نحوه نصب وردپرس در DigitalOcean

نحوه نصب وردپرس در DigitalOcean

DigitalOcean یکی از سریع‌ترین شرکت‌های میزبانی ابری در حال رشد در جهان است که بر سادگی و مقیاس تمرکز دارد. امروز قصد داریم نحوه نصب و پیکربندی وردپرس را در DigitalOcean بیاموزیم.

چرا ما DigitalOcean را دوست داریم

درهای خود را در سال 2011 باز کرد و به زودی به یکی از بزرگترین ارائه دهندگان میزبانی ابری با بیش از یک میلیون کاربر تبدیل شد. سرورهای DigitalOcean به عنوان Droplets شناخته می شوند – کوچکترین واحد یک سرور ابری که می توانید از 5 دلار در ماه خریداری کنید.

عامل کلیدی موفقیت خیره کننده DigitalOcean سادگی آن است. علاوه بر این که یک گزینه ساده و تمیز است، چیزهای بیشتری برای دوست داشتن DigitalOcean برای سایت وردپرس شما وجود دارد. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا DigitalOcean را عالی می‌دانیم.

توجه: این یک بخش اختیاری است، می‌توانید آن را رد کرده و مستقیماً به بخش بعدی بروید تا وردپرس را در DigitalOcean نصب کنید.

قیمت رقابتی و مقرون به صرفه

قیمت گذاری دیجیتال اقیانوس (سپتامبر 2018)

DigitalOcean یکی از پایین ترین امتیازهای قیمتی را در صنعت میزبانی ابری دارد. می‌توانید با پرداخت حداقل 5 دلار در ماه با سرور خود شروع کنید.

سه ویژگی DigitalOcean را بسیار مقرون به صرفه کرده است.

  1. استفاده از پرداخت در ساعت
  2. بدون حداقل دوره اجاره
  3. بدون هزینه راه اندازی (حتی برای تنظیمات بزرگ)
  4. شروع طرح‌ها از 0.0007 دلار در ساعت
قطرات DigitalOcean از 5 دلار در ماه شروع می شود!

قطره $5/ماه همراه با:

می آید

  • 1 گیگابایت رم
  • 25 گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD (SSD ها حدود 10 برابر سریعتر از هارد دیسک های سنتی هستند)
  • 1 ترابایت پهنای باند (این واقعا سخاوتمندانه است)
  • 1 واحد قدرت vCPU (CPU مجازی)
  • قیمت: 0.007 دلار در ساعت که تقریباً 60 دلار در سال است!

نصب خودکار 1 کلیکی برای وردپرس

1-کلیک کنید نصب وردپرس ارائه شده توسط DigitalOcean

DigitalOcean یک تصویر آماده شیرین برای وردپرس و تعداد زیادی نرم افزار منبع باز دیگر دارد که آن را به یک دارایی ارزشمند تبدیل می کند. با چند کلیک (شما خواهید دید که چگونه) ما قادر خواهیم بود در کمترین زمان یک نصب ثابت وردپرس ایجاد کنیم.

انجمن حماسی و پایگاه دانش

رویکرد جامعه محور DigitalOcean برای جلب مشتریان

DigitalOcean آموزش های زیادی در مورد هر سیستم عامل، هر نرم افزار و هر موضوعی (مرتبط با میزبانی) دارد! بهترین بخش – به دقت روی قطرات آنها آزمایش شده است تا اطمینان حاصل شود که روی قطره شما نیز کار می کند!

به‌جز آموزش‌ها، انجمن‌های پرسش و پاسخ فعال و پروژه‌های اجتماعی جالبی نیز دارید.

تغییر اندازه پویا

با DigitalOcean، می توانید اندازه قطره خود را به صورت پویا تغییر دهید< /a>. به یاد دارید که در مقدمه ای بر رایانش ابری با وردپرس در مورد آن صحبت کردیم؟ هر زمان که به مقداری آب اضافی نیاز داشتید، اندازه یک قطره را به آسانی چرخاندن یک دستگیره برای افزایش صدا تغییر اندازه دهید!

مورد اعتماد بهترین توسعه دهندگان

توسعه دهندگان DigitalOcean را دوست دارند

< /div>

جان رسیگ، خالق jQuery (یکی از بهترین فریم ورک‌های جاوا اسکریپت)، سالواتوره سانفیلیپو، خالق Redis، و یکی از بنیانگذاران StackExchange، جف اتوود – همگی از DigitalOcean برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.

نصب وردپرس در DigitalOcean

پیش نیاز: هنگامی که ثبت‌نام کردید DigitalOcean، باید اطلاعات تماس خود را به روز کنید و مقداری پول (حدود 5 دلار) به حساب DigitalOcean خود انتقال دهید تا اولین قطره خود را ایجاد کنید. به آن به عنوان یک تلفن اعتباری فکر کنید. برای شارژ مجدد حساب خود می توانید از پی پال یا کارت اعتباری استفاده کنید. اکنون ما آماده ایجاد قطره وردپرس خود هستیم.

سازمان حساب کاربری DigitalOcean: پروژه ها چیست؟

پروژه ها یک واحد اصلی سازمان در حساب DigitalOcean شما هستند. هر پروژه می‌تواند چندین قطره و ویژگی‌های دیگر (مانند متعادل‌کننده بار و ذخیره‌سازی اشیا) داشته باشد که DigitalOcean ارائه می‌کند. یک حساب DigitalOcean می تواند چندین پروژه داشته باشد.

ما با ایجاد اولین پروژه DigitalOcean خود شروع می کنیم. نام پروژه، شرح، هدف پروژه و محیط را انتخاب کنید. یک محیط می تواند توسعه، صحنه سازی یا تولید باشد. برای آموزش خود، گزینه هایی را که در تصویر بالا نشان داده شده است انتخاب کرده ایم.

از آنجایی که DigitalOcean یک پلتفرم میزبانی ابری متمرکز بر توسعه‌دهنده است، آنها این گزینه‌های اضافی را دارند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را سازماندهی کنند.

نحوه ایجاد قطره وردپرس در DigitalOcean

پس از ایجاد یک پروژه، اکنون می توانید یک قطره ایجاد کنید.

مرحله 1: با ایجاد یک قطره در داخل پروژه WPExplorer شروع می‌کنیم.

مرحله 2: اوبونتو را به عنوان سیستم عامل قطره خود انتخاب کنید و سپس برگه برنامه‌های یک کلیک را انتخاب کنید.

مرحله 3: WordPress on 18.04 را انتخاب کنید. این بدان معنی است که DigitalOcean به طور خودکار وردپرس را در اوبونتو 18.04 نصب می کند.

توجه – می‌توانید به Droplet خود نسخه‌های پشتیبان اضافه کنید. با این حال، این برای ما مهم نیست زیرا این یک آموزش است. همچنین، این نباید با پشتیبان‌گیری‌های وردپرس اشتباه گرفته شود. پشتیبان‌گیری قطره‌ای پشتیبان‌گیری خودکار در سطح سیستم است، به این معنی که همه چیز را در سیستم عامل (و نه فقط وردپرس) کپی می‌کند.

مرحله 4: قطره های DigitalOcean را می توان در 8 مرکز داده مختلف مستقر کرد. از آنجایی که من در هند قرار دارم، بنگلور را انتخاب کردم. انتخاب گزینه های اضافی (مانند شبکه خصوصی، IPv6 و غیره) و یک کلید SSH اختیاری است. از آنجایی که ما اینجا هستیم تا فقط وردپرس را نصب کنیم، این ویژگی ها ضروری نخواهند بود. با این حال، می توانید آنها را در حساب DigitalOcean خود امتحان کنید!

مرحله 5: همانطور که می بینید، پروژه پیش فرض، یعنی WPExplorer به طور خودکار انتخاب می شود. یک نام میزبان را وارد کنید (این برای شماست که به صورت داخلی به خاطر بسپارید) و روی ایجاد کلیک کنید تا شروع به ایجاد قطره شما شود.

قطره DigitalOcean آماده است!

مرحله 6: پس از ایجاد قطره، پیامی مشابه تصویر صفحه بالا مشاهده خواهید کرد.

همچنین باید ایمیل مشابهی را در حساب ایمیل DigitalOcean ثبت شده خود دریافت کنید.

ورود به DigitalOcean droplet از طریق کنسول SSH

نزدیک به زمان نصب معروف وردپرس 5 دقیقه ای است. فقط این بار قرار است در عرض 2 دقیقه تمام شود. ما قبلاً آدرس IP را داریم که می توانیم از آن برای ورود به سرور وردپرس استفاده کنیم. با این حال، برای اولین بار باید از طریق SSH به DigitalOcean droplet خود وارد شویم.

مگر اینکه این کار را انجام دهیم، وقتی آدرس IP را در مرورگر خود وارد می کنیم، پیامی مانند این را خواهیم دید. می‌توانید از طریق SSH با استفاده از Putty در ویندوز یا ترمینال در مک وارد DigitalOcean droplet خود شوید. با این حال، DigitalOcean راه ساده تری برای انجام این کار دارد، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

ابتدا، از داشبورد DigitalOcean، قطره خود را انتخاب کنید و سپس برگه Access را از منوی سمت چپ انتخاب کنید. برای دسترسی به قطره خود از طریق SSH با استفاده از مرورگر وب خود، روی راه اندازی کنسول کلیک کنید.

در مرحله بعد، نام کاربری (ریشه) و رمز عبوری که قبلاً برای شما ایمیل شده است را وارد کنید. بلافاصله از شما خواسته می شود که یک رمز عبور جدید برای حساب کاربری root ایجاد کنید. پس از بازنشانی رمز عبور root، باید پیامی مشابه پیام بالا مشاهده کنید.

همین. ما اکنون برای نصب معروف وردپرس 2 دقیقه ای آماده ایم!

پیکربندی نصب وردپرس در DigitalOcean

تاکنون این کار را انجام داده ایم:

  • یک قطره DigitalOcean جدید با Ubuntu و WordPress از پیش نصب شده ایجاد کرد. و
  • از طریق SSH (با استفاده از دسترسی کنسول داخلی DigitalOcean) وارد droplet شده‌اید.

اکنون باید مراحل نهایی را برای آماده سازی سایت وردپرس خود انجام دهیم.

آدرس IP را در مرورگر خود وارد کنید و باید با صفحه نصب معروف به شما خوشامد بگوییم.

اکنون یک نام کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل انتخاب کنید. پیکربندی پایگاه داده توسط DigitalOcean از پیش پیکربندی شده است. همچنین اگر در حال آزمایش یک سایت هستید، ممکن است بخواهید قابلیت مشاهده موتور جستجو را خاموش کنید. تنها چیزی که وجود دارد این است که وقتی سایت شما آماده شد باید آن را فعال کنید.

روی Install WordPress کلیک کنید و بگذارید جادو اتفاق بیفتد.

و شما آن را دارید – وردپرس آماده است.

این پایان آموزش اولیه ما است.

پاداش: DigitalOcean برای مبتدیان (گزینه ابری دیگر)

به یاد داشته باشید که ما بررسی میزبانی Cloudways را انجام دادیم. در حالی که برگشته؟ خوب، یکی از ویژگی‌های جالبی که Cloudways ارائه می‌کند، گزینه انتخاب ابرتان است، و یکی از گزینه‌ها DigitalOcean است! از آنجایی که Cloudways تمام کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد، می توانید فقط کلیک کنید و میزبانی وب سایت خود را شروع کنید تا بتوانید از تمام مزایای عالی میزبانی ابری با DigitalOcean منهای راه اندازی برخوردار شوید. این باعث می‌شود Cloudways گزینه‌ای عالی برای تازه‌کارها یا افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند. می‌خواهید جنبه فنی راه‌اندازی میزبانی ابری را بررسی کنید.

پیکربندی پیشرفته وردپرس در DigitalOcean

داشتن یک سایت وردپرس در DigitalOcean عالی است. با این حال، اگر URL سایت وردپرس شما یک آدرس IP باشد، کار چندان خوبی نخواهد داشت. ما باید آن را به یک نام دامنه پیوند دهیم. همچنین، امروزه وب‌سایت‌های رمزگذاری شده معمول هستند، بنابراین ما می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه یک گواهی HTTPS را در قطره وردپرس خود نصب کنیم.

در اینجا خلاصه ای از مواردی است که در بخش تنظیمات پیشرفته وردپرس پوشش خواهیم داد:

  • یک نام دامنه را برای سایت وردپرس خود پیکربندی کنید
  • HTTPS را برای WordPress در قطره DigitalOcean خود نصب کنید.

پیکربندی نام دامنه برای قطره وردپرس DigitalOcean

برای پیکربندی URL وردپرس خود، باید:

  • یک «یک رکورد» اضافه کنید که به آدرس IP قطره شما اشاره می کند و
  • آدرس سایت را از داشبورد مدیریت وردپرس تغییر دهید.

این یک فرآیند دو بخشی است که باید به صورت متوالی انجام شود.

بخش 1: افزودن رکورد A به دامنه خود:

این بخش بیشتر به ارائه دهنده هاست شما بستگی دارد. شما باید مستندات هاست خود را در مورد افزودن رکوردهای A به DNS خود ارجاع دهید. یا به سادگی Google “چگونه یک رکورد در <ارائه دهنده دامنه خود اضافه کنید>” را در گوگل جستجو کنید. باید دستورالعمل های خاصی را دریافت کنید.

اگر هاست شما دارای cPanel است (بیشتر میزبان‌های وب مشترک این کار را انجام می‌دهند)، ما در اینجا یک آموزش برای شما داریم:

مرحله 1: به حساب cPanel خود وارد شوید و Zone Editor را انتخاب کنید. همچنین می توانید از تابع جستجو در cPanel برای یافتن سریع این ابزار استفاده کنید.

مرحله ۲: روی + A Record کلیک کنید تا یک رکورد A جدید اضافه کنید.

 

مرحله 3: بیایید فرض کنیم نام دامنه شما example.com است و می‌خواهید آن را به قطره DigitalOcean جدید خود نشان دهید. در این مورد، باید دو رکورد A را در ویرایشگر DNS Zone خود اضافه کنید. اولین مورد برای example.com و دیگری برای www.example.com است. هر دو این رکوردها نام دامنه اصلی شما را به آدرس IP قطره نشان می دهند. باید از پیکربندی زیر استفاده کنید:

یک رکورد شماره 1: “example.com”

 نام: example.com. (بله یک "." انتهایی گنجانده شده است)
آدرس: در قسمت آدرس، آدرس IP قطره خود را اضافه کنید.

یک رکورد شماره 2: “www.example.com”

 نام: www.example.com. (یک «.» به طور خودکار ظاهر می شود. اگر اینطور نیست، آن را نادیده بگیرید!)
آدرس: آدرس IP قطره شما.

با این حال، برای آموزش خود، ما از یک زیر دامنه استفاده می کنیم – digitalocean.souravkundu.in. بنابراین، یک رکورد تنها برای زیر دامنه وارد کرده ایم تا به آدرس IP قطره اشاره کند.

توجه – این تنظیم برای وب سایت هایی که زیر دامنه های مختلفی برای وبلاگ خود دارند نیز مفید است. به عنوان مثال “blog.productsite.com”.

یک رکورد برای آموزش ما: “digitalocean.souravkundu.in”

 نام: digitalocean.souravkundu.in.
آدرس: آدرس IP قطره ما

هنگامی که رکوردهای A برای اشاره به آدرس IP قطره پیکربندی شدند، باید مدتی طول بکشد تا منعکس شود. (این یک لحظه اتفاق نمی افتد). این دوره انتظار، زمان انتشار DNS نامیده می شود و تا 24 ساعت طول می کشد. با این حال، عملاً اگر یک رکورد A جدید باشد، نباید بیش از 5 دقیقه طول بکشد.

مرحله 4: برای تأیید اینکه رکورد A کار می‌کند، URL (که در مورد ما digitalocean.souravkundu.in است) را در مرورگر خود وارد کنید و باید سایت وردپرس خود را ببینید. این به شما می گوید که دامنه خود را با موفقیت به قطره DigitalOcean خود پیوند داده اید.

بخش 2: تغییر URL سایت وردپرس در DigitalOcean

وقتی سایت وردپرس را در DigitalOcean نصب کردیم، URL سایت به طور خودکار به عنوان آدرس IP سرور پیکربندی می شود. اکنون باید آن را به نام دامنه جدیدی که به تازگی پیکربندی کرده ایم تغییر دهیم.

به داشبورد وردپرس → تنظیمات → عمومی بروید. در اینجا باید دو فیلد را تغییر دهیم:

  • آدرس وردپرس (URL)
  • آدرس سایت (URL)

آن را به URL مربوطه ای که در رکورد A در بخش قبلی تنظیم کرده اید تغییر دهید. باید «example.com» یا «blog.example.com» باشد. توجه داشته باشید که آدرس وردپرس و آدرس سایت باید مقادیر یکسانی داشته باشند.

در آموزش خود، از https://digitalocean.souravkundu.in/ استفاده کرده ایم. پس از اتمام به پایین اسکرول کنید و ذخیره را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شود.

سایت وردپرس شما اکنون آماده است!

افزودن HTTPS به وردپرس با استفاده از DigitalOcean

تنظیم یک گواهی SSL، HTTPS را در وب سرور فعال می کند، که ترافیک بین سرور و کلاینت های متصل به آن را ایمن می کند. DigitalOcean ابزاری به نام Certbot را در قطره نصب وردپرس با یک کلیک از قبل نصب می کند. Certbot یک راه رایگان و راحت برای تنظیم گواهینامه های SSL در سرور است.

اکنون به نحوه پیکربندی Certbot در DigitalOcean برای افزودن HTTPS به سایت وردپرس خود نگاه خواهیم کرد.

طبق مستندات DigitalOcean، برای استفاده از Certbot، به یک نام دامنه ثبت شده و دو رکورد DNS نیاز دارید:

  • یک رکورد از دامنه (به عنوان مثال، example.com) به آدرس IP سرور
  • یک رکورد از دامنه با مقدمه www (به عنوان مثال، www.example.com) به آدرس IP سرور.

این بسیار شبیه به قسمت 1 بخش پیکربندی DNS است. و حدس بزنید چه؟ ما قبلاً آن را انجام داده‌ایم!

پس از انجام این مرحله، باید از طریق SSH وارد کنسول droplet شویم و دستور زیر را اجرا کنیم:

certbot --apache -d example.com -d www.example.com

تنها چیزی است که example.com با نام دامنه شما جایگزین شده است. در آموزش ما، از آنجایی که ما فقط از یک زیر دامنه استفاده می کنیم، دستور به صورت زیر خواهد بود:

certbot --apache -d digitalocean.souravkundu.in
  • هنگامی که دستور اجرا می‌شود، چند فرمان وجود دارد. به سادگی با وارد کردن «Y» در کنسول با آنها موافقت کنید.
  • همچنین از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید تمام ترافیک HTTP را به نسخه HTTPS وب سایت هدایت کنید. من توصیه می کنم بله را انتخاب کنید، زیرا این تضمین می کند که همه بازدیدکنندگان شما نسخه رمزگذاری شده وب سایت شما را دریافت کنند.
  • پس از انجام کار، باید به داشبورد وردپرس برگردید و URL سایت را از http به https تغییر دهید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

خودکارسازی و زمان‌بندی پشتیبان‌گیری DigitalOcean

همانطور که قبلا ذکر شد، می‌توانید نسخه‌های پشتیبان را به DigitalOcean droplet خود اضافه کنید، اما این موارد فقط یک بار در هفته ارائه می‌شوند. در عرض 7 روز بین پشتیبان گیری خیلی چیزها ممکن است اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که فکر می کنیم مفید است که از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا از یک سرویس قابل اعتماد مانند SnapShooter برای کمک به مدیریت بهتر آنها استفاده کنید.

با SnapShooter می توانید هر تعداد که نیاز دارید برنامه ریزی کرده و پشتیبان تهیه کنید. چه روزانه باشد، چه ساعتی یا بر حسب تقاضا. بعلاوه می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که در زمان‌های غیر اوج بک‌آپ تهیه کنید، یک بایگانی کامل داشته باشید (تعدادی را که می‌خواهید نگه دارید انتخاب کنید)، و آنها را به صورت ایمن ذخیره کنید. گزینه اتصال چندین حساب DigitalOcean به SnapShooter به شما امکان می دهد نسخه های پشتیبان را ساده کنید. برای همه سایت های شما SnapShooter حتی می‌تواند پشتیبان‌گیری را برای تمام قطرات جدید شناسایی و فعال کند – سایت‌های شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دریافت SnapShooter

البته می توانید از سایت خود نسخه پشتیبان دستی بگیرید، اما سرویسی مانند SnapShooter این فرآیند را آسان تر می کند.

در حال تکمیل

DigitalOcean یکی از بهترین نمونه های ارائه دهندگان میزبانی ابری سازگار با توسعه دهندگان است. آنها اسناد گسترده ای از جمله صفحه اختصاصی وردپرس و پشتیبانی مبتنی بر بلیط. DigitalOcean با طراحی بصری، راهنمای کاربر محور و ویژگی‌های قوی، چهره میزبانی ابری را تغییر می‌دهد – یک قطره در یک زمان. و با امتیاز ورودی 5 دلاری در ماه، مکانی عالی برای یادگیری نحوه کثیف کردن دستان خود با وردپرس است.

اکنون Cloud را تجربه کنید !

نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا چیزی هست که بخواهید اضافه کنیم؟ ما دوست داریم نظرات شما را در نظرات زیر بشنویم.

خروج از نسخه موبایل