آیا Akismet هنوز بهترین افزونه اسپم برای وردپرس است؟

آیا Akismet هنوز بهترین افزونه اسپم برای وردپرس است؟

ارسال‌کنندگان هرزنامه (انسانی و خودکار) به اندازه وبلاگ‌نویسان وردپرس را دوست دارند، بنابراین گفتن اینکه به یک مسدودکننده هرزنامه نیاز دارید، دست کم گرفته شده است. Akismet مدتهاست که به عنوان بهترین مسدود کننده هرزنامه برای وردپرس سلطنت کرده است، اما آیا این افزونه هنوز هم بهترین رقیب در حوزه خدمات مسدود کننده هرزنامه است؟

این دقیقاً همان چیزی است که ما در این پست با مقایسه Akismet با رقبای خود و دیدن اینکه آیا خوب است یا خیر و در نهایت برتری پیدا می کند، تصمیم خواهیم گرفت. بیایید شیرجه بزنیم!

Akismet: مسدود کننده هرزنامه نظرات طولانی مدت

هیچکس دریافت پیام های ایمیل هرزنامه یا خواندن نظرات هرزنامه را به صورت آنلاین دوست ندارد. همه ما می دانیم که هرزنامه یک مزاحم است، اما آیا دلخوری از آن دلیل کافی برای مسدود کردن آن است؟ آیا واقعاً نیاز داریم که هرزنامه ها را در وب سایت های خود مسدود کنیم؟

پاسخ ساده «بله!» قاطعانه است و نه فقط به این دلیل که هرزنامه آزاردهنده است. برای مثال، اگر هکرها حساب‌های کاربری جدیدی در وب‌سایت شما ایجاد کنند و پیوندهای هرزنامه را به سایت شما اضافه کنند، ممکن است توسط Google جریمه شوید. هرزنامه نظرات نیز در این دسته قرار می گیرد. اگر وب سایت شما ایندکس شود و مشخص شود که هرزنامه دارد، ممکن است منفی ارزیابی شود و ارزیابی منفی از وب سایت شما می تواند باعث شود از نتایج جستجوی Google حذف شد.

برای اینکه سایت خود را در دسترس نگه دارید، نظارت بر وب سایت و تصحیح هرگونه حمله مخرب کار ساده ای است. اینجاست که مسدود کننده های هرزنامه مانند Akismet وارد عمل می شوند.

Akismet اولین بار در سال 2005 توسط سازندگان راه اندازی شد. از وردپرس وقتی فعال می‌شود، هرزنامه‌های یک وب‌سایت را بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از همه وب‌سایت‌هایی که افزونه در آن‌ها فعال شده است، فیلتر می‌کند. هرزنامه از فرم‌های تماس و بخش‌های نظرات فیلتر می‌شود.

نحوه نصب و پیکربندی افزونه Akismet

خوشبختانه برای شما، Akismet برای راه اندازی و استفاده بسیار آسان است. Akismet با استفاده از مدل قیمت‌گذاری فریمیوم ارائه می‌شود، بنابراین خود افزونه برای دانلود و استفاده رایگان با گزینه ارتقاء به یک طرح برتر برای ویژگی‌های بیشتر، رایگان است. در هر صورت، برای شروع باید ابتدا افزونه را نصب کنید.

به سادگی وارد نصب وردپرس خود شوید و به Plugins > Add New بروید. Akismet باید یکی از اولین پلاگین های توصیه شده باشد، فقط روی Install Now و سپس دکمه Activate کلیک کنید.

هنگامی که افزونه فعال شد، باید یک نوار اعلان را در بالای صفحه مشاهده کنید تا حساب Akismet خود را تنظیم کنید. برای شروع روی دکمه آبی بزرگ کلیک کنید.

این شما را به وب‌سایت اصلی Akismet می‌برد، جایی که از شما خواسته می‌شود با آن وارد شوید حساب WordPress.com خود را (یا اگر ندارید یک حساب جدید ایجاد کنید). سپس پس از تأیید Akismet، این گزینه را خواهید داشت که یک طرح را انتخاب کنید:

  • Akismet Basic، رایگان: شامل حفاظت از هرزنامه نظرات برای وب سایت شخصی وردپرس شما است
  • Akismet Plus، 5 دلار در ماه: محافظت از هرزنامه به همراه آمار پیشرفته، پشتیبانی از وب‌سایت‌های تجاری (مانند سایت تجاری شما) و پشتیبانی اولویت دار
  • Akismet Enterprise، 50 دلار در ماه: همان ویژگی های عالی Plus اما برای وب سایت های بزرگ و پربازدید.

هنگامی که طرحی را انتخاب کردید، با کلید Akismet API خود به صفحه تأیید پرداخت می‌شوید.

این کلید 12 رقمی را کپی کنید، به داشبورد وردپرس خود برگردید و کلید خود را بچسبانید تا پیوند حساب Akismet خود را به وب سایت خود پایان دهید.

آخرین مرحله این است که یک سطح سختگیری را برای فیلتر کردن هرزنامه خود انتخاب کنید. می‌توانید Akismet را روی تنظیمات پیش‌فرض خود بگذارید تا به‌طور خودکار نظرات مشکوک را در پوشه هرزنامه قرار دهد، یا مجوزها را افزایش دهید تا به Akismet اجازه دهید پیام‌ها را برای شما حذف کند.

نظارت بر هرزنامه با Akismet

با نصب Akismet، افزونه به طور خودکار شروع به فیلتر کردن نظرات NSFW می کند. با طرح پایه می‌توانید آمار استاندارد هرزنامه را مشاهده کنید، اما اگر به یک طرح پلاس یا سازمانی ارتقا داده‌اید، به آمارهای مفیدتر سایت دسترسی خواهید داشت.

Akismet: داده های روزانه، ماهانه و تاریخی (بسته به در برنامه شما)

Akismet: جزئیات آمار ماهانه

< /div>

فقط به حساب Akismet خود وارد شوید و روی بخش Active Sites کلیک کنید. از اینجا می‌توانید روی هر وب‌سایتی که به حساب Akismet خود پیوند داده‌اید کلیک کنید تا آمار فردی را مشاهده کنید.

آمار راهی آسان برای شناسایی IP های مشکل دار ارائه می دهد که می توانید دسترسی به سایت وردپرس خود را در تنظیمات > بحث > لیست سیاه نظر مسدود کنید. اما می‌توانید از این داده‌ها برای پیگیری سطوح منظم هرزنامه نیز استفاده کنید تا بتوانید حمله هرزنامه‌ای را از یک مایل دورتر تشخیص دهید و قبل از خرابی (به طور بالقوه) سایت خود اقدام کنید.

Akismet در مقابل برترین افزونه های جلوگیری از هرزنامه وردپرس

وب سرویس Akismet از مالکان سایت جلوگیری می کند تا نظرات هرزنامه را خودشان تعدیل کنند. اما برخی از صاحبان وب‌سایت موارد مثبت کاذب را گزارش کرده‌اند – به این معنی که نظرات غیر هرزنامه همراه با موارد هرزنامه مسدود شده‌اند (اگرچه موارد مثبت کاذب را می‌توان از طریق اطلاعات آماری دقیق موجود در آمار سایت برای کاربران Plus و Enterprise تأیید کرد).

اگر نمی‌خواهید Akismet را فعال کنید یا نه، پلاگین‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند خدمات ضد هرزنامه را یک قدم جلوتر می‌برند. در اینجا برخی از افزونه های وردپرس antispam وجود دارد که ویژگی های اضافی ضد هرزنامه را ارائه می دهند که ممکن است نیازهای وب سایت شما را بهتر برآورده کند.

جلوگیری از هرزنامه ها را متوقف کنید

این افزونه از یکی از سه پیکربندی کپچا استفاده می‌کند تا تأیید کند آیا تلاش برای ورود رد شده یا نظر واقعاً توسط یک انسان بدون هرزنامه ارسال شده است یا خیر. گزارش شده است که با Gravity Forms به خوبی کار می کند. توقف هرزنامه‌ها از وب‌سایت شما محافظت می‌کند علیه:

  • پیگیری هرزنامه
  • هرزنامه فرم تماس
  • نظر هرزنامه
  • هرزنامه ثبت نام
  • تلاش برای ورود

چند اخطار گزارش شده است. گاهی اوقات کاربران معتبر قادر به ورود به پایگاه داده وردپرس خود نیستند. همچنین، این افزونه روی یک سرور پروکسی یا با شرکت میزبانی که از توابع PHP استفاده نمی‌کند کار نخواهد کرد.

ضد هرزنامه توسط CleanTalk

ضد هرزنامه توسط CleanTalk یک مسدودکننده هرزنامه مبتنی بر ابر است. این افزونه رایگان است، اما سرویس ابری آن، CleanTalk، به یک حساب پولی نیاز دارد.  پس از یک دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با این سرویس ادامه دهید یا نه.

علاوه بر مسدود کردن نظرات، ثبت نام، فرم تماس و هرزنامه ایمیل، Anti-Spam توسط CleanTalk همچنین از وب سایت شما در برابر هرزنامه محافظت می کند:

  • رزروها
  • سفارشات
  • ابزارک
  • اشتراک ها
  • افزونه های خبرنامه

این افزونه قادر است جنبه های مختلف وب سایت شما را بدون کاهش سرعت سایت شما تجزیه و تحلیل کند زیرا از ابر به جای سرورها استفاده می کند. این نه تنها آدرس های ایمیل، بلکه دامنه ها و آدرس های IP مرتبط با هرزنامه ها را نیز در لیست سیاه قرار می دهد. یک ویژگی فایروال اختیاری وجود دارد که از دسترسی ربات‌های هرزنامه به سرور وب شما با ارسال آنها به یک صفحه خالی جلوگیری می‌کند.

Sield Security & Firewall

امنیت و فایروال سپر هرزنامه نظرات را مسدود می کند و امنیت وب سایت را در برابر آدرس های IP مخرب ارائه می دهد. این افزونه صفحه ورود شما را پنهان می کند و ادعا می کند که همه نظرات هرزنامه ها را مسدود می کند، در حالی که از ارسال نظرات هرزنامه انسانی جلوگیری می کند. تلاش‌های مخرب برای ورود به سیستم با مجوز دو عاملی جلوگیری می‌شود.

اگرچه فایروال را می توان غیرفعال کرد، این افزونه در درجه اول برای ایمن سازی وب سایت شما طراحی شده است. آدرس های IP هرزنامه به طور خودکار در لیست سیاه قرار می گیرند و حملات brute force مسدود می شوند. همه ویژگی‌های افزونه کاملاً رایگان هستند.

کدام افزونه اسپم برای شما بهترین است؟

مسدود کننده های هرزنامه از ارزیابی منفی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کنند. آنها همچنین سردرد تعدیل نظرات هرزنامه را برطرف می‌کنند و ایجاد حساب‌های کاربری جدید ناخواسته در وب‌سایت شما را متوقف می‌کنند.

اما این سوال باقی می ماند، چگونه تشخیص می دهید که کدام افزونه ضد هرزنامه برای وب سایت شما بهترین است؟ در اینجا چند سؤال وجود دارد که می‌توانید برای تعیین اینکه کدام افزونه برای نیازهای شما بهترین است، از خود بپرسید:

  1. آیا این افزونه با سایر افزونه های فعال در وب سایت شما سازگار است؟
  2. آیا فقط به خدمات مسدود کردن هرزنامه نظر نیاز دارید یا به یک مسدودکننده هرزنامه فراگیرتر؟
  3. آیا به دنبال یک افزونه رایگان با امکانات کامل هستید یا به دنبال افزونه‌ای هستید که دارای ویژگی‌های پیشرفته با اشتراک طرح باشد؟
  4. آیا به یک سیستم مبتنی بر ابر یا وب سرور علاقه دارید؟
  5. آیا علاوه بر مسدود کردن هرزنامه به دنبال امنیت وب سایت هستید؟
  6. آیا خوانندگان شما با پر کردن کد کپچا قبل از نظر دادن اذیت می شوند؟

پاسخ‌های شما به این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام ویژگی‌های ضد هرزنامه و/یا محافظت از سایت ممکن است بهترین کار را داشته باشند.

اما حتی پس از انتخاب خود، انعطاف پذیری ضروری است. گاهی اوقات افزونه ها به خوبی با یکدیگر کار نمی کنند. باید افزونه مسدودکننده هرزنامه ترجیحی خود را آزمایش کنید تا مشخص کنید که آیا با افزونه‌های قبلی به خوبی کار می‌کند یا خیر.

نتیجه گیری

هنگام اجرای یک وب‌سایت، فعال کردن مسدودکننده هرزنامه یک افزونه ضروری است. بدون افزونه ضد هرزنامه، وب سایت شما ممکن است توسط حملات مخرب غلبه کند و باعث شود رتبه سایت شما به شدت کاهش یابد و احتمالاً تا زمانی که به روز رسانی های لازم را انجام ندهید، به طور کلی غیرقابل شناسایی شود.

شما به یک مسدود کننده هرزنامه نیاز دارید، اما آیا Akismet بهترین گزینه برای شماست؟ برای پاسخ به این سوال، باید نیازهای منحصر به فرد وب سایت خود را ارزیابی کنید، و سپس به جای ترسیم فرضیات، می توانید از مقایسه های ما در بالا برای انتخاب گزینه مناسب برای خود استفاده کنید (اگرچه ما فکر می کنیم Akismet واقعاً باید اولین انتخاب شما باشد).< /p>

چگونه هرزنامه را در وب سایت وردپرس خود مسدود می کنید؟ آیا Akismet همچنان راه حل مسدود کردن هرزنامه شماست؟ می‌توانید نظرات و/یا موارد اضافه شده به این فهرست را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل