چگونه با وردپرس یک کسب و کار آزاد بسازیم

چگونه با وردپرس یک کسب و کار آزاد بسازیم

شما یک کارآفرین متولد شده و به خودی خود ریسک پذیر هستید. در مقطعی از زندگی‌تان، چه اخیراً یا در گذشته، تصمیم گرفتید، «هک، من برای خودم وارد تجارت می‌شوم» و اینجا هستید. شاید اینطور نباشد. شاید شما فقط از 9 تا 5 خرده کاری که در آن گیر کرده اید متنفر باشید. شما نیاز بیشتری به زندگی دارید. شما آرزوی آزادی رئیس خود بودن و امکان کسب بی نهایت بیشتر را دارید.

شما می‌خواهید یک کسب‌وکار مستقل ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید در هر کجا و هر زمان کار کنید. شما می خواهید از خانه کار کنید و هرگز مجبور نیستید ساعت ها در ترافیک بنشینید. شما مایلید در pjs خود کار کنید، در واقع ناهار بپزید، و یک قسمت از برنامه مورد علاقه خود را در بین پروژه ها تماشا کنید. شما دوست دارید بدون نیاز به انتظار برای تعطیلات در تمام طول سال به دنیا سفر کنید. شما آرزو دارید که عاشق فرهنگ های جدید شوید و واقعاً خوشحال باشید.

در دل خود احساس می‌کنید که آماده چالش هستید و نمی‌توانید صبر کنید تا اولین چک خود را نقد کنید. شاید هیجان شدید باشد. شاید عاشق شدید شدید خوب است. خوب، جاه طلبی شما قابل تحسین است، اما از کجا شروع می کنید؟

در پست امروز، برخی از اصولی را که باید در هنگام ایجاد یک کسب و کار مستقل بر اساس وردپرس در نظر بگیرید (و اجرا کنید) را پوشش خواهیم داد. برای آموزش و بیشتر الهام بخش آماده شوید، زیرا این نکات شما را به قهرمانی که می خواهید و شایسته آن هستید تبدیل می کند. اماده ای؟ اینجا می رویم.

در مورد ایده کسب و کار تصمیم بگیرید

اول از همه، شما باید تصمیم بگیرید که کسب و کاری را که می خواهید راه اندازی کنید و بسازید. شما نمی توانید یک کسب و کار را فقط برای شروع یک کسب و کار راه اندازی کنید – می دانید – برای جهنم آن، یا برای هیجان، یا برای نشان دادن به دوستان. بهترین ایده کسب و کار شما باید بر اساس علایق، تجربه و دانش شما هدایت شود. همانطور که در چگونه با وردپرس درآمد کسب کنیم دیدیم، چند راه مرتبط با وردپرس وجود دارد که می توانید در آنها سرمایه گذاری کنید. شما فقط باید عشق خود را پیدا کنید.

اگر مهارت های توسعه وب دارید یا به اندازه کافی برای یادگیری علاقه دارید، می توانید تم ها و/یا افزونه های وردپرس را توسعه دهید. می‌توانید خود را به یک وبلاگ نویس محترم وردپرس تبدیل کنید، میزبانی وردپرس ارائه دهید، و/یا پشتیبانی زنده از وردپرس را در میان دیگران ارائه دهید. در حالی که همه اینها فرصت‌های پرسودی هستند، شما زمان زیادی را صرف کار و روی کسب و کار خود خواهید کرد، بنابراین بهترین کار این است که علایق خود را دنبال کنید.

شما همچنین باید در هر کاری که انجام می‌دهید به خوبی متبحر باشید. اگر اولین چیز را در مورد این سرویس انجام ندهید، چگونه خدماتی را ارائه خواهید داد؟ مهمتر از همه، ایده کسب و کار شما نباید از فضا بیفتد. باید به اندازه کافی واقع بینانه باشد تا بتواند مشکل خاصی را برطرف کند. باید راه حلی در بازار باشد. به عبارت ساده‌تر، محصولات و خدمات شما باید چیزی باشد که مردم مایل به پرداخت آن باشند. در نهایت، می‌توانید هر کسب‌وکار مستقلی را با وردپرس ایجاد کنید، بنابراین خود را به گزینه‌هایی که ذکر کردیم محدود نکنید.

یک طرح کسب و کار مناسب ایجاد کنید

وقتی کسب و کار وبلاگ نویسی آزاد خود را شروع کردم، هیچ برنامه ای نداشتم. فقط یک ذره ایده و انگیزه برای ده نفر. با این وجود، فقدان یک طرح تجاری، انتقال من به یک وبلاگ نویس تمام عیار را به تاخیر انداخت. من درسم را یاد گرفتم که…

است

یک برنامه به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را حفظ کنید و حتی زمانی که می‌خواهید ترک کنید، در بالای مسائل تجاری بمانید. می‌توانید پیش‌بینی‌های مالی انجام دهید، استراتژی‌های محتوای قابل اعتماد تنظیم کنید، بازاریابی مؤثری طراحی کنید و به طور کلی برنده شوید. و بدون برنامه، مانند یک کشتی بدون ناوبری خواهید بود. شما مسیر را از دست خواهید داد، ویران خواهید شد و در نهایت زمان و پول زیادی را تلف خواهید کرد. این را از نزدیک می دانم، و بر اساس تجربه خود، اکنون کسب و کار (و همچنین روز خود) را با یک برنامه شروع می کنم.

برنامه شما نیازی به پر کردن صفحات ندارد. نیازی نیست که طرح قرن باشد. فقط یک بیانیه کتبی در مورد اینکه چگونه از فروش صفر به یک تجارت آزاد سالم حرکت خواهید کرد. برنامه روزانه شما می تواند چند کار در Evernote یا تقویم شما باشد. برنامه برای تهیه طرح کسب و کار به کمک نیاز دارید؟ این طرح کسب و کار آزاد: برای الهام گرفتن می توانید برای موفقیت برنامه ریزی کنید یا انتظار شکست را داشته باشید. در حال حرکت…

بسازید و آنها خواهند آمد

مهم‌ترین دارایی که می‌توانید به‌عنوان فریلنسر وردپرس داشته باشید، یک مرکز آنلاین است که در آن مشتریان بالقوه می‌توانند درباره خدمات/محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، نمونه کارها را بررسی کنند، با شما تماس بگیرند و در نهایت سفارش دهند. اینجاست که وردپرس می درخشد.

راه اندازی و استفاده از پلت فرم آسان است. با تم وردپرس عالی (به Total مراجعه کنید قالب وردپرس چند منظوره پاسخگو) و چند افزونه، می‌توانید بدون دردسر، وب‌سایت نمونه کار کاملی بسازید (مانند این یا حتی این).

برای راه‌اندازی یک سایت وردپرس برای شما نیازی به استخدام یک توسعه‌دهنده وب ندارید، فقط موضوع انتخابی خود را فعال کنید، چند افزونه قدرتمند اضافه کنید، و شما آماده هستید. بدون شک، شما به هاست وردپرس عالی برای کسب و کار خود نیاز دارید تا بتوانید تمرکز کنید. به عنوان مثال، بدون نیاز به نگرانی در مورد هکرهای مخرب در تجارت باشید.

برای ابزارهایی که برای راه اندازی یک سایت وردپرس حرفه ای نیاز دارید، لطفاً منابع زیر را بررسی کنید:

در دسترس شوید

اکنون که سایت وردپرس خود را راه اندازی کرده اید، زمان آن رسیده است که به مشتریان اطلاع دهید که برای استخدام در دسترس هستید. اگر کسی نمی داند که شما یک فریلنسر وردپرس برای استخدام هستید، به من بگویید چگونه نان را روی میز و پارچه را روی پشت شما بگذارند؟

حتی نیازی نیست که در این فرآیند عرق کنید، با استفاده از حلقه نزدیک دوستان، همکاران و مشتریانی که در گذشته با آنها کار کرده اید، شروع کنید. به عبارت دیگر، از شبکه فوری خود استفاده کنید. به این افراد اطلاع دهید که برای ایجاد سایت‌های وردپرس، نوشتن محتوای وبلاگ عالی، ارائه پشتیبانی و/یا مشاوره در مورد همه موارد وردپرس در دسترس هستید.

در دسترس بودن خود را در سایت خود و هر پلتفرم دیگری که ظاهر می کنید مشخص کنید. فقط زندگی مخاطبین شبکه موجود خود را اسپم نکنید زیرا هیچ کس آن مرد را دوست ندارد. تعجب خواهید کرد که چقدر سریع می توانید پروژه ها را به سادگی با اطلاع دادن به مخاطبین نزدیک خود در دسترس قرار دهید.

اگر هیچ پروژه ای انجام نداده اید، ابتدا باید چند نمونه برای وب سایت خود ایجاد کنید. آیا می خواهید یک حرفه طراحی وب سایت آزاد را شروع کنید؟ چند نمونه طراحی وب عالی را در سایت خود به نمایش بگذارید (حتی می توانید آن ها را خودتان به عنوان سایت های نمایشی میزبانی کنید، اگر هنوز مشتری نداشته اید). اگر می‌خواهید یک تجارت توسعه وب راه‌اندازی کنید، می‌توانید تم‌ها، افزونه‌ها و غیره رایگان بدهید. آیا واقعاً به دنبال راه اندازی یک تجارت وبلاگ نویسی وردپرس آزاد هستید؟ چند نمونه نوشتن/وبلاگینگ به سایت خود اضافه کنید، و غیره و غیره.

نمونه ها به شما کمک می کنند تا اعتبار، اقتدار، تجربه و حرفه ای بودن را ایجاد کنید. سپس تابلوهای شغلی را جمع کنید که در آن مشتریان شما شغل ارسال می کنند و درخواست می دهند. اما اگر برای درخواست‌های شغلی و کارها علاقه‌مند نیستید (اگرچه در این میان می‌توانند به صورت‌حساب‌ها کمک کنند)، در مورد توسعه محصولات یا بسته‌های خدمات خود چطور؟

محصولات و/یا بسته های خدمات را توسعه دهید

اگر از ایده قرار دادن هیئت‌های شغلی خوشتان نمی‌آید و می‌خواهید مشتریان به جای آن به سراغ شما بیایند، باید محصولات، یا بهتر است بگوییم بسته‌های خدماتی را برای فروش توسعه دهید. آیا شما یک توسعه دهنده مشتاق وردپرس هستید؟ می‌توانید تم‌های ممتاز وردپرس را بسته‌بندی کنید و آنها را با اشتراک سالانه بفروشید، درست مانند نیک روچ از موضوعات زیبا.

می توانید بسته های مشاوره پولی ایجاد کنید. شما می توانید خدمات وبلاگ نویسی خود را به صورت بسته با قیمت های مختلف ارائه دهید. شما می‌توانید هر محصولی را که تصور می‌کنید بسازید، و به شرط وجود تقاضا، قتلی را انجام دهید (استودیوی Envato مملو از فریلنسرهایی است که خدمات ارائه می‌دهند). به دنبال یک مشکل در بازار خاص خود باشید و سپس راه حل را ارائه دهید. این راه حل محصول شما می شود. البته این فرض را بر این می گذارد که شما ترافیک قابل توجهی به کسب و کار آنلاین خود دارید، چیزی که در چند مورد به آن خواهیم پرداخت. در ضمن، بیایید در مورد دریافت هزینه های مناسب صحبت کنیم.

معادلانه شارژ کنید و ارزش اضافه کنید

هیچ چیزی مانع از پرداخت 3 هزار دلار برای توسعه وردپرس نیست. اما اگر برگردید، یک قالب وردپرس به ارزش 50 دلار بخرید، آن را نصب کنید، وقت خود را تلف کنید، و سایت را به مشتری ارسال کنید، آیا واقعاً به مشتری و خودتان لطفی می‌کنید؟

مهم نیست چگونه به آن نگاه می‌کنید، اما قانون متعارف تجارت این است که همیشه در درجه اول به مشتری خدمت کنید. اگر مشتری مذکور متوجه شود که شما برای نصب تمی که احتمالاً خودشان انجام می‌دادند از او هزینه‌ای بیش از حد دریافت کرده‌اید، نماینده بدی خواهید داشت. سپس شایعه می شود که شما یک دختر یا پسر پوسته پوسته هستید که به عنوان یک توسعه دهنده وب ظاهر می شود. از آنجا طبیعت تسلط پیدا می کند و بقیه فقط اثر دومینو هستند.

صادق و صریح باشید، و از آنجایی که استفاده از تم های وردپرس از پیش ساخته شده اشکالی ندارد، به مشتری اجازه دهید بفهمد که چرا برای سرویسی که 200 دلار دریافت می کند، 3 هزار دلار دریافت می کنید. اگر از یک الگوی از پیش ساخته شده استفاده می کنید، به آنها اطلاع دهید! اگر 3 هزار دلار شارژ می کنید، مطمئن شوید که ارزشی بیش از 3 هزار دلار ارائه کرده اید. این برای همه فریلنسرها صدق می کند. فراتر از انتظارات مشتری بهترین راه برای به خاطر سپردن و کسب کسب و کار تکراری است. به طور خلاصه، ارزش خود را بدانید، قیمت های بازار را بررسی کنید و بر اساس آن هزینه کنید. فقط هزینه کم یا بیش از حد شارژ نکنید و به یاد داشته باشید که خود را به یاد ماندنی کنید.

تجربه مشتری مهم است

از تجربه من، کسب و کار فقط در مورد امضای قراردادها، وجه نقد و تحویل محصول نیست. یک معامله تجاری که ارتباطات انسان و انسان را تقویت نمی کند، در نهایت بد خواهد شد. این امر حتی اگر مشتریان شما در آن سوی جهان زندگی می کنند صادق است.

کسی که ایمیل‌ها، چت‌ها و تماس‌های شما را دریافت می‌کند، به اندازه شما انسان است. آنها از بیشتر چیزهایی که شما لذت می برید لذت می برند. رفتار کردن با مشتریان خود مانند دوستان و خانواده، به جای یک وسیله سریع برای رسیدن به هدف، شما را از انبوهی از مترجمان آزاد بی تجربه متمایز می کند.

حتی ویژگی‌های ظریفی مانند صداقت، صبر و فروتنی می‌تواند قلب بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مشتری همیشه اول است. آیا خدمات و تجربه ای که ارائه می دهید، احساس بهتری در مشتریانتان ایجاد می کند؟ اگر نه، تغییرات مناسب را ایجاد کنید، اما به خاطر داشته باشید که این به معنای بوسیدن ** نیست. شما این کار را انجام می دهید و به زودی از یک تجارت خارج می شوید.

فرآیندهای خود را ساده کنید، یک تجربه کاربری عالی (از جمله در سایت خود) ارائه دهید و محصولات درجه یک را ارائه دهید. کنار هم قرار دادن این موارد، تجربه خوبی برای مشتری ایجاد می کند. همه چیز مربوط به مشتری است – شخصی که چک را قطع می کند. این به شما مربوط نیست و هرگز نخواهد بود.

گواهینامه، تأییدیه ها و ارجاعات

توصیه‌ها و تأییدیه‌ها به مشتریان احتمالی نشان می‌دهد که دیگران از خدمات/محصولات شما استفاده کرده و از آن لذت برده‌اند. تأیید این است که چگونه به مشتریان قبلی اجازه می‌دهید برای هدف شما قهرمان شوند و کسب‌وکارتان را به اوج بیشتری برسانید. من نیز روی این موضوع کار می‌کنم، چون نمی‌توانم از مشتریان بخواهم که برایم توصیفات شاداب بنویسند.

چرا اینطور است؟ من عاشق به دست آوردن تحسین و تایید به طور طبیعی هستم، و از آنجایی که مشتریان من انگیزه‌های خوبی هستند، بازخوردی که بعد از هر پروژه به من می‌دهند واقعاً به یک صفحه طولانی نیاز دارد، و من اینطور نمی‌نویسم. هههه من با کی شوخی میکنم احتمالاً باید شروع به ارسال هر گواهی، هر تأیید و هر خط بازخورد کنم.

درباره من کافی است، جاناتان ولد، پاره وقت مشاور وردپرس مستقل این را در مورد تأییدیه ها می گوید:

این را ساده نگه دارید. از مشتری خود بخواهید 2 تا 3 جمله در مورد تجربه کار با شما بنویسد. تأیید آنها را بگیرید و آن را در وب سایت خود قرار دهید…

و چه کاری انجام دهید؟ درست است، آن را در وب سایت خود ارسال کنید تا دنیا ببیند. سپس از آنها برای معرفی بخواهید. بگو چی؟ ابتدا توصیفات، و اکنون باید از مشتری بخواهیم که ما را به مشتری دیگری توصیه کند؟ خوب، ارجاعات یک راه عالی برای رشد هر کسب و کاری زیر نور خورشید است.

مسلط بر تجارت خود شوید

هیچ چیز در دنیای پرشتاب که اینترنت است، ثابت نیست. فناوری ای که امروز مرتبط است ممکن است چند ماه دیگر منسوخ شود. روندها و مدها می آیند و می روند. تکنیک ها همیشه تغییر می کنند و فناوری های جدید متولد می شوند. صرف نظر از حوزه ای که برای بهره برداری انتخاب می کنید، هرگز نمی توانید یادگیری و توسعه بیشتر مهارت های خود را متوقف کنید.

“حرفه ای ها بیشترین پول را به دست آورید، بیشترین تأثیر را داشته باشید و به طور کلی آن را خوب داشته باشید…” زیرا آنها برای یادگیری طناب ها وقت گذاشته اند. آن‌ها از اشتباهات گذشته‌شان یا آنچه ما تجربه می‌نامیم درس گرفته‌اند، و به همین جا بسنده نکرده‌اند. آنها مایل بیشتری را طی می کنند، وبلاگ می خوانند، کتاب می خوانند و در رویدادها شرکت می کنند. آنها به طور فعال در حال یادگیری هنر خود هستند.

شما هم می توانید یک حرفه ای وردپرس شوید. شما نیز می‌توانید بر این تجارت مسلط شوید، که ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما به شما کمک می‌کند تا از بین مردم متمایز شوید. حتی ممکن است عناوین جذابی مانند گورو، سنسی و متخصص در میان دیگران به دست آورید 🙂 در کاری که انجام می‌دهید تسلط داشته باشید و هرگز از یادگیری دست نکشید.

رشد کسب و کار فریلنسری وردپرس شما

هنگامی که شما جذابیت پیدا کردید و کمی طعم داشتن یک بیز را چشیدید، ممکن است وسوسه شوید که عقب بنشینید و از ثمره کار سخت خود لذت ببرید. زمانی که همه چیز به نظر می رسد، سستی وسوسه انگیز است، اما جرأت نکنید آنها را ترمز کنید. شما همیشه می توانید کمی استراحت کنید، اما پس از آن دوباره به کار خود ادامه دهید و تجارت وردپرس آزاد خود را توسعه دهید. چگونه؟

تبلیغ

تبلیغ کسب و کار فریلنسری خود به سادگی ارائه محصولات/خدمات شما در مقابل مشتریان احتمالی شماست. مهم نیست که چگونه این کار را انجام می‌دهید، به شرط اینکه اخلاقی باشد، باید همه راه‌های موجود را به کار بگیرید تا به حداکثر تعداد مشتریان بالقوه برسید.

می توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. می‌توانید از تبلیغات فیس‌بوک و توییتر با هدف جغرافیایی برای جذب مشتریان محلی استفاده کنید. می‌توانید وبلاگ مهمان را در وبلاگ‌هایی که مشتری احتمالی شما در آنجا حضور دارد، مهمان کنید. خوب، می توانید از بیانیه های مطبوعاتی، مسابقات، بازاریابی ایمیل و تقریباً استفاده کنید. همه چیز در اختیار شما برای ترافیک بیشتر به سایت وردپرس شما هدایت شود .

هرگز تبلیغ کسب و کار خود را متوقف نکنید، حتی زمانی که از قبل مشتری دارید و کار مداوم دارید. متعجب؟ چرا باید تجارت آزاد خود را تبلیغ کنم در حالی که بشقاب من از قبل پر شده است؟ پاسخ به این سوال در نکته بعدی ما آمده است.

تیم استاد بسازید

همه ما عاشق تیم هستیم. تیم ها عالی هستند زیرا حتی کارهای به ظاهر غیرممکن را نیز انجام می دهند. مطمئناً می‌توانید به تنهایی به موفقیت برسید، اما با کمک تیمی که به شما کمک می‌کند تا چرخ‌دنده‌ها را بچرخانید، سریع‌تر، آسان‌تر و با سبکی به مقصد خود خواهید رسید. همچنین از موفقیت خود برای مدت طولانی تری لذت خواهید برد.

من یک بار یک تیم دو نفره را گرد هم آوردم، و با وجود اینکه مدیریت آن چالش برانگیز و گران بود، درآمدم را دو برابر کردم، ساعات کارم را به میزان قابل توجهی کاهش دادم و لذت زیادی بردم. خیلی سرگرم کننده بود تا اینکه پول به سرم رفت و کل عملیات را به هم ریختم. خوب، من جوان بودم و این یک تجربه یادگیری بود.

تیم ها عالی هستند، و شما باید به محض اینکه کار را یاد گرفتید، به دنبال ساخت تیم خود باشید. سپس تجارت آزاد مبتنی بر وردپرس خود را به شدت تبلیغ کنید و حجم کار را بین اعضای تیم خود توزیع کنید. با یک تیم می‌توانید یک کسب‌وکار مستقل و پردرآمد بدون مشقت‌های زیاد ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که وقت خود را صرف کرده و تیم خود را به خوبی انتخاب کنید، در غیر این صورت وقت، پول و اعتماد مشتری را در کسب و کار خود هدر خواهید داد.

مدیریت پروژه

اما مدت‌ها قبل از اینکه تیم خود را بسازید، باید از پروژه‌های خود آگاه باشید، حسابداری، صورت‌حساب و ارتباطات خود را در میان سایر وظایف سرپرست انجام دهید، و در عین حال تعهدات زندگی شخصی را متعادل کنید. شما باید جریان نقدینگی را پیگیری کنید، مالیات خود را ثبت کنید، و با بسیاری از کلاه های کارآفرینی دیگر دستکاری کنید.

برای سازماندهی و همکاری در پروژه ها به ابزارهایی مانند Trello نیاز دارید ، WP-Invoice برای صورتحساب، سیستم فروش بلیت پیشرفته وردپرس برای پشتیبانی، سیستم تأیید طراحی تا کار خود را تأیید کنید به سرعت، رزومه WP برای ایجاد رزومه های زیبا، و نظرات مشتریان WP را جمع آوری کنید توصیفات.

اینها تنها برخی از ابزارهایی هستند که شما نیاز دارید. موارد دیگر عبارتند از BackWPup، Solid Security، خداحافظ کپچا و Akismet در میان دیگران. برای دسترسی به ابزارهای بیشتر می‌توانید این فهرست از منابع حرفه‌ای وردپرس را بررسی کنید.< /p>

فریلنسر یک تعطیلات نیست

اوه بله، شما حتی در هنگام تعطیلات در فیلیپین یا هاوایی کار خواهید کرد. شما ساعت های طولانی و عجیب کار خواهید کرد. شما باید با همه نوع مردم سر و کار داشته باشید زیرا، خوب، کل کره زمین عرصه شما خواهد بود. شما همچنین از کار کردن برای خودتان بسیار لذت خواهید برد.

شما از هر کجا و هر زمان کار خواهید کرد. شما برنامه ها، هزینه ها و هر چیز دیگری را خودتان تنظیم خواهید کرد. یاد خواهید گرفت و رشد خواهید کرد. در یک کار میز 9 تا 5 خفه کننده بیشتر از همیشه لذت خواهید برد. شما اتاقک را تحقیر خواهید کرد و تنها حسرت شما این خواهد بود که “چرا لعنتی این کار را زودتر شروع نکردم؟”

منابع

می‌خواهید درباره ایجاد یک کسب‌وکار آزاد موفق با وردپرس بیشتر بدانید؟ در اینجا چند منبع عالی وجود دارد:

کلمه نهایی…

ایجاد یک تجارت آزاد با استفاده از وردپرس کار آسانی است. فقط وردپرس را نصب کنید، یک تم عالی و چند پلاگین دریافت کنید و می توانید راک اند رول کنید. رشد کسب و کار تا رسیدن به بلوغ حیوانی متفاوت است، اگرچه بسیار قابل انجام است. فقط نکاتی را که امروز اینجا به اشتراک گذاشته‌ایم دنبال کنید و باید غاز طلایی خود را پیدا کنید. یا نور انتهای تونل.

در آخر، تنها چیزی که نیاز دارید یک ایده، یک برنامه و اراده برای بالا رفتن از چالش‌ها است، و اگر نه در کل جهان، در حلقه‌های خود به بزرگ‌ترین چیز تبدیل خواهید شد. ایده، نکته یا سوالی دارید؟ لطفاً بیایید آتش را در بخش نظرات روشن نگه دارید!

خروج از نسخه موبایل