توسعه دهندگان وردپرس: چگونه مشتریان کابوس را مدیریت کنیم (و آنها را ببوسیم)

توسعه دهندگان وردپرس: چگونه مشتریان کابوس را مدیریت کنیم (و آنها را ببوسیم)

آیا به‌تازگی به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وردپرس کار خود را شروع کرده‌اید تا با مشتریانی که به نظر می‌رسد مستقیماً از بدترین کابوس‌های شما بیرون آمده‌اند مبارزه کنید؟ آیا بحث‌های بودجه یا تغییرات مداوم لحظه آخری شما را تحت فشار قرار می‌دهد؟ اگر چنین است، وقت آن است که پای خود را زمین بگذارید و متعهد به ایجاد تغییر شوید.

در حالی که همیشه نمی‌توانید مشتریان وحشتناک را از قبل شناسایی کنید، می‌توانید سیستم‌هایی را برای مدیریت بهتر کسب‌وکار خود در محل قرار دهید و قطع رابطه با مشتریان مشکل‌ساز را بسیار کمتر دردسر کنید.

در این مقاله راه‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهیم که می‌توانید با آن‌ها بالقوه‌های ایده‌آل را پیدا و جذب کنید، کسب‌وکار توسعه‌دهنده خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، و راه خود را با مشتریان کابوس‌وار جدا کنید. بیایید با شناسایی افراد مناسب شروع کنیم.

مشتری ایده آل خود را بشناسید

آیا به وضوح می‌دانید که می‌خواهید با چه کسی کار کنید؟ گاهی اوقات، فریلنسرها و توسعه دهندگان با تجربه کمتر آنقدر مشتاق شروع به کار هستند که مشتریان خود را به درستی بررسی نمی کنند.

اگر در تلاش برای جذب مشتریان مناسب هستید، ممکن است زمان آن رسیده که رویکرد خود را تغییر دهید. سوالات کلیدی زیر را از خود بپرسید:

  • آیا می خواهم با استارت آپ ها یا شرکت های تاسیس شده کار کنم؟
  • شرایط غیرقابل مذاکره من چیست؟
  • مهارتهای من چه نوع مشتریانی هستند بهترین مناسب برای خدمت؟

هنگامی که پاسخ این سؤالات اولیه را پیدا کردید، می‌خواهید درباره اشتباهاتی که باید اجتناب کنید فکر کنید. شروع به تعمق در مورد سؤالات زیر کنید:

  • چگونه می توانم به طور مثبت به لحن کلی ارتباط در پروژه کمک کنم؟
  • چگونه می توانم پروژه تمام شده را ارائه دهم؟
  • آیا در پایان پروژه، مشتری را برای مدیریت حساب شخصی خود انتقال خواهم داد یا نه؟

داشتن مشتری رویایی در ذهن و تفکر فعال در مورد سناریوهای مرتبط با پروژه آینده باعث می‌شود که در ابتدا احتمال جذب مشتری نادرست را کاهش دهید. اکنون که مسیر خوشبختی را طی کرده‌ایم، بیایید توجه خود را به موقعیت‌های کمتر مطلوب معطوف کنیم.

شناسایی و مدیریت مشتریان Nightmarish

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وردپرس نسبتاً بی‌تجربه، همیشه آسان نیست که یک مشتری وحشتناک را از قبل شناسایی کنید – حتی اگر اقدامات احتیاطی را انجام داده باشید. با این حال، برخی از نشانه های مطمئن از مشتریان وحشتناک وجود دارد. هر یک از مسائل زیر باید برای به صدا درآوردن زنگ خطر و ارسال پرچم‌های قرمز به آسمان کافی باشد:

  • مشکلات مداوم در پرداخت.
  • مشتریانی که بیش از حد وقت شما را مصرف می کنند.
  • تغییرات مداوم یا تغییر گسترده اهداف پروژه.
  • مشتریان پرخاشگر یا دستکاری که شما را با امکان کار در آینده به جای پرداخت منصفانه در حال حاضر همراهی می کنند.
  • مشتریانی که به شما اجازه نمی‌دهند کارتان را انجام دهید و سعی می‌کنند مسئولیت‌هایتان را بر عهده بگیرند.

همیشه خونسردی آسان نیست، اما باید بتوانید در وهله اول به طور عینی متوجه این رفتارها شوید، سپس با آرامش تصمیم بگیرید که چگونه به مشکلات رسیدگی کنید.

ابزارهای مدیریت پروژه مانند Trello به اجرای روان کارها کمک می کنند.

وقتی مشخص کردید کدام یک از مشتریان فعلی شما به طور بالقوه مشکل ساز هستند، وقت آن است که اقداماتی را برای کاهش مشکلات احتمالی انجام دهید. سازماندهی اولیه پروژه راه طولانی را برای خاموش کردن آتش از قبل یا حداقل رساندن شما به خط پایان در یک قطعه انجام می دهد. استفاده از تمام تکنیک های زیر را در نظر بگیرید:

  • از سیستم مدیریت مشتری مانند Trello یا Basecamp برای نگه داشتن اردک های مختلف خود در یک ردیف.
  • برای کمک به مشتری خود برای انتقال به مدیریت وب‌سایت خود و رهایی از درد آینده، یک کتابچه راهنمای مشتری ایجاد کنید.
  • یک پرسشنامه مشتری ایجاد کنید تا شرایط خدمات و انتظارات را از قبل روشن کنید.
  • منوی اداری مشتری خود را ویرایش کنید تا مدیریت شخصی به گزینه آسان‌تری در آینده تبدیل شود.
  • قرارداد خود را به دقت بررسی و (به طور بالقوه) بازبینی کنید.
  • به طور مداوم مهارت های ارتباطی مشتری خود را تقویت کنید.

مهمتر از همه، در طول این فرآیند با خودتان خوب رفتار کنید. حرفه ای بودن مساوی نیست که در خانه کسی باشد. اگر احساس می‌کنید باید گلوله را گاز بگیرید و یک تجربه دشوار مشتری را تا پایان یک پروژه خاص تحمل کنید، این نکات احتیاطی را در نظر داشته باشید:

  • مرزها را تعیین کنید. در تلاش برای جلب رضایت مشتریان غیرمنطقی، افراط نکنید. برخی افراد صرف نظر از اینکه شما چه کار می کنید، هرگز راضی نخواهند شد. شما کاملاً حق دارید که عقل خود را حفظ کنید. موفقیت بلند مدت شما به انجام این کار بستگی دارد.
  • با خودتان روراست باشید. احساسات خود را در مورد یک مشتری صادقانه ارزیابی کنید و اگر چیزی عجیب به نظر می‌رسد، اما نمی‌توانید آن را دقیقاً مشخص کنید، به دل خود اعتماد کنید و شروع به انجام اقداماتی برای رهایی از آن کنید. 99 بار از 100، حق با شماست.
  • از رها کردن نترسید. با بازاریابی خدمات خود برای مشتری ایده‌آل خود برنامه‌ریزی کنید تا مشتری فعلی خود را اخراج کنید. گاهی اوقات رها کردن یک مشتری بد، در را به روی چندین مشتری کامل باز می کند.

اخراج مشتریانی که مناسب نیستند

حتی با بهترین تلاش‌ها، گاهی اوقات مجبور می‌شوید زودتر از زمان مورد انتظار، روابط خود را با مشتری قطع کنید. وقتی رابطه مشتری و توسعه‌دهنده به‌طور جبران‌ناپذیری از هم می‌پاشد، زمان جدایی فرا رسیده است – بدون استثنا. ایده اخراج مشتری می تواند ترسناک باشد، اما این یک بخش عادی از زندگی تجاری است و شما باید آن را به عنوان یک تجربه یادگیری در نظر بگیرید. در اینجا مراحل کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  1. احترام و قدردانی: این لحن کلی را حفظ کنید، اجازه ندهید احساسات در شما رخنه کند، و آرام و محترم باشید.
  2. بی‌طرف اما محکم بمانید: سرزنش نکنید، از زبان واقعی استفاده کنید و روشن کنید که در حال قطع رابطه هستید.
  3. موقعیت خود را خلاصه کنید: توضیح مختصری برای اقدامات خود ارائه دهید و تاریخ نهایی را تعیین کنید.
  4. راه حلی پیشنهاد دهید: به سایر توسعه دهندگان وردپرس پیشنهاد دهید که مناسب تر باشند. در صورت لزوم، بازپرداخت کامل یا جزئی را ارائه دهید.
  5. ارسال مثبت: از مشتری برای تجربه یادگیری تشکر کنید و برای او در تمام تلاش‌های آینده آرزوی موفقیت کنید.

الگوی مثال

راههای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. در اینجا طرح کلی بالا ممکن است در فرم ایمیل به نظر برسد:

[مشتری] عزیز،

امیدوارم این پیام شما را خوب بیابد. موضوع مهمی وجود دارد که می خواهم توجه شما را جلب کنم.

ما در شش ماه گذشته با هم کار کرده‌ایم، و فکر می‌کنم تغییر آن ضروری است. از آنجایی که ما رویکردها و استانداردهای متفاوتی در رابطه با تکمیل پروژه داریم، فکر می‌کنم یک توسعه‌دهنده وردپرس که زمان بیشتری برای اختصاص دادن به تلاش‌های شما داشته باشد، به بهترین وجه به شرکت شما خدمت می‌کند. از [تاریخ]، دیگر نمی‌توانم خدمات توسعه وردپرس را به شما ارائه دهم.

برای کمک به شما در این انتقال، فهرستی از توسعه دهندگانی که ممکن است برای پذیرش شما به عنوان یک مشتری جدید در دسترس باشند گردآوری کرده ام:

[پیشنهادات]

می‌توانید انتظار داشته باشید که پروژه پیش‌پرداختی که قرار بود در هشت هفته دیگر بازپرداخت شود، ظرف 24 ساعت به حساب شما واریز شود.

از فرصتی برای همکاری و یادگیری از شما متشکریم. برای شما بهترین ها را در آینده آرزو می کنم.

با احترام.

[نام شما]

حالا چی؟

آیا حاضرید مشتریان کابوس خود را ببوسید؟ بیایید مراحلی را که پیشنهاد دادیم خلاصه کنیم:

  1. با تعیین اینکه دوست دارید مشتریان ایده آل شما چه کسانی باشند، شروع کنید.
  2. تأیید کنید که آیا مشتریان جهنمی فعلی دارید یا خیر.
  3. در کوتاه مدت مشتریان مشکل را به طور موثر مدیریت کنید.
  4. خودتان را مدیریت کنید – نیازی به سوء استفاده شدید نیست. اگر شلیک ناگهانی ضروری است، این کار را انجام دهید.
  5. مشتریانی را که مناسب نیستند اخراج کنید.

ما کنجکاو هستیم که بدانیم شما چگونه با تجربیات مشابهی که در بالا بحث شد، رفتار کرده اید. چگونه مشتریان غیرقابل تحمل را مدیریت می کنید؟ آیا تا به حال مجبور شده اید یکی را اخراج کنید؟ تجربیات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

خروج از نسخه موبایل