معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس

اگرچه بسیاری از ما ساعت‌ها و ساعت‌ها را صرف ایجاد، به‌روزرسانی و تبلیغ وب‌سایت‌های خود می‌کنیم، اما تمایلی به صرف زمان و انرژی یکسان برای درک تحلیل‌های کاربر نداریم.

بسیاری دلیل خسته‌کننده بودن تحلیل‌ها را بیان می‌کنند، اما من فکر می‌کنم که مردم به تعویق می‌افتند، زیرا صرف زمان برای تجزیه و تحلیل نحوه استفاده مخاطبان از سایت شما نتایج فوری ایجاد نمی‌کند.

با این حال، با درک نحوه تعامل افراد با سایت شما، می توانید درک کنید و سپس تغییرات لازم برای افزایش ترافیک، ایجاد سرنخ بیشتر و تبدیل بازدیدها به فروش را انجام دهید.

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس 8

Google Analytics می تواند به شما در تجزیه و درک انواع مختلف کمک کند معیارها برای وب سایت وردپرس شما در این مقاله، می‌آموزید که چگونه می‌توان از این سرویس رایگان برای کمک به درک بهتر مخاطبانتان استفاده کرد.

بدانید مخاطبان شما از کجا می آیند

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس 9

مخاطبان شما از مکان های مختلف به وب سایت شما می رسند. رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، سایر وب‌سایت‌ها یا فهرست پستی شما، فقط چند مورد را نام می‌بریم. مهم است که بدانید آنها از کجا آمده‌اند تا بتوانید حضور و تلاش‌های خود را در آن مناطق افزایش دهید، و همچنین منابعی را که در آنها تبدیل‌های مورد نظرتان را دریافت نمی‌کنید به روش‌های بهتری هدف‌گیری کنید.

آیا ترافیک ارگانیک شما به اندازه کافی زیاد است؟

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس 10

هیچ شرایط مشخصی وجود ندارد که تعداد “خوب” افراد از طریق جستجوهای ارگانیک به سایت شما وارد می شوند. همانطور که گفته شد، می توانید از معیارهای خود استفاده کنید تا ببینید آیا جستجوهای ارگانیک شما به بهبود قابل توجهی نیاز دارند یا نه، آنها را با سایر منابع ترافیک مقایسه کنید.

اگر بیشتر ترافیک خود را از طریق رسانه های اجتماعی یا جریان ارجاع دیگری جذب می کنید، باید تلاش بیشتری برای SEO سایت وردپرس. محتوای خود را بهبود بخشید و با استفاده از آن کلمات کلیدی و عبارات مهم، پست های وبلاگ بیشتری ایجاد کنید. با گذشت زمان، این به افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر کمک می کند.

اگر ترافیک ارگانیک شما در مقایسه با منابع دیگر زیاد است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که تمرکز بیشتری روی حوزه دیگری داشته باشید.

آیا رسانه های اجتماعی مخاطبان شما را افزایش می دهند؟

پیگیری معیارهای رسانه های اجتماعی خود بسیار مهم است زیرا به شما تصویر واضحی از آنچه که کار می کند و آنچه که به عنوان بخشی از کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما.

این معیارها می‌توانند به شما نشان دهند که چه نوع محتوایی با مخاطبان شما کار می‌کند، چه چیزی به اشتراک گذاشته می‌شود و مورد پسند شما قرار می‌گیرد، و چه چیزی باید روی تولید تمرکز کنید. اگر تبلیغات یا مسابقاتی را اجرا می‌کنید، می‌توانید محبوبیت این فعالیت‌ها را پیگیری کنید تا ببینید آیا بازده زمانی و تلاشی که انجام می‌دهید دارند یا خیر.

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس 11

Easy Social Metrics Pro یک افزونه وردپرس چشمگیر است که به شما امکان می دهد عملکرد رسانه های اجتماعی خود را از داشبورد وردپرس خود ردیابی کنید. Social Metrics Pro به شما کمک می‌کند بفهمید که مخاطبان شما عمدتاً در چه مکان‌هایی پاتوق می‌کنند، و با این امکان که شما را قادر می‌سازد بر روی محبوب‌ترین پلت‌فرم‌ها و کمتر بر روی دیگران تمرکز کنید، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. با ردیابی حضور خود در رسانه‌های اجتماعی در طول زمان، همچنین می‌توانید ببینید که آیا استراتژی بازاریابی شما در بلندمدت کار می‌کند یا نیاز به بازنگری دارد.

اعداد ارجاع را با ایجاد روابط بهبود دهید

ارجاع از سایر وب‌سایت‌ها راهی عالی برای به دست آوردن ترافیک است، زیرا به احتمال زیاد به این معنی است که بینندگان از قبل به جایگاه یا صنعت شما علاقه دارند. معیارهای خود را بررسی کنید تا ببینید بازدیدکنندگان از کدام سایت‌ها می‌آیند، سپس با آنها ارتباط برقرار کنید. روابط قوی با دیگران در زمینه کاری شما می تواند نمایه آنلاین شما را افزایش دهد، برند شما را ارتقا دهد و ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

مکان فیزیکی مخاطبان خود را بررسی کنید

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس 12

بسته به کسب و کار شما، مکان می تواند مهم باشد. اگر یک تجارت آجر و ملات دارید که می‌خواهید مشتریان دائمی محلی را به سمت آن جذب کنید، بازدیدکنندگان سایت شما از آن سوی دنیا خوب است، اما شاید آن چیزی نباشد که کسب و کار شما نیاز دارد. تجزیه و تحلیل شما به شما امکان می دهد بررسی کنید که با محتوا و تبلیغات خود مخاطب مناسبی را جذب می کنید.

اگر می خواهید مشتریان محلی را جذب کنید، سایت و به خصوص وبلاگ خود را با موقعیت مکانی خود مرتبط کنید. در مورد آنچه در منطقه شما اتفاق می افتد بنویسید. مسابقاتی را برای افراد در فروشگاه اجرا کنید و آن را به صورت آنلاین تبلیغ کنید. جذب مخاطبان گسترده‌تری اشکالی ندارد، اما افراد اطراف خود را در اولویت خود قرار دهید.

بدانید که چه چیزی بر نرخ پرش شما تأثیر می گذارد

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس 13

معمولاً تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی باعث ترک وب سایت شما می شود دشوار است. تجزیه و تحلیل معیارهای شما می تواند به دریافت ایده ای در مورد اینکه کجا وب سایت شما را ناامید می کند کمک کند.

نحوه کاهش نرخ پرش در پست های وبلاگ

نرخ پرش اغلب در پست‌های وبلاگی بالاست که به سوال پاسخ می‌دهند. این را می توان به راحتی توضیح داد، زیرا مردم به طور خاص به این پست مراجعه کرده اند تا پاسخ یک سوال را دریافت کنند. هنگامی که آنها درخواست خود را برآورده کردند، سپس آنها را ترک می کنند.

اگر وبلاگ شما چنین است، باید سعی کنید با افزودن فراخوان به اقدام، این مشکل را متعادل کنید. پیوند به مقالات دیگر و تبلیغات در وب‌سایت شما یا پیشنهاد رایگان در ازای ایمیل، راهی عالی برای تشویق بازدیدکنندگان به کاوش بیشتر در سایت شما است.

چه چیزی می تواند باعث نرخ پرش بالا در صفحه اصلی شود؟

نرخ پرش بالا در صفحه اصلی شما تقریبا همیشه چیز بدی است. اگر در مورد سایت شما چنین است، به تجزیه و تحلیل با دقت نگاه کنید تا به شما کمک کند تا بفهمید چرا مردم بدون نگاه کردن به اطراف سایت شما را ترک می کنند.

ابتدا به مدت زمانی که افراد در صفحه اصلی شما می مانند نگاهی بیندازید. اگر افراد تنها پس از چند ثانیه ترک می‌کنند، احتمالاً به دلیل کندی بارگذاری سایت شما، پاسخگو نبودن به تلفن همراه یا به نوعی خراب شده است. زمان رفع مشکل است!

اگر افراد بیش از 5 ثانیه بمانند اما سپس به صفحه دیگری مراجعه نکنند، چه؟ در این مورد احتمالاً مشکلات دیگری وجود دارد که راه حل آنچنانی نخواهد بود. به احتمال زیاد مشکلاتی در طراحی و قابلیت استفاده سایت وجود خواهد داشت یا محتوا به اندازه کافی جالب نیست. با این حال، دوباره بررسی کنید که آیا سایت کاملاً پاسخگو است یا خیر.

صفحات اصلی باید واضح، مختصر باشند و بازدیدکنندگان باید در عرض 5 ثانیه پس از فرود در صفحه شما، “شما را دریافت کنند”. آیا مشخص است که کسب و کار شما چیست و چه چیزی ارائه می دهید؟ از متن و اصطلاحات بیش از حد در صفحه اصلی خود استفاده نکنید، فقط آن را ساده نگه دارید. طراحی صفحه اصلی باید تمیز و آسان باشد و به بازدیدکنندگان نشان دهد که کجا باید بروند. از برخی فراخوان‌ها استفاده کنید اما نه خیلی زیاد، نمی‌خواهید مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید و گیج کنید.

تجزیه و تحلیل صفحات فردی

معیارهایی برای شناخت بهتر مخاطبان وردپرس 14

Google Analytics حاوی اطلاعات زیادی در مورد هر صفحه از وب سایت وردپرس شما است. این به شما کمک می کند تا عمیقاً به آنچه مخاطبان شما در وب سایت شما انجام می دهند نگاه کنید و بفهمید که چگونه می توانید سایت خود را برای حفظ و افزایش مخاطبان خود بهبود بخشید.

برترین صفحات فرود

به محل ورود افراد به سایت شما نگاه کنید و صفحات فرود برتر خود را شناسایی کنید. دانستن این موضوع از دو جهت می تواند به شما کمک کند:

  1. محتوای بیشتری از این قبیل ایجاد کنید زیرا آشکارا افراد را جذب می کند.
  2. شما می‌خواهید بازدیدکنندگان ورودی در سایت شما بمانند، بنابراین محتوای باکیفیتی را در این صفحات با برخی از فراخوان‌ها ارائه دهید. این کار افراد را تشویق می‌کند تا در وب‌سایت شما بمانند و امکان سرنخ یا فروش را افزایش می‌دهد.

بازدیدهای صفحه برتر

نمایش‌های صفحه بالا نشان می‌دهند که چه محتوایی محبوب‌تر است و مخاطبان شما به چه چیزهایی علاقه دارند. این اطلاعات واقعاً مهمی است زیرا به شما کمک می‌کند بفهمید چه نوع محتوایی مخاطب شما را جذب می‌کند. همچنین جایی است که باید پیوندها و تبلیغات را برای تشویق فروش یا جمع آوری آدرس های ایمیل قرار دهید.

به یاد داشته باشید که معیارهای رسانه های اجتماعی خود را نیز بررسی کنید تا ببینید چه چیزی به اشتراک گذاشته شده است. این به شما بینش خوبی در مورد انواع محتوای شما در رسانه های اجتماعی می دهد.

خروج از صفحات

برای اینکه افراد به عنوان صفحه خروجی در تجزیه و تحلیل شما فهرست شوند، باید بیش از یک صفحه از وب سایت شما را مشاهده کرده باشند. اینها افرادی هستند که به نوعی به سایت و محتوای شما علاقه نشان می دهند، بنابراین ممکن است بازدیدکنندگان یا مشتریان بالقوه بازگشتی باشند.

اگر می‌توانید از صفحه تماس، فرم تماس یا فرم سفارش، مشاهده کنید که افراد وب‌سایت شما را ترک می‌کنند، اشکالی ندارد. چیزی که نمی‌خواهید این است که معیارهایی را نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان از صفحه اصلی یا بدتر از آن، در حین تسویه‌حساب قبل از تکمیل خرید، خارج می‌شوند. در این صورت، باید فرآیند تسویه حساب خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که روان، کاربرپسند است و خیلی طول نمی کشد.

بازدیدکنندگان بازگشتی

می‌خواهید تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی را ردیابی کنید تا ببینید آیا این تعداد در طول زمان افزایش می‌یابد. بازدیدکنندگان بازگشتی مهم هستند زیرا اینها کسانی هستند که علاقه واقعی به جایگاه شما دارند و احتمال اینکه مشتری شوند بیشتر است. اگر تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی شما کم است، احتمالاً باید محتوای خود را بهبود بخشید. آن را جالب تر کنید تا مردم بخواهند برگردند و بیشتر بخوانند.

به نرخ تبدیل خود نگاه کنید

مسلماً مهمترین معیار برای ردیابی، نرخ تبدیل به شما می گوید که آیا سایت شما به هدف اصلی خود می رسد یا خیر. آیا مخاطب شما کاری را که شما می خواهید انجام می دهد؟ این می تواند جمع آوری ایمیل، افزایش عضویت، یا فروش محصولات باشد.

اگر نرخ تبدیل شما پایین است، اما ترافیک سایت شما زیاد است، این می تواند نشان دهنده چندین چیز باشد. یا در حال جذب مخاطب اشتباه هستید یا وب سایت شما به اندازه کافی خوب نیست. این می تواند شامل محتوای ضعیف، دعوت به عمل کافی یا یک وب سایت غیرقابل استفاده باشد. در این مورد، وقت آن رسیده است که روی بهبود نرخ تبدیل خود تمرکز کنید.


اگرچه تجزیه و تحلیل داده‌های سایت شما در ابتدا می‌تواند زمان بر باشد، اما وقتی فهمیدید به دنبال چه چیزی باشید، آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. مهمتر از آن، با درک اینکه چگونه مخاطبان شما با سایت شما تعامل دارند، می توانید بهبودهای لازم را برای تشویق بازدیدکنندگان بازگشتی، جذب بازدیدکنندگان جدید، و در نهایت امکان تبدیل سایت خود بر خلاف اهداف خود انجام دهید.

چه چیزی شما را از کاوش در تجزیه و تحلیل و معیارهای بازدیدکننده با جزئیات بیشتر باز می دارد؟ لطفا نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل