راهنمای بهینه سازی نرخ تبدیل در وردپرس

راهنمای بهینه سازی نرخ تبدیل در وردپرس

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) یک تکنیک بهینه سازی وب سایت مهم است که به نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما می پردازد. این اساساً راهی برای ردیابی و بهینه‌سازی تعداد بازدیدکنندگانی است که در واقع محصول شما را می‌خرند یا به عملکرد دلخواه شما انجام می‌دهند.

این یک واقعیت جالب است: یک وب سایت با ترافیک بالا اما نرخ تبدیل کم درآمد کمتری نسبت به وب سایتی با ترافیک نسبتاً کمتر، اما نرخ تبدیل بالاتر ایجاد می کند. به عبارت دیگر:

نرخ تبدیل بالاتر درآمد بهتری ایجاد می کند.

واژه نامه

در زیر چند اصطلاح وجود دارد که قبل از ادامه راهنما باید آنها را درک کنیم. بیایید آن را تجزیه کنیم تا فراموش نکنیم:

  • تبدیل: هنگامی که یک بازدیدکننده عمل خاصی را در وب‌سایت شما انجام می‌دهد، به آن تبدیل می‌گویند.
  • عمل: یک کنش می‌تواند هر فعالیت یا تراکنشی باشد که می‌خواهید بازدیدکننده شما انجام دهد. این می تواند ثبت نام در خبرنامه شما، خرید سرویس (یا یک سرویس تبلیغی)، اشتراک در کانال اجتماعی شما و غیره باشد.
  • نرخ تبدیل: تعداد افرادی که تبدیل می‌کنند را در نظر بگیرید و آنها را بر تعداد کل بازدیدکنندگان سایت خود تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر سایت شما 1000 بازدید کننده داشته باشد که 50 نفر از آنها تبدیل می شوند، در این صورت نرخ تبدیل 5% دارید

  • قیف تبدیل: دنباله ای از اقدامات انجام شده توسط بازدیدکننده برای تبدیل شدن به مشتری. (مشتری در این زمینه شخصی است که عمل مورد نظر شما را انجام می دهد)

  • Call to Action (CTA): این دکمه ای است که بازدیدکنندگان باید روی آن کلیک کنند تا عمل مورد نظر را انجام دهند. ممکن است هر چیزی از «اکنون بخرید»، «ثبت‌نام برای یک دوره آزمایشی رایگان» یا موارد خلاقانه‌ای مانند «ببینید چرا پولتان را از دست می‌دهید» باشد.

باونس اکسچنج یکی از مرزهای فناوری خروجی است. دکمه هایی که می بینید CTA هستند.

نشانگرهای کلیدی

در ادامه، در اینجا چند دستورالعمل اساسی برای CRO آورده شده است که از نیل پاتل (یک کارشناس مشهور تجزیه و تحلیل) وام گرفته شده است.

  • تلاش‌های CRO شما باید به سمت به دست آوردن تبدیل‌های بیشتر باشد – یعنی افزایش نرخ تبدیل.
  • CRO بر اساس آنچه شما می خواهید نیست. این در مورد قرار دادن خود به جای بازدیدکنندگان و تفکر از دیدگاه آنها است. این فرآیندی است که تا حد امکان اقدام مورد نظر را برای بازدیدکننده شما آسان و قابل اعتماد می کند.
  • CRO را می توان به دو روش مورد بررسی قرار داد – تکنیک های مبتنی بر شواهد و تکنیک های عمومی. اولین نیاز به تلاش بیشتری دارد و معمولا ROI بهتری دارد.
  • تکنیک های عمومی ممکن است همیشه کارساز نباشند. آنچه برای یک وب‌سایت کار می‌کند، ممکن است برای وب‌سایت دیگری کارایی نداشته باشد.

CRO یک فرآیند تکاملی است

  • پشتیبانی از شواهد تلاش‌های CRO باید کاربر محور و مبتنی بر داده باشد. نباید صرفاً بر اساس تاکتیک های کتاب درسی باشد. شما باید کاربران خود را مطالعه کنید، بینش به دست آورید و فرضیه سازی کنید، آنها را آزمایش کنید و این فرآیند را تا رسیدن به هدف تبدیل خود تکرار کنید.
  • تحقیق نشان می دهد که انتخاب های بیش از حد بر روند تصمیم گیری ما تأثیر می گذارد. بنابراین هر اقدام مورد نظر باید در صفحه فرود خود قرار گیرد. بهتر است یک صفحه را با گزینه ها یا CTA های زیاد شلوغ نکنید.
  • در ادامه نکته فوق، تلاش‌های CRO شما باید برای بالاترین تجربه کاربری نیز هدف قرار گیرد. اجازه ندهید کاربر حدس بزند که آیا می خواهد فقط کتاب الکترونیکی را دانلود کند یا به طور جداگانه در خبرنامه شما ثبت نام کند. در عوض یک فرم ثبت‌نام در خبرنامه را به آن‌ها پیشنهاد دهید تا یک نسخه رایگان از کتاب الکترونیکی شما را دریافت کنند.
  • به خاطر داشته باشید، انتخاب های کمتر = زمان کمتر برای تصمیم گیری = تبدیل سریع تر.
  • تصاویر به اندازه 1000 کلمه ارزش دارند و برخی تصاویر بسته به مخاطب هدف شما بهتر عمل می کنند. تصاویر واقعی گاهی عملکرد بهتری از تصاویر استوک دارند .

چه چیزی CRO را متمایز می کند – چرا اینقدر مهم است؟

CRO یکی از آن تکنیک‌هایی است که کیفیت را بر کمیت در نظر می‌گیرد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، یک وب سایت با ترافیک بالا اما بدون تبدیل برای شما هزینه دارد. بنابراین به‌جای تمرکز تلاش‌های بازاریابی خود بر کسب ترافیک بیشتر، باید روی تبدیل ترافیکی که در حال حاضر دارید کار کنید. بدون نیاز به پرداخت هزینه برای ترافیک بیشتر، سود شما را به حداکثر می رساند (البته، شما باید هزینه فرآیند CRO را متحمل شوید).

تلاش‌های CRO نیاز به سرمایه‌گذاری زمانی (و احتمالاً مالی) قابل توجهی دارد. تقسیم بودجه بازاریابی به طور مساوی به ترافیک و SEO و CRO ایده خوبی است. با غربال کردن ترافیک CRO به شما کمک می کند تا نوع مناسبی از بازدیدکنندگان را برای کسب و کار خود تفکیک کنید. با رویکرد تحقیق داده محور، می توانید نوع مشتریان خود را درک کنید. می توانید از این یافته ها برای تنظیم دقیق سئو و تلاش های جذب ترافیک برای به دست آوردن ترافیک هدف استفاده کنید. این بازدیدکنندگان احتمال بیشتری برای تبدیل دارند.

CRO فرآیند جذب ترافیک را بهبود می بخشد

فرایند CRO

1. صفحه ای را که برای بهینه سازی نیاز دارید شناسایی کنید

زمینه را ایجاد کنید – بدانید که چه کاری باید انجام دهید. عنصر را در سایت خود شناسایی کنید که نیاز به بهینه سازی دارد. اینقدر که به نظر میرسد ساده نیست. همانطور که قبلاً دیدیم، CRO به وب سایت شما و مهمتر از آن به مخاطبان شما بستگی دارد. تاکتیکی که در یک سایت به خوبی کار می کند، ممکن است روی سایت شما کارساز نباشد.

این یک مثال است. موقعیتی را در نظر بگیرید که در خدمات مشاوره وردپرس تخصص دارید و یک مشاوره رایگان ارائه می دهید. هدف شما باید بهینه سازی صفحه و CTA باشد که دارای مشاوره رایگان است. اگر افراد پیشنهاد رایگان اولیه را پسندند کنند، احتمال بیشتری دارد که تبدیل شوند

2. یک خط مبنا

ایجاد کنید

قبل از اینکه بتوانید بهینه سازی را شروع کنید، باید بدانید عملکرد قبلی چگونه بوده است. اینجاست که خط مبنا وارد می شود. آمار تبدیل را جستجو کنید و آن را به عنوان خط پایه خود تعیین کنید. مطمئن شوید که یک مدت قابل اجرا (روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها) را بسته به ترافیک خود انتخاب کنید و برای فرآیند CRO فعلی به آن پایبند باشید.

نحوه انجام آن در وردپرس:
آزمایش‌های محتوای Google، که بخشی از Google Analytics است، راهی عالی برای تقسیم صفحات آزمایشی وردپرس است. این امکان ایجاد اهداف و ثبت انواع صفحه برای ردیابی را فراهم می کند. این به مدیران وب سایت کمک می کند تا یک صفحه “برنده” را شناسایی کنند. یک افزونه برای ادغام وجود دارد محتوای Google با وب سایت وردپرس شما آزمایش می کند و رابطی را برای افزودن آسان قطعه کد به صفحات شما ارائه می دهد. ما فهرست کاملی از ابزارهای بهینه‌سازی نرخ تبدیل در وردپرس را در مقاله‌ای در این مجموعه مورد بحث قرار خواهیم داد.

3. موانع را شناسایی کنید

اکنون که در صفحه خاصی قرار گرفته اید که می خواهید بهینه سازی کنید، با تفکیک قیف تبدیل به بخش های منطقی شروع کنید. اگر نرخ پرش بالایی دارید، قسمتی را که کاربران تمایل به ترک آن دارند را شناسایی کنید. این بخشی است که شما می خواهید تغییر دهید. نسخه های مختلف آن قسمت را آماده کنید و A/B هر کدام را تست کنید.

همیشه اینطور نیست که کاربران بخواهند سایت شما را ترک کنند. گاهی اوقات ممکن است بخواهید به طور کلی تغییرات کوچک (یا بزرگ) را در صفحه فرود خود اعمال کنید و عملکرد آنها را نسبت به صفحه قبلی ببینید.

برای مثال، ممکن است CTA خود را در یک چرخ فلک قرار داده باشید – که واقعا ایده بدی است. در یک نوار لغزنده خودکار سه اسلاید، CTA دو سوم مواقع پنهان می شود! بهتر است صفحه فرود ثابت با اطلاعات به راحتی قابل مشاهده باشد. همین امر در مورد صفحات اسپلش فلش و HTML5 نیز صدق می کند. آنها قدیمی هستند، خارج از سبک و وحشتناک برای SEO و CRO، صرف نظر از اینکه چقدر زیبا به نظر می رسند.

4. موانع را بر هم بزنید

اگر نرخ پرش شما بالا است، از خود بپرسید – چرا بازدیدکنندگان از این صفحه خاص خارج می شوند؟

در اینجا چند سوال وجود دارد که به شما در شناسایی مقصر کمک می کند:

  • آیا CTA به درستی قابل مشاهده است یا یافتن آن دشوار است؟
  • اگر CTA قابل کلیک باشد؟ آیا مردم روی CTA کلیک می کنند؟
  • در هر دو مورد از تجزیه و تحلیل Heatmap نرم افزار برای رسیدن به همان.
  • آیا نوار خطر خیلی زیاد است؟ برای مثال، درخواست جزئیات کارت اعتباری برای مشاوره رایگان چندان ایده خوبی نیست. از طرف دیگر، نمایش “بدون نیاز به کارت اعتباری” شانس بهتری برای تبدیل ایجاد می کند.

وقتی می‌خواهید تغییرات کوچکی را در صفحه فرود خود اعمال کنید، می‌توانید موارد زیر را آزمایش کنید:

صفحه اصلی Envato از رویکرد گواهی + CTA استفاده می‌کند

  • میکروکپی را در CTA تغییر دهید
  • تغییر طرح بندی CTA (دکمه های بزرگتر، اندازه متن، سبک قلم و غیره)
  • یک مجموعه رنگ متفاوت را برای کل صفحه فرود امتحان کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ بر خلق و خو و رفتار کاربر تأثیر می گذارد.
  • تغییر مقدار داده در صفحه فرود – آیا کاربران برای رسیدن به CTA بیش از حد پیمایش می کنند؟
  • چند وقت یکبار CTA را نمایش می دهم؟ نمایش چندباره CTA چه تأثیری بر نرخ تبدیل دارد؟
  • آیا سرفصل های من به اندازه کافی مغناطیسی هستند؟
  • تغییر موقعیت توصیفات مشتری، نمونه کارها و مشتریان.
  • آیا من خیلی اطلاعاتی را در فرم ثبت نام می‌خواهم؟ برای مثال، زمانی که خدمات پردازش کارت اعتباری به آن نیاز ندارد، ایده خوبی است که آدرس مشتری را نپرسید.

5. بشویید و تکرار کنید

ما باید درک کنیم که CRO یک فرآیند پیوسته در حال تکامل است. پس از آزمایش مجموعه ای از تکنیک ها برای یک مجموعه خاص از عناصر، به نرخ تبدیل خاصی دست پیدا می کنید. تغییر در روند صنعت بر توده ها تأثیر می گذارد. به رونق گوشی های هوشمند و اینترنت اشیا فکر کنید. این منجر به تغییر در منافع توده ها می شود.

دیروز درباره داشتن یک جفت هدفون مناسب بود. امروز همه چیز درباره بوم باکس های بی سیم است – قرص Beats.

راههای کلی برای بهبود CRO

تا کنون در مورد تکنیک‌های خاص بازاریابی صحبت کرده‌ایم – شناسایی موانع، بهینه‌سازی CTA، ریزکپی، و غیره. اجازه دهید اکنون یک به برخی از روش‌های سایر که می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید، نگاه کنید. این روش‌ها عمومی هستند و برای همه وب‌سایت‌هایی که هدفشان تجربه کاربری خوب (UX) است، اعمال می‌شود.

هیچ کس، از جمله Google، وب سایت کند را دوست ندارد.

راه‌های زیادی برای بهبود سرعت وب‌سایت شما وجود دارد – ما قبلاً آنها را در وبلاگ پوشش داده‌ایم، بنابراین امیدواریم این روش‌ها کمی آشنا به نظر برسند.

تکنیک‌های ساده و/یا زمان‌بر (هرچقدر هم که کوچک باشند):

رضایت فوری می‌خواهید؟ امروز می‌توانید حافظه پنهان یا CDN بهتری را برای کمک به بهبود سرعت سایت خود پیاده‌سازی کنید. در اینجا گزینه های مورد علاقه ما هستند.

1. پیاده سازی WordPress Caching

2. استفاده از شبکه تحویل محتوا

تکنیک های بی دردسر:

معمولاً هزینه بیشتری دارند، اما آرامش خیال را به شما می‌دهند. در اینجا لیستی از تکنیک های مختلف میزبانی وجود دارد که به ترتیب کاهش هزینه مرتب شده اند:

1. میزبانی وردپرس مدیریت شده

سایت وردپرس خود را به یک شرکت معروف مدیریت میزبانی وردپرس منتقل کنید – آنها بسیار سریع هستند و لازم نیست نگران میزبانی/سرعت/امنیت/ باشید. مسائل به روز رسانی تنها کاری که باید انجام دهید این است که صورت‌حساب ماهانه را بپردازید و می‌توانید روی محتوای خود تمرکز کنید.

  • مثال: ما در WPExplorer از WPEngine
  • هزینه: 30-250 دلار آمریکا در ماه

2. میزبانی مشترک وردپرس

از یک سرویس میزبان مشترک وردپرس استفاده کرد. این یک فرم میزبانی مشترک تخصصی برای WordPress است و اخیراً توسط شرکت های میزبانی بزرگ معرفی شده است.

3. سرویس میزبانی ابری مدیریت شده

از سرویس میزبانی ابری مدیریت شده مانند Cloudways – آنها سایت وردپرس شما را در ارائه دهندگان میزبانی ابری مانند مایکروسافت آزور، DigitalOcean و Google Cloud.

4. خدمات میزبانی ابری

شرکت‌هایی مانند DigitalOcean ابر میزبانی آسان و مقرون به صرفه. آنها همچنین نصب های وردپرس را با یک کلیک ارائه می دهند تا بتوانید یک وب سایت آماده وردپرس را در کمتر از یک دقیقه راه اندازی کنید.

  • مضرات: شما باید از نظر فنی سالم باشید و عیب‌یابی دردسر واقعی است.
  • مزایا: از جنبه مثبت، قدرت و کنترل بیشتری بر سرور خود خواهید داشت، با یک دقیقه افزایش هزینه هاست در مقایسه با میزبانی مشترک.
  • هزینه: 5-300 دلار در ماه

5. هاست اشتراکی

هاست اشتراکی نیازی به معرفی ندارد. این اولین قدم مقرون به صرفه برای CRO است، و با نصب وردپرس با یک کلیک می‌توانید نسبتاً سریع شروع به کار در سایت خود کنید.

  • مثال: BlueHost
  • مزایا: یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه ها برای استقرار سایت وردپرس برای مبتدیان.
  • معایب: ممکن است منجر به خرابی و تعلیق حساب در هنگام افزایش ترافیک شود.
  • هزینه: 4-8 دلار در ماه

نتیجه گیری

بنابراین، تلاش های CRO سازمان شما کاری یکباره نیست. مشابه سئو، باید با آخرین علایق بازدیدکننده شما همگام باشد.

تحقیق. مختل کردن. تکرار کنید.

در مقاله بعدی، نگاهی به چند افزونه شگفت‌انگیز وردپرس خواهیم داشت که به شما کمک می‌کنند با حداقل هزینه فنی روی فرآیند بهینه‌سازی نرخ تبدیل تمرکز کنید.

خروج از نسخه موبایل