چگونه یک وبلاگ غذایی موفق با وردپرس راه اندازی کنیم

چگونه یک وبلاگ غذایی موفق با وردپرس راه اندازی کنیم

اگر سرآشپز مشتاقی هستید، به زندگی سالم علاقه دارید یا فقط عاشق غذا خوردن هستید، ممکن است به نوشتن یک وبلاگ غذایی فکر کرده باشید. اما در حالی که نوشتن در مورد چیزی که دوست دارید واضح به نظر می رسد، ممکن است ندانید چگونه شروع کنید.

ممکن است به‌اندازه پختن غذای علامت تجاری‌تان در آشپزخانه برایتان ساده به نظر نرسد، اما راه‌اندازی یک وبلاگ غذایی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) عالی برای وبلاگ نویسان مواد غذایی است زیرا راه اندازی آن آسان است و منابع زیادی برای شروع کار در دسترس است.

در این مقاله، مراحل لازم را برای راه‌اندازی وبلاگ غذایی خود و شروع به اشتراک‌گذاری اشتیاق خود با دنیا انجام می‌دهیم. اما قبل از آن، با چند نمونه از وبلاگ‌های غذایی عالی در طبیعت شروع می‌کنیم.

Pinch of Yum یک وبلاگ غذایی زیبا توسط معلم سابق کلاس چهارم است.

در حال حاضر وبلاگ‌های غذایی زیادی در دسترس هستند که انتخاب چند مورد دلخواه دشوار است. با این حال، بهترین وبلاگ های مواد غذایی همه دارای چند چیز مشترک هستند: آنها زیبا هستند، با عکاسی عالی، و پر از اشتیاق.

بیکر مینیمال همه چیز درباره دستور العمل‌های سریع و آسان با مواد کم و Pinch of Yum دستور العمل های کاربردی، جالب و خوشمزه از همه نوع را به اشتراک می گذارد. این دو به تنهایی می توانند انواع الهام را ارائه دهند و طبیعتاً هر دو بر روی وردپرس اجرا می شوند!

آنچه برای وبلاگ غذایی خود نیاز دارید

اکنون که الهام بیشتری به شما دادیم، بیایید نگاهی گذرا به آنچه نیاز دارید بیاندازیم:

  • WordPress. این یک مورد واضح است – شما باید آن را به صورت محلی یا روی سرور وب خود نصب کنید.
  • یک طرح زمینه. در زیر تعدادی از تم‌های خاص وبلاگ مواد غذایی و یک گزینه چند منظوره را فهرست می‌کنیم که همگی می‌توانند برای شما مفید باشند. فقط یکی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما باشد.
  • افزونه‌ها. ما به شما می‌گوییم چه افزونه‌هایی را باید به وب‌سایت خود اضافه کنید.
  • عکاسی زیبا. شما عکس‌های زیادی از غذای خود می‌خواهید، و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه مطمئن شوید که آنها سایت شما را خراب نمی‌کنند.

ساده به نظر می رسد، درست است؟ برویم!

1. وبلاگ خود را راه اندازی کنید

ما مقاله‌های دیگری درباره راه‌اندازی وبلاگ داریم، اما نسخه کوتاه و شیرین آن در اینجا آمده است. اولین قدم این است که نمونه ای از وردپرس را به صورت محلی یا آنلاین اجرا کنید.

اگر می خواهید مستقیماً وارد میزبانی وردپرس شوید، WP Engine را به شدت توصیه می کنیم  برای میزبانی مدیریت شده. آنها با سرور از جمله نصب، پشتیبان گیری و به روز رسانی سروکار دارند، بنابراین شما مجبور نیستید. بسته های آنها از 29 دلار در ماه شروع می شود. Flywheel یکی دیگر از هاست های مدیریت شده وردپرس با ویژگی های مشابه است، اما به ازای هر 15 دلار قیمت دارد. ماه، بنابراین اگر در بودجه هستید عالی است. اگر واقعاً در تنگنای پول نقد هستید و می‌خواهید کم شروع کنید، Bluehost< /a>، که از 3.49 دلار در ماه شروع می شود و شامل یک گزینه نصب سریع برای وردپرس است.

همه این شرکت‌های میزبانی یا وردپرس را که قبلاً نصب شده است، یا نصب سریع با یک کلیک را ارائه می‌دهند. بنابراین با راه‌اندازی وردپرس، بعد چه می‌شود؟ بیایید نگاهی به تم ها بیندازیم.

2. یک موضوع انتخاب کنید

برای اینکه از مشکلات خود جلوگیری کنید، قبل از شروع، حتماً به جای انتخاب اولین موردی که می بینید، به چند موضوع مختلف نگاه کنید.

هنگامی که به دنبال موضوعی برای وبلاگ غذایی خود هستید، طرح‌بندی، قابل تنظیم بودن و نحوه استفاده از تصاویر را در نظر بگیرید. اگر به خرید یک پوسته فکر می کنید (که ما آن را توصیه می کنیم)، نکات ما را برای خرید قالب وردپرس عالی بررسی کنید< /a>. در اینجا یک تم وبلاگ غذایی عالی رایگان وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

سبزیجات

Veggie یک تم وبلاگ نویسی قدرتمند معاصر است که برای موضوعات مختلف وبلاگ نویسی مناسب است. از وبلاگ‌های سبک زندگی و دستور غذا گرفته تا وبلاگ‌های مد و فناوری، این موضوع باعث می‌شود محتوای شما را در بهترین نور ممکن ارائه دهید. طراحی ریسپانسیو مدرن و سازگار با موبایل آن، سایت شما را از نظر گوگل خوب جلوه می دهد و این برای SEO ضروری است.

Veggie، مانند تم های دیگر ما، با استفاده از ویژگی های استاندارد وردپرس ساخته شده است. بنابراین، برای ایجاد طرح‌بندی‌های ارائه شده در دمو، نیازی به پلاگین‌های صفحه‌ساز سنگین نیست. از آنجایی که این یک تم خاص است، با تعداد زیادی ویژگی غیرضروری که استفاده نمی‌شوند پر نشده است، بلکه بر ویژگی‌هایی متمرکز است که یک سایت وبلاگ مدرن به آن نیاز دارد.

6 گزینه طرح‌بندی وبلاگ، 3 گزینه هدر، گزینه‌های رنگ، ویجت‌های سفارشی وجود دارد که می‌توان از آنها برای ساخت طرح‌بندی‌های مختلف صفحه اول استفاده کرد و البته چند قالب صفحه با استایل زیبا برای صفحات داخلی وجود دارد. Veggie همچنین به صورت بصری از افزونه WooCommerce پشتیبانی می کند که ایجاد یک فروشگاه آنلاین را آسان می کند. و همچنین دارای نسخه ممتاز لغزنده Soliloquy است که می‌توان از آن برای ایجاد اسلایدهای تصویری یا ویدیویی فوق‌العاده استفاده کرد.

چو

Chow یک قالب وردپرس عالی دستور العمل و غذای خوشمزه است. این تم دوست داشتنی و مینیمال راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن دستور العمل های مورد علاقه خود با جهان است.

اگر اهل غذا هستید، احتمالاً در طول سال‌ها چندین دستور غذای خوشمزه را جمع‌آوری کرده‌اید. پس چرا یک وبلاگ غذایی راه اندازی نکنید که در آن بتوانید عشق خود را به همه چیزهای خوشمزه به اشتراک بگذارید؟ Chow یک راه عالی برای اضافه کردن دستور العمل های شما است و به خوانندگان اجازه می دهد تا دستور العمل های خود را در سایت شما به اشتراک بگذارند! ویرایشگر دستور غذای داخلی FoodiePress افزودن مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل ها و سفارشی کردن طرح دستور غذا را آسان می کند.

تم همچنین به طور کامل با Schema.org و hRecipe یکپارچه شده است، بنابراین دستور العمل های شما در نتایج جستجو عالی به نظر می رسند (که بسیار مهم است، زیرا تعداد خوانندگان جدید سایت شما را پیدا می کنند). به‌علاوه، موضوع شامل قالب‌های صفحه و قالب‌های پست برای کمک به راه‌اندازی سریع سایت شما است. سایر ویژگی‌های موضوعی Chow عبارتند از CodaSlider، FlexSlider، طرح‌های رنگی سفارشی، گزینه‌های فونت، پشتیبانی محلی‌سازی و موارد دیگر.

غذای روزانه

Daily Dish یک قالب وردپرس ممتاز وبلاگ غذایی دوست داشتنی از StudioPress است که یک تم کودک برای قالب قدرتمند پیدایش. این موضوع برای وبلاگ بعدی شما مناسب است. دستور العمل ها را به اشتراک بگذارید، وبلاگی در مورد تغذیه و سلامتی به اشتراک بگذارید، در مورد غذای ارگانیک صحبت کنید یا غذاخوری های لذیذ در شهر را کشف کنید. علاقه شما به غذا خوردن هرچه که باشد، به راحتی می توانید وبلاگ خود را در کمترین زمان با موضوع وردپرس دیش دیش راه اندازی کنید.

این قالب یک قالب وردپرس دوست داشتنی و مینیمال برای وبلاگ نویسی است. تمیز و ساده است به‌علاوه، از آنجایی که یک تم Genesis Child است، به این معنی است که Daily Dish دارای تمام ویژگی‌های عالی است که از این چارچوب انتظار دارید – از جمله منوهای سفارشی، طرح‌بندی‌های چند ستونی، پس‌زمینه‌های سفارشی و گزینه‌های تم فراوان.

فلورانس

Meridian Recipes یک تم وردپرس خیره کننده، غنی و کاملاً پاسخگو برای وبلاگ نویسان مواد غذایی است. نیازی نیست نگران باشید که وبلاگ غذایی‌تان شبیه وبلاگ‌های دیگران باشد زیرا مریدین رسیپ گزینه‌های سفارشی‌سازی بی‌پایانی برای کاوش دارد.

19 ماژول مختلف وجود دارد که می‌توانید آنها را با هم ترکیب کنید تا صفحه اصلی شما دقیقاً همانطور که می‌خواهید به نظر برسد و حتی گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری با MeridianStyler وجود دارد. با استفاده از MeridianStyler، می توانید تقریباً هر چیزی را در مورد هر یک از عناصر خود تغییر دهید – رنگ، تایپوگرافی، پس زمینه و موارد دیگر. شما به راحتی می توانید بدون داشتن سابقه طراحی یک وب سایت منحصر به فرد ایجاد کنید. و هیچ مهارت کدنویسی نیز لازم نیست!

دستورالعمل‌های مریدین یک تم با ویژگی‌های کامل با رتبه‌بندی و سیستم نشانه‌گذاری 5 ستاره خود است. بازدیدکنندگان شما می‌توانند یک حساب در سایت شما ایجاد کنند و به راحتی دستور العمل‌هایی را که رتبه‌بندی کرده‌اند یا نشانک‌گذاری کرده‌اند دنبال کنند.

از دیگر ویژگی‌های عالی و بازدیدکننده پسند، دستور العمل‌های چاپی و حالت آشپزی بدون حواس‌پرتی است. همه دستگاهی ندارند که بتوانند در حین پخت و پز از آن استفاده کنند و مریدین دستور العمل چاپ یک دستور العمل تمیز را که برای پخت و پز عالی است آسان می کند. حالت آشپزی برای کسانی است که از دستگاه خود آشپزی می کنند – همه عناصر حواس پرتی را از صفحه حذف می کند تا خواننده شما بتواند دستور پخت شما را بدون از دست دادن هیچ مرحله یا مواد ضروری دنبال کند.

Food Blogger

Food Blog از Nimbus Themes یکی از بهترین انتخاب‌ها در مورد وبلاگ‌های مواد غذایی است، عمدتاً به این دلیل که دارای طرح‌بندی عکس‌پسند است که محتوای شما را متمایز می‌کند. این تم همچنین کاملاً با پلاگین Recipe Card ادغام می شود که ایجاد دستور العمل ها را آسان می کند.

ناحیه سرصفحه دارای یک نوار لغزنده زیبا برای تبلیغ آخرین دستور العمل های شما است و طرح دو ستونی باعث می شود نوار کناری شما فضای زیادی برای ویجت داشته باشد. یک صفحه فهرست دستور غذا نیز در دسترس است تا بازدیدکنندگان شما بتوانند به راحتی دسته‌های مختلف را مرور کنند و دستور العمل‌هایی را پیدا کنند که بیشتر مورد علاقه آنهاست.

موضوع Food Blog دارای طراحی کاملاً واکنش‌گرا است که تقریباً در هر دستگاهی عالی به نظر می‌رسد و هر پست دارای پیوندهایی به پست‌های بعدی و قبلی است که مطمئناً بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد. آیکون های رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوای شما و ایجاد دنبال کنندگان شما گنجانده شده است. پنل گزینه‌های تم پیشرفته، سفارشی کردن تم را آسان می‌کند و به لطف بخش CSS سفارشی، می‌توانید سفارشی‌سازی را یک قدم جلوتر ببرید. در نهایت، موضوع شامل به‌روزرسانی‌های در حال انجام، کد بهینه‌شده SEO و امنیت درجه یک است.

مجموع

این یک چارچوب موضوعی کلی تر است، اما برای چند منظوره طراحی شده است و به راحتی می توان از آن برای ایجاد یک وبلاگ غذایی زیبا استفاده کرد. دمو موضوع وبلاگ نویس غذا ما را بررسی کنید! با Total امکانات شما بی پایان است.

این موضوع دارای بیش از 500+ تنظیمات آسان برای سفارشی سازی در سفارشی ساز زنده وردپرس و همچنین بیش از 80 ماژول صفحه ساز است. این شامل یک ماژول آیتم های رهبر منوی مفید، عنوان سفارشی، گالری تصاویر و چرخ فلک ها، اشتراک گذاری اجتماعی و هزاران چیز دیگر است. علاوه بر این، موضوع سئو بهینه شده و کاملاً پاسخگو است.

برای الهام بیشتر و تعداد زیادی گزینه تم، جنگل تم را بررسی کنید یا بازار خلاق. فقط یک جستجوی سریع برای وبلاگ غذا انجام دهید. مطمئناً یکی را که دوست دارید پیدا خواهید کرد.

3. Plugins

را نصب کنید

< p id="caption-attachment-37336" class="wp-caption-text">Cooked یک افزونه دستور العمل فوق العاده قدرتمند است.

یکی از بهترین چیزها در مورد استفاده از وردپرس، طیف گسترده ای از افزونه های موجود برای افزودن قابلیت به سایت شما است. ما برخی از افزونه‌های اساسی را توصیه می‌کنیم که باید نصب و فعال‌سازی آنها را در نظر بگیرید تا بیشترین بهره را از سایت خود ببرید، مانند Yoast SEO برای بهینه سازی موتورهای جستجو و Akismet برای محافظت از هرزنامه ما چند گزینه دیگر را در مقاله خود در مورد نحوه شروع وبلاگ نویسی پوشش می دهیم.

می‌توانید یک وبلاگ غذا راه‌اندازی کنید و فقط درباره غذا بنویسید، اما بسته به اهداف وب‌سایتتان، ممکن است بخواهید دستور العمل‌های دقیق ارائه دهید. جای تعجب نیست که وردپرس دارای پلاگین هایی است که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند:

  • دستور غذای نهایی WP. > به راحتی دستور العمل ها را به پست ها و صفحات وردپرس اضافه کنید و به بازدیدکنندگان خود اجازه دهید تعداد وعده ها را تنظیم کنند، دستور غذا را چاپ کنند و با استفاده از یک ماده خاص دستور العمل های دیگر را پیدا کنند.
  • دستورهای زیپ. زیبا اضافه کنید دستور العمل هایی که به طور خودکار از قالب مناسب موتور جستجو استفاده می کنند و پیدا کردن آنها را آسان تر می کند.

4. اضافه کردن تصاویر خوب

بخش بزرگی از لذت بردن از غذا، ارائه بصری است، به همین دلیل است که سبک غذا یک چیز واقعی است. هیچ وبلاگ غذایی بدون تصاویر غذا کامل نیست – حتی اگر کاملاً جدید باشد – بنابراین باید مطمئن شوید که تصاویر زیبای زیادی برای نشان دادن غذاهای آشپزی خود دارید.

چالش گنجاندن تصاویر این است که آنها می توانند فضای زیادی را اشغال کنند و سرعت وب سایت شما را کاهش دهند. و با توجه به اینکه افراد زیادی در دستگاه‌های تلفن همراه خود مرور می‌کنند، وب‌سایت‌ها باید کوچک و سریع باشند. خوشبختانه برای شما، راه‌هایی برای بهینه‌سازی تصاویر وجود دارد تا کمترین فضای ممکن را اشغال کنند.

به طور خلاصه، بهینه سازی تصویر با استفاده از ابعاد مناسب و قالب مناسب برای شما شروع می شود. نیاز دارد. این یک موضوع بسیار بزرگ است (اما نه بیش از حد پیچیده، بنابراین آن را فراموش نکنید. همچنین چندین افزونه وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی عملکرد تصویر.


ایجاد وبلاگ غذا کار سختی نیست و استفاده از وردپرس آن را حتی آسان تر می کند. شما می توانید خیلی سریع شروع به کار کنید و در کمترین زمان یک سایت زیبا داشته باشید. اگر ما را همراهی کردید، باید تقریباً آماده باشید تا وبلاگ غذایی باشکوه خود را در جهان راه اندازی کنید. البته قسمت غذا را به شما واگذار می کنیم.

اگر سؤال یا پیشنهادی دارید یا فکر می‌کنید چیزی را حذف کرده‌ایم، لطفاً در نظرات به ما اطلاع دهید. آیا بر اساس نکات ما یک وبلاگ غذایی راه اندازی کردید؟ ما دوست داریم آن را ببینیم، بنابراین پیوند زیر را به اشتراک بگذارید!

خروج از نسخه موبایل