روندهای بازاریابی وردپرس برای موفقیت

روندهای بازاریابی وردپرس برای موفقیت

دقت کنید! این یک پست دیگر در مورد بازاریابی است. اما ناامید نشو ما قصد داریم در مورد چیزهای خوشایند صحبت کنیم: چگونه مشتریان بیشتری را به محصولات و خدمات وردپرس خود جذب کنید و برای لحظه ای تبلیغات Google و بک لینک های ارسالی را فراموش کنید.

اجازه دهید ابتدا برخی از جنبه های کمتر هیجان انگیز را روشن کنیم.

3 مرحله اصلی در تکامل بازاریابی وجود دارد که اکنون بخش‌های جدایی‌ناپذیر ارائه یک مورد مناسب هستند: گفتن، نشان دادن و دادن فرصتی برای امتحان کردن.

این‌ها به راحتی در دنیای واقعی پیاده‌سازی می‌شوند. ساده‌ترین مثال: مشتری که می‌خواهد یک لباس بخرد به هر فروشگاه لباس می‌آید، می‌تواند توضیحات محصول را ببیند، البته می‌تواند خود محصول را ببیند (نمایش) و آنچه واقعا مهم است، می‌تواند مناسب آن (تلاش کنید). سناریوی عالی.

در یک وضعیت مشابه اما در دنیای اینترنت انجام می شود، شانس بیشتری برای درخواست بازپرداخت وجود دارد. همه اینها به این دلیل است که مرحله آخر (“تلاش”) اغلب نادیده گرفته می شود.

چرا “تلاش” اینقدر مهم است؟ ساده، ابزاری طبیعی برای جلب نظر مشتری است. یک سلاح بازاریابی ارگانیک واقعی سلاحی است که حتی بدون بازاریاب نیز قابل اجرا باشد. یکی می تواند بدون تبلیغات زیاد نتیجه موفقیت آمیزی ارائه دهد.

به طور خلاصه، مرحله “تلاش” به این دلیل است که:

  • این استراتژی 2 لحظه مهم را برای مشتری تعیین می کند: اعتماد و شفافیت. روابطی که بر پایه اعتماد و امنیت بنا شده است، همیشه هدف هر دو طرف است. این فلسفه اصلی وردپرس نیز هست. احتمالاً داستان زیر آن را بهتر توضیح می دهد:

    اعتبار تصویر: Sadhana Balaji

  • «فرایند فروش با لمس بالاتر» را ارائه می‌کند و به مشتری امکان کنترل فرآیند خرید را می‌دهد.
  • این نوعی تأیید با مخاطب هدف شما است، با این احتمال که این محصول خاص نیاز واقعی مشتری را برطرف می کند.

بنابراین، موثرترین و مرسوم‌ترین راه‌های «دادن فرصت امتحان کردن» برای ورود به مشتریان و اثبات اینکه محصولات و خدمات وردپرس شما ارزش استفاده را دارند، کدامند؟ بیایید در مورد سه اصلی صحبت کنیم:

  1. ضمانت بازگشت وجه
  2. نمونه آزمایشی رایگان
  3. نسخه آزمایشی + آزمایشی رایگان

ضمانت برگشت پول

این نوعی راه‌حل برای راهبرد «امتحان» است: کاربران برای محصول/خدمات هزینه می‌کنند و آن را در واقع به عنوان یک تست درایو در نظر می‌گیرند. چرا که نه، آنها مطمئن هستند که اگر دلیلی وجود داشته باشد، می توانند پول خود را پس بگیرند.

بله، پلاگین ها، تم ها و سایر محصولات دیجیتال وردپرس قابل لمس نیستند. پس چگونه می توان آنها را بازپرداخت کرد؟ این همان چیزی است که برخی از ارائه دهندگان نرم افزار هنوز ادعا می کنند که به سیاست ضد بازپرداخت در دنیای دیجیتال پایبند هستند. اما این راهی برای به جایی نیست، همانطور که بسیاری از بازارهای آنلاین محبوب SaaS (نه تنها در صنعت وردپرس) قبلاً ثابت کرده اند.

مشتریان ناراضی که بازپرداختی دریافت نمی‌کنند، برای خرید چیزهای جدید برنمی‌گردند، چیزی به دیگران توصیه نمی‌کنند، و در بدترین حالت، بازخورد منفی عمومی را در مورد منابع مستقل به جا می‌گذارند. شهرت شما به این بار نیاز ندارد.

StudioPress، یکی از امن ترین و حرفه ای ترین ارائه دهندگان تم های وردپرس ، نمونه ای عالی از مراقبت از مشتری و استراتژی تجاری با استاندارد بالا است. اگر مشتریان ناراضی باشند، می‌توانند طبق خط‌مشی رسمی، ظرف 30 روز بازپرداخت دریافت کنند. صفحه.

سوال بعدی شما احتمالاً این است که چگونه می توان بیشترین استفاده را از این استراتژی داشت؟

فقط پول را پس ندهید – در ابتدا سعی کنید به مقصد مطلوب مشتری دست یابید و در هر کار دشواری که قادر به رقابت در حین استفاده از محصولات شما نبودند، دست به دست آورید. این به معنای ارائه پشتیبانی درجه یک است. اگر جواب نداد، از مراحل آسان زیر استفاده کنید تا نظر مثبتی را برای مشتری ایجاد کنید:

  1. همانطوری رفتار کنید که گویی در حال رسیدگی به یک سوال پیش فروش هستید.
  2. در اینجا سوال مزاحم وجود ندارد!
  3. سعی نکنید نظر مشتری را تغییر دهید، بلکه یک راه حل مفید پیشنهاد کنید.
  4. از اینکه محصول نیازهای آنها را برآورده نکرده است عذرخواهی کنید، از مشتری برای کمک و تلاش تشکر کنید.

بعضی از مدیران هنوز معتقدند که هر ایمیل شاعرانه و پیچیده می تواند نظر مشتری را تغییر دهد. معمولاً این کار نمی کند. با این حال، اگر پیشنهادی ملموس به عنوان تسلیت دارید (تخفیف، همکاری و غیره) ممکن است راهی مؤثر برای ترغیب مشتری به ماندن باشد.

آزمایشی رایگان

این صدای بسیار شیرینی برای گوش مشتری است. آزمایش‌های رایگان و «قبل از خرید امتحان کنید» ممکن است هنوز یک استاندارد صنعتی نباشد، اما روند بزرگی است. و این یک خبر عالی برای شرکت‌های SaaS و خریداران است.

مفهوم اصلی این استراتژی ارائه “فرایند فروش با لمس بالاتر” است.

بسیاری از ارائه دهندگان وردپرس هنوز آن را خطرناک می دانند. اما بسته به محصول و مخاطبان هدف خود، چرا دسترسی به چیزهایی را که محصول شما را عالی می‌کنند گسترش ندهید؟

لینکلن مورفی، شخصی که به شرکت‌های SaaS کمک می‌کند نرخ تبدیل آزمایشی رایگان را افزایش دهند، زمانی مقایسه‌ای عالی ارائه کرد:

“آیا رانندگی آزمایشی فراری ارزش فراری را کاهش می دهد؟ نه… در هر صورت، این همان چیزی است که معامله را برای اکثر خریداران امضا می کند.»

همانطور که کارشناسان MarketingExperiments ادعا می کنند، پیشنهاد آزمایشی رایگان و ضمانت بازگشت پول در واقع هستند از نظر عملکرد مشابه هستند، اما درک آنها توسط کاربران می تواند کاملاً متفاوت باشد. سعی کنید هر دو را ارائه دهید. به عنوان مثال، با آزمایشی رایگان شروع کنید و با افزودن ضمانت بازگشت پول ادامه دهید تا اعتماد مشتریان بالقوه را بیشتر جلب کنید و احساس امنیت بیشتری در آنها ایجاد کنید.

اما اجازه ندهید دوره آزمایشی رایگان شما کاهش یابد، یک استراتژی در اطراف آن ایجاد کنید. نکات کلیدی زیر را در نظر بگیرید.

1. طول عمر کامل یک حساب آزمایشی را تعریف کنید

با توجه به اینکه این استراتژی با انواع محصولات و خدمات وردپرس که رفتار متفاوتی دارند اعمال می شود، سعی کنید عملکرد و ویژگی ها را توسط خودتان آزمایش کنید. استاندارد صنعت وردپرس 30 روز است، اما بدیهی است که این مسیری برای همه نیست. این باید زمان مناسبی برای از دست ندادن علاقه به آنچه ارائه می‌دهید باشد. علاوه بر این، اگر دوره آزمایشی را کوتاه کنید، احساس فوریت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود کاربران سریع‌تر عمل کنند.

نتیجه گیری: سعی کنید رسانه شاد خود را پیدا کنید. برای مثال، یکی از کارشناسان مشهور وردپرس WPMUDEV پیدا کرد این رسانه در 14 روز.

2. تعامل با خریدار بالقوه

برخی از استراتژیست های بازاریابی ادعا می کنند که یک دوره آزمایشی برای کاهش تعامل انسانی مورد نیاز برای فروش تعیین شده است. اما امیدواریم از قبل مشخص شده باشد که «تمرکز روی کاربر» که شعار اصلی گوگل است، عاملی کلیدی در ایجاد رابطه قابل اعتماد با مشتری و به ویژه مشتری بالقوه است. بنابراین، فراموش نکنید که:

  • به‌جای پیوند به یک راهنما یا صفحه پرسش‌های متداول به تنهایی، دستی شخصی را ارائه دهید.
  • ارسال ایمیل های بعدی. در صورت امکان، ایمیل های شخصی سازی شده (آره، منتظر این کلمه بودید)، که در مورد ما ایمیل های خودکار مبتنی بر رفتار هستند. برای مثال، فن‌آوری‌های فروش Zendesk ایمیل‌های بعدی را ارسال می‌کنند و پیشنهاد کمک به کاربران بیشترین مشارکت در 3 روز اول (بر فعال ترین و امیدوارکننده ترین کاربران تمرکز کنید). این به آنها کمک می کند تا برای مشتریان خود مؤثرتر باشند. در ترکیب با تماس های تلفنی، این به افزایش تبدیل آزمایشی تا 30٪ کمک کرد. این درصد از تحقیق روی توتانگو، شرکتی که به Zendesk کمک کرد رفتار کاربران را ردیابی کند. برای به دست آوردن تجزیه و تحلیل مشابهی از رفتار کاربران خود، می توانید از یک پلت فرم تجزیه و تحلیل رایگان برای شرکت های SaaS مانند HeapAnalytics یا MixPanel (هر دو دارای طرح های رایگان) استفاده کنید.
  • مزاحم نشوید. استراتژی مراقبت از مشتری “همیشه آماده برای کمک” کارایی خود را ارائه کرده است. و همچنین “هرزنامه” بیش از حد از مشتری بالقوه ناکارآمدی آن را ثابت کرد.
  • هنگامی که 2 تا 3 روز باقی مانده است، ایمیل های یادآوری ارسال کنید. برای نوشتن یک ایمیل بهتر، سعی کنید تماس برای اقدام خود را آزمایش کنید (برچسب‌های دکمه/لینک مختلف را امتحان کنید) – این ایمیل‌ها احساس فوریت را ایجاد می‌کنند، اما نباید اجباری باشند.

3. کارت اعتباری یا نداشتن کارت اعتباری

این یک بحث طولانی مدت برای آزمایش‌های رایگان است. تنها یک چیز واضح است: درخواست برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری هنگام ثبت نام آزمایشی رایگان مشتری را می ترساند. احتمالاً بهتر است این روش را برای مدتی به تعویق بیندازید، مگر اینکه شرکت شما جزو افرادی باشد که «بهترین رهبران کلاس SaaS» (شرکت‌های قبلاً محبوب و معتبر) نامیده می‌شوند.

یکی از گزارش Totango تحقیقات هنوز مرتبط است:

اگر مطمئن نیستید که کدام راه را دنبال کنید، دوباره آزمایش کنید و آزمایش بیشتری انجام دهید. به کاربران خود ۲ گزینه بدهید – با و بدون اطلاعات کارت اعتباری مورد نیاز است و برای ردیابی تبدیل‌ها، آزمایش A/B انجام دهید.

به عنوان مثال، پس از نرخ پایین ثبت نام با اطلاعات کارت اعتباری، شرکت CrazyEgg متوجه شد که بازدیدکنندگان به سادگی از ارائه این جزئیات می ترسند. بنابراین آنها یک صفحه ثبت نام دیگر را ایجاد و آزمایش کردند که توضیح می دهد هیچ هزینه خودکاری وجود نخواهد داشت: این بهبود منجر به افزایش 116٪ در ثبت نام های آزمایشی شد.

شرکت

Moz همچنین اطلاعات کارت اعتباری را با ارائه توضیحات لازم می‌خواهد:

دمو + آزمایشات پاک شده

نمونه آزمایشی چیست؟ از نظر بازاریابی شبیه به حساب‌های آزمایشی رایگان است، اما از نظر فنی روش پیاده‌سازی متفاوتی دارد.

در حالی که آزمایش‌های رایگان ابزار خوبی برای جوامع بزرگ وردپرس مانند WPMUDEV است، استراتژی آزمایشی آزمایشی برای توسعه‌دهندگان پلاگین‌های وردپرس کوچک، ارائه‌دهندگان قالب‌ها، طراحان وب یا هر شخص دیگری، کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر است، فقط اولین محصول/سرویس تجاری وردپرس خود را منتشر کردند.

به عنوان مثال، شما یک افزونه لغزنده وردپرس جالب جدید ایجاد کرده اید. روی سرور شما میزبانی نخواهد شد و کاربران شما برای کار با آن به هیچ حساب شخصی در وب سایت شما نیاز نخواهند داشت. شما این فرصت را دارید که نه تنها نحوه عملکرد افزونه را نشان دهید (در یک مثال واقعی یا در ارائه ویدیوی تبلیغاتی)، درعوض می‌توانید به مشتریان بالقوه اجازه دهید به پشتیبان افزونه شما دسترسی داشته باشند تا آن را آزمایش کنند. ارائه یک منطقه آزمایش جعبه ایمنی علاوه بر توضیح محصول قاتل می‌تواند بسیار بهتر عمل کند.

مطمئن نیستید چگونه یک آزمایش آزمایشی برای محصول خود تنظیم کنید؟ مشکلی نیست. تعداد انگشت شماری ابزار وردپرس وجود دارد که این جادو را امکان پذیر می کند.

یکی از ابزارهایی که اخیراً منتشر شده برای ایجاد آسان یک نسخه آزمایشی front-end و یک آزمایش رایگان برای محصولات وردپرس شما، نمایشگر برای هر افزونه محصول وردپرس. در آنجا می‌توانید دستورالعمل‌های روشنی درباره نحوه شروع کار با آن و فرصت‌هایی که به‌عنوان مدیر افزونه به دست می‌آورید پیدا کنید:

برای شروع ایجاد هر دو/هر نمایش آزمایشی (نمونه‌ای زنده از محصول وردپرس شما در عمل) و/یا دسترسی پشتیبان برای آزمایش کاربران، باید با ایجاد یک شبکه چند سایتی WordPress برای میزبانی آزمایش‌ها (جعبه‌های ایمنی که این کار را انجام می‌دهند) شروع کنید. بیشتر به طور خودکار پاک شود).

با افزونه Demo Builder می‌توانید یک نمونه زنده جذاب از محصول خود ایجاد کنید که مشتریان بالقوه بتوانند با جزئیات آن را بررسی کنند (مخصوصاً اگر این افزونه پیچیده با ویژگی‌های زیاد باشد). در اینجا یک نمایشی زنده نحوه عملکرد Demo Builder (نسخه نمایشی آزمایش یک Visual Builder را نمایش می دهد).

این سازنده نسخه آزمایشی برای هر محصول وردپرس کار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به کاربران این فرصت را بدهید تا یک حساب آزمایشی رایگان ثبت کنند تا ابزارهای مورد نیاز را از داشبورد وردپرس شخصی خود آزمایش کنند. پس از مدتی (که شما تعریف می‌کنید)، این حساب‌ها به‌طور خودکار پاک می‌شوند، بنابراین حساب‌های غیرضروری را ذخیره نمی‌کنید و مشتریان بالقوه‌تان پس از کار با محصولتان دلیلی برای اقدام دارند.

در واقع، شما ابزارهای مدیریتی بسیار خوبی برای راه‌اندازی حساب‌های آزمایشی دریافت می‌کنید و تمام مزایای محصول خود را به کاربران نشان می‌دهید:

همانطور که می بینید، جدا از تنظیمات، شما همچنین می توانید فرصت های بازاریابی خود را با تکنیک بازاریابی ایمیل استانداردتر – اتوماسیون MailChimp – افزایش دهید. این به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز کاربران را دنبال کنید (بخوانید: هرزنامه نکنید).

می‌توانید نحوه عملکرد این حساب آزمایشی پشتیبان را برای یک کاربر آزمایش کنید اینجا.

برخی از ارائه‌دهندگان کوچک وردپرس این استراتژی آزمایش‌های رایگان را با مقداری نمک انجام می‌دهند: چه می‌شود اگر مشتری بالقوه محصول را دوست نداشته باشد یا نیازهای او را برآورده نکند، به طوری که آن را نخرند؟ این نگرانی در واقع می تواند خبر خوبی برای کسب و کار شما باشد. با استفاده از نسخه آزمایشی، می‌توانید از بازپرداخت غیرمجاز یا بازخورد منفی اجتناب کنید و ثابت کنید که محصول شما واقعاً به همان اندازه که تبلیغ می‌شود خوب است.

علاوه بر این، در این مورد می‌توانید شانس بیشتری برای تبدیل مشتری به مشتری وفادار داشته باشید، که می‌تواند صادقانه به شما در بهبود محصول در بلندمدت کمک کند.

حدس نزنید که بهترین گزینه برای یک مشتری چیست – به آنها اجازه دهید محصول شما را مطابق با نیازهای خود شکل دهند.

نتیجه گیری

ضمانت بازگشت پول، آزمایش‌های رایگان و نمایش‌های نمایشی، استراتژی‌های بازاریابی امیدوارکننده‌ای هستند که هر برند تجاری بزرگ و کوچک وردپرس باید از آن پیروی کند. این به تقویت برند شما در چشم مصرف کنندگان و همچنین ایجاد روابط بین سازندگان وردپرس و مشتریان آنها کمک می کند.

استراتژی‌هایی که توضیح دادیم برای هر فروشگاه یا محصول تجارت الکترونیک ضروری یا کامل نیستند، شما باید تحقیقات و آزمایش بازار خود را انجام دهید تا مشخص کنید کدام یک برای شما مناسب است. توصیه های توصیف شده را به عنوان انواعی برای آزمایش های بازاریابی بیشتر خود در نظر بگیرید.

امیدواریم این نوشته برای کسانی که فقط در مورد استفاده از هر یک از این استراتژی ها فکر می کنند یا قبلاً با آنها دوست شده اند مفید بوده باشد. به هر حال، آیا تجربه ای برای به اشتراک گذاشتن در این زمینه دارید؟ نکات بیشتر، یا شاید یک سوال؟ برای ما نظر بگذارید!

خروج از نسخه موبایل