چگونه از هر وب سایت یا CMS به وردپرس مهاجرت کنیم

چگونه از هر وب سایت یا CMS به وردپرس مهاجرت کنیم

اگر تا به حال می خواستید وب سایت فعلی خود را به وردپرس منتقل کنید، به شما تبریک می گویم – انتخاب عاقلانه ای انجام داده اید. پلتفرمی که انتخاب کرده‌اید مورد اعتماد میلیون‌ها نفر و کسب‌وکار از سراسر جهان است، از وبلاگ‌نویسان جوان، نویسندگان مشتاق گرفته تا غول‌هایی مانند نیویورک تایمز.

هدف این آموزش این است که به شما یک نمای کلی از نحوه انجام فرآیند مهاجرت از هر وب سایت به وردپرس ارائه دهد. موارد زیر را یاد خواهیم گرفت:

  • برنامه ریزی فرآیند مهاجرت
  • لیست کارهایی که باید قبل از انتقال سایت انجام دهید
  • فرایند مهاجرت واقعی

بررسی زمینی

از ابتدا شروع کنیم. ما وب سایت منبع مان را داریم و وب سایت مقصد (یا هدف) را داریم که توسط وردپرس ارائه می شود. وب‌سایت منبع، وب‌سایتی است که در حال حاضر آنلاین است. در زمینه راهنمای خود، دو نوع وب سایت منبع را تعریف می کنیم:

  1. در حال اجرا بر روی CMS
  2. سایت بدون CMS

ما این تمایز را برای درک کاری که پیش رو داریم انجام می دهیم.

مهاجرت از CMS دیگر

اگر وب‌سایت مبدأ توسط یک پلتفرم CMS پشتیبانی می‌شود، ممکن است این شانس را داشته باشیم که از یک افزونه وردپرس برای کمک به فرآیند مهاجرت استفاده کنیم. از مارس 2016، کدکس وردپرس بیش از 53 آموزش مهاجرت را برای وارد کردن محتوا از راه‌حل‌های مختلف مدیریت محتوا، پلت‌فرم‌های وبلاگ‌نویسی و غیره فهرست می‌کند. بررسی کنید که آیا CMS شما در لیست است (احتمال زیادی وجود دارد) و مراحل لازم را دنبال کنید. برای مهاجرت اگر CMS شما در کدکس وردپرس فهرست نشده است، بهتر است مخزن پلاگین وردپرس را بررسی کنید< /a>، یا به دنبال آموزش آنلاین بگردید. در بدترین حالت، باید وب سایت را به صورت دستی انتقال دهید.

مهاجرت از یک وب سایت ثابت

کار انتقال دستی وب سایت شما به وردپرس می تواند دشوار باشد، اما با این وجود، بسیار مهم است. در زیر چند نکته مثبت برای آن وجود دارد:

  • شما کنترل بیشتری بر محتوای سایت خود دارید – از هر پست، صفحه، دسته و برچسب ایجاد شده آگاه هستید، عمدتاً به این دلیل که آنها را به صورت دستی ایجاد می کنید.
  • این یک تجربه یادگیری خوب است – انتقال سایت به صورت دستی به وردپرس به شما درک کاملی از ویژگی ها و عملکردهای وردپرس می دهد. شما یک جلسه عملی از کل فرآیند دریافت می کنید.

ساخت یک طرح مهاجرت جامد

آنطور که من می بینم، دو راه برای برنامه ریزی فرآیند مهاجرت وجود دارد.

  • تفکر از دیدگاه وب سایت فعلی/منبع.
  • برنامه ریزی از دیدگاه وردپرس.

من طرفدار روش (a) نیستم زیرا هزینه های غیرضروری زیادی را در فرآیند مهاجرت اضافه می کند. برای روان نگه داشتن چیزها، فرآیند مهاجرت خود را با در نظر گرفتن CMS مقصد برنامه ریزی می کنیم – یعنی WordPress.

WordPress اساساً محتوا را در قالب پست‌ها و صفحات (و به عنوان انواع پست سفارشی برای کاربران پیشرفته) ذخیره می‌کند و آنها را با استفاده از دسته‌ها و برچسب‌ها سازماندهی می‌کند. بنابراین هدف برنامه سازماندهی مجدد محتوای ما این است که آن را از نظر پست و صفحات ساختار دهیم و آنها را با استفاده از برچسب ها و دسته بندی ها دسته بندی کنیم.

به عنوان مثال، اگر CMS فعلی شما Tumblr بود، بهتر است به جای نصب افزونه هایی که رفتار Tumblr را در وردپرس تکرار می کنند، برنامه ریزی کنید که چگونه محتوای خود را به منظور مطابقت با ساختار سایت وردپرس سازماندهی مجدد کنید. .

وب سایت جدید وردپرس خود را تحت عنوان های زیر برنامه ریزی خواهیم کرد:

1. سازماندهی مجدد محتوای موجود

  • پست ها و صفحات وب سایت فعلی خود را به وضوح شناسایی کنید. اگر نمی دانید که یک پست و صفحه چیست، ممکن است بخواهید در مورد آن صحبت کنید. وب‌سایت‌های استاتیک «پست» معمولی را ندارند.
  • به عنوان مثال، یک سایت منبع را در نظر بگیرید که منوی رستوران را به نمایش می گذارد. صفحه اصلی، درباره ما، و صفحات منو به عنوان صفحه وردپرس طبقه بندی می شوند. از سوی دیگر، اطلاعیه‌هایی مانند رویدادهای جدید، تبلیغات و به‌روزرسانی‌های اخبار، واجد شرایط پست وردپرس خواهند بود.

2. میزبانی وب مناسب

را انتخاب کنید

  • اگر می‌خواهید یک سایت وردپرس را در یک محیط میزبانی مشترک اجرا کنید، دو جزء اساسی باید در دسترس باشد – PHP و MySQL. تقریباً همهشرکت‌های میزبانی مشترک مانند HostGator و BlueHost< /a> این کامپوننت ها (و خیلی بیشتر) را در بسته های شروع خود نصب کرده اند. برخی از شرکت های میزبانی مشترک مانند SiteGround میزبانی تخصصی وردپرس را با قیمت هاست اشتراکی ارائه می دهند.
  • همچنین می‌توانید سایت خود را در WordPress.com میزبانی کنید، که باز هم محدودیت‌ها و مزایای خاص خود را دارد.
  • اگر از یک وب‌سایت پر ترافیک وارد می‌شوید، بهترین گزینه این است که یک هاست مدیریت شده وردپرس سرویس مانند WPEngine ، که معمولاً بر اساس تعداد بازدیدهای منحصر به فرد از صفحه برای شما صورتحساب می گیرند. مزایای اصلی میزبانی مدیریت شده وردپرس شامل امنیت درجه یک، زمان بارگذاری سریع و تضمین عدم خرابی سایت شما در هنگام افزایش ترافیک است.

3. طرح ساختار جدید سایت

  • دامنه: در حالت ایده آل، باید سایت جدید وردپرس را در همان دامنه نصب کنید. این به امتیاز سئوی موجود شما آسیبی نمی رساند.
  • دایرکتوری نصب: اگر قصد دارید از وردپرس به عنوان پلتفرم وبلاگ نویسی جدا از وب سایت اصلی خود استفاده کنید، ممکن است بخواهید آن را در پوشه یا زیر دامنه دیگری نصب کنید. هنگام نصب وردپرس، باید در انتخاب دایرکتوری نصب دقت کنید.
  • زیر دامنه ها: در مورد دامنه ها یا زیر دامنه ها، می خواهید وردپرس را در دایرکتوری پایه یا “ریشه” خود نصب کنید، نه در یک پوشه. نصب‌کننده پیش‌فرض همیشه یک پوشه جدید به نام «wp» می‌سازد – احتمالاً شما آن را نمی‌خواهید.
  • منو: برنامه ریزی یک منو برای یک تجربه کاربری خوب و SEO بسیار مهم است. اجزای ساختار منو را طوری برنامه ریزی کنید که به راحتی قابل پیگیری باشد.

4. تغییرات سئو را دنبال کنید

  • توضیحات متا: وقتی صحبت از SEO وردپرس می شود ، شما هرگز نمی توانید زیاد مراقب باشید. بهترین مکان برای یادگیری سئو وردپرس پیروی از راهنماهای Moz است. یا Yoast. اگر زمان اجازه می‌دهد، راهنما را یک‌سره بخوانید و اجرا کنید.
  • تغییر مسیر: اگر نشانی‌های اینترنتی سفارشی در سایت قبلی خود ساخته‌اید، با افزونه تغییر مسیر. این افزونه اساساً 301 تغییر مسیر را مدیریت می کند و خطاهای 404 را بدون نیاز به دانش فایل های Apache .htaccess ردیابی می کند.

5. فرم های تماس و هرزنامه

  • فرم‌های تماس: حتی اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید و به نظر می‌رسد هیچ دلیلی برای تماس با شما وجود ندارد، توصیه می‌کنم تماس خود را حفظ کنید. به خوانندگان شما می‌گوید که آماده پیشنهادات، بازخوردها، فرصت‌های تجاری جدید و غیره هستید. تماس با فرم 7، زیرا تنظیم آن بسیار ساده است و مورد علاقه من است. همچنین می‌توانید بهترین افزونه‌های فرم تماس برای وردپرس.
  • هرزنامه: هرزنامه همیشه دردسر هر وب سایتی است. در وبلاگ ها این یک مشکل بزرگتر است زیرا هر پست دارای یک فرم نظر است. بنابراین، به شدت توصیه می شود یک افزونه ضد هرزنامه نصب کنید. مانند Akismet.

6. یک تم انتخاب کنید

  • تم رایگان یا ممتاز؟ زمینه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای فعلی و آینده شما باشد. اگر یک تم رایگان است، مطمئن شوید که از یک منبع معتبر مانند مخزن قالب وردپرس است. تم‌های ممتاز مانند زمینه‌های اصلی WPExplorer معمولاً بهتر طراحی می‌شوند و بیشتر ارائه می‌دهند. عملکرد، که متناسب با تعدادی از نمونه کارها است.
  • سرعت تم: بسیاری از تم ها برای سرعت صفحه بهینه سازی نشده اند. این به طور ناخواسته بر سئوی شما تأثیر می گذارد و تجربه کاربر را از بین می برد. قبل از انتخاب طرح زمینه، آن را با استفاده از آزمون Google Mobile-Friendly ارزیابی کنید. و آزمایش بارگیری صفحه Pingdom.
  • چارچوب های قالب: با این حال، اگر می خواهید سایت وردپرس جدید شما دقیقاً شبیه وب سایت قبلی شما باشد، باید توسعه تم سفارشی را در نظر بگیرید. با این حال معمولاً بسیار گرانتر از خرید یک پوسته وردپرس ممتاز است. در چنین شرایطی، مطمئن شوید که چارچوب قالب وردپرس را انتخاب کنید. آنها اساساً موضوع شما را از نظر ساختار و امنیت اثبات خواهند کرد.

7. پشتیبان گیری

من نمی‌توانم بر اهمیت پشتیبان‌گیری تأکید کنم – آنها تقریباً برای هر کسی که وب‌سایت خود را میزبانی می‌کند نجات‌دهنده بوده، هستند و همیشه خواهند بود. برای یافتن راه‌حل، فهرست پلاگین‌های پشتیبان‌گیری برای وردپرس ویشنو را بررسی کنید. این برای شما مناسب است.

8. امنیت

امنیت وردپرس یکی از مواردی است که توسط مبتدیان در جامعه وردپرس تضعیف شده است. خواندن این نکات و نصب یکی از این افزونه های امنیتی برای وردپرس.

9. تجارت الکترونیک

اگر قصد دارید یک فروشگاه تجارت الکترونیک با استفاده از وردپرس راه‌اندازی کنید، WooCommerce را از بالای سر خود توصیه می‌کنم. WooThemes، شرکت سازنده این افزونه رایگان عالی اخیراً توسط Automattic (شرکت سازنده وردپرس) خریداری شد که آن را به یکی از بهترین افزونه های تجارت الکترونیک در بازار تبدیل می کند.

10. سایر عوامل

با توجه به گستره وسیع موضوع ما، این امکان وجود دارد که موردی را که ممکن است به دنبال آن هستید در این لیست پوشش نداده باشید. آنها می توانند از اسکریپت هایی برای اهداف ردیابی، افزونه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، پخش کننده های ویدئویی جاسازی شده مانند Wistia و غیره متفاوت باشند.

خبر خوب اینجاست. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد وردپرس، این امکان وجود دارد که توسعه دهندگان نرم افزار/سرویس وب خاصی که استفاده می کردید، یک پسوند اختصاصی وردپرس داشته باشند. کلمات کلیدی « در wordpress» را در گوگل جستجو کنید – ممکن است از آنچه پیدا می کنید شگفت زده شوید.

نحوه اجرای فرآیند مهاجرت وردپرس

در اینجا یک فرآیند گام به گام برنامه مهاجرت وردپرس آمده است.

  1. پشتیبان گیری: ابتدا از وب سایت فعلی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  2. اگر وردپرس را در همان میزبان وب نصب می‌کنید، یک صفحه تعمیر و نگهداری ایجاد کنید، نام آن را به index.html تغییر دهید.
  3. وردپرس را نصب کنید: در مرحله بعد، یک نسخه جدید از وردپرس را نصب کنید.
  4. اگر در مرحله قبل یک فایل index.html ایجاد کرده بودید، آن را حذف کنید.
  5. غیرفعال کردن قابلیت مشاهده موتور جستجو: وارد داشبورد وردپرس خود شوید و دید موتور جستجو را غیرفعال کنید. این مرحله بسیار مهم است زیرا تا زمانی که وب سایت خود را سازماندهی نکنید، نمایش محتوا در موتورهای جستجو را متوقف می کند.
  6. وارد کردن محتوا: اکنون وارد کردن محتوا از CMS قبلی شما را آغاز می‌کنیم. کدکس رسمی وردپرس را بررسی کنید تا نحوه انتقال از CMS به وردپرس را بیاموزید.< /li>
  7. اگر از یک سایت ثابت استفاده کرده اید، وقت آن رسیده است که دستان خود را کثیف کنید. شما باید به صورت دستی هر صفحه را در وب سایت قدیمی خود کپی پیست کنید. در حالی که در آن هستید، تمایز بین پست ها و صفحات را به خاطر بسپارید – این به سازماندهی بهتر محتوای شما کمک می کند.
  8. سازماندهی محتوا: اکنون که محتوا وارد شده است، زمان ساختاردهی آن فرا رسیده است. ابتدا دسته‌ها، زیرمجموعه‌ها، برچسب‌ها، ویجت‌ها و منوها را ایجاد کنید. پس از اتمام، محتوای خود را بر اساس آن سازماندهی کنید. این نشان دهنده پایان مرحله واردات محتوا است.
  9. Essentials را نصب کنید: سپس، تم وردپرس و افزونه های ضروری را نصب کنید. به یاد داشته باشید که یک فرم تماس، ضد هرزنامه، پشتیبان گیری و افزونه امنیتی نصب کنید. شاید متوجه شده باشید که من به یک افزونه SEO اشاره نکرده ام. به این دلیل که سئوی داخلی وردپرس بسیار قدرتمند است.
  10. تست تضمین کیفیت: سایت خود را از طریق تست Google Mobile Friendly و آزمایش بارگیری صفحه Pingdom – فقط این بار با محتوای شما خواهد بود. اگر نتایج خوب به نظر می رسند، یک تم وردپرس خوب انتخاب کرده اید.
  11. ساخت نقشه سایت: نقشه های سایت یک جزء حیاتی برای هر وب سایتی هستند. پس از ساختن محتوای خود، می‌توانید از نقشه‌های سایت Google XML افزونه ای برای ایجاد سریع نقشه سایت از سایت وردپرس شما.
  12. رفع پیوندهای شکسته: لینک های شکسته یک مزاحمت هستند. طبیعی است که همانطور که سایت شما رشد می کند، می تواند پیوندهای زیادی را جمع کند که دیگر مرتبط نیستند – و در نتیجه لینک های شکسته می شود. در چنین مواردی، می‌توانید به سادگی آنها را به صفحه اصلی سایت خود یا حتی یک صفحه اختصاصی که انقضای پیوند را توضیح می‌دهد هدایت کنید.
  13. پخش زنده: قابلیت مشاهده موتور جستجو را فعال کنید، سایت خود را در Google Webmaster Tools بازخوانی کنید و سایت جدید شما فعال شود.

در حال تکمیل

مهاجرت به وردپرس در واقع یکی از هوشمندانه ترین تصمیمات برای یک وبلاگ نویس است. با توجه به تطبیق پذیری آن، وردپرس قادر است بیشتر نیازهای رایج صاحب وب را انجام دهد.

من سعی کرده‌ام موارد ضروری فرآیند مهاجرت را در نظر بگیرم. اگر موردی را از دست داده ام – عذرخواهی می کنم! اگر سوالی دارید، می دانید من را از کجا پیدا کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم! مهاجرت مبارک!

خروج از نسخه موبایل