مقدمه ای بر رایانش ابری با وردپرس

مقدمه ای بر رایانش ابری با وردپرس

به راهنمای مبتدیان جدید و به روز شده برای رایانش ابری برای سال 2019 خوش آمدید. رایانش ابری در سال های اخیر شاهد جذب گسترده ای بوده است، به طوری که شرکت ها و SMB ها اکثر خدمات خود را به ابر منتقل کرده اند. . از سفارش آمازون گرفته تا استوری اینستاگرام گرفته تا مقاله‌ای که هم‌اکنون می‌خوانید ذخیره، پردازش و به شما تحویل داده می‌شود – از طریق ابر.

یادداشت نویسنده:

این مقاله مقدماتی در مورد رایانش ابری برای وردپرس تقریباً چهار سال پیش در سال 2015 منتشر شد. در این مدت شاهد پذیرش سریع رایانش ابری در صنایع مختلف و پیشرفت‌های عمده در فناوری‌های ابری اصلی بودیم. با این حال، با همه این تغییرات – اصول اصلی و مزایای محاسبات ابری همچنان یکسان است. انواع اولیه راه حل های رایانش ابری بدون تغییر هستند. شما هنوز هم استقرار ابر خصوصی، عمومی و ترکیبی دارید. نحوه پذیرش سازمان ها تغییر کرده است.

این راهنما به عنوان راهنمای مبتدی برای درک رایانش ابری و نحوه ارتباط آن با وردپرس است.

با این موارد شروع می کنیم:

  • محاسبات ابری چیست
  • مزایای آن را مطالعه کنید
  • انواع مختلف راه حل های رایانش ابری را بدانید

پس از اتمام، به چگونگی تقویت رایانش ابری به وردپرس نگاه خواهیم کرد.

رایانش ابری چیست؟

طبق جمعیت G2، “یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نشان دادن “ابر” از طریق ذخیره سازی است. حافظه محلی سنتی فایل ها را روی هارد دیسک شما نگه می دارد. وقتی تصویری را ذخیره می کنید یا برنامه ای را دانلود می کنید، در دستگاه شما ذخیره می شود. از طرف دیگر، فضای ذخیره‌سازی ابری آن فایل را ذخیره می‌کند در وب فایل در میان سرورهای راه دور توزیع شده و از طریق اینترنت قابل دسترسی است.”

اکنون مفهوم «ذخیره‌سازی» را به قدرت پردازش و تحویل محتوا گسترش دهید. شما ابر مدرن را دارید.

به زبان ساده، ابر یک شبکه توزیع‌شده از رایانه‌ها است که چندین نسخه از داده‌های شما را در ماشین‌های جداگانه ایجاد می‌کند. بنابراین اگر یکی از سرورها از کار بیفتد، سرور دیگر آن را بر عهده می گیرد. برای کاربر نهایی، محاسبه هرگز متوقف نمی شود.

انواع مختلف رایانش ابری

سه نوع اصلی از راه حل های رایانش ابری بر اساس استقرار آنها وجود دارد. شما عمومی، خصوصی و ترکیبی دارید. قبل از شروع، باید بدانید که در نهایت، ابر از چندین رایانه (به نام سرورها) تشکیل شده است که در مراکز داده قرار دارند.

  • یک ابر خصوصی مانند Uber خودتان است. شما آن را با دیگران به اشتراک نمی گذارید و فقط برای رفت و آمد خود از آن استفاده می کنید.
  • یک ابر عمومی مانند یک Uber Pool است. شما با افرادی که به همان مقصد می روند رفت و آمد می کنید.
  • یک ابر هیبریدی ترکیبی از دو است. (نمی توانم مثالی شبیه Uber به ذهنم برسد).

هزینه رایانش ابری

Private Cloud: هزینه اجاره یک ابر خصوصی یا عمومی مشابه سواری Uber شما است. کابین های خصوصی (یا استقرار ابر) هزینه بیشتری دارند. مزیت این است که بسیار امن تر است و می توان آن را در پشت فایروال شرکت شما قرار داد.

Public Cloud: Cloud عمومی بسیار مقرون به صرفه است اما در مقایسه با cloud عمومی دارای محدودیت‌های امنیتی خاصی است. به همین دلیل است که هنگام ذخیره داده‌های پزشکی یا دولتی در سرورهای ابری عمومی، مشکلات انطباق زیادی را مشاهده می‌کنید.

Hybrid Cloud – The Best of Both Worlds: شرکت ها متوجه شدند که بهترین بازگشت سرمایه زمانی حاصل می شود که ابرهای خصوصی و عمومی را که به عنوان ابر ترکیبی نیز شناخته می شود، ترکیب کنید. شرکت‌ها می‌توانند به‌طور ایمن داده‌های حساس را در فضای ابری خصوصی که توسط فایروال‌های شرکت محافظت می‌شوند، ذخیره کنند. پردازش دسته ای داده های عمومی یا ناشناس را می توان در ابر عمومی بارگذاری کرد.

مزایای محاسبات ابری

اگرچه فناوری اصلی پشت رایانش ابری به سرعت تکامل یافته است، مزایای اساسی استفاده از رایانش ابری اصلاً تغییر نکرده است. در اینجا یک مرور کلی آمده است:

در دسترس بودن و افزونگی: از آنجایی که ابر شبکه‌ای از رایانه‌های متعدد و به هم پیوسته با کپی‌های یکسان از تاریخ شما است، در دسترس بودن و افزونگی بالایی خواهید داشت. به عبارت دیگر، خدمات شما به خوبی انجام نمی شود. مگر اینکه، البته، کل خوشه از بین برود (مانند این خاموشی AWS).

مدل پرداختی: این مدل پرداخت به لطف محاسبات ابری به مدل صنعتی تبدیل شده است. روزهایی که نیاز به رزرو امکانات هاست و محاسبات برای حداقل مدت زمان داشتید، گذشته است. با رایانش ابری، شما فقط برای منابعی که استفاده می کنید هزینه می کنید. برای خوشه های ابری با کارایی بالا، حتی می توانید آنها را برای چند ساعت اجاره کنید و فقط برای آنها صورتحساب دریافت کنید. بدون هزینه های پنهان، بدون هزینه راه اندازی – هیچ چیز!

مقیاس‌پذیری: مقیاس‌پذیری به شما امکان می‌دهد به سادگی قدرت محاسباتی بیشتری را در صورت نیاز و زمانی که به آن نیاز دارید خریداری کنید. پس از اتمام کار با منابع، می توانید به سادگی آنها را به فضای ابری بازگردانید.

استفاده از ابر مزایای متعدد دیگری نیز دارد، اما اینها عمومی‌ترین مزیت‌هایی هستند که همه باید بدانند. اگر می‌خواهید درباره رایانش ابری بیشتر بدانید، توصیه می‌کنم راهنمای مقدماتی G2 Crowd را بخوانید. الف>. این به خوبی به شیوه ای بدون گیک نوشته شده است و برای افراد از همه رشته ها طراحی شده است.

ارائه دهندگان پیشرو رایانش ابری

سهم بازار ارائه دهندگان پیشرو رایانش ابری در Q2، 2018

در زمانی که رایانش ابری شروع به رشد کرد، AWS اکثریت سهم بازار ابر را در اختیار داشت. با این حال، در سال 2018، همه چیز به شدت تغییر کرده است. ما چندین سرویس ابری پیشرو در صنعت مانند AWS، Google Cloud، Microsoft Azure، IBM و Alibaba Cloud داریم که به چند مورد اشاره می‌کنیم.

رایانش ابری و وردپرس

بیشتر بهترین ارائه دهندگان میزبانی وردپرس از یکی از ارائه دهندگان پیشرو ابر برای ارائه خدمات خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، Kinsta یک ارائه دهنده میزبانی مدیریت شده وردپرس محبوب است که به طور کامل در Google Cloud. خدمات دیگری مانند Cloudways میزبانی ابری مدیریت شده وردپرس را در AWS، Google Cloud و دیگران. آنها اساسا یک ارائه دهنده خدمات لایه میانی هستند که سایت وردپرس شما را در یک ارائه دهنده ابری به انتخاب شما مدیریت می کنند.

سلام، ابر!

در این سری پست، نحوه نصب وردپرس را در ارائه دهندگان اصلی ابر بحث خواهیم کرد. ما با یکی از شرکت های میزبان ابری مورد علاقه من – DigitalOcean شروع می کنیم. بعداً به موضوعات پیشرفته ای مانند نصب وردپرس در AWS و سایر ارائه دهندگان ابر استاندارد صنعت خواهیم پرداخت. اگر سؤالی در مورد رایانش ابری یا به طور کلی میزبانی ابری دارید، همه ما گوش می کنیم. همچنین می توانید مستقیماً از من در توییتر souravify@ بپرسید و من خوشحال می شوم به سؤال شما پاسخ دهم. در اینجا یک سفر هیجان انگیز است – بیایید شروع کنیم!

خروج از نسخه موبایل