نکاتی در مورد نحوه مدیریت یک سایت وردپرس با ترافیک بالا

نکاتی در مورد نحوه مدیریت یک سایت وردپرس با ترافیک بالا

چند روز پیش، بررسی کردیم که چگونه می توانید ترافیک وب بیشتری را به وب سایت وردپرس خود هدایت کنید، پس اینطور نیست. ما همچنین به شروع کسب و کار آزاد خود با وردپرس، اقدام کردیم، پس این هم همینطور نیست در پست امروز، ما به شما نشان نمی دهیم که چگونه یک کسب و کار وردپرس راه اندازی کنید یا ترافیک بیشتری را افزایش دهید. در عوض، راهنمای گام به گام راه‌اندازی سایت وردپرس خود را برای زمانی که در نهایت تا جایی که ترافیک می‌رود، به گلدان طلا رسیدید، راهنمایی می‌کنیم. ما این کار را انجام می دهیم تا مطمئن شویم که سایت شما با شروع به جذب بازدیدکنندگان بیشتر و بیشتر خراب نمی شود. لذت ببرید و بدون به اشتراک گذاشتن نظرات خود در بخش نظرات در پایان آن را ترک نکنید.

در اینجا خلاصه‌ای سریع از این سرویس آمده است:

  • نحوه آماده سازی وردپرس برای ترافیک بالا
  • مطالعه موردی سایت‌های وردپرس پربازدید و… چه کاری انجام می‌دهند تا از اعداد بالا استفاده کنند؟
  • افزونه ها و ابزارهای ضروری برای سایت های وردپرس پرترافیک (Juicy)
  • کسب ترافیک وردپرس (اوه، ما فقط گفتیم وارد تولید ترافیک نخواهیم شد، اما فقط مجبور بودیم، زیرا، خوب، ما در مورد ترافیک صحبت می کنیم)

چگونه سایت وردپرس خود را برای ترافیک بالا آماده کنیم

در خارج از جعبه، وردپرس مقیاس پذیر ساخته شده است، و به آن اجازه می دهد تا با هر کار، سخت یا ساده، و/یا هر مقدار ترافیکی که به آن وارد می کنید، سازگار شود. اما برای اطمینان از اینکه سایت شما بهترین عملکرد را دارد، باید به چند نکته توجه داشته باشید. این ملاحظات چیست؟

محدودیت های پردازنده و حافظه

برای اینکه سایت وردپرس خود را آنلاین کنید، به یک وب سرور توانمند نیاز دارید. برای اجرای بدون دردسر سایت خود به منابع سرور کافی نیاز دارید. دو منبع سروری که کاملاً به آن نیاز دارید، قدرت پردازنده و حافظه کافی است. اکنون، سطوح بالای ترافیک می تواند به طور باورنکردنی به سرور وب شما آسیب برساند، که به نوبه خود باعث کند شدن یا خراب شدن سایت شما می شود.

این دقیقاً همان چیزی است که ما نمی‌خواهیم اتفاق بیفتد، به خصوص زمانی که ده‌ها میلیون بازدید و بازدید از صفحه دریافت می‌کنید. چه باید کرد؟ در مرحله اول، اطمینان حاصل کنید که میزبان وب شما منابع سرور مورد نیاز برای تامین حافظه و قدرت پردازنده کافی را دارد. و از آنجایی که وردپرس روی MySQL و PHP اجرا می‌شود، مطمئن شوید که میزبان شما آخرین نسخه‌های پایدار این پلتفرم‌ها را ارائه می‌کند تا محیطی مطلوب برای اجرای سایت وردپرس شما ایجاد کند.

در مورد MySQL صحبت می کنیم، آیا می دانستید که می توانید تنظیمات MySQL خود را به گونه ای تنظیم کنید که بسیاری از اتصالات پایگاه داده به طور همزمان امکان پذیر باشد؟ اوه بله شما می توانید. به آن Replication گفته می شود، که – در میان چیزهای دیگر – تضمین می کند که کاربران هنگام دسترسی به سایت شلوغ شما با خطای “زمان اتصال به پایان رسیده” مواجه نخواهند شد. علاوه بر این، می توانید عملکرد MySQL را با نمایه سازی مناسب و استفاده از کش کوئری بهبود بخشید. علاوه بر این، می‌توانید یک Slave فقط خواندنی از پایگاه داده اصلی خود ایجاد کنید تا درخواست‌های خواندن را از جستارهای درج/به‌روزرسانی جدا کنید، که منجر به محیطی سریع‌تر و محکم‌تر برای سایت وردپرس پرترافیک شما می‌شود.

اما به عنوان یک مبتدی، این ممکن است برای شما بسیار غریب به نظر برسد، به همین دلیل است که تیم Core WordPress افزونه HyperDB برای کمک به شما. اگر کمی کنجکاو هستید، HyperDB، “…یک کلاس پایگاه داده پیشرفته است که از تکرار، failover، تعادل بار و پارتیشن بندی پشتیبانی می کند.” این همان راه حلی است که وقتی تعداد ترافیک شما شروع به افزایش می کند به آن نیاز دارید. در حال حرکت…

داده های انفجاری

بعضی از میزبان‌های وب به شما اجازه می‌دهند از محدودیت سرعت انتقال از پیش تعیین‌شده تجاوز کنید – چیزی که به عنوان انفجار داده شناخته می‌شود – زمانی که تقاضا برای محتوای شما زیاد است. برخی از سرورها به طور خودکار برای اجازه دادن به این سرویس پیکربندی شده اند. سایر میزبان‌های وب هزینه خدمات را از شما دریافت می‌کنند، در حالی که دیگران اصلاً این سرویس را ندارند. این وظیفه شماست که با ارائه دهنده خدمات خود بررسی کنید.

گرافیک و پلاگین های وردپرس را محدود کنید

فرض کنید سایت وردپرس شما برای ایجاد طراحی سایت شما از پنج فایل گرافیکی و چهار فایل قالب وردپرس استفاده می کند. برای 1000 بازدید کننده وب، این فایل ها 9000 بار بارگذاری می شوند و در نتیجه تقاضای زیادی در سایت شما ایجاد می شود. افزونه‌های وردپرس با تم شما نیز فراخوانی می‌شوند و برای عملکرد، درخواست‌هایی را در پایگاه داده شما ایجاد می‌کنند. این فقط به این معنی است که هر چه افزونه های بیشتری داشته باشید، پرس و جوهای پایگاه داده بیشتر و فعالیت روی سرور شما سنگین تر می شود. چه باید کرد؟

  • تعداد گرافیک های مورد نیاز برای ایجاد طراحی سایت وردپرس خود را کاهش دهید. می‌توانید این کار را با حذف گرافیک‌های غیرضروری و ویرایش style.css و فایل‌های الگو انجام دهید.
  • افزونه‌های وردپرس را خاموش کنید که می‌توانید بدون آن‌ها زندگی کنید، حتی اگر برای چند روزی که ترافیک شما افزایش یافته باشد. به کدگذاری سخت برخی از ویژگی هایی که نیاز دارید مستقیماً در موضوع خود نگاه کنید.

از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

برای جلوگیری از بیش از حد ترافیک (بیش از پهنای باند اختصاص داده شده شما) و به حداکثر رساندن عملکرد سایت وردپرس خود، باید از یک شبکه تحویل محتوا با نام CDN استفاده کنید. به این ترتیب، فایل‌های سایت شما از نزدیک‌ترین مرکز داده به بازدیدکننده وب ارائه می‌شوند. این امر بار روی سرور شما را به طور قابل توجهی کاهش می دهد زیرا کپی های فایل های شما در چندین مرکز داده در سراسر جهان ذخیره می شوند.

وقتی تقاضای زیادی برای محتوای شما وجود دارد، سرور شما دریافت کننده مطلق افزایش ترافیک نخواهد بود – سرورهای CDN یک سپر عمل خواهند کرد. راه‌حل‌های CDN پرداختی زیادی وجود دارد، بنابراین باید در کمترین زمان آن را راه‌اندازی کنید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، CloudFlare را توصیه می‌کنیم مورد علاقه شخصی).

به میزبانی وب بهتر ارتقا دهید

مطمئناً، میزبانی وب اشتراکی برای وبلاگ های جدید با سطح ترافیک پایین عالی است. با این حال، زمانی که ترافیک شما به ده ها هزار بازدید در روز افزایش یابد، این مشکل تبدیل خواهد شد. اگر در حال حاضر در یک برنامه میزبانی مشترک هستید و هنگام افزایش ترافیک متوجه عملکرد ضعیفی می‌شوید، به VPS مهاجرت کنید. اگر در طرح VPS خود با مشکلات ترافیکی مواجه هستید، به یک سرور اختصاصی و غیره و غیره مهاجرت کنید.

چند شرکت میزبان وردپرس مدیریت شده وجود دارند که بسته های میزبانی مدیریت وردپرس عالی را به شما ارائه می دهند. آنها شامل WPEngine، فلایویل و معبد رسانه از جمله موارد دیگر. این شرکت‌ها طیف وسیعی از ویژگی‌ها از به‌روزرسانی‌ها و پشتیبان‌گیری خودکار، CDN، لایه‌های کش، امنیت بالای کشو، زیرساخت اختصاصی و پشتیبانی عالی را در میان سایر موارد ارائه می‌کنند. ممکن است قیمت‌ها برای مبتدیان مناسب نباشد، اما برای آرامش خاطر و مجموعه‌ای از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دریافت می‌کنید، ارزش هر پنی را دارند.

از یک پلاگین حافظه پنهان استفاده کنید

یک افزونه کش می‌تواند ابزاری باشد که سایت شما را از فروپاشی نجات می‌دهد وقتی تعداد بازدیدکنندگان بالا، و بالا می‌رود. چطور؟ خوشحالم که پرسیدی یک پلاگین کش معمولاً نسخه‌های HTML صفحات شما را ایجاد می‌کند، که تعداد دفعاتی را که وردپرس برای ارائه صفحات به PHP نیاز دارد کاهش می‌دهد. با یک افزونه کش عالی، می توانید سرعت سایت وردپرس خود را افزایش دهید، در حالی که از خود در برابر اثرات منفی خرابی محافظت می کنید.

می‌خواهید به سراغ افزونه‌ای برای ذخیره‌سازی بروید که از ویژگی‌هایی مانند ذخیره‌سازی صفحه، حافظه پنهان پایگاه داده، CDN و کوچک‌سازی پشتیبانی می‌کند، فقط به چند مورد اشاره می‌کنیم. نمونه‌های عالی از افزونه‌های کش عالی عبارتند از W3 Total Cache ، Varnish Cache، و WP Super Cache در میان موارد دیگر.

از معماری سرویس گرا بهره ببرید

بیشتر برنامه های میزبانی اولیه، سایت وردپرس و پایگاه داده MySQL شما را روی یک دستگاه میزبانی می کنند. متأسفانه، این نوع پیکربندی به نفع انعطاف پذیری یا سرعت سایت در هنگام افزایش ترافیک شما نیست. چه باید کرد؟

شما می توانید وردپرس خود را به چند قسمت تقسیم کنید و هر کدام را جداگانه ارائه دهید. اصلاً به چه معناست؟ (بسیار چسبنده) با استفاده از یک راه‌اندازی سرویس‌محور، بار بیشتری را تحمل می‌کنید، سریع‌تر می‌دوید و به راحتی نقاط استرسی را که نیاز به اتو کردن دارند شناسایی می‌کنید. نمونه ای از معماری سرویس گرا در اینجا آمده است:

  • پایگاه داده MySQL برای میزبانی پایگاه داده وردپرس master/slave
  • لایه پروکسی Nginx/Varnish برای رسیدگی به تمام درخواست های اولیه کاربران
  • وب سرور Nginx/Apache2 برای مدیریت رندر صفحه و مدیریت سایت
  • سرور تصویر یا CDN برای ارائه فایل‌های رسانه

توجه داشته باشید، تنظیمات بالا فقط یک تصویر است، بسته به نیاز شما ممکن است متفاوت باشد. با یک معماری عالی، می توانید هر لایه را به طور مستقل بسته به سطح ترافیک خود مقیاس بندی کنید. با این وجود، جزییات را تحت تأثیر قرار ندهید، اگر معماری سرویس‌محور را نمی‌دانید، لطفاً برای دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تنظیم طرح خود با ارائه‌دهنده خدمات وب خود مشورت کنید.

مطالعه موردی: سایت های وردپرس با ترافیک بالا

در این بخش، ما به سرعت به بررسی برخی از سایت‌های وردپرس پربازدید و نحوه برخورد آنها با حجم بالای ترافیک می‌پردازیم. اول، در اینجا لیستی از نامزدهایی است که امروز به مطالعه موردی ما راه یافتند. اوه، به هر حال، آن‌ها آماری را به دست می‌آورند که ما فقط رویای آن را داریم:

اکنون، بیایید ببینیم چگونه آنها با حجم عظیمی از ترافیک کنار می آیند.

هوای گرم

پس از تنها 48 ساعت از راه‌اندازی، Mark Jaquith – توسعه‌دهنده HotAir – مجبور شد سایت را به یک سرور جدید منتقل کند. حدس می زنم که او در این مدت کوتاه رشد زیادی را پیش بینی نمی کرد. و به منظور همگام شدن با ترافیک رو به رشد، مارک روی یک CDN برای ارائه محتوای ثابت، یک راه‌حل ذخیره‌سازی فعال و یک متعادل‌کننده بار با چندین پشتیبان وب سرمایه‌گذاری کرد. HotAir از VaultPress برای پشتیبان‌گیری استفاده می‌کند (و ما هم این کار را می‌کنیم – بسیار عالی است)، Google Analytics برای dets، News beat، نمودار ضرب و آمار WordPress (برای اطلاعات بیشتر).

روندهای دیجیتال

Digital Trends دیگر آن کودکی نیست که در زمان راه اندازی بود. با بیش از 33 میلیون بازدید از صفحه در هر ماه، این سایت یکی از سریع ترین سایت های دارای WP در حال رشد است، زیرا با حدود 1 میلیون صفحه منحصر به فرد در ماه شروع به کار کرد. این چیزی است که تام ویلموت، مردی که روندهای دیجیتال را برای ما به ارمغان آورد، می گوید:

هنگامی که کارم را روی وب‌سایت شروع کردم، عملکردهای بسیار بزرگی در پایه کد وجود داشت که نیاز به اتو کردن داشتند… برای شروع، کدنویسی خوب به‌علاوه مقداری حافظه پنهان اشیاء مداوم کافی است.

درست است، بچه های کدتان را پاک کنید. در حال حرکت.

Slashgear

بر خلاف سایر شرکت‌هایی که در این بخش بررسی می‌کنیم، Slashgear هنگام راه‌اندازی برنامه‌ای برای مقیاس‌پذیری داشت. برنامه آنها این بود که ترافیک خود را هر سال 30 درصد افزایش دهند. تنها مشکل؟ طرح آنها برای افزایش ناگهانی ترافیک در نظر گرفته نشده است. شما در حال خواندن این بخش هستید زیرا هر بار که اپل اعلامیه بزرگی ارائه می کرد از آستانه آنها فراتر می رفت. نتیجه؟ این سایت برای پاسخگویی به تقاضا تلاش می کند.

بنابراین Slashgear چگونه با افزایش‌ها مقابله کرد؟ در ابتدا، آنها Amazon EC2 را به زیرساخت خود اضافه کردند. آنها وب سایت را در SoftLayer میزبانی کردند، یک میزبان وب ابری اختصاصی (مثل Cloudways Cloud hosting). سپس آنها سیستم نظرات Disqus را اتخاذ کردند که بارگذاری نظرات را از سرورهای آنها حذف کرد. آنها حافظه پنهان قدرتمندی دارند و به شما توصیه می کنند از روش آزمون و خطا برای راه اندازی سایت وردپرس خود استفاده کنید.

وب بعدی

وب بعدی زمانی راه اندازی شد که سایت های وردپرس بزرگ کمی وجود داشت. به این ترتیب، آنها واقعاً برای افزایش شدید ترافیک آماده نبودند. با این حال، آنها در طول مسیر سازگار شدند و یاد گرفتند. وقتی ترافیک بالا گرفت، آرین شات و پابلو رومن مجبور شدند سریع کار کنند. سر کار رفت و Memcached را برای پرس و جوهای سنگین، Munin برای نظارت و Varnish را به عنوان یک پروکسی معکوس پیدا کرد. آنها از W3 Total Cache و WPVarnish نیز استفاده می کنند. (zing)

iCulture.nl

iCulture.nl به عنوان iPhoneclub.nl در میزبانی مشترک شروع به کار کرد، اما بلافاصله به دلیل ترافیک بالا حذف شدند. آنها به میزبانی VPS نقل مکان کردند اما یک بار دیگر اخراج شدند. بنابراین آنها به سرور اختصاصی نقل مکان کردند و یک CDN گنجانیدند اما این باعث قطع نشدن آن نشد. در نهایت، آنها بر روی سرورهای دارای بار متعادل مستقر شدند و CDN را در ترکیب قرار دادند.

با معماری سرویس‌محور، iCulture.nl از نوامبر 2011 از سطح ترافیک بالا و بدون دردسر جان سالم به در برده است. آنها از ابزارهایی مانند W3 Total Cache، WP Widget Cache، Plugin Output Cache، Recent Posts، Recent Comments و Similar Posts، Clean Options و WordPress Sphinx افزونه جستجو استفاده می کنند. آنها یک طراحی پاسخگو برای پاسخگویی به بازدیدکنندگان تلفن همراه اتخاذ کرده اند.

افزونه ها + ابزارهای ضروری برای سایت های وردپرس پربازدید

ما این پست را با تعداد زیادی افزونه، ابزار و راه‌حل برای سایت‌های وردپرس پرترافیک پر کرده‌ایم. به این ترتیب، این بخش فقط منابعی را که ممکن است بخواهید استفاده کنید خلاصه می‌کند:

  1. راه حل میزبانی سازگار با ترافیک بالا (مانند WPEngine، Cloudways، و غیره)
  2. در حافظه پنهان وب سایت بهبود یافته (با W3 Total حافظه پنهان، WP Super Cache< /a>، Varnish Cache، Memcached و  کش ویجت WP)
  3. مدیریت نظرات بهتر (Disqus
  4. CDN برای بهبود عملکرد (CloudFlare CDN & MaxCDN هر دو عالی هستند)
  5. پشتیبان‌گیری‌های مکرر و مطمئن از وب‌سایت (VaultPress، BackWPup، پشتیبان گیری جامد و غیره)
  6. ابزارهای تجزیه و تحلیل و ردیابی (مانند Munin، آمار وردپرس و Google Analytics)

بدیهی است که شما مجبور نیستید از هیچ یک از این موارد استفاده کنید، اما آنها ابزارها و منابع مفیدی هستند که می توانند مدیریت یک وب سایت پر بازدید را بسیار بیشتر و به خوبی قابل مدیریت کنند.

کسب ترافیک وردپرس

شاید شما یک مبتدی بدون ترافیک زیاد هستید. شاید شما این پست را می خوانید تا برخلاف بسیاری از افراد در مطالعه موردی ما، برای مقیاس پذیری آماده شوید. در حالی که آماده شدن عالی است، بهترین کار این است که کسب و کار مبتنی بر وردپرس خود را بسازید و در طول مسیر یاد بگیرید. این بهترین راه برای یادگیری است. بالاخره تجربه بهترین معلم است. با این حال، برای شکوفایی کسب و کار شما، ابتدا باید بیشتر دریافت کنید ترافیک به سایت وردپرس شما. در اینجا یک کلمه سریع از مایک برای حفظ انگیزه شما آمده است:

ایجاد یک سایت وردپرس با ترافیک بالا آنقدرها که خیلی ها فکر می کنید پیچیده نیست. مطمئناً، آزمایش زیادی می‌طلبد، شکست می‌خورد و از نو شروع می‌شود، اما وقتی به آن دست پیدا کردید، پشیمان خواهید شد که چرا زودتر شروع نکردید. – مایک والاگر

در پایان روز…

زنده ماندن از افزایش ترافیک و/یا اجرای یک سایت وردپرس با ترافیک بالا نباید شما را بترساند. در اصل، شما باید از ترافیک بالا لذت ببرید و برای رشد کسب و کار خود تلاش کنید. چگونه ترافیک سایت وردپرسی خود را مدیریت می کنید؟ مشکلات مربوط به ترافیک بالا در سایت وردپرسی خود داشتید؟ لطفا تجربیات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید. Adios!

خروج از نسخه موبایل