسی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است توسعه‌دهنده از صفحه 404 پشتیبانی سفارشی داشته باشد. در تم وردپرس کل ما یک گزینه تم صفحه سفارشی 404 ایجاد کردیم که اضافه کردن یک تغییر مسیر سفارشی 404 یا یک صفحه سفارشی را آسان می کند. عنوان و محتوا مستقیماً از داشبورد وردپرس.

عکس از ویرایشگر صفحه سفارشی 404 در Total

فایل .htaccess جایی است که جادو اتفاق می افتد

هنگامی که 404.php شما سفارشی شد، تنها چیزی که باقی می ماند این است که وردپرس آن را در زمانی که موقعیت مناسب است نمایش دهد – زمانی که نمی تواند صفحه خاصی را پیدا کند. این فرآیند پیش فرض است. با این حال، مواقعی وجود دارد که سرور وب ممکن است قبل از اینکه وردپرس از آنها آگاه شود، با مشکلاتی مواجه شود، به این معنی که بازدیدکنندگان ممکن است نتوانند به برخی از صفحات دسترسی پیدا کنند. در این صورت، باید مطمئن شوید که وب سرور می تواند آنها را به صفحه 404.php شما هدایت کند و اینجاست که فایل .htcaccess وارد می شود.

فایل .htcaccess در پوشه اصلی نصب وردپرس شما قرار دارد. در مورد وردپرس، زمانی که ساختار پیوند ثابت خود را از پیش فرض تغییر دهید، به طور خودکار ایجاد می شود. تنها کاری که باید انجام دهید تا مطمئن شوید که سرور صفحه سفارشی 404 شما را پیدا می‌کند این است که یک خط به فایل مانند این اضافه کنید:

ErrorDocument 404 /index.php?error=404

همانطور که می بینید، این url از ریشه (/) شروع می شود، به این معنی که برای استفاده از این فرمت url، نصب وردپرس شما باید در ریشه سرور شما باشد. در غیر این صورت، اگر وردپرس در یک زیر شاخه نصب شده باشد، مسیر تغییر مسیر باید به صورت زیر باشد:

ErrorDocument 404 /yourfolder/index.php?error=404

به این ترتیب، حتی اگر طرح زمینه خود را تغییر دهید، index.php همیشه فایل 404 مناسب را برای طرح زمینه جدید شما فراخوانی می کند.

در حال تکمیل

با خواندن این آموزش سریع، اکنون امیدواریم یک صفحه 404 سفارشی با یک پیام کاربرپسند سفارشی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید فایل .htcaccess را پیکربندی کنید تا اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما همیشه توسط سرور به صفحه 404 سمت راست هدایت می‌شوند، در مواقعی که وردپرس قادر به انجام این کار نیست یا زمانی که تم‌ها را تغییر می‌دهید.

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان وفاداری را جذب کنید که همیشه به وب‌سایت شما باز می‌گردند، مهم است که صفحه 404 خود را با پیامی کمتر تحریک‌کننده سفارشی کنید. و البته، تلاش برای محدود کردن تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان حتی در صفحه 404 فرود می آیند نیز ایده خوبی است.

آیا ایده خوبی برای پیام 404 سفارشی دارید؟ در حال حاضر از چه چیزی در صفحه 404 خود استفاده می کنید؟ من دوست دارم ایده های شما را در نظرات زیر بشنوم!

خروج از نسخه موبایل