راهنمای مبتدیان برای نگهداری وب سایت وردپرس

راهنمای مبتدیان برای نگهداری وب سایت وردپرس

بیشتر صاحبان وب سایت به تعمیر و نگهداری فکر نمی کنند. به جای اینکه به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شود، اغلب به عنوان یک کار طاقت فرسا به آن نگاه می شود. و متأسفانه، این اغلب کاری است که هرگز انجام نمی شود.

با حفظ نکردن صحیح سایت خود، آن را در معرض انواع مشکلات احتمالی قرار می دهید، مانند افزایش احتمال هک شدن، افزایش سرعت بارگذاری، و کاهش رتبه بندی موتور جستجو.

در این پست، مهم‌ترین بخش‌های سایت شما را که نیاز به نگهداری دارند، و همچنین اقدامات توصیه‌شده خود برای هر کدام را بررسی می‌کنیم.

مناطق تعمیر و نگهداری اصلی که باید در نظر گرفته شوند

قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده حتماً از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، فقط در صورتی که اشتباهی مرتکب شوید و نیاز داشته باشید سایت خود را به فرم قبلی بازنشانی کنید. یک روال نگهداری صحیح وردپرس شامل موارد زیر است:

  1. پشتیبان گیری از وب سایت شما
  2. نصب به‌روزرسانی‌ها
  3. در حال پردازش نظرات
  4. تنظیم امنیت
  5. پیگیری سلامت وب سایت
  6. بهینه سازی پایگاه داده شما

پشتیبان گیری

پشتیبان گیری بخش مهمی از تضمین سلامت طولانی مدت وب سایت شما است. با این حال، آنها یکی از بخش‌هایی هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

پشتیبان‌گیری خودکار ساده‌ترین روش خواهد بود، اما مهم است که به‌طور مرتب نسخه‌های پشتیبان خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که آنها به درستی کار می‌کنند. هنگام انتخاب یک سیستم پشتیبان، چندین گزینه برای انتخاب دارید. در زیر تعدادی از محبوب ترین ها را خواهید یافت.

انتخاب یک افزونه

چندین افزونه وردپرس با رتبه بالا وجود دارد که به خودکارسازی و ساده‌سازی کل فرآیند پشتیبان‌گیری کمک می‌کند. رایج ترین افزونه های پولی عبارتند از:

اگر به دنبال یک جایگزین رایگان هستید، وردپرس چند افزونه با کیفیت بالا ارائه می‌دهد که همچنان گزینه‌های عالی هستند. این موارد عبارتند از:

اگر به دنبال تجزیه و تحلیل هر افزونه و بهترین استفاده از آنها هستید، به این پست نگاهی بیندازید.

کار با میزبان وب شما

بیشتر میزبان‌های وب گزینه‌هایی را نیز ارائه می‌دهند که به طور منظم پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی شده برای وب‌سایت شما داشته باشند. این چیزی است که باید در cPanel کاوش کنید یا با بررسی قرارداد میزبانی اصلی خود ببینید آیا پشتیبان‌گیری‌های معمولی در برنامه شما گنجانده شده است.

از چندین گزینه پشتیبان استفاده کنید

مهم نیست کدام گزینه را انتخاب می کنید، ضروری است که از وب سایت خود در چندین مکان مختلف نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای مثال، در حالی که می‌توانید به طور منظم یک نسخه پشتیبان تهیه کنید که فایل‌های وب‌سایت شما را به DropBox می‌فرستد، همچنین می‌توانید پشتیبان‌گیری‌های محلی روی دستگاه یا یک هارد دیسک خارجی داشته باشید.
این لایه ایمنی اضافی تضمین می‌کند که شما هرگز رها نخواهید شد. بدون راهی برای بازیابی وب سایت شما.

به روز رسانی های وردپرس

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار وردپرس به‌طور منظم منتشر می‌شوند. این شامل هسته وردپرس به همراه تم ها و افزونه هایی است که نصب کرده اید.

این به‌روزرسانی‌ها باید در وب‌سایت شما اعمال شوند تا به درستی کار کنند. بدون نصب منظم این به‌روزرسانی‌ها، در معرض خطر تداخل کدها و قدیمی شدن عناصر سایتتان قرار می‌گیرید. این امر باعث می‌شود تا سایت شما برای هکرها بازتر باشد و به همان اندازه که در غیر این صورت می‌توانست کارایی لازم را نداشته باشد.

هنگامی که این به‌روزرسانی‌ها را نصب می‌کنید، مطمئن شوید که هسته وردپرس، تم و سپس هر افزونه‌ای را به ترتیب ارتقا داده‌اید. این به جلوگیری از هرگونه تداخل افزونه و موضوعی که می‌تواند کل وب‌سایت شما را از بین ببرد، جلوگیری می‌کند.

اگر وب سایت شما افزونه های زیادی دارد، مطمئن شوید که آنها را یکی یکی ارتقا دهید. به این ترتیب، اگر تضاد ایجاد شود، می‌دانید که کدام افزونه مقصر بوده است و رفع آن آسان‌تر خواهد بود.

نظرات و هرزنامه

اسپم نظرات معمولاً به شکل نظرات با کیفیت پایین است که معمولاً بدون دلیل دیگری جز ایجاد یک بک لینک ارسال می شوند. این نظرات بسیار کلی هستند، به مقاله شما مربوط نمی شوند و ارزش کمی به آن اضافه می کنند.

بهترین راه برای مقابله با هرزنامه نظرات، متوقف کردن آن قبل از حمله است. تنظیم اقدامات ضد هرزنامه به جلوگیری از سیل نظرات هرزنامه کمک می کند تا وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

Akismet

این افزونه معمولاً با هر نصب وردپرس مجهز است. با این حال، اگر اینطور نیست، مراحل زیر را دنبال کنید تا آن را راه‌اندازی و اجرا کنید:

1. به افزونه ها > افزودن جدید بروید و Akismet را جستجو کنید، پس از یافتن آن در نتایج جستجو، روی «اکنون نصب کنید» را کلیک کنید.

2. به صفحه پلاگین های نصب شده برگردید و Akismet را پیدا کنید. روی پیوند با عنوان برای یک کلید API Akismet ثبت نام کنید کلیک کنید و مراحل را برای دریافت کلید API خود دنبال کنید.

3. به تنظیمات > Akismet بروید و کلید API خود را وارد کنید.

همه چیز آماده است. این افزونه تقریباً 30 میلیون بار دانلود شده است و اکنون هنگام خواب، هرزنامه را مسدود می کند.

غیرفعال کردن نظرات

گزینه دیگر غیرفعال کردن نظرات در سراسر سایت است. می توانید این کار را با افزونه ای به نام غیرفعال کردن نظرات انجام دهید. . به سادگی این افزونه را نصب کنید و همه چیز آماده است.

به افزونه‌ها > غیرفعال کردن نظرات بروید و هر تنظیمی را که با نیازهای شما مطابقت دارد انتخاب کنید.

با این حال، مطمئن شوید که واقعاً می خواهید نظرات را در کل سایت خود قبل از اجرای این افزونه غیرفعال کنید.

سلامت و امنیت وب سایت

سالم نگه داشتن وب‌سایتتان به معنای دور نگه داشتن مهاجمان است و در عین حال مطمئن شوید که سایت شما در بالاترین سطح ممکن کار می‌کند.

ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools و Google Analytics می‌تواند معیارهای جامع وب سایت را به شما ارائه دهد، بنابراین می‌دانید که کدام بخش‌های سایت شما عملکرد خوبی دارند و کدام‌ها نیستند. با بررسی منظم آمار وب‌سایت‌تان، می‌توانید از مشکلات پیش از بزرگ شدن آن‌ها جلوگیری کنید.
مشکلات رایج سلامت وب‌سایت شامل خرابی بیش از حد سایت، بارگذاری کند صفحات و لینک‌های شکسته است. سنجه‌های خود را کنترل کنید تا قبل از اینکه تغییرات جزئی در این زمینه‌ها ایجاد شود، متوجه شوید.
یکی دیگر از جنبه‌های سلامت وب‌سایت، امنیت وب‌سایت است. اندازه سایت و اقدامات احتیاطی کلی شما را تعیین می کند. اکثر صاحبان وب سایت با استفاده از افزونه ای مانند:

گزینه افزونه را انتخاب می کنند

اگر خوش شانس باشید میزبان وب شما حتی ممکن است امنیت وب سایت را برای شما انجام دهد. وقت گذاشتن برای داشتن یک وب سایت کاملاً محافظت شده به شما کمک می کند از هرگونه دردسر غیر ضروری ناشی از هک یا امنیت ضعیف جلوگیری کنید.

بهینه سازی و نگهداری پایگاه داده شما

اگر سایتی شلوغ با ترافیک زیاد و تعداد زیادی محتوا دارید که دائماً بارگذاری می شود، پایگاه داده شما احتمالاً می تواند از کمی عشق استفاده کند. با حفظ پایگاه داده خود، اساساً تار عنکبوت وب‌سایت خود را تمیز می‌کنید، که به بهبود سرعت بارگیری و کاهش دفعات خطاهای پایگاه داده کمک می‌کند.

ساده ترین راه برای تمیز و به روز نگه داشتن پایگاه داده خود استفاده از افزونه وردپرس برای ساده کردن کل فرآیند است. هر یک از افزونه های زیر وظایف مختلفی را برای نگهداری و بهینه سازی پایگاه داده شما انجام می دهد. و بهتر از همه، همه آنها رایگان هستند!

هر افزونه دارای رتبه‌بندی بالا و بارگیری بالا است، بنابراین افزونه(های) انتخابی شما واقعاً به شما بستگی دارد (یا هستند)!

ماندن در حلقه

فقط نیت برای حفظ سایت شما کافی نخواهد بود. شما در واقع باید کار را انجام دهید. با این حال، با جدی گرفتن تعمیر و نگهداری وب سایت خود از امروز، و انجام اقدامات لازم به طور منظم، می توانید از سردردهای جدی در آینده جلوگیری کنید.

بهترین راه برای حفظ همه چیز، ایجاد یک برنامه تعمیر و نگهداری است که مطابق با برنامه شما باشد. چه در حال انجام کار یا برون سپاری کار به یک حرفه ای باشید، مطمئن شوید که به طور منظم انجام می شود.

همچنین می‌تواند ارزشمند باشد که از به‌روزرسانی‌های وردپرس، از جمله به‌روزرسانی‌ها برای هر افزونه یا تم‌هایی که ممکن است استفاده می‌کنید، بمانید. این به شما کمک می کند تا از هرگونه نقص امنیتی که باید مراقب آن باشید و وصله های مربوطه آنها را برای نصب آگاه کنید.

نتیجه گیری

تعمیر و نگهداری منظم وب سایت وردپرس، سایت شما را برای سال های آینده تمیز نگه می دارد. با افزونه هایی که در بالا برجسته کردیم، این فرآیند حتی نباید آنقدر سخت باشد. احتمالاً بیش از یک ساعت در ماه نیست و می توانید مطمئن شوید که سایت شما سالم است و آخرین به روز رسانی ها را اجرا می کند.

آیا یک روال تعمیر و نگهداری منظم دارید که دنبال می کنید؟ یک افزونه نگهداری وردپرس مورد علاقه چطور؟ من دوست دارم در مورد آنها بشنوم!

خروج از نسخه موبایل