چگونه یک پست وبلاگ وردپرس ایجاد کنیم، از ایده تا انتشار

چگونه یک پست وبلاگ وردپرس ایجاد کنیم، از ایده تا انتشار

بنابراین شما می خواهید یک وبلاگ نویس باشید. این عالی است! اما اگر در کل این تجارت وبلاگ نویسی تازه کار هستید و اولین چیز را در مورد نوشتن یک پست وبلاگ نمی دانید، چه؟ شاید قبلاً تجربه نویسندگی داشته باشید یا نه. تنها چیزی که می دانید این است که چیزهایی برای به اشتراک گذاشتن با بقیه جهان دارید. در این مقاله، با راهنمایی شما در نوشتن اولین پست خود و انتشار آن با وردپرس، به شما کمک می کنیم تا شروع کنید.

با یک ایده شروع کنید

همانطور که هر نویسنده باتجربه ای به شما خواهد گفت، نوشتن سخت است – به خصوص شروع کردن. اما نترسید! تنها چیزی که برای شروع لازم است یک ایده است. اگر قبلاً یک ایده یا حتی چندین ایده دارید، عالی است! اگر این کار را نمی کنید، این بخش به شما کمک می کند تا ایده هایی را در مورد چیزهایی که باید در مورد آنها بنویسید طوفان فکری کنید (و شاید برای کسانی از شما که قبلاً ایده دارند الهام بخش شود).

ابتدا، باید به چند سوال پاسخ دهید. هدف وبلاگ شما چیست؟ آیا در نظر گرفته شده است که در مورد هر چیزی و همه چیز باشد، یا فقط یک جایگاه خاص را در حوزه وبلاگ پر می کند؟ شناسایی اهداف خود برای وبلاگ به شما کمک می کند تا ایده های پست را پیدا کنید.

بخشی از ایده‌های پست داشتن دلیلی برای پست کردن است. چرا پست مینویسی؟ قصد دارید این پست چه کاری انجام دهید، اگر چیزی باشد؟ دلیل آن می تواند به سادگی “من فقط به این دلیل که می توانم پست می گذارم” باشد، اما در اینجا چند سوال دیگر وجود دارد که شما را به فکر وادار می کند (که اتفاقاً می تواند به هدف وبلاگ و نه فقط پست مربوط شود) :

  • آیا در حال نوشتن آموزش هستید؟
  • دستور غذاها را به اشتراک می گذارید؟
  • اطلاع رسانی به توده ها در مورد یک علت یا موضوع مهم؟
  • افکار و نظرات خود را به اشتراک می گذارید؟
  • ارائه تخصص؟
  • دوستان و خانواده را درباره زندگی خود به‌روزرسانی می‌کنید؟

هر چه تصمیم دارید بنویسید، مهم این است که در مورد آنچه می خواهید یا به آن اهمیت می دهید بنویسید. نوشتن برای وبلاگ شما مانند نوشتن برای استخدام نیست – شما می توانید موضوعات خود را بدون نیاز به تایید یا بررسی آنها توسط کسی انتخاب کنید. شاید این یک غرغر در مورد یک موضوع بحث برانگیز باشد. شاید این نصیحت یا آموزشی باشد که آرزو می کنید ای کاش کسی به شما می داد. شاید واقعاً از یک میم، دستور غذا، کتاب یا فیلم لذت برده باشید. شاید شما فقط پستی را دوباره وبلاگ می‌زنید که شخص دیگری نوشته است که شما آن را دوست دارید. شما فقط با آنچه که می توانید به دست آورید محدود شده اید.

نوشتن پست شما

در واقع هیچ راه درست یا غلطی برای نوشتن یک پست وبلاگ وجود ندارد، اما یک فرآیند اساسی وجود دارد که اکثر نویسندگان از آن پیروی می کنند: طوفان فکری. طرح کلی. پیش نویس. تجدید نظر کنید. تصحیح کنید. منتشر کنید.

بعد از اینکه چند ایده را فهرست کردید و موضوعی را انتخاب کردید، برنامه ریزی برای آنچه می خواهید بنویسید می تواند مفید باشد. یک طرح کلی به عنوان راهنمایی برای آنچه پست شما می گوید عمل می کند. اما هر پستی نیاز به یک طرح کلی ندارد، بنابراین احساس نکنید که مجبور هستید هر بار یک طرح داشته باشید.

اگر ندانید چه بگویید چه باید بکنید، طرح کلی یا نه؟ اشکالی ندارد فقط بنویس. عمل پایین آوردن کلمات در صفحه باعث می شود که کلمات بیشتری جریان پیدا کنند، و قبل از اینکه متوجه شوید چندین پاراگراف، شاید حتی چندین صفحه، نوشته اید. فرقی نمی کند آنچه نوشته اید کافی باشد یا زیاد یا خوب یا حتی قابل انتشار – این فقط اولین پیش نویس است. (البته، گاهی اوقات می توانید آن را در اولین حرکت به درستی انجام دهید – اما انتظار نداشته باشید!)

مرحله بعدی بازبینی است. مانند طرح کلی، این قدمی نیست که باید هر بار بردارید. می توانید انتخاب کنید که به سادگی اولین پیش نویس خود را همانطور که هست منتشر کنید. اما بسته به اینکه خوانندگان شما چه کسانی هستند و چقدر حرفه ای خود را معرفی می کنید، ممکن است انجام حداقل یک بازبینی مفید باشد. می‌توانید به آنچه نوشته‌اید نگاه کنید، تصمیم بگیرید چه چیزی مهم است و آنچه نادرست است یا منطقی نیست را تغییر دهید.

تصحیح مهم است. تصحیح خودکار برای املای شما بسیار مفید است، اما نمی‌تواند متن کلماتی را که تایپ می‌کنید بررسی کند. بنابراین فقط به یاد داشته باشید که کمی تصحیح کنید تا مطمئن شوید از انگلیسی خوب استفاده کرده اید و هیچ غلط املایی ندارید. اگر می خواهید کسی قبل از نوشتن پست شما را برای شما بررسی کند، دوست یا همکار مورد اعتماد خود را بگیرید.

بهینه سازی موتور جستجوی وردپرس

از آنجایی که وبلاگ شما در اینترنت است، مهم است که هنگام نوشتن پست خود، سئو را به خاطر بسپارید. چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد سئو وجود دارد (وبلاگ های کاملی برای آن اختصاص داده شده است، مانند Yoast و Moz)، و ما نمی‌توانیم برای پوشش دادن همه چیز در مورد سئوی پست وردپرس در این پست. اما یکی از مهمترین نکات سئوی SEO که هنگام نوشتن پست خود باید به خاطر بسپارید، کلمات کلیدی است.

کلمات کلیدی تمرکز پست شما هستند، و احتمالاً با نوشتن پست‌های بیشتر برای وبلاگ خود، از همان کلمات کلیدی بارها و بارها استفاده خواهید کرد. موتورهای جستجو (مانند گوگل یا بینگ) زمانی که به طور منظم محتوا اضافه می کنید و زمانی که همان کلمات یا عبارات کوتاه مدام ظاهر می شوند، متوجه خواهند شد. این به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو برای آن عبارات رتبه بندی کنید و پیدا کردن شما را برای خوانندگان جدید آسان تر می کند. برای کمک به سئوی پست خود، ممکن است افزونه رایگانی مانند Yoast SEO یا All In One SEO که گزینه‌های SEO را درست در صفحه پست شما اضافه می‌کند.

شما اکنون اصول اولیه نحوه نوشتن یک پست وبلاگ را دارید. اگر هنوز می خواهید یا به کمک نوشتن نیاز دارید، بسیاری از منابع دیگر موجود. اما در حال حاضر به انتشار پست شما می‌پردازیم.

ایجاد پست در وردپرس

اکنون، چند راه وجود دارد که می توانید پیش نویس خود را به وردپرس برسانید تا منتشر شود. اولین و ساده ترین، نوشتن درست آن در وردپرس است. به سادگی وارد سایت خود شوید و یک پست جدید اضافه کنید، که می توانید این کار را به یکی از سه راه انجام دهید:

  1. روی نماد علامت مثبت در سرصفحه کلیک کنید.
  2. از داشبورد WP Admin، به پست‌ها در منوی نوار کناری بروید و روی افزودن جدید کلیک کنید.
  3. همچنین از داشبورد WP Admin، از ویجت Quick Draft استفاده کنید.

هر گزینه ای را که انتخاب می کنید، در کادر ویرایشگر متن کلیک کرده و شروع به تایپ کنید. اگر فوراً آن را منتشر نمی کنید – برای مثال، اگر مجبورید در میانه نوشتن متوقف شوید یا می خواهید بعداً آن را اصلاح کنید – روی دکمه ذخیره پیش نویس کلیک کنید. این پیش نویس شما را ذخیره می کند تا بتوانید بعداً به آن بازگردید، حتی اگر از سیستم خارج شوید.

و فراموش نکنید که عنوان پست خود را SEO بهینه کنید. سعی کنید چیزی جذاب را انتخاب کنید که افراد بخواهند روی آن کلیک کنند. همچنین باید چند کلمه کلیدی اضافه کنید تا امیدواریم در نتایج جستجو نشان داده شوید.

راه دوم برای افزودن پیش نویس خود به وردپرس این است که پست خود را در یک برنامه پردازش کلمه بنویسید و آن را در ویرایشگر متن در وردپرس کپی و جایگذاری کنید. این می‌تواند مشکل باشد زیرا گاهی اوقات هنگام کپی و جای‌گذاری قالب‌بندی تغییر می‌کند یا باعث ایجاد مشکل می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید این مسیر را طی کنید، توصیه می‌کنیم از یک ویرایشگر اصلی مانند Notepad یا TextEdit استفاده کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید از Word یا Pages استفاده کنید، فقط مطمئن شوید که هنگام ایجاد پست وردپرس، محتوای خود را در برگه «متن» جای‌گذاری کنید. اگر محتوای خود را فراموش کردید و در برگه «بصری» جای‌گذاری کردید، می‌توانید از دکمه «پاک کردن قالب‌بندی» برای حذف قالب‌های نوشتاری (پررنگ، ایتالیک، خط خطی) استفاده کنید – اما همچنان باید روی برگه متن کلیک کنید تا به دنبال آن بگردید. هر دهانه یا برچسب.

قالب‌بندی پست شما

وقتی محتوای خود را ایجاد کردید، می‌توانید با افزودن قالب‌بندی آن را بهتر کنید. وردپرس گزینه های بسیار خوبی را در ویرایشگر پست تعبیه کرده است تا به خوانایی بیشتر محتوای شما کمک کند، هم برای خوانندگان واقعی و هم برای ربات های موتور جستجو. برای دیدن همه آن‌ها، روی «ضبط نوار ابزار» کلیک کنید تا سینک آشپزخانه باز شود.

اصول

برخی از گزینه‌های مهمی که احتمالاً استفاده می‌کنید باید از نمادهای دکمه مشخص باشند. فهرست‌های پررنگ، مورب، زیرخط، گلوله‌دار و مرتب باید همه آشنا باشند. اینها ابزارهای مهمی برای کمک به افزایش خوانایی پست های وبلاگ شما و تاکید بر کلمات کلیدی خود برای موتورهای جستجو.

افزودن پیوند به پست ها

هنگام ایجاد پست خود، ممکن است بخواهید پیوندهایی به محتوای مرتبط اضافه کنید. این عالی است! هدف پیوند دادن محتوای شما را برای خوانندگانتان ارزشمندتر می‌کند، به‌علاوه وقتی به منابع معتبر پیوند می‌دهید، موتورهای جستجو آن را دوست دارند. فقط متنی را که می‌خواهید پیوندی به آن اضافه کنید (به نام متن لنگر) برجسته کنید و روی دکمه درج/ویرایش پیوند کلیک کنید. مطمئن شوید که هنگام درج پیوندهای خود، کادر باز کردن پیوند خود را در یک پنجره یا برگه جدید علامت بزنید، به این ترتیب خوانندگان شما همچنان در سایت شما باقی خواهند ماند.

نکته پیوند دیگر این است که یک ویژگی عنوان را در سمت “متن” ویرایشگر اضافه کنید (و اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید یا نمی‌دانید چگونه، ما یک افزونه ساده ایجاد کرده‌ایم که < a title="افزودن خودکار ویژگی های عنوان پیوند برای ارسال پیوندها در وردپرس" href="https://www.wpexplorer.com/add-link-titles-wordpress/" target="_blank" rel="noopener">افزودن خودکار ویژگی های عنوان برای شما). عناوین پیوندها مهم هستند زیرا به خوانندگان اجازه می‌دهند بدانند آنها را به کجا می‌فرستید، و همچنین برای SEO، زیرا می‌توانید توضیح بهتری (با کلمات کلیدی) برای پیوند خود به جای تکیه بر متن لنگر اضافه کنید.

افزودن عنوان و عنوان فرعی

شما باید تقریباً به هر پستی که می نویسید عنوان اضافه کنید. حتی ممکن است این عناوین همان عناوینی باشند که هنگام ترسیم کلی پست خود استفاده می‌کردید. سرفصل ها به خوانندگان شما کمک می کنند تا محتوای شما را هدایت کنند و جریان افکار شما را دنبال کنند. برای SEO، ساختار عنوان شما به جستجو می گوید موتورهایی که محتوا از همه مهمتر است (پس آن کلمات کلیدی را فراموش نکنید).

برای انتخاب عناوین خود کافیست روی کادر بازشو کلیک کنید. به طور معمول عنوان پست وبلاگ شما یک عنوان 1 خواهد بود (که از برچسب قالب بندی H1 استفاده می کند)، به این معنی که مهم ترین عبارت در صفحه است. پس از آن باید از سرفصل‌های H2 برای بخش‌های اصلی محتوای خود و به دنبال آن از زیرعنوان‌های H3 در زیر استفاده کنید. می‌توانید ادامه دهید (H4، H5، H6)، اما مگر اینکه با محتوای بسیار دقیق سروکار داشته باشید، معمولاً زیاده‌روی می‌شود، و بعد از سرفصل‌های H3، می‌توانید به سادگی از متن پررنگ استفاده کنید.

انتشار پست شما

وردپرس شامل چند گزینه برای زمانی است که شما آماده انتشار پست خود هستید. می‌توانید انتخاب کنید که پست‌تان عمومی باشد یا با گذرواژه محافظت شود، و بخواهید فوراً آن را منتشر کنید یا برنامه‌ریزی کنید که در تاریخ و زمان آینده به‌طور خودکار منتشر شود. همچنین دکمه‌ای برای پیش‌نمایش پست شما وجود دارد تا بتوانید ببینید که به صورت زنده چگونه است.

دسته‌ها و برچسب‌ها وردپرس

همچنین می‌توانید دسته‌ها و برچسب‌ها را به پست خود اضافه کنید، که توصیه می‌کنیم قبل از انتشار این کار را انجام دهید. دسته بندی ها گسترده تر هستند و باید موضوعات کلی باشند که وبلاگ شما پوشش می دهد. به عنوان مثال، در اینجا در WPExplorer دسته بندی های وبلاگ ما شامل تم های وردپرس، نکات، نظرات، هدایا و چند مورد دیگر است. برچسب‌ها خاص‌تر هستند و باید بسیار متمرکز باشند. اگر برچسب‌هایی به این پست اضافه می‌شد، ممکن است وبلاگ نویسی، نوشتن، مبتدی، سئوی وبلاگ یا موارد مشابه باشد.

همانطور که می‌بینید، دسته‌ها و برچسب‌ها برای سئوی وب‌سایت شما بسیار مهم هستند، و هنگامی که چندین پست دارید، باید یک یا چند دسته و برچسب را به هر یک اضافه کنید.  به سازماندهی آنها برای مراجعات بعدی کمک می کند و به خوانندگان در هنگام مرور پست های شما کمک می کند.

تصاویر وردپرس

آخرین گزینه ای که ممکن است بخواهید اضافه کنید یک تصویر برجسته است. می‌توانید انواع رسانه‌ها را در پست وردپرس خود وارد کنید، اما تصویر برجسته با استفاده از گزینه سمت راست محتوای شما انتخاب می‌شود.

تصاویر ویژه ابزاری عالی هستند زیرا در نتایج جستجوی تصویر ظاهر می‌شوند. هنگامی که یک تصویر جدید را آپلود می کنید، به خاطر داشته باشید که به تصویر خود یک عنوان خوب و آماده سئو و متن جایگزین بدهید. عنوان تصویر بیشتر برای دسترسی، و توسط صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌شود، در حالی که متن جایگزین همان چیزی است که موتورهای جستجو خواهند دید.

با تنظیم همه این گزینه ها، در نهایت آماده انتشار پست خود هستید! فقط روی دکمه انتشار کلیک کنید و کارتان تمام است. روی دکمه کلیک کنید تا پست خود را به صورت زنده پخش کنید، جایی که افراد و موتورهای جستجو می توانند آن را پیدا کنند!

نیاز به ایجاد تغییر دارید؟

اگر زمانی احساس کردید که نیاز دارید به عقب برگردید و چیزی را تغییر دهید، یا اگر متوجه شدید که اشتباه کرده اید، می توانید در هر زمانی که بخواهید به ویرایش پست های منتشر شده برگردید. می‌توانید این کار را از ویجت «موارد شما» در داشبورد خود یا از صفحه «همه پست‌ها» انجام دهید.

نتیجه گیری

نوشتن اولین پست وبلاگ شما می تواند ترسناک باشد، اما لازم نیست! نکات این مقاله را برای نحوه نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ در وردپرس دنبال کنید و به زودی مانند یک حرفه ای وبلاگ نویسی خواهید کرد. نوشتن اولین پست خود چگونه بود؟ وقتی روی انتشار کلیک کردید چه احساسی داشتید؟ داستان های خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

خروج از نسخه موبایل